De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 11 juni 2013, 13:54 uur
Toen ik daarnet nog eens langs deze kwam:
Tower of Song
vroeg ik mij af of zo'n album op de een of andere manier onder de artiest "Leonard Cohen" zou kunnen komen staan. Reden: nu zweeft het album een beetje in limbo, terwijl het op de pagina van Cohen meer aandacht zou krijgen. Niet dat dat voor mij per se hoeft.
Is die optie al overwogen bij dergelijke albums? Waarschijnlijk wel.
Tower of Song
vroeg ik mij af of zo'n album op de een of andere manier onder de artiest "Leonard Cohen" zou kunnen komen staan. Reden: nu zweeft het album een beetje in limbo, terwijl het op de pagina van Cohen meer aandacht zou krijgen. Niet dat dat voor mij per se hoeft.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 14:07 uur
BeatHoven schreef:
Tower of Song
Tower of Song
Aangezien dit een cover album is, lijkt het me persoonlijk geen goed idee om het onder de artiest "Leonard Cohen" te plaatsen. De andere crewleden hebben er misschien een andere mening over?

0
geplaatst: 11 juni 2013, 14:30 uur
Zie ook:
Spirit of Talk Talk (2012)
Danny Cavanagh - A Place to Be: A Tribute to Nick Drake (2004)
Op zich vind ik het best leuk om tributes ook ergens op de artiestenpagina te vermelden. Alleen op de artiestenpagina zelf lijkt me geen goed idee. Het aantal keer dat je naar een artiestenpagina gaat om een tribute-album te zoeken is erg nihil, lijkt me.
Spirit of Talk Talk (2012)
Danny Cavanagh - A Place to Be: A Tribute to Nick Drake (2004)
Op zich vind ik het best leuk om tributes ook ergens op de artiestenpagina te vermelden. Alleen op de artiestenpagina zelf lijkt me geen goed idee. Het aantal keer dat je naar een artiestenpagina gaat om een tribute-album te zoeken is erg nihil, lijkt me.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 14:37 uur
chevy93 schreef:
Het aantal keer dat je naar een artiestenpagina gaat om een tribute-album te zoeken is erg nihil, lijkt me.
Het aantal keer dat je naar een artiestenpagina gaat om een tribute-album te zoeken is erg nihil, lijkt me.
Klopt, maar de omgekeerde beweging is wel mogelijk: (ergens) op de artiestenpagina een tribute-album ontdekken. Of is het dat wat je bedoelt?
Het grootste probleem, vind ik, is dat die albums in niemandsland staan.
0
geplaatst: 11 juni 2013, 14:43 uur
Ja, klopt. Deze albums zouden handmatig gecorrigeerd moeten worden.
Ik bedoelde meer dat het bij de tabblad Extra Info komt te staan en niet bij de artiestenpagina zelf.
Ik bedoelde meer dat het bij de tabblad Extra Info komt te staan en niet bij de artiestenpagina zelf.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 11 juni 2013, 14:51 uur
Ik heb al eerder eens geopperd om tributeplaten op de artiestenpagina te laten terugkomen.
Vaak zijn er niet zoveel platen gemaakt. En de platen zijn erg moeilijk terug te vinden op deze site, en vaak is het bestaan ervan onbekend, en ik denk dat users het misschien wel leuk vinden om te weten welke tributes er zijn naar hun favoriete artiest.
Bijvoorbeeld, weet kent deze gave plaat nou? : Right in the Nuts (2000)
Vaak zijn er niet zoveel platen gemaakt. En de platen zijn erg moeilijk terug te vinden op deze site, en vaak is het bestaan ervan onbekend, en ik denk dat users het misschien wel leuk vinden om te weten welke tributes er zijn naar hun favoriete artiest.
0
geplaatst: 12 juni 2013, 16:49 uur
Het album "Soulwax - Most of the Remixes..." wordt op mijn profiel als twee stemmen gezien?
0
geplaatst: 12 juni 2013, 17:23 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Ik heb al eerder eens geopperd om tributeplaten op de artiestenpagina te laten terugkomen.
Snap deze wens wel, maar zie ook wel veel mogelijke problemen. Wie bepaalt of album X een tribute van artiest Y is? Dat zal niet in alle gevallen even duidelijk zijn, waardoor de crew weer met allerlei extra werk wordt opgezadeld.
0
geplaatst: 12 juni 2013, 18:05 uur
Jordy schreef:
Snap deze wens wel, maar zie ook wel veel mogelijke problemen. Wie bepaalt of album X een tribute van artiest Y is? Dat zal niet in alle gevallen even duidelijk zijn, waardoor de crew weer met allerlei extra werk wordt opgezadeld.
(quote)
Bij een tribute-plaat staat het quasi altijd duidelijk op de hoes aangegeven dat het een tribute-plaat is, bij mijn weten.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 12 juni 2013, 18:49 uur
In de Oor Encylopedie staan de tribute platen al sinds het begin in de discografie.
Het hoeft natuurlijk niet, maar het was een wens van me.
Vooral als er in de titel niet naar voren komt dat het een tribute is, kan er niet eens op gezocht worden.
Het hoeft natuurlijk niet, maar het was een wens van me.
Vooral als er in de titel niet naar voren komt dat het een tribute is, kan er niet eens op gezocht worden.
0
geplaatst: 12 juni 2013, 19:10 uur
Ik stuitte zojuist op een album met 3 genre-aanduidingen! Foutje misschien? Mother's Finest - Another Mother Further (1977)
0
geplaatst: 12 juni 2013, 19:18 uur
OldRottenhat schreef:
Ik stuitte zojuist op een album met 3 genre-aanduidingen! Foutje misschien? Mother's Finest - Another Mother Further (1977)
Opgelost.

