De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 2 juni 2013, 18:48 uur
Manuel schreef:
Waarom is dit album: Clockwork - B.O.A.T.S. (2013) niet te vinden als je via de uitgebreide zoekfunctie op Clockwork zoekt? Of als je op artiest Clockwork zoekt?
Waarom is dit album: Clockwork - B.O.A.T.S. (2013) niet te vinden als je via de uitgebreide zoekfunctie op Clockwork zoekt? Of als je op artiest Clockwork zoekt?
volgens mij opgelost nu?
0
geplaatst: 2 juni 2013, 18:49 uur
dumb_helicopter schreef:
Is het mogelijk om het toevoegen van videoclips direct zichtbaar te maken door ook daarvoor een tab te maken bovenaan een albumpagina? Ik vind het vrij omslachtig dat je eerst naar 'corrigeren' moet gaan, waarna pas die tab bovenaan komt te staan.
Wat ook goed is om het direct mogelijk te maken om bij 'corrigeren' een video toe te voegen.
Is het mogelijk om het toevoegen van videoclips direct zichtbaar te maken door ook daarvoor een tab te maken bovenaan een albumpagina? Ik vind het vrij omslachtig dat je eerst naar 'corrigeren' moet gaan, waarna pas die tab bovenaan komt te staan.
Wat ook goed is om het direct mogelijk te maken om bij 'corrigeren' een video toe te voegen.
Mee eens, in de toekomst zal dit op een duidelijkere / meer logische plek komen. Zit nu een beetje verstopt.
0
geplaatst: 2 juni 2013, 18:50 uur
Kees-Jan schreef:
De zoekfunctie werkt bij mij al een paar dagen niet meer. MM opent de pagina wel, maar ik krijg alleen een reclameboodschap, verder is de pagina helemaal leeg.
Ik gebruik internet explorer 10.
Update: op mijn laptop (ook met internet explorer 10) opent de zoekfunctie wel. Blijkbaar staat er op mijn computer een instelling verkeerd. Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
De zoekfunctie werkt bij mij al een paar dagen niet meer. MM opent de pagina wel, maar ik krijg alleen een reclameboodschap, verder is de pagina helemaal leeg.
Update: op mijn laptop (ook met internet explorer 10) opent de zoekfunctie wel. Blijkbaar staat er op mijn computer een instelling verkeerd. Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
Het legen van je cache zal waarschijnlijk je problemen oplossen.
0
geplaatst: 2 juni 2013, 22:30 uur
Waarom kan ik alleen via google vinden waar ik getagd ben? Nu staat er alleen de user door wie ik getagd ben en het tijdstip van taggen erbij. Misschien is dit een eerder aangehaald probleem maar ik volg dit forum niet zo uitgebreid vandaar de vraag.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 19:47 uur
Misschien dat het al het al eens eerder gevraagd is, maar ik vind het voorlopig niet terug. Is het mogelijk om ergens bij een topic te kunnen zien wie dit topic in z'n updates heeft staan? Vooral bij spelletjes is dit handig; als de interesse wat minder is kun je de personen die het topic toch nog in hun updates hebben, maar geen vaste klant zijn voor dat spel een PM sturen om terug mee te doen met dat spel. LIjkt me wel een nuttige uitbreiding.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juni 2013, 19:48 uur
dumb_helicopter schreef:
Misschien dat het al het al eens eerder gevraagd is, maar ik vind het voorlopig niet terug. Is het mogelijk om ergens bij een topic te kunnen zien wie dit topic in z'n updates heeft staan? Vooral bij spelletjes is dit handig; als de interesse wat minder is kun je de personen die het topic toch nog in hun updates hebben, maar geen vaste klant zijn voor dat spel een PM sturen om terug mee te doen met dat spel. LIjkt me wel een nuttige uitbreiding.
Handig zou het wellicht wel zijn maar ik denk dat je dan de privacy van een gebruiker schaadt.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 19:50 uur
Onweerwolf schreef:
Handig zou het wellicht wel zijn maar ik denk dat je dan de privacy van een gebruiker schaadt.
(quote)
Je kan nu toch ook gebruikers volgen, dat is wat mij betreft evenzeer dan een privacyinbreuk als we het zover drijven.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juni 2013, 19:52 uur
dumb_helicopter schreef:
Je kan nu toch ook gebruikers volgen, dat is wat mij betreft evenzeer dan een privacyinbreuk als we het zover drijven.
