De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 januari 2013, 22:52 uur
Ik denk dat zij allemaal meegeschreven hebben aan de nummers en niet individueel bepaalde nummers geschreven hebben (zoals op een hitverzamelaar).
Denk dat je dit geval (wat volgens mij meer uitzondering dan regel is) gewoon kunt zien als een band zonder naam, maar gewoon een opsomming van de leden.
Crosby, Stills, Nash & Young staan toch ook zo op de site?
Denk dat je dit geval (wat volgens mij meer uitzondering dan regel is) gewoon kunt zien als een band zonder naam, maar gewoon een opsomming van de leden.
Crosby, Stills, Nash & Young staan toch ook zo op de site?

0
geplaatst: 15 januari 2013, 09:41 uur
Men wil mij hier weer dingen in de mond leggen.
Ik ga er vanuit dat de artiest van een album in de eerste plaats de uitvoerder is.
En ik vermoed dat Hans Zimmer of Thomas Newman hun aandeel hebben in de uitvoering.
Dat zijn artiesten met een gerespecteerd, eigen repertoire.
Bij films zoals die van Disney worden componisten geëngageerd,
maar die maken niet noodzakelijk het hele opnameproces mee.
Het gaat ook niet altijd om een vast team dat de hele score schrijft.
Soms of hoofdzakelijk wel, maar er worden ook losse songs aangevoerd.
En het album wordt ook niet verkocht als een album van die componisten.
Als er al een naam hoort op te staan, dan is die van Walt Disney, vind ik.
De bekende stemmen op The Jungle Book zijn bijvoorbeeld Phil Harris en Louis Prima.
Twee zangers die voordien al hun strepen hadden verdiend. Of Peggy Lee bij 101 Dalmatiërs.
Ik vroeg me enkel af of het niet wat raar was om in die gevallen alle componisten op te sommen.
Het album Saturday Night Fever staat ook niet op naam van The Bee Gees
(die de hoofdmoot van die score bij elkaar penden), maar gewoon onder zijn titel vermeld.
Dus vroeg ik me luidop af wat de procedure in dit geval is. En dan krijg je dus de wind van voren.
Ik vind het betreurenswaardig dat van zodra je een opmerking in dit topic plaatst
je reacties krijgt die vaak enkel in het verlengde van je onschuldige opmerking liggen.
Je wordt dan getackled op basis van iets wat je eigenlijk niet beweerd hebt.
Dus GrafGantz mag op beide oren slapen.
Ik ga er vanuit dat de artiest van een album in de eerste plaats de uitvoerder is.
En ik vermoed dat Hans Zimmer of Thomas Newman hun aandeel hebben in de uitvoering.
Dat zijn artiesten met een gerespecteerd, eigen repertoire.
Bij films zoals die van Disney worden componisten geëngageerd,
maar die maken niet noodzakelijk het hele opnameproces mee.
Het gaat ook niet altijd om een vast team dat de hele score schrijft.
Soms of hoofdzakelijk wel, maar er worden ook losse songs aangevoerd.
De bekende stemmen op The Jungle Book zijn bijvoorbeeld Phil Harris en Louis Prima.
Twee zangers die voordien al hun strepen hadden verdiend. Of Peggy Lee bij 101 Dalmatiërs.
Ik vroeg me enkel af of het niet wat raar was om in die gevallen alle componisten op te sommen.
Het album Saturday Night Fever staat ook niet op naam van The Bee Gees
(die de hoofdmoot van die score bij elkaar penden), maar gewoon onder zijn titel vermeld.
Dus vroeg ik me luidop af wat de procedure in dit geval is. En dan krijg je dus de wind van voren.
Ik vind het betreurenswaardig dat van zodra je een opmerking in dit topic plaatst
je reacties krijgt die vaak enkel in het verlengde van je onschuldige opmerking liggen.
Je wordt dan getackled op basis van iets wat je eigenlijk niet beweerd hebt.
Dus GrafGantz mag op beide oren slapen.
0
geplaatst: 15 januari 2013, 10:14 uur
Dat ga ik vanavond eens proberen, maar ik geef geen garanties.
0
geplaatst: 15 januari 2013, 10:24 uur
GrafGantz schreef:
Of m'n hoofd tussen de kussens van m'n vriendin.
Of m'n hoofd tussen de kussens van m'n vriendin.
Dat gaat meestal vooraf aan iets anders dat ook veelal in bed wordt beoefend. Met die kussens die je via TellSell kunt kopen gaat het iig niet lukken.
0
geplaatst: 15 januari 2013, 14:06 uur
dazzler schreef:
George Bruns, Richard M. Sherman, Robert B. Sherman, Terry Gilkyson - Walt Disney Presents The Jungle Book - Original Motion Picture Soundtrack From The Animated Classic at Discogs En het album wordt ook niet verkocht als een album van die componisten.
