MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Kan iemand ervoor zorgen dat dit album, op deze artiestenpagina terechtkomt? Ik snap het niet zo goed...

Even mee prutsen.

Nu zou het moeten kloppen

Wat een prutser ben je toch ook.

Ach, zolang het geen beunhaas is vind ik alles best.

Van zodra iemand de term 'Benhaas' erbij gooit, ga ik er met de bezem door.

bericht / notificatie als je gequote wordt
Dit staat op MovieMeter. Misschien ook leuk/handig om een soort tagsysteem te maken, zodat je bepaalde gebruikers in je bericht kan taggen? En dat die gebruiker daar uiteraard (ergens) een melding van kan zien.

Zoals bij Facebook dus.

Ja misschien. Sommige van dit soort "sociale" zaken mis ik op de Meter-sites ook wel. Ik vind het lastig om te bepalen hoe ver we hier moeten gaan in het nabouwen van Facebook.

Het zou m.i. in ieder geval handig zijn. Om maar even een voorbeeld te geven: hoe vaak lees je bij een albumpagina "Oh, ik zie dit bericht nu pas", o.i.d.? Ik in ieder geval heel vaak. Ook wordt het laagdrempeliger om andere gebruikers albums aan te raden (even taggen en klaar).

Facebook nabouwen lijkt me geen goed idee, maar om uiteindelijk een persoonlijk platform ("User X heeft een mening geschreven bij album Y" / "User A heeft een 3,5* gegeven voor album B" etc.) te maken, zie ik wel zitten.

Praktisch probleem is dat ik niet elke keer dat ik het woord "music" typ, de vraag wil krijgen of ik wellicht de gebruiker musiclover001 t/m 999 bedoel. Op Facebook is dat anders omdat er gezocht wordt in je 100 a 200 vrienden. Als je Jan Janssen typt, is de kans groot dat je je Facebookvriend Jan bedoelt.

Maar goed daar moeten we nog maar eens over nadenken tzt

Je kan de zoekmachine ook laten voor wat die nu is en geen vriendensysteem hanteren. Iets in de trant van "Op deze user abonneren" / "Deze user volgen" lijkt me afdoende. Bij voorkeur dan nog een filter, zodat je ervoor kan kiezen om bijvoorbeeld alleen stemmen te laten zien of alleen meningen. Of om alle forumberichten in "Muziekgames" weg te filteren.

Of het toekomstmuziek is of reëel weet ik niet, daar ken ik jouw programmeerskills niet voor. Of belangrijker: jouw agenda.

Andre Brasseur en André Brasseur zijn dezelfde artiest.
Kan iemand van de crew die twee samenvoegen?
Andre Brasseur als alternatieve artiestnaam svp
André Brasseur - Wikipedia - nl.wikipedia.org

brajoapau schreef:
Andre Brasseur en André Brasseur zijn dezelfde artiest.
Kan iemand van de crew die twee samenvoegen?
Andre Brasseur als alternatieve artiestnaam svp
André Brasseur - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Done .

Allereerste release op deze pagina behoort tot een ander (Amerikaans) label met dezelfde naam. De rest hoort wel bij het Duitse technolabel.

http://www.musicmeter.nl/label/Dial

Amerikaanse Dial: 400 - Bad Request - discogs.com
Duitse Dial: Dial - CDs and Vinyl at Discogs

Casartelli (moderator)
Volgens mij is de zoekfunctie onlangs onder handen genomen, waardoor je bij het "zoeken in eigen stemmen" nu niet alleen schuifjes kunt bedienen, maar ter rechterzijde ook gewoon direct getallen in kunt voeren. Ziet er uit als een verbetering!

Er loopt nu echter iets niet helemaal jofel. Ik zoek op albums met 18-19 stemmen en een gemiddelde 3,50-5,00 en een eigen stem van 4,0-4,0. Gaat goed. Als ik echter zoek op 3,5-3,5, krijg ik enkel alle albums waar ik 3,0 sterren aan gegeven heb. Experimenteren met wat grotere intervallen en met andere waarden leert dat ik wel degelijk albums met 3,5 sterren heb die aan de voorwaarden voldoen en dat er nog een paar andere soortgelijke queries de mist in gaan.

