MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ozric Spacefolk
Ik vind het niet meer dan logisch. Ik werk al 15 jaar bij de overheid en bijna iedereen archiveert van nieuw naar oud. Maar goed, het is een manier van denken/werken.

Maar ik vond het zo laatdunkend overkomen. Alsof het een afwijking is.

Jordy schreef:
Updates "horen" m.i. van nieuw naar oud, discussies van oud naar nieuw.

Zou de mogelijkheid tot andersom sorteren nu niet gebouwd hebben, denk ik.

Ik maak er nochtans ook gebruik van. Met 30 berichten per pagina is het anders elke keer ver terug naar boven scrollen om bij het menu links uit te komen, terwijl ik met een omgekeerde instelling de nieuwe berichten ook bovenaan kan lezen.

Maar dan moet je eerst naar beneden scrollen om te weten vanaf welk bericht je het laatst had gezien, en daarna terug naar boven scrollen om de berichten effectief te lezen. Dat maakt het voor mij onlogisch, itt bij updates die je gewoon in eender welke volgorde kan bekijken

FlyLo schreef:
Maar dan moet je eerst naar beneden scrollen om te weten vanaf welk bericht je het laatst had gezien, en daarna terug naar boven scrollen om de berichten effectief te lezen.

(afbeelding)

Als jij in je updates op bovenstaand icoontje klikt kom je toch ook bij het nieuwste bericht uit? Dan moet jij weer even naar boven scrollen om te weten vanaf welk bericht je moet bijlezen. Om dat effectief te doen moet je dan weer naar beneden scrollen.

Tot daar scrollen we dus evenveel.

Maar nu wil ik terug naar het menu linksboven... en daar ben ik sneller dan jij, zelfs als je er de home-toets voor gebruikt, want ik ben tijdens het lezen al terug bij de bovenkant van de pagina aangekomen.

Ozric Spacefolk
Kronos schreef:

Maar nu wil ik terug naar het menu linksboven... en daar ben ik sneller dan jij, zelfs als je er de home-toets voor gebruikt, want ik ben tijdens het lezen al terug bij de bovenkant van de pagina aangekomen.

Dus dat.

En bij album-discussies nog effectiever omdat je de hoes en de tracklijst/tijden direct bij de hand hebt.

Inderdaad. Op deze site gewoon veel handiger dus. Maar de meeste mensen (die zonder afwijking ) laten de instellingen gewoon staan zoals ze standaard staan.

het heeft me de afgelopen jaren tientallen uren gekost om alles ook goed te laten werken met "omgekeerde" volgorde dus blij dat het ook nog gebruikt wordt

Ozric Spacefolk
Komt Jordi toch even twee hardwerkend mumers tegemoet. Chapeau!

Onweerwolf
Jordy schreef:
Je komt toch altijd eerst langs de bovenkant?

Dat zal best, maar we zien vaker de onderkant. En de bovenkant is niet altijd lang genoeg in beeld om op te kunnen merken of er een nieuw bericht is of niet.

Okee. Nou ja voor nu blijven de meldingen helaas nog even vast aan de bovenkant, zal dit zoals gezegd meenemen bij toekomstige wijzigingen in het uiterlijk van de site

Onweerwolf
Dat zou wel fijn zijn ja. MM is het enige forum wat ik ken dat geen mails kan sturen bij een nieuw pm bericht dus een duidelijk niet te missen notificatie is wel echt handig. Het komt regelmatig voor dat ik pas uren nadat ik een bericht heb ontvangen dat ook daadwerkelijk zie.

Tangerine Dream

Is het misschien handig om bandleden of alfabetisch te rangschikken, of nog liever: op basis van het jaartal dat ze erin gekomen zijn, waarbij bandleden die er nog steeds inzitten bovenaan staan (of onderstreept worden o.i.d.)?

Op dit moment is het geloof een beetje willekeurig, zoals de invoerder het ingevoerd heeft.

Bij een artiest als Tangerine Dream (zie link) is het puzzelen welke artiesten er op dit moment in zitten.

Onweerwolf schreef:
Dat zou wel fijn zijn ja. MM is het enige forum wat ik ken dat geen mails kan sturen bij een nieuw pm bericht dus een duidelijk niet te missen notificatie is wel echt handig. Het komt regelmatig voor dat ik pas uren nadat ik een bericht heb ontvangen dat ook daadwerkelijk zie.
Bij mij viel de oude (1) toch wel duidelijk op. Helemaal omdat je regelmatig in het menu links moet zijn. Nu is het even wennen, maar uiteindelijk zie je die vast ook wel. Mijn snelwerkbalk (die onder de URL) is ook standaard ingesteld op de startpagina, waarin je nogmaals de bevestiging krijgt of je wel/geen pm's hebt.