http://www.discogs.com/George-Bruns-Richard-M-Sherman-Robert-B-Sherman-Terry-Gilkyson-Walt-Disney-Presents-The-Jungle-Book-/release/2931858
Bij de credits valt te lezen:
Written-By – George Bruns (tracks: 1, 2, 6, 7, 9, 11, 13, 14), Richard M. Sherman (tracks: 3, 5, 8, 10, 12, 15, 17), Robert B. Sherman (tracks: 3, 5, 8, 10, 12, 15, 17), Terry Gilkyson (tracks: 4, 16)
Je zou er voor kunnen pleiten om deze gegevens te gebruiken om per nummer aan te geven welke artiest bij welk nummer hoort.
0
geplaatst: 16 januari 2013, 18:47 uur
Er komt steeds een fout als ik iets wil toevoegen. Dan heb ik het hele album + foto toegevoegd en opeens staat er dan er een ONBEKENDE FOUT is toegetreden.
Zijn er mensen met hetzelfde probleem of zou het aan mijn pc liggen?
Zijn er mensen met hetzelfde probleem of zou het aan mijn pc liggen?
0
geplaatst: 19 januari 2013, 19:18 uur
Ligt aan de afbeelding. Sla eens opnieuw op als .jpeg (ook al is het al een jpeg)
0
geplaatst: 21 januari 2013, 15:46 uur
Ik kom nog eens terug op mijn Disney soundtrack opmerking.
Hans Zimmer - The Lion King (1994)
Bovenstaand album staat op de site onder de naam van de befaamde Hans Zimmer.
Volgens Wikipedia schreef hij de score (de instrumentale muziek die de beelden begeleid).
The Lion King (soundtrack) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Maar de liedjes waren grotendeels van Elton John en Tim Rice.
Moet je eens kijken hoe vaak je de naam Hans Zimmer bij de afzonderlijke tracks aantreft
in de wiki-link. Dit lijkt me een goed voorbeeld van hoe dubieus het is om bij dergelijke soundtracks
gewoon de vermeende componist te vermelden. Zimmer arrangeerde wel de liedjes.
Maar er zijn meerdere componisten die los of samen aan de liedjes schreven.
Mijn voorstel in deze is om als artiest Walt Disney in te vullen.
In de tracklijst vermeld je vervolgens gewoon de titels en de performers
vermeld je dan in het luik "gastartiest". Dan worden de dingen overzichtelijker.
De naam Hans Zimmer (hier "slechts" arrangeur) verdwijnt dan bij deze release.
Het wordt ook gemakkelijker om Disney scores op te zoeken als ze allemaal
onder de noemer Walt Disney vallen. En nogmaals, ik heb het hier niet
over soundtracks die volledig geschreven zijn door een artiest.
Het is niet gemakkelijk om hierin een grens te trekken,
maar in het geval van The Lion King gaat Zimmer met te veel eer lopen.
Of je moet Elton John en Tim Rice ook als "artiest" aan de release toevoegen.
Hans Zimmer - The Lion King (1994)
Bovenstaand album staat op de site onder de naam van de befaamde Hans Zimmer.
Volgens Wikipedia schreef hij de score (de instrumentale muziek die de beelden begeleid).
The Lion King (soundtrack) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Maar de liedjes waren grotendeels van Elton John en Tim Rice.
Moet je eens kijken hoe vaak je de naam Hans Zimmer bij de afzonderlijke tracks aantreft
in de wiki-link. Dit lijkt me een goed voorbeeld van hoe dubieus het is om bij dergelijke soundtracks
gewoon de vermeende componist te vermelden. Zimmer arrangeerde wel de liedjes.
Maar er zijn meerdere componisten die los of samen aan de liedjes schreven.
Mijn voorstel in deze is om als artiest Walt Disney in te vullen.
In de tracklijst vermeld je vervolgens gewoon de titels en de performers
vermeld je dan in het luik "gastartiest". Dan worden de dingen overzichtelijker.
De naam Hans Zimmer (hier "slechts" arrangeur) verdwijnt dan bij deze release.
Het wordt ook gemakkelijker om Disney scores op te zoeken als ze allemaal
onder de noemer Walt Disney vallen. En nogmaals, ik heb het hier niet
over soundtracks die volledig geschreven zijn door een artiest.
Het is niet gemakkelijk om hierin een grens te trekken,
maar in het geval van The Lion King gaat Zimmer met te veel eer lopen.
Of je moet Elton John en Tim Rice ook als "artiest" aan de release toevoegen.
0
Meneer Bungel
geplaatst: 24 januari 2013, 22:01 uur
Kan er ook iets aan onzinnige afkeuringen van correcties gedaan worden? Ik stuur zojuist de volgende in:

