De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2013, 23:17 uur
Dat komt wel vaker voor, bij artiesten die bijvoorbeeld alleen op verzamelalbums voorkomen (op MusicMeter althans). Verzamelalbums van het type ''oude nummers, meerdere artiesten'' komen niet op de artiestpagina's van die artiesten te staan. Vandaar dat het zo'n loze pagina lijkt.
Deze band lijkt een soort ''goede doel-collectief'', wellicht hebben ze ook helemaal geen volledig album gemaakt. Anders is het eenvoudig op te lossen door zelf wat albums van zulke artiesten toe te voegen, dan is die artiestenpagina niet zo leeg meer
Deze band lijkt een soort ''goede doel-collectief'', wellicht hebben ze ook helemaal geen volledig album gemaakt. Anders is het eenvoudig op te lossen door zelf wat albums van zulke artiesten toe te voegen, dan is die artiestenpagina niet zo leeg meer

0
geplaatst: 10 juni 2013, 13:29 uur
Moldavië heet bij Mume 'Republiek Moldavië', niet handig, en ook niet in lijn met de overige landen waar de korte versie wordt gebruikt.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Congo's. Congo-Brazzaville (=Republiek Congo), en Congo-Kinshasa (=Democratische Republiek Congo) zijn wat makkelijker te vinden, duidelijker, en ook buiten Mume gebruikt. Maar daar kan je nog over discussieren, Republiek Moldavië lijkt me gewoon een foutje.
Sowieso is de landenlijst een zooitje met onzinlanden (Perzië, Protectoraat Bohemen en Moravië, alsof daar iets uit is voortgebracht), maar dat is allemaal wat meer werk.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Congo's. Congo-Brazzaville (=Republiek Congo), en Congo-Kinshasa (=Democratische Republiek Congo) zijn wat makkelijker te vinden, duidelijker, en ook buiten Mume gebruikt. Maar daar kan je nog over discussieren, Republiek Moldavië lijkt me gewoon een foutje.
Sowieso is de landenlijst een zooitje met onzinlanden (Perzië, Protectoraat Bohemen en Moravië, alsof daar iets uit is voortgebracht), maar dat is allemaal wat meer werk.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 13:34 uur
Komt volgens mij door Boekmeter dat landen als Perzië er tussenstaan.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 13:37 uur
Ah, ok, ik meende dat het aantal 'onzinlanden' eerst groter was, maar er is blijkbaar al wel wat gefilterd.
Zuid-Soedan mag ook nog worden toegevoegd.
Zuid-Soedan mag ook nog worden toegevoegd.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 juni 2013, 13:41 uur
Heette Iran in de jaren zeventig niet gewoon Perzië?!?
0
geplaatst: 10 juni 2013, 14:12 uur
Geen idee, maar dat maakt niet uit. Zaïre staat toch ook niet in de lijst. Als we alle voormalige namen ook nog toevoegen wordt de lijst nog langer.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 14:24 uur
Zodra iemand een album, boek, film of game wil toevoegen die gemaakt is in een land dat inmiddels niet meer bestaat, mag er een verzoekje mijn kant op en dan zal dat (toenmalige) land aan de centrale lijst toegevoegd worden.
Waarom Moldavië "Republiek Moldavië" heet weet ik eerlijk gezegd niet meer. Heb destijds een of andere ISO landenlijst als uitgangspunt genomen.
Waarom Moldavië "Republiek Moldavië" heet weet ik eerlijk gezegd niet meer. Heb destijds een of andere ISO landenlijst als uitgangspunt genomen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 juni 2013, 14:38 uur
Landen die niet bestaan?
Volgens mij, als er een plaat in Oost-Duitsland, USSR of Tsjecho-Slowakije is gemaakt, dan moet dat toch worden ingevuld, ipv het huidige land?
Ik dacht dat dat de richtlijn was.
Dus bijvoorbeeld Eloy en Tangerine Dream komen oorspronkelijk uit West-Duitsland en een Iraanse artiest uit de jaren zeventig uit Perzië.
Volgens mij, als er een plaat in Oost-Duitsland, USSR of Tsjecho-Slowakije is gemaakt, dan moet dat toch worden ingevuld, ipv het huidige land?
Ik dacht dat dat de richtlijn was.
Dus bijvoorbeeld Eloy en Tangerine Dream komen oorspronkelijk uit West-Duitsland en een Iraanse artiest uit de jaren zeventig uit Perzië.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 juni 2013, 15:04 uur
Als er een plaat op de maan wordt gemaakt, komt de maan dan in het landenlijstje? 

