De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2013, 23:53 uur
Adobe flash opnieuw doet alvast niets.... maar wel bedankt voor de suggestie...
0
geplaatst: 9 januari 2013, 23:55 uur
Browser heeft tot nog toe altijd gewerkt, probleem is afgelopen weekend plotseling ontstaan....
0
geplaatst: 9 januari 2013, 23:59 uur
Beslist geen Flash in het snelzoekvenster. Probeer eventueel een systeemherstel naar een datum voor de problemen begonnen..
De problemen die je omschrijft hebben trouwens allemaal te maken met Javascript denk ik. Al eens geprobeerd om alles van Java volledig te verwijderen (installatie in windows + eventueel plugins/addons in de browser) en de meest recente versie te installeren?
De problemen die je omschrijft hebben trouwens allemaal te maken met Javascript denk ik. Al eens geprobeerd om alles van Java volledig te verwijderen (installatie in windows + eventueel plugins/addons in de browser) en de meest recente versie te installeren?
0
geplaatst: 10 januari 2013, 00:02 uur
Java zou ook kunnen. Nogmaals, ik heb geen idee wat er gebruikt wordt voor het script(?) van het snelzoekvenster.
freakey schreef:
Browser heeft tot nog toe altijd gewerkt, probleem is afgelopen weekend plotseling ontstaan....
Ja, maar herinstalleren van de browser wil nog wel eens proberen verhelpen.Browser heeft tot nog toe altijd gewerkt, probleem is afgelopen weekend plotseling ontstaan....
(en gewone zoekfunctie is sowieso onbruikbaar...
Bedoel je hier trouwens mee dat je niet op de pagina kunt komen of dat je niet kunt zoeken?
0
geplaatst: 10 januari 2013, 00:09 uur
Nee daar bedoel ik mee dat de zoekfunctie waardeloos is, de oude was een stuk beter....
0
geplaatst: 10 januari 2013, 00:14 uur
Heb je trouwens al met Chrome geprobeerd ondertussen (liefst de meest recente versie)? Normaal is Javascript eigenlijk volledig browserafhankelijk.
Als het dan nog niet werkt: Spybot Search & Destroy (gratis, zoek via Google) installeren, laten zoeken en eventuele problemen (die er sowieso gaan zijn) laten corrigeren.
Als het dan nog niet werkt: Spybot Search & Destroy (gratis, zoek via Google) installeren, laten zoeken en eventuele problemen (die er sowieso gaan zijn) laten corrigeren.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 08:50 uur
Het moet inderdaad iets met Javascript zijn. Java of Flash heeft hier niets mee te maken. Javascript is niet browser onafhankelijk, dus het proberen van andere browsers zou ook mijn eerste idee zijn. Als het in bv. Chrome wel werkt dan weten we het dat aan je browser ligt. Misschien staat Javascript per ongeluk uit of staan er foute bestanden in je browsercache.
Anders is er wellicht een firewall of virusscanner die dingen blokkeert, maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
Anders is er wellicht een firewall of virusscanner die dingen blokkeert, maar daar heb ik niet zoveel verstand van.
0
geplaatst: 10 januari 2013, 22:15 uur
@freakey:
Als je Windows 7 hebt wordt die per definitie af winkel geleverd als 64-bits besturingssysteem.
Gebruik hierbij altijd Internet Explorer 9 (niet lager).
De clou is nu dat er 2 versies van de Internet Explorer-browser zijn.
De "iexplorer.exe" die zich in C:\Program Files bevindt is de 64-bits versie, die die zich in C:\Program Files (x86) bevindt is de 32-bits versie.
Check met rechtsklik op I.E.-icoontje via Eigenschappen welke versie je gebruikt.
Toen ik ergens in het begin van vorig jaar problemen kreeg met diverse sites (zoals MuMe, maar ook ING bv.) ben ik de 64-bits versie gaan gebruiken. Tot volle tevredenheid.
Wat ik nu aanraad:
Verwijder via het configuratiescherm-->Programma's en onderdelen alles van Java.
Download C-Cleaner bij pirisoft.com en laat die lopen en alle rotzooi verwijderen.Laat hem nogmaals lopen, maar dan over de registry en laat alle registry-issues verwijderen.