(verkleind uiteraard)
Vervolgens wordt ie afgekeurd, want, na wat over-en-weer ge-PM om te weten te komen wat er aan mij inzending mankeert, ''de volgende zou beter van kleur zijn'':

En vervolgens toch het verzoek om het maar opnieuw in te sturen...
Klap op de vuurpijl is de staat van de huidige cover op MM:

-edit- iemand heeft 'm inmiddels aangepast - da's weer sympathiek.

(verkleind uiteraard)
Vervolgens wordt ie afgekeurd, want, na wat over-en-weer ge-PM om te weten te komen wat er aan mij inzending mankeert, ''de volgende zou beter van kleur zijn'':

En vervolgens toch het verzoek om het maar opnieuw in te sturen...

Klap op de vuurpijl is de staat van de huidige cover op MM:

-edit- iemand heeft 'm inmiddels aangepast - da's weer sympathiek.

0
geplaatst: 24 januari 2013, 22:03 uur
Ik heb het wat betreft correcties al een tijdje geleden opgegeven. Gewoon accepteren dat er voor correctheid/covers andere bronnen zijn.
0
Meneer Bungel
geplaatst: 24 januari 2013, 22:10 uur
Afgezien van het minieme verschil (de bovenste is ietsje donkerder - en wie weet welke precies gelijk het origineel is? - behalve degene die de plaat hebben), is mijn correctie kwalitatief uitstekend en een enorme verbetering op het huidige prul. Ik vind het maar een vreemde, non-stimulerende gang van zaken.
Bovendien, @ FlyLo, ik hoef nooit bronnen mee te sturen als ik het commentaar ''betere versie van de (huidige) cover ingevoegd'' erbij zet (uitsluitend bij correcties dus, anders dan bij toevoegingen).
Bovendien, @ FlyLo, ik hoef nooit bronnen mee te sturen als ik het commentaar ''betere versie van de (huidige) cover ingevoegd'' erbij zet (uitsluitend bij correcties dus, anders dan bij toevoegingen).
0
geplaatst: 24 januari 2013, 22:34 uur
Ik bedoel: betere bronnen dan MuMe. Als ik de juiste cover zoek of tracklijst nodig heb (voor mijn eigen collectie) ga ik elders zoeken.
0
Meneer Bungel
geplaatst: 24 januari 2013, 22:37 uur
Ah, zo. Ik vind het gewoon leuk om op MuMe de lelijke covers (of andere fouten) te corrigeren. Tenminste, als ik zo hier en daar wat tegenkom (en da's voornamelijk in m'n eigen straatje) - en als de crew een beetje redelijk blijft. 