FlyLo schreef:
Als we de analogie met grote websites doortrekken: bovenste balk floatend maken zodat hij altijd bovenaan blijft (cfr. oa. Facebook)?
Wat dat betreft heeft Kronos wel gelijk. Nu ben ik onderaan de pagina en moet dan eerst naar boven om bij het menu te komen. Daar is uiteraard een Home-toets voor, maar die gebruik ik nooit en zit ook niet in mijn systeem.

Ozric Spacefolk
chevy93 schreef:
Tangerine Dream

Is het misschien handig om bandleden of alfabetisch te rangschikken, of nog liever: op basis van het jaartal dat ze erin gekomen zijn, waarbij bandleden die er nog steeds inzitten bovenaan staan (of onderstreept worden o.i.d.)?

Op dit moment is het geloof een beetje willekeurig, zoals de invoerder het ingevoerd heeft.

Bij een artiest als Tangerine Dream (zie link) is het puzzelen welke artiesten er op dit moment in zitten.

Dan kan je gewoon zelf. Stuur een wijziging in. Je kan met behulp van pijltjes, de leden van een band rangschikken.

Onweerwolf
chevy93 schreef:
Bij mij viel de oude (1) toch wel duidelijk op. Helemaal omdat je regelmatig in het menu links moet zijn. Nu is het even wennen, maar uiteindelijk zie je die vast ook wel. Mijn snelwerkbalk (die onder de URL) is ook standaard ingesteld op de startpagina, waarin je nogmaals de bevestiging krijgt of je wel/geen pm's hebt.

Ik kom slechts maximaal 1x per week in dat menu, namelijk ongeveer elke zondag als ik de releasedata van de afgelopen week check om te zien of ik iets heb gemist. Verder heb ik er niets te zoeken.

De startpagina zie ik al helemaal nooit. Dit is mijn url: http://www.musicmeter.nl/updates/topics/ Als ik naar de startpagina zou gaan moet ik vervolgens weer extra gaan klikken om bij de topics te komen.

Yann Samsa
De zoekfunctie werkt niet bij mij (bij de zoekbalk, bij zaken als een top 10 instellen,...). Eerst dacht ik dat het aan m'n computer of internetconnectie lag, maar op MoMe blijkt het wel te marcheren. Zeer vervelend.

Edit: BoMe niet, hm, vreemd.

even je cache legen

Yann Samsa
Tja, ik ben nogal een computer n00b. Nou lukt de zoekbalk terug, maar lukt het nog steeds niet bij m'n top 10.

Wereldschokkende fouten op MuMe, er ontbreekt een | in het volgende screenshot (tussen toevoegen aan albums en toevoegen aan updates):

(afbeelding)

Voor de duidelijkheid, dit is op elke labelpagina het geval.

zal er even naar kijken

Naast de introductie van notificaties zijn er nog enkele dingen veranderd op de site:

- "albums toevoegen" is verplaatst, er is nu een kopje "Toevoegingen" onder Mijn MusicMeter. Hier zie je een overzicht van je openstaande en afgekeurde toevoegingen, en hier vind je ook een linkje naar de pagina om nieuwe albums toe te voegen

- als je met je muis naar het priveberichten icoontje rechtsboven gaat, zie je een preview van je laatste 5 berichten

- alle opties rond je account staan nu in een popupje die je ziet als je met de muis naar je gebruikersnaam (rechtsboven gaat)

Deze laatste wijziging is wellicht voor sommigen even wennen, maar ik ben persoonlijk van mening dat dit een meer logische plek is, en dat we hiermee beter aansluiten op alle andere (grote) sites, waar dit soort opties 9 van de 10 keer ook op een vergelijkbare plek zitten.

Chique

Zalig gedaan Jordy!
Werkt heerlijk!

Ozric Spacefolk
Awesome.

Jordy mag blijven...

Het lijkt nu ook wel handig dat iedereen nu gaat quoten ipv gewoon @(username) te typen. Via dat nieuwe quotesyusteem ga je zo de reactie van een user sneller en overzichtelijker zien.

Ozric Spacefolk
Awesome, die notificaties... En dat extra plekje waar je al je toevoegingen, afkeuringen en wachtenden kunt zien.

Ik miste zoiets al...

Nu nog kunnen abonneren op Labels en Musicmeter is voor mij perfect!

Nadeel bij die Notificaties is zodra je klikt op de link van het topic kom je op de 1ste pagina uit in plaats op de laatste pagina waar de quote staat.

Vreemd, bij komt hij terecht op de pagina van de quote.

Ik heb er gelijk een paar geprobeerd maar het gebeurde bij 2 wel en bij 4 andere niet. Nouj ja het zal wel toeval zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:06 uur

geplaatst: vandaag om 18:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.