MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
musicfriek schreef:
(quote)
Ook problemen af en toe hier. Net op Oasis gezocht en 1e keer gaf hij geen resultaten aan. 2e poging krijg ik ineens wel hun albums. En de site laadt soms erg lang. Ligt niet aan mijn pc, want alleen hier heb ik er last van en met name in Muziekgames-topic (vermoed dat er aantal topics zijn met 'teveel' berichten die de boel vertragen). Had Herman daarover al PM gestuurd, maar nog geen antwoord daarop gehad

Oeps, sorry. Ik loop wat achter met de pm's, maar had het wel gezien. Ik wist niet dat het de boel echt zo vertraagde. Zal er zo wel even werk van maken.

Hoe zit het met andere schriften? Die werken niet in de zoekbalk, en ook niet in het uitgebreidere zoeksysteem. En ik denk niet dat iedereen een toetsenbord in die taal heeft geïnstalleerd? Ik noem (random, zag 'm staan) Прорицание, die ik zelfs met een Cyrillisch toetsenbord niet kan vinden (zoekbalk levert niets op, de uitgebreidere ' meer dan 1000 albums') ?

Meneer Bungel
Jeroen enzo schreef:
Wellicht al genoemd door iemand; soms duurt het laden van een musicmeter pagina vrij lang. Chrome geeft dan aan dat emea-bidder.mathtag.com wordt geladen. Kan soms echt half minuutje duren!
musicfriek schreef:
Ook problemen af en toe hier. Net op Oasis gezocht en 1e keer gaf hij geen resultaten aan. 2e poging krijg ik ineens wel hun albums. En de site laadt soms erg lang. Ligt niet aan mijn pc, want alleen hier heb ik er last van en met name in Muziekgames-topic (vermoed dat er aantal topics zijn met 'teveel' berichten die de boel vertragen). Had Herman daarover al PM gestuurd, maar nog geen antwoord daarop gehad
Van deze kant geen enkele klacht; het loopt als een tierelier... ik gebruik geen Chrome, maar Firefox.

Meneer Bungel
Masimo schreef:
Hoe zit het met andere schriften? Die werken niet in de zoekbalk, en ook niet in het uitgebreidere zoeksysteem. En ik denk niet dat iedereen een toetsenbord in die taal heeft geïnstalleerd? Ik noem (random, zag 'm staan) Прорицание, die ik zelfs met een Cyrillisch toetsenbord niet kan vinden (zoekbalk levert niets op, de uitgebreidere ' meer dan 1000 albums') ?
Op MoMe zoek ik dan eventueel op de regisseur, hier kan je de bandnaam intypen - tijdelijke oplossing misschien, maar toch een oplossing.

Ik weet niet of dit eerder uitgebreid bediscussieerd is, maar is het niet tijd om het benodigde stemmenaantal voor een plek in de toplijsten omhoog te gooien naar vijftig? Aandacht voor obscure platen heeft ook wel z'n charme, maar het soortelijk gewicht van zo'n lijst neemt wel een beetje af als slechts twintig gebruikers een plaat belangrijker kunnen maken dan een plaat die met meer dan vijfhonderd stemmen nog steeds rond de 4* gemiddeld zit. Is Mume die standaard niet ontgroeid?

Masimo schreef:

Titels en namen "horen" in Westers schrift ingevoerd worden. Dit lijkt niet erg consequent doorgevoerd. Het zoeksysteem is hier inderdaad niet voor gebouwd.

Sandokan-veld schreef:
Ik weet niet of dit eerder uitgebreid bediscussieerd is, maar is het niet tijd om het benodigde stemmenaantal voor een plek in de toplijsten omhoog te gooien naar vijftig? Aandacht voor obscure platen heeft ook wel z'n charme, maar het soortelijk gewicht van zo'n lijst neemt wel een beetje af als slechts twintig gebruikers een plaat belangrijker kunnen maken dan een plaat die met meer dan vijfhonderd stemmen nog steeds rond de 4* gemiddeld zit. Is Mume die standaard niet ontgroeid?

Staat op de lijst om dit afwijkend instelbaar te maken per lijst.