0
geplaatst: 25 januari 2013, 16:44 uur
copy/paste van MovieMeter, nu ook hier van toepassing
Ik heb enkele wijzigingen doorgevoerd in de weergave van de volledige site op telefoons. Heb gezorgd dat de beschikbare ruimte beter wordt benut, dat er geen onnodige dingen te zien zijn, en dat alles te gebruiken en te lezen is zonder te moeten zoomen. Hopelijk vinden jullie dit een verbetering, ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele dingen die nog niet goed gaan.
Je krijgt de mobiele variant aangeboden wanneer je de site bezoekt op een iPhone, iPod Touch, Android telefoon (standaard browser of Chrome) of Windows Phone 8. Andere telefoons kan ik momenteel (nog) niet testen. Op tablets krijg je nog steeds de normale site voorgeschoteld, dat is in ieder geval wat ik persoonlijk fijner vind, aangezien je dan voldoende schermruimte hebt voor de volledige site.
Als je niet zit te wachten op deze alternatieve opmaak voor telefoons, kun je via het menu naar de volledige versie van de site. Ook kun je musicmeter.nl/desktop in je bookmarks zetten waarmee je altijd bij de volledige desktopversie van de website belandt.
Ik heb enkele wijzigingen doorgevoerd in de weergave van de volledige site op telefoons. Heb gezorgd dat de beschikbare ruimte beter wordt benut, dat er geen onnodige dingen te zien zijn, en dat alles te gebruiken en te lezen is zonder te moeten zoomen. Hopelijk vinden jullie dit een verbetering, ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele dingen die nog niet goed gaan.
Je krijgt de mobiele variant aangeboden wanneer je de site bezoekt op een iPhone, iPod Touch, Android telefoon (standaard browser of Chrome) of Windows Phone 8. Andere telefoons kan ik momenteel (nog) niet testen. Op tablets krijg je nog steeds de normale site voorgeschoteld, dat is in ieder geval wat ik persoonlijk fijner vind, aangezien je dan voldoende schermruimte hebt voor de volledige site.
Als je niet zit te wachten op deze alternatieve opmaak voor telefoons, kun je via het menu naar de volledige versie van de site. Ook kun je musicmeter.nl/desktop in je bookmarks zetten waarmee je altijd bij de volledige desktopversie van de website belandt.
0
Meneer Bungel
geplaatst: 25 januari 2013, 16:45 uur
@ MR-correctie: via Pm uitgesproken en opgelost - fijn. 

0
geplaatst: 25 januari 2013, 16:49 uur
@Jordi. Fantastisch. Vorige mobiele weergave vond ik minder, maar dit vind ik echt heel erg fijn.
0
geplaatst: 25 januari 2013, 16:54 uur
@Jordi, erg fijne verbetering, alles is veel duidelijker en hoef minder in te zoomen.
0
geplaatst: 25 januari 2013, 17:09 uur
Absoluut een flinke verbetering! Top!
Kan alleen geen smileys plaatsen. Icoontje ontbreekt.
(edit: deze smiley is handmmatg geplaatst
)
Kan alleen geen smileys plaatsen. Icoontje ontbreekt.
(edit: deze smiley is handmmatg geplaatst
)
0
geplaatst: 25 januari 2013, 17:13 uur
Ik wilde een thumps up geven, maar die weet ik idd niet meer.
Dan maar zo.
Dan maar zo.

0
Yann Samsa
geplaatst: 26 januari 2013, 15:09 uur
Zeer tevreden met de nieuwe smartphone lay-out. Bedankt, Jordy! 

0
geplaatst: 26 januari 2013, 20:08 uur
Zou het mogelijk zijn om de releasedata ook te kunnen toevoegen aan Google Calendar?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.