(quote)
Maar dan gaat het om dingen die iemand sowieso al bewust publiekelijk heeft gemaakt.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 19:55 uur
Onweerwolf schreef:
Maar dan gaat het om dingen die iemand sowieso al bewust publiekelijk heeft gemaakt.
(quote)
Waarom zou iemand zijn forumupdates (ik denk dan vooral aan actieve spelletjes) bewust privé willen houden?
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 juni 2013, 19:59 uur
dumb_helicopter schreef:
Waarom zou iemand zijn forumupdates (ik denk dan vooral aan actieve spelletjes) bewust privé willen houden?
(quote)
Tsja, daar kan iemand toch redenen voor hebben? Ik heb er zelf geen problemen mee (gebruik het systeem overigens ook niet) maar ik kan me zo indenken dat niet iedereen dat wil vrijgeven.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 20:04 uur
Ach ja, laten we afwachten wat Jordy ervan vindt. Mij lijkt het alleszins voor de topicinrichters een nuttige tool en wie niet waagt, niet wint.
Desnoods in een afgezwakte vorm zodat je gewoon het aantal users krijgt die dat in hun updates hebben gezet. Dan krijg je toch een idee van de populariteit van het topic en het is nuttiger dan het aantal berichten dat er in dat topic zijn.
Desnoods in een afgezwakte vorm zodat je gewoon het aantal users krijgt die dat in hun updates hebben gezet. Dan krijg je toch een idee van de populariteit van het topic en het is nuttiger dan het aantal berichten dat er in dat topic zijn.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 21:24 uur
Chronos85 schreef:
Waarom kan ik alleen via google vinden waar ik getagd ben? Nu staat er alleen de user door wie ik getagd ben en het tijdstip van taggen erbij. Misschien is dit een eerder aangehaald probleem maar ik volg dit forum niet zo uitgebreid vandaar de vraag.
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp, sorry. Gaat dit over de notificaties?
0
geplaatst: 3 juni 2013, 21:25 uur
dumb_helicopter schreef:
Dit soort dingen zijn bewust niet openbaar, ik vind dat soort dingen privé aangelegenheden. Net als welke gebruikers iemand volgt in z'n updates, bijvoorbeeld. Het aantal mensen dat een topic heeft gelezen of iets dergelijks, dat zou nog kunnen, al lijkt dat me persoonlijk niet zo heel interessant.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 22:51 uur
Jordy schreef:
Ik vind het persoonlijk niet storend ogen
Ik vind het persoonlijk niet storend ogen
Jordy schreef:
Het aantal mensen dat een topic heeft gelezen of iets dergelijks, dat zou nog kunnen,
al lijkt dat me persoonlijk niet zo heel interessant.
Het aantal mensen dat een topic heeft gelezen of iets dergelijks, dat zou nog kunnen,
al lijkt dat me persoonlijk niet zo heel interessant.
Het is natuurlijk Jordy's site.
Maar eerder las ik nochtans.
Jordy schreef:
Dan zou het wellicht toch interessanter zijn om puur het aantal "views" te gaan registreren
Dan zou het wellicht toch interessanter zijn om puur het aantal "views" te gaan registreren
En nu ik toch weer even jullie aandacht heb.
dazzler schreef:
Een vraagje: de site mag hoezen plaatsen los van enige auteursrechten.
De site mag niet zomaar artiestenfoto's plaatsen omwille van auteursrechten.
Hoe komt het dat het ene mag en het andere niet?
Is het toegestaan om op een artiestenpagina voor de foto van een artiest
een fragment uit een hoes (hoezen mogen) te knippen en als foto te plaatsen?
Toch veel mooier dan zo'n door amateurs gemaakte foto van een recent live optreden...
Een vraagje: de site mag hoezen plaatsen los van enige auteursrechten.
De site mag niet zomaar artiestenfoto's plaatsen omwille van auteursrechten.
Hoe komt het dat het ene mag en het andere niet?
Is het toegestaan om op een artiestenpagina voor de foto van een artiest
een fragment uit een hoes (hoezen mogen) te knippen en als foto te plaatsen?
Toch veel mooier dan zo'n door amateurs gemaakte foto van een recent live optreden...