0
geplaatst: 10 juni 2013, 19:42 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Als er een plaat op de maan wordt gemaakt, komt de maan dan in het landenlijstje?
Alleen als de artiest op de maan geboren is toch? Is overigens heel makkelijk te testen: vlieg naar de maan, neem een plaat op, en voeg hem hier toe.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 21:11 uur
Ik wil graag deze plaat toevoegen. Moet ik dan als land 'Aarde' aankruisen?
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 10 juni 2013, 22:32 uur
Nee, volgens mij is de richtlijn: daar waar de plaat als eerste is uitgebracht. Maar dat is zelfs moeilijk want een band kan uit land A komen terwijl een plaat weer uit land B komt, omdat de artiest in land B de plaat uitbrengt.
Kijk maar eens rond op de website. Je ziet dat Westerse bands met name voor de Zuid-Amerikaanse en Aziatische markt platen uitbrengen die hier niet verkrijgbaar zijn.
Als ik dus op de maan een plaat opneem en daar uitbreng dan zou de maan dus toegevoegd moeten worden aan de landen-lijst.
Nu ik erover denk: ik kan de plaat zelfs hier opnemen, ik hoef 'm alleen maar op de maan uit te brengen.
Kijk maar eens rond op de website. Je ziet dat Westerse bands met name voor de Zuid-Amerikaanse en Aziatische markt platen uitbrengen die hier niet verkrijgbaar zijn.
Als ik dus op de maan een plaat opneem en daar uitbreng dan zou de maan dus toegevoegd moeten worden aan de landen-lijst.
Nu ik erover denk: ik kan de plaat zelfs hier opnemen, ik hoef 'm alleen maar op de maan uit te brengen.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 22:39 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Nee, volgens mij is de richtlijn: daar waar de plaat als eerste is uitgebracht. Maar dat is zelfs moeilijk want een band kan uit land A komen terwijl een plaat weer uit land B komt, omdat de artiest in land B de plaat uitbrengt.
Dat is niet de richtlijn

0
geplaatst: 10 juni 2013, 22:41 uur
Wat je wel kan doen is een label stichten op de maan en vervolgens op dat label een various artists verzamelaar uitbrengen. Dan moet volgens de richtlijnen "Maan" bij het land staan 

0
geplaatst: 10 juni 2013, 22:46 uur
Land van herkomst van de artiest. Bij label-compilaties e.d. vul ik het land van het label in (bv. van Project Mooncircle)
0
geplaatst: 10 juni 2013, 22:49 uur
Nationaliteit, wat mogelijk het land van herkomst is, maar er zijn genoeg (muziek)migranten die de nationaliteit van hun nieuwe land aannemen.
0
geplaatst: 10 juni 2013, 23:15 uur
Alleen bestaat het probleem nu nog, nl. dat de eerste artiest bij het album dezelfde naam heeft als het album zelf (wat, omdat het een verzamelaar is, geen artiest heeft) en daardoor niet naar een album wijst. (
)Beetje lelijke truuc, maar is t misschien een idee om ofwel de titel van het album ofwel de artiest met een kleine 'n' te schrijven?
0
geplaatst: 10 juni 2013, 23:55 uur
da dude schreef:
Alleen bestaat het probleem nu nog, nl. dat de eerste artiest bij het album dezelfde naam heeft als het album zelf (wat, omdat het een verzamelaar is, geen artiest heeft) en daardoor niet naar een album wijst. (
)
) Ik zie wat je bedoelt, maar wat ervaar je als probleem en hoe wil je het anders zien?
Het gezelschap Hear 'N Aid komt enkel voor op een verzamelaar/oud/meerdere artiesten. Dat type wordt niet in discografieën opgenomen dus het klopt dat Hear 'N Aid als het ware "geen albums" heeft gemaakt. Dat zou wel het geval zijn bij het type verzamel/nieuw.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 00:08 uur
Ziehier de bron van deze discussie.
Edit: OK helder, dan zullen we ermee moeten leren leven denk ik
Blijft overigens wel een wat merkwaardige situatie, daar gaat vast nog wel een keer vaker discussie over ontstaan. Waarom zou je een bepaald type verzamelaar niet in de discografie van een artiest opnemen? (meen me te herinneren dat ik deze discussie onlangs nog langs heb zien komen hier, zal het eens opzoeken)
0
geplaatst: 11 juni 2013, 00:28 uur
Dat is alleen op te lossen door op elke artiestenpagina ook een lijst verzamelaars oud/meerdere artiesten mee te nemen. Bijgevolg is dat op de pagina van grote artiesten als The Beatles er een hele lange rits met allerlei obscure verzamelaars komt te staan. Dan lijkt me dit toch een betere oplossing.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 00:45 uur
Of je maakt er er in dit geval verzamel/meerdere artiesten/nieuw van, want blijkbaar staan er op dit album toch tracks die niet op andere albums staan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.