Ga naar java.com (met de 32-bits Internet Explorer!) en download daar de laatste versie van Java (momenteel Java 7, versie 10). Standaard wordt dan de 32-bits versie aangeboden. Installeer die gewoon.
Ga nogmaals naar java.com (nu met de 64-bits Internet-Explorer) en download het nog een keer. De site zal constateren dat je nu met een 64-bits browser komt en je de 64-bits versie aanbieden.
Installeer die ook.
Start daarna het systeem een keer opnieuw op.
Gebruik voor Music Meter de 64-bits Internet Explorer.
Als het dan nog niet werkt, vreet ik al mijn cassettebandjes op
.
Of je blijft Google Chrome gebruiken....
Als je Windows 7 hebt wordt die per definitie af winkel geleverd als 64-bits besturingssysteem.
Gebruik hierbij altijd Internet Explorer 9 (niet lager).
De clou is nu dat er 2 versies van de Internet Explorer-browser zijn.
De "iexplorer.exe" die zich in C:\Program Files bevindt is de 64-bits versie, die die zich in C:\Program Files (x86) bevindt is de 32-bits versie.
Check met rechtsklik op I.E.-icoontje via Eigenschappen welke versie je gebruikt.
Toen ik ergens in het begin van vorig jaar problemen kreeg met diverse sites (zoals MuMe, maar ook ING bv.) ben ik de 64-bits versie gaan gebruiken. Tot volle tevredenheid.
Wat ik nu aanraad:
Verwijder via het configuratiescherm-->Programma's en onderdelen alles van Java.
Download C-Cleaner bij pirisoft.com en laat die lopen en alle rotzooi verwijderen.Laat hem nogmaals lopen, maar dan over de registry en laat alle registry-issues verwijderen.
Ga naar java.com (met de 32-bits Internet Explorer!) en download daar de laatste versie van Java (momenteel Java 7, versie 10). Standaard wordt dan de 32-bits versie aangeboden. Installeer die gewoon.
Ga nogmaals naar java.com (nu met de 64-bits Internet-Explorer) en download het nog een keer. De site zal constateren dat je nu met een 64-bits browser komt en je de 64-bits versie aanbieden.
Installeer die ook.
Start daarna het systeem een keer opnieuw op.
Gebruik voor Music Meter de 64-bits Internet Explorer.
Als het dan nog niet werkt, vreet ik al mijn cassettebandjes op
.Of je blijft Google Chrome gebruiken....
0
geplaatst: 11 januari 2013, 00:01 uur
Nouja, zoals gezegd heeft Java eigenlijk niks met Javascript te maken (wat ik ook eerst was vergeten). Verklaart ook niet waarom zowel FF als IE niet werkten, en Chrome wel.
CCleaner is wel sowieso een aanrader, voor eender wie.
CCleaner is wel sowieso een aanrader, voor eender wie.
0
geplaatst: 11 januari 2013, 12:40 uur
Ik weet niet of zoiets eerder genoemd is, maar als ik in Mijn Musicmeter --> Mijn Albums zit en in de zoekbalk rechtsboven tekst intik, verschijnen er geen zoekresultaten. Na een enter uiteindelijk wel in een nieuw scherm, maar dus niet met de hoesjes en zo. Geen enorm probleem maar goed, verder werkt de zoekfunctie hier altijd prima.
0
geplaatst: 12 januari 2013, 14:19 uur
Zou het een idee zijn om in de zoekfunctie ook op meerdere genres te kunnen zoeken? Bv. alle pop en rock-albums uit een bepaalde periode? Of albums in alle genres, behalve jazz?
0
geplaatst: 12 januari 2013, 16:04 uur
Zoeken via label bestaat al (via de uitgebreide zoekfunctie)
0
geplaatst: 12 januari 2013, 17:24 uur
Nieuws posten over een band, zoals het aankondigen van een nieuw album, wordt geregeld bij een album gedaan in plaats van op het forum bij de artiest. En ik doe dit ook wel eens, om de simpele reden dat die fora nauwelijks bekeken worden.
Als ik een nieuw album leer kennen, voeg ik het meestal toe aan mijn updates. Voor de artiest zelf vergeet ik dat quasi altijd te doen.