Jordy schreef:
(quote)

Titels en namen "horen" in Westers schrift ingevoerd worden. Dit lijkt niet erg consequent doorgevoerd. Het zoeksysteem is hier inderdaad niet voor gebouwd.
Ah, oke, dan moet er maar een massale translitereer-missie aan te pas komen.. Probleem is dan nog op welke manier te translitereren, heeft meerdere mogelijke vertaling.

Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet weet, dat het wel makkelijk gezegd is van mij Het is een beslissing die ooit jaren geleden op MovieMeter is genomen toen MusicMeter nog niet eens bestond. Bij films en regisseurs kun je altijd wel ergens op imdb of Wikipedia een westerse transliteratie vinden van de naam. Bij obscure albums of artiesten zal dat soms moelijker gaan,

evt. zou ik de Russische namen wel kunnen translitereren, in populair Nederlands schrift of wetenschappelijke translit., da's dan de keuze - andere talen zou ik niet kunnen, maar er zijn wel meer users die andere talen studeren. Is daar niet op een of andere manier een lijst met alle probleemgevallen voor te genereren?

Alhoewel het probleem niet zo groot is. Vroeg me meer wat af dat als ik iets toe wilde voegen, wat 't dan voor nut had als niemand, zelfs ikzelf het niet terug zou kunnen vinden. Maar, oke, gewoon westerse toal dus.

Bij het toevoegen van compilatie CD's valt het me op dat de tweede (en derde etc.) artiest altijd wegvalt na het insturen. Wellicht al vaker aan bod gekomen, maar om het nog even onder de aandacht te brengen hier nogmaals.

wat bedoel je precies, heb je een voorbeeld?

Bij deze bijvoorbeeld. Ik heb hem intussen al gecorrigeerd, maar toen ik hem net had toegevoegd, waren bij tracks van meerdere artiesten de tweede artiest weggevallen.

Dit is wat er gebeurt:
Artiest 1 & Artiest 2 (deze artiest valt weg na het insturen van de toevoeging) - Track 1

Ik vul de tweede artiest wel in tijdens het toevoegen van een compilatie (het komt niet bij EP's of albums voor) maar hij lijkt hem niet op te slaan o.i.d..

okee bedankt, gaat op de lijst

Moeten de aan nummers gekoppelde video's op deze site geen officiële videoclips zijn?
Zoja, dan moeten ze bijvoorbeeld hier allemaal weg.

klopt, die moeten inderdaad allemaal weg

De user in kwestie had beloofd die linkjes weg te halen (er is een hele rits new wave-albums waar dit het geval is), maar da's blijkbaar nog niet gebeurd. Ik zal het hem nog eens zeggen, want ze staan er onderhand alweer een paar maanden.

http://www.musicmeter.nl/users/birthdays

Ik weet niet hoe relevant het is om te melden, maar na 30 november volgt eerst 31 december en daarna pas 1 december. Ook staat er maar één user, Ramos.

Helemaal onderaan staan nog wat andere users verkeerd vermeld. O.a. ook eentje met 99 januari.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het foutief invoeren van de datum.

Ik had nog iets gezien wat hoogstwaarschijnlijk niet klopt. Als je de bandnaam Patenbrigade intypt, dan zie je vervolgens twee bandnamen te staan, wat hoogstwaarschijnlijk er maar één hoort te zijn. Iemand die een van de twee kan verwijderen misschien ?

Er ontbrak een spatie in de naam bij een verzamelaar, ik heb een correctie ingediend. Even afwachten tot ie geaccepteerd wordt.

tangmaster
Hebben anderen ook last van de verbinding met Mume als je iets verstuurt of plaatst.

Ja, laatste tijd heb ik daar soms wel last van bij het laden van een pagina. Niet per se bij het plaatsen van berichten.

waarom is hier Urban Dance Squad Tres Manos eigenlijk niet aanklikbaar en onder eigen naam (zie Sjako) wel?

Ik kreeg net een melding dat de site niet bereikbaar was omdat men bezig was met onderhoud. Klopt dat of was het een foutje.

Ik ook.

Natuurlijk klopte dat.

dat klopt

Mooi mooi, dan is het goed.

Ik weet niet of hier de juiste plaats is voor voorstellen, maar ik vraag me af in welke mate zoiets mogelijk / haalbaar zou zijn, en gewenst: klik
Ik zou dergelijke 'now playing'-optie alleszins erg leuk vinden.

Lijkt me in ieder geval erg leuk. Maar de haalbaarheid is een andere vraag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.