Het zal wel eens vaker kunnen voorkomen, maar dit is wel onhandig:

Dit is XTC - Go 2 (1978) het tweede album van XTC - klik de bonus nummers uit - het zijn er vijf en geen zes - en je krijgt:

XTC - Go+ (1978) - die staat dus als een aparte entiteit vermeld. Dat album werd echter gratis weggeven bij de eerste oplage van Go2 en is destijds nooit separaat verkocht.; dat zoiets nu antiquarisch wel het geval is, mag de pret niet drukken.

Mij dunkt: bonusnummers weghalen bij de cd en dan verwijzen naar Go+ als bonus, gezien historie.

Casartelli schreef:
Volgens mij is de zoekfunctie onlangs onder handen genomen, waardoor je bij het "zoeken in eigen stemmen" nu niet alleen schuifjes kunt bedienen, maar ter rechterzijde ook gewoon direct getallen in kunt voeren. Ziet er uit als een verbetering!

Er loopt nu echter iets niet helemaal jofel. Ik zoek op albums met 18-19 stemmen en een gemiddelde 3,50-5,00 en een eigen stem van 4,0-4,0. Gaat goed. Als ik echter zoek op 3,5-3,5, krijg ik enkel alle albums waar ik 3,0 sterren aan gegeven heb. Experimenteren met wat grotere intervallen en met andere waarden leert dat ik wel degelijk albums met 3,5 sterren heb die aan de voorwaarden voldoen en dat er nog een paar andere soortgelijke queries de mist in gaan.

aha inderdaad, zal ik binnenkort even naar kijken. Denk dat "hele" stemmen wel goed gaan en "halve" niet.

opgelost?

Casartelli (moderator)
Jep, dank!

Deze band Hue and Cry staat op de site als Hue & Cry.
Als je naar hun hoezen kijkt, zie je dat er niet "&" staat, maar "and".

Hue & Cry

Misschien moet dat gecorrigeerd worden, want ik ga zodadelijk
een nieuwe verzamelaar toevoegen waarop ik ook Hue and Cry lees.

Volgens mij zit hier iets goed fout:

Zan Hoffman Ik werd hier naartoe gelinkt via de artiest 'Uner' die zou moeten linken naar 'UNER'..

Wat er onder staat lijkt me ook niet kloppen: ''Er staan 655 albums van deze artiest op MusicMeter. Er is in totaal 1 keer op deze albums gestemd, met een gemiddelde van 4,00 sterren.'' Dat is misschien alleen waar hij als Zan Hoffman voor staat, maar er staan een stuk meer stemmen..

Er staat dat er slechts één keer gestemd is, maar er is duidelijk meer op hem gestemd (alleen op alternatieve namen). Het klopt inderdaad dat er één keer gestemd is op een album waar hij als Zan Hoffman vermeldt staat, nl. PBK / Zan Hoffman - Whoso Sheddeth Mans Blood (1989).

Is er een verschil tussen PBK & Zan Hoffman en PBK / Zan Hoffman?

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, maar bestaat er ook een toplijst voor verzamelalbums/boxsets? Ben daar erg benieuwd naar namelijk.

sxesven
chevy93 schreef:
Is er een verschil tussen PBK & Zan Hoffman en PBK / Zan Hoffman?

Ander scheidingsteken.

Wellicht al genoemd door iemand; soms duurt het laden van een musicmeter pagina vrij lang. Chrome geeft dan aan dat emea-bidder.mathtag.com wordt geladen. Kan soms echt half minuutje duren!

tangmaster
sxesven schreef:
(quote)

Ander scheidingsteken.

Maken we van / gewoon & dan staat alles weer bij elkaar.

Jeroen enzo schreef:
Wellicht al genoemd door iemand; soms duurt het laden van een musicmeter pagina vrij lang. Chrome geeft dan aan dat emea-bidder.mathtag.com wordt geladen. Kan soms echt half minuutje duren!
Ook problemen af en toe hier. Net op Oasis gezocht en 1e keer gaf hij geen resultaten aan. 2e poging krijg ik ineens wel hun albums. En de site laadt soms erg lang. Ligt niet aan mijn pc, want alleen hier heb ik er last van en met name in Muziekgames-topic (vermoed dat er aantal topics zijn met 'teveel' berichten die de boel vertragen). Had Herman daarover al PM gestuurd, maar nog geen antwoord daarop gehad

Jeroen enzo schreef:

Vervelend, heb daar verder niet veel invloed op (lijkt iets van de Google ads). Vreemd dat het laden van een reclame de hele site blokkeert. Hopelijk iets tijdelijks.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:46 uur

geplaatst: vandaag om 07:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.