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:09 uur
Een afbeelding van een albumhoes is m.i. promotiemateriaal dat door de artiest of platenmaatschappij beschikbaar wordt gesteld. Daar zit natuurlijk wel copyright op, maar ik kan me niet voorstellen dat er problemen van gemaakt worden als een albumhoes getoond wordt op een site die het product min of meer promoot. Ken iig geen voorbeelden van sites die problemen kregen door het tonen van een albumhoes.
Anders is het met fotografen die leven van het maken van foto's van artiesten, en sites die deze foto's ongeoorloofd plaatsen rekeningen sturen. Heb zelf ook een aantal rekeningen ontvangen de afgelopen jaren. Vandaar dat ik er voor gekozen heb om alleen foto's toe te staan waarvan de fotograaf heeft gezegd dat deze vrij op sites als deze gebruikt morgen worden.
Een fragment van een hoes als artiestfoto zou moet met dit in het achterhoofd wellicht ook wel kunnen bij een paar artiesten, inderdaad. Maar technisch is dat, zoals het nu gebouwd is, dus nog niet mogelijk. Wellicht dat ik dit in de toekomst weer eens onder handen wil nemen.
Anders is het met fotografen die leven van het maken van foto's van artiesten, en sites die deze foto's ongeoorloofd plaatsen rekeningen sturen. Heb zelf ook een aantal rekeningen ontvangen de afgelopen jaren. Vandaar dat ik er voor gekozen heb om alleen foto's toe te staan waarvan de fotograaf heeft gezegd dat deze vrij op sites als deze gebruikt morgen worden.
Een fragment van een hoes als artiestfoto zou moet met dit in het achterhoofd wellicht ook wel kunnen bij een paar artiesten, inderdaad. Maar technisch is dat, zoals het nu gebouwd is, dus nog niet mogelijk. Wellicht dat ik dit in de toekomst weer eens onder handen wil nemen.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:23 uur
Spreekt elkaar niet echt tegen toch? Persoonlijk vind ik dat het enige voorstel dat wellicht interessant is, van de genoemde ideeën.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:29 uur
Jordy schreef:
Een fragment van een hoes als artiestfoto zou moet met dit in het achterhoofd wellicht ook wel kunnen bij een artiest, inderdaad. Maar technisch is dat, zoals het nu gebouwd is, dus nog niet mogelijk. Wellicht dat ik dit in de toekomst weer eens onder handen wil nemen.
Een fragment van een hoes als artiestfoto zou moet met dit in het achterhoofd wellicht ook wel kunnen bij een artiest, inderdaad. Maar technisch is dat, zoals het nu gebouwd is, dus nog niet mogelijk. Wellicht dat ik dit in de toekomst weer eens onder handen wil nemen.
Dat is goed nieuws.
Eigenlijk hoef je de site technisch enkel maar "om te bouwen" tot hoe het vroeger was.
Een gebruiker die een hoesfragment als artiestenfoto wil plaatsen hoeft er dan enkel maar
voor te zorgen dat hij met een link naar discogs kan staven dat het om een hoesfragment gaat.
Ik denk hierbij vooral aan singlehoezen die vaak een mooie close-up van een artiest tonen
en die je mits wegsnijden van artiestennaam en titel gemakkelijk zou kunnen plaatsen.
+ Ik zag niet echt een verschil tussen mijn voorstel ivm het aantal views
en wat je zelf suggereerde nav van het voorstel van dumb_helicopter,
maar op de keper beschouwd is er inderdaad een subtiel verschil.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:32 uur
Ik weet niet of dat zo makkelijk is. Ik wil het risico niet lopen dat een foute inschatting / beoordeling van een crewlid mij hoge facturen bezorgt.
Daar wil ik in de nabije toekomst weer eens goed over na gaan denken. Voorlopig blijft het nog even zoals het is.
Daar wil ik in de nabije toekomst weer eens goed over na gaan denken. Voorlopig blijft het nog even zoals het is.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:35 uur
dazzler schreef:
Ik zag niet echt een verschil tussen mijn voorstel ivm het aantal views
(quote)
Ik zag niet echt een verschil tussen mijn voorstel ivm het aantal views
Ik zag ook geen verschil, maar ik noemde het voorstel (naar mijn mening) niet zo interessant, maar wel interessanter dan een tellertje met het aantal keer dat een topic in updates staat.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:41 uur
Ik ben al blij dat je mijn vraag over de hoezen uiteindelijk toch hebt gezien en beantwoord.

