MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:

Hier iets aparts:

Jerry Granelli - A Song I Thought I Heard Buddy Sing (1992)

Dit album stond twee keer onder exact dezelfde naam op de site. Ik heb de nieuwste van de twee toevoegingen verwijderd en het bericht dat daar stond verplaatst naar de oudste toevoeging. Maar nu staat bij dat bericht nog wel de stemmarkering (5*), terwijl de persoon niet op dat album heeft gestemd.

Heren, dames, ik heb een letterkwestie:

Het komt waarschijnlijk niet heel veel voor maar het betreft bijvoorbeeld de samengestelde letter "œ". maar vermoedelijk ook de samengestelde letter "æ".

Voorbeeld: er blijkt een discrepantie te bestaan tussen "Coeur de Pirate" en "Cœur de Pirate". Beide staan vermeld, maar de vermelding waar de albums bij staan is niet of erg lastig te vinden en degene waarbij de albums niet vermeld staan, staan de albums niet vermeld (maar is wel te vinden).

Misschien is de schrijfwijze "Cœur de Pirate" wel officieel goed (dat weet ik niet) maar niemand zal zo deze artiest kunnen vinden, omdat de œ letter niet bepaald makkelijk te vinden is op een niet-franstalig toetsenbord. Sterker nog, als je zoekt met de œ kom je op een error pagina. Dit is grappig omdat de schrijfwijze van deze artiest hier wel met deze samengestelde letter is. Zie hier de vermelding van de artiest

Als je zoekt met de "oe" (Coeur de Pirate) kom je bij de lege vermelding: Coeur de Pirate terecht. Bij deze artiest staat dus geen repertoir vermeld, en dus krijg je de neiging om hier de gehele discografie toe te gaan voegen. Zelf had ik al een album toegevoegd. Dit omdat hier wel de legitieme artiest lijkt te staan, maar dus zonder albums. Tot je frustratie blijkt deze later dan wel te bestaan, maar dan anders geschreven. Dit terwijl je er eerst wel op had gezocht.

Kortom: of je nu zoekt op "coeur de pirate" of op "cœur de pirate": je vindt niet wat je zoekt. Als ik echter zoek op "de pirate" vind ik de vermelding "cur de pirate" om vervolgens door te worden verwezen naar de pagina van "cœur de pirate".

Is hier wat aan te doen? (De eenvoudigste methode zou zijn het vervangen van de samengestelde œ door oe, maar mogelijk zijn er meer artiesten die eigenlijk met een œ of æ worden geschreven en is dit ook elders een "probleem")

Bekend probleem. Er staat een verbeterpunt op de openstaande lijst om speciale tekens beter doorzoekbaar te maken. Bij de é en ä etc gaat het al goed, bij sommige exotischere tekens zoals deze nog niet. Ik (ook) zou willen dat deze artiest te vinden is via de zoekopdracht "coeur".

Bij toevoegen, in de tweede stap (toevoegen tracks), wordt sinds gisteren een SQL statement geprint: SELECT id, title FROM albums WHERE title_soundex = SOUNDEX('<albumtitel>')

Is het mogelijk om bij het zoeken in een topic het mogelijk te maken dat er op meer dan één woord kan gezocht worden? Als je bijvoorbeeld een band of titel van een nummer zoekt met alleen veel voorkomende woorden dan is dit erg onhandig. Ook onhandig wanneer je bijvoorbeeld een titel of band zoekt die alleen maar uit woorden van 3 letters bestaan zodat je een deel van de titel gewoonweg niet kan opzoeken omdat je minstens aan 4 letters moet geraken.

Je kunt ook drie letters en een spatie gebruiken, dan werkt het wel.
Via google zoekfunctie en dan musicmeter in het zoekvenster plus diverse variabelen, wil ook wel werken

Onweerwolf
Rudi S schreef:

Wat een goede tip!