0
geplaatst: 13 juni 2013, 19:18 uur
Jordy schreef:
Zodra iemand een album, boek, film of game wil toevoegen die gemaakt is in een land dat inmiddels niet meer bestaat, mag er een verzoekje mijn kant op en dan zal dat (toenmalige) land aan de centrale lijst toegevoegd worden.
Zodra iemand een album, boek, film of game wil toevoegen die gemaakt is in een land dat inmiddels niet meer bestaat, mag er een verzoekje mijn kant op en dan zal dat (toenmalige) land aan de centrale lijst toegevoegd worden.
Bij deze, kan Zuid-Soedan aan de Centrale lijst worden toegevoegd.
0
geplaatst: 14 juni 2013, 18:30 uur
http://www.musicmeter.nl/updates/
Ik zie hier rechts toch een hele hoop ruimte.
Zou dit opgevuld kunnen worden met extra informatie, bv. zoals bij de toplijsten:
http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/90
Het zou voor mij zo'n lijst een stuk interessanter maken. Het is nu vooral een opsomming waarbij je van 9 van de 10 albums geen idee hebt wat het is en dat je alles langs moet gaan om te kijken of het eventueel interessant is.
Ik zie hier rechts toch een hele hoop ruimte.
Zou dit opgevuld kunnen worden met extra informatie, bv. zoals bij de toplijsten:
http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/90
Het zou voor mij zo'n lijst een stuk interessanter maken. Het is nu vooral een opsomming waarbij je van 9 van de 10 albums geen idee hebt wat het is en dat je alles langs moet gaan om te kijken of het eventueel interessant is.
0
geplaatst: 14 juni 2013, 19:06 uur
Dat er bij elk album in de updates extra informatie komt te staan?
0
geplaatst: 14 juni 2013, 19:34 uur
Uit een naam kan ik niet opmaken of het interessant is of niet.
Je moet óf alle albums openen óf op ieder album gaan staan, zodat je die pop-up krijgt.
Je moet óf alle albums openen óf op ieder album gaan staan, zodat je die pop-up krijgt.
0
geplaatst: 14 juni 2013, 19:40 uur
Het was me niet helemaal duidelijk.
Om er per album de rankings in de top 250, rotatielijst en diverse toplijsten bij te zetten lijkt mij niet zo interessant eigenlijk.
Om er per album de rankings in de top 250, rotatielijst en diverse toplijsten bij te zetten lijkt mij niet zo interessant eigenlijk.
0
geplaatst: 14 juni 2013, 19:44 uur
Ik denk dat chevy eerder informatie zoals het genre, aantal stemmen en stemgemiddelde wilt zien, en daar kan ik hem geen ongelijk in geven.
Ik gebruik die albumupdates nooit omdat ze inderdaad weinig waarde hebben voor mij (een hele lijst vol albums die mij nauwelijks iets zeggen). Maar of dit prioriteit heeft?
Ik gebruik die albumupdates nooit omdat ze inderdaad weinig waarde hebben voor mij (een hele lijst vol albums die mij nauwelijks iets zeggen). Maar of dit prioriteit heeft?
0
geplaatst: 14 juni 2013, 20:44 uur
Ik hoop ergens na de zomer eens met een designer om tafel te gaan zitten over een nieuw ontwerp voor de sites. Een van de punten die ik bij een nieuw design wil meenemen is dat ik af wil van die saaie excel-achtige lijsten overal op de site, en een mooie manier wil verzinnen om lijsten zoals de updates op een aantrekkelijke manier te presenteren.
Eerst nog een goede betaalbare designer vinden
Eerst nog een goede betaalbare designer vinden

0
geplaatst: 15 juni 2013, 01:44 uur
Kun je dan gelijk de zoekfucktie laten beoordelen want dat vind ik nog steeds een drama helaas.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 07:28 uur
het uiterlijk van de zoekfunctie zal dan ook veranderen, maar dat bedoel je vast niet
wat is er loos?
wat is er loos?
0
geplaatst: 15 juni 2013, 15:38 uur
Het gebeurd mij regelmatig dat ik verkeerde zoekresultaten krijg als ik naar een zanger of groep zoek.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 15:53 uur
Misschien handig om iets concretere voorbeelden te geven?
Ik heb daar namelijk zelden last van. Hooguit als het gaat om rare tekens.
Ik heb daar namelijk zelden last van. Hooguit als het gaat om rare tekens.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 16:08 uur
Moeilijk te zeggen, ik heb er zo af en toe last van en ik weet niet meer precies bij welke groepen dat waren. Ik zal er eens op letten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.