En nog blijer met het vele werk dat je hier verzet en met het bestaan van de site op zich.

En nog blijer met het vele werk dat je hier verzet en met het bestaan van de site op zich.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:53 uur
Jordy schreef:
Ja sorry die bedoelde ik. Bij die van jou kon ik overigens wel zien uit welk topic deze notificatie kwam. Dat kon bij de vorige dus niet. Stond er een lege regel ipv de titel onder de user name.
Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp, sorry. Gaat dit over de notificaties?
(quote)
Ja sorry die bedoelde ik. Bij die van jou kon ik overigens wel zien uit welk topic deze notificatie kwam. Dat kon bij de vorige dus niet. Stond er een lege regel ipv de titel onder de user name.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 01:30 uur
Kees-Jan schreef:
Jordy schreef:
Dat was het niet, maar toen ik naar Extra ging bleek er een vinkje te staan bij compatibiliteitsweergave. Het verwijderen van dat vinkje deed de trick.
Geen idee waarom of wat dat vinkje überhaupt doet, maar ik ben in ieder geval weer een gelukkig mens 
0
geplaatst: 4 juni 2013, 08:50 uur
Chronos85 schreef:
Dat zal dan een bugje zijn geweest, zal binnenkort even uitzoeken of ik kan vinden wat er fout ging.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 08:50 uur
Kees-Jan schreef:
Dat was het niet, maar toen ik naar Extra ging bleek er een vinkje te staan bij compatibiliteitsweergave. Het verwijderen van dat vinkje deed de trick.
Geen idee waarom of wat dat vinkje überhaupt doet, maar ik ben in ieder geval weer een gelukkig mens
(quote)
(quote)
Okee mooi dat het opgelost is
0
Jav-
geplaatst: 4 juni 2013, 09:01 uur
Een vraagje aan jullie allen: is een bericht dat al langere tijd geplaatst is nog aan te passen met wat hulp van moderators, of zou hij dan eerst moeten worden weggehaald alvorens ik hem op nieuw plaats? Ik zou graag een van mijn 'meningen' aanpassen, maar die staat al maanden gepost.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 09:23 uur
Jav- schreef:
Een vraagje aan jullie allen: is een bericht dat al langere tijd geplaatst is nog aan te passen met wat hulp van moderators, of zou hij dan eerst moeten worden weggehaald alvorens ik hem op nieuw plaats? Ik zou graag een van mijn 'meningen' aanpassen, maar die staat al maanden gepost.
Behalve als het een echt belangrijke post is, denk ik dat je best gewoon een nieuw bericht plaatst. Ik denk niet dat de mods openstaan om voor elke wijziging in een post op te komen draven.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 4 juni 2013, 11:13 uur
Jav- schreef:
Het zou een bijzondere wereld zijn, als dat allemaal zo maar zou kunnen.
Ik zou graag mijn VWO examen van 1998 overdoen. Ik wil de antwoorden die ik gaf aanpassen.
0
geplaatst: 7 juni 2013, 12:10 uur
In verband met de notificaties heb ik wel al gemerkt dat als ik met het pijltje over het icoontje schuif, dat er dan wel een menuutje opengaat, maar daar niets blijkt in te zitten.
Verder heb ik ook al voorgehad dat ik gequoot word maar dat daar dan het topic/albumpagina waarin ik gequoot word er gewoon niet bij staat (ook als ik op het menu klik en bij het overzicht uitkom).
Verder heb ik ook al voorgehad dat ik gequoot word maar dat daar dan het topic/albumpagina waarin ik gequoot word er gewoon niet bij staat (ook als ik op het menu klik en bij het overzicht uitkom).
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 8 juni 2013, 11:44 uur
Ik ben wel benieuwd welke user(s) continu bij bandjes de ledenlijst verwijderd door er een geboortedatum aan toe te voegen
Een band is een band en geen artiest. Ik werk me in het zweet iedere keer, en iemand verpest het keer op keer.
Moderators mogen ook wel eens beter op letten.
Voorbeeld: Trouble
Een band is een band en geen artiest. Ik werk me in het zweet iedere keer, en iemand verpest het keer op keer.
Moderators mogen ook wel eens beter op letten.
Voorbeeld: Trouble
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.