Rudi S schreef:
Via google zoekfunctie en dan musicmeter in het zoekvenster plus diverse variabelen, wil ook wel werken

Die eerste is inderdaad een goede tip, die tweede wist ik al, maar vind ik wat omslachtig. Het zou handig zijn als het direct in het zoeksysteem zou geïntegreerd zijn.

Ik denk dat het heel erg handig zou zijn als artiesten- en albumpagina's log's zouden hebben. Dat je kan zien wat iemand gecorrigeerd heeft, en wat hij of zij daar als bronnen voor aanvoert. Soms kun je met de ene link aantonen dat een album op manier A op de site moet, terwijl de andere site manier B ondersteunt. Dan moet de moderator dat maar net weten, maar die kent ook niet alle muziek uit z'n hoofd.

Sinds kort verschijnen bij het derde toevoegscherm teksten bovenin die er niet horen. Het werkt verder wel goed. (Firefox 20.0)

(knip Jordy)

Klopt, ook gemerkt. (Safari 6)

bedankt, zou nu weg moeten zijn

Manuel schreef:
Ik denk dat het heel erg handig zou zijn als artiesten- en albumpagina's log's zouden hebben. Dat je kan zien wat iemand gecorrigeerd heeft, en wat hij of zij daar als bronnen voor aanvoert. Soms kun je met de ene link aantonen dat een album op manier A op de site moet, terwijl de andere site manier B ondersteunt. Dan moet de moderator dat maar net weten, maar die kent ook niet alle muziek uit z'n hoofd.

klopt, staat op de wensenlijst

Jordy schreef:
bedankt, zou nu weg moeten zijn

Inderdaad .

Het linkje naar je priveberichten zit voortaan rechtsboven aan de site. Hier in de buurt komen straks ook de notificaties (bv. voor als je gequote wordt), daar ga ik nu mee beginnen.

Het is m.i. op deze manier meer in lijn met andere sites. Als nieuwe gebruiker verwacht je dat er een linkje naar je berichten in de bovenste balk zit, en niet ergens links in een menu.

Ik hoop dat jullie hier aan kunnen wennen

Ik zat inderdaad al te zoeken, maar snap de keuze goed. Dit is eigenlijk veel logischer. Het blijft wel gewoon vetgedrukt met een (1) als je een nieuw bericht hebt neem ik aan?

Jordy schreef:

Ik merk dat ik nu al meerdere keren voor de Rotatielijst heb gekozen omdat ik instinctief op de tweede optie van onderen klik

tuktak
Als nines.nl gaat berichten over een ddos aanval weten we hoe het komt iig

Brunniepoo schreef:
(quote)

Ik merk dat ik nu al meerdere keren voor de Rotatielijst heb gekozen omdat ik instinctief op de tweede optie van onderen klik
ik heb hetzelfde

Casartelli (moderator)
Brunniepoo schreef:

Als je die dan ook even in zou willen vullen... Alvast dank.

Cured
Verrek, kun je zien hoe verslavend mechanismes werken; ik heb ook al 3x zonet die rotatielijst voor me zien verschijnen

Kopje privéberichten is weg....???

Rechtsboven staat nu 'berichten'.

Ah... hebbes....

Cured
Oh, dat ook al? Ik vond het er al wat raar uit zien rechtsboven, maar ik klikte zonet voor de 5e keer op mijn (lege) rotatielijst ; ik ben compleet van de leg... .

Cured
G#@!....(ben ik een autist ?)

Nee hoor... ik zit ook als een dolle de rotatielijst aan te klikken....

Nog geen twee uur geleden gepost in dit topic....

Jordy schreef:
Het linkje naar je priveberichten zit voortaan rechtsboven aan de site. Hier in de buurt komen straks ook de notificaties (bv. voor als je gequote wordt), daar ga ik nu mee beginnen.

Het is m.i. op deze manier meer in lijn met andere sites. Als nieuwe gebruiker verwacht je dat er een linkje naar je berichten in de bovenste balk zit, en niet ergens links in een menu.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.