Ik had graag gezien dat die discussiepagina's bij de artiesten wat zichtbaarder werden, dat berichten die daar gepost worden een groter publiek van geïnteresseerden bereikt.
Daarom zou ik willen voorstellen dat als je een reactie post bij een album, niet enkel het album bij uw albumupdates komt maar meteen ook de artiest bij de artiestupdates. Een knop bij elk album 'voeg artiest toe aan mijn updates' zou in dat opzicht ook handig zijn.
Goed idee?
Als ik een nieuw album leer kennen, voeg ik het meestal toe aan mijn updates. Voor de artiest zelf vergeet ik dat quasi altijd te doen.
Ik had graag gezien dat die discussiepagina's bij de artiesten wat zichtbaarder werden, dat berichten die daar gepost worden een groter publiek van geïnteresseerden bereikt.
Daarom zou ik willen voorstellen dat als je een reactie post bij een album, niet enkel het album bij uw albumupdates komt maar meteen ook de artiest bij de artiestupdates. Een knop bij elk album 'voeg artiest toe aan mijn updates' zou in dat opzicht ook handig zijn.

Goed idee?
0
geplaatst: 12 januari 2013, 19:47 uur
herman schreef:
Zou het een idee zijn om in de zoekfunctie ook op meerdere genres te kunnen zoeken? Bv. alle pop en rock-albums uit een bepaalde periode? Of albums in alle genres, behalve jazz?
dat is binnen de huidige oplossing helaas wat te zwaar voor de site
0
geplaatst: 12 januari 2013, 19:47 uur
JSPR_G schreef:
Nieuws posten over een band, zoals het aankondigen van een nieuw album, wordt geregeld bij een album gedaan in plaats van op het forum bij de artiest. En ik doe dit ook wel eens, om de simpele reden dat die fora nauwelijks bekeken worden.
Goed idee?

Goed idee?
ja vind ik ook een goed idee, iets in die richting, zal het op de centrale ideeenlijst zetten
0
geplaatst: 12 januari 2013, 20:40 uur
Goed punt op zich wel; ik weet niet of iemand anders het al eens gezegd heeft, maar zodra je berichten van de albumpagina naar de artiestenpagina verplaatst worden, komt die laatste niet automatisch in je updates te staan (als die er nog niet in stond).
0
geplaatst: 14 januari 2013, 12:52 uur
George Bruns, Richard M. Sherman, Robert B. Sherman & Terry Gilkyson - The Jungle Book (1967)
Is het niet logischer dat dergelijke albums gewoon de titel van de film als titel dragen?
Nu worden er een aantal componisten vermeld die in deze combinatie meewerkten aan de muziek.
Toch niet echt de definitie van wat ik een "artiest" zou durven noemen.
Net zoals bij hitcompilaties geen artiest invoeren, maar enkel de titel lijkt me overzichtelijker.
Wat is de regel in deze?
Is het niet logischer dat dergelijke albums gewoon de titel van de film als titel dragen?
Nu worden er een aantal componisten vermeld die in deze combinatie meewerkten aan de muziek.
Toch niet echt de definitie van wat ik een "artiest" zou durven noemen.
Net zoals bij hitcompilaties geen artiest invoeren, maar enkel de titel lijkt me overzichtelijker.
Wat is de regel in deze?
0
geplaatst: 14 januari 2013, 19:06 uur
De componisten staan toch nergens op de hoes vermeld?
Er zijn toch heel wat filmscores met verschillende componisten.
Worden die dan altijd voluit opgenomen in de titel op deze site?
Er zijn toch heel wat filmscores met verschillende componisten.
Worden die dan altijd voluit opgenomen in de titel op deze site?
0
geplaatst: 14 januari 2013, 21:15 uur
Hoe het zit bij Jungle Book weet ik niet, maar bij de paar scores die ik heb staat de componist er wel altijd bij.
0
geplaatst: 14 januari 2013, 21:17 uur
dazzler schreef:
Wablief? Misschien niet in dat voorbeeld dat je aanhaalt, maar wat te denken van scores van Craig Armstrong, Yann Tiersen of Ennio Morricone? Die moeten dan voortaan op de site als verzamelaars zonder de naam van de componist?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.