De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2005, 18:33 uur
Jordy schreef:
Nog even een weekje volhouden, helaas
(quote)
Nog even een weekje volhouden, helaas
ok
0
geplaatst: 23 oktober 2005, 19:14 uur
Ik dacht dat het aan mijn PC lag, maar gelukkig was ik niet de enige.
0
geplaatst: 23 oktober 2005, 22:03 uur
Is dat blijvend, een maximum van 10 albums in de wachtrij, of gaan de sluizen binnenkort weer open?
0
geplaatst: 23 oktober 2005, 22:25 uur
OK dat lijkt me een uitstekende reden. Maar voor mij is de lol er een beetje af zo moet ik zeggen. Voorheen ging ik er eens een avondje goed voor zitten, flesje wijn erbij en een zwik albums toevoegen. Nu kan je soms per keer niet eens het oeuvre van één artiest kwijt. Maar ja, elk nadeel hep ze voordeel waarschijnlijk 

0
geplaatst: 23 oktober 2005, 22:38 uur
Jordy schreef:
Volgens mij bevalt dat de toevoegmods prima
Volgens mij bevalt dat de toevoegmods prima
Mwa, als mensen 20 albums wilen toevoegen is dat niet meer mogelijk en in plaats daarvan moet er "gewacht" worden op mensen die 1 of 2 albums toevoegen. Is onbeperkt toevoegen en op datum keuren niet beter?
(PS. Ik zit niet bij de crew dus wie weet stonden er af en toe 243 albums in de rij, dat weet ik dus niet
)
0
geplaatst: 23 oktober 2005, 23:45 uur
avdj schreef:
(PS. Ik zit niet bij de crew dus wie weet stonden er af en toe 243 albums in de rij, dat weet ik dus niet
)
)Daar lag het niet ver vanaf toen die regel werd ingevoerd.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 24 oktober 2005, 10:52 uur
Als ik namens mezelf praat kan ik zeggen dat de crew zijn best doet om de boel zo snel mogelijk weg te werken, en dat er gemiddeld zo'n 50 a 100 toevoegingen, plus 50 a 100 correcties in de wachtrij staan de laatste tijd. Er wordt dus heel hard aangeleverd.
Daarnaast kost het goedkeuren veel tijd als de kwaliteit van de plaatjes niet helemaal in orde is, men veel te gemakkelijk Verenigde Staten als land kiest (ik moet dus vaak zelf andere bronnen raadplegen), men meerdere labels bij een album zet en men obscure dingen wil toevoegen die wel of niet singles, bootlegs of dvd's blijken te zijn. Als de sluizen weer helemaal open gaan, dan weet ik niet of ik nog wat moet pompen of maar direct moet gaan hollen.
Een belangrijk gevolg van dat de limiet erop staat is dat we de toevoeger min of meer dwingen om het geringe aantal albums dat hij kan toevoegen, dan ook maar zorgvuldig toe te voegen. Er ligt zodoende een stukje meer verantwoordelijkheid bij de toevoeger zelf. Het rendement, dus het aantal albums dat in 1 keer wordt goedgekeurd, is sinds de ingestelde limiet een stuk hoger.
Misschien is het redelijk om de limiet te verhogen naar 20, als we de veeltoevoegers daar tenminste een hoop mee tegemoet kunnen komen.
Daarnaast kost het goedkeuren veel tijd als de kwaliteit van de plaatjes niet helemaal in orde is, men veel te gemakkelijk Verenigde Staten als land kiest (ik moet dus vaak zelf andere bronnen raadplegen), men meerdere labels bij een album zet en men obscure dingen wil toevoegen die wel of niet singles, bootlegs of dvd's blijken te zijn. Als de sluizen weer helemaal open gaan, dan weet ik niet of ik nog wat moet pompen of maar direct moet gaan hollen.
Een belangrijk gevolg van dat de limiet erop staat is dat we de toevoeger min of meer dwingen om het geringe aantal albums dat hij kan toevoegen, dan ook maar zorgvuldig toe te voegen. Er ligt zodoende een stukje meer verantwoordelijkheid bij de toevoeger zelf. Het rendement, dus het aantal albums dat in 1 keer wordt goedgekeurd, is sinds de ingestelde limiet een stuk hoger.
Misschien is het redelijk om de limiet te verhogen naar 20, als we de veeltoevoegers daar tenminste een hoop mee tegemoet kunnen komen.
0
geplaatst: 24 oktober 2005, 17:57 uur
Het toevoegen van meer albums zal ook niet zo snel tot een verhoging van de goedkeursnelheid leiden, met een alleen maar grotere wachtrij tot gevolg. Dat heeft ook weinig zin.
0
geplaatst: 24 oktober 2005, 19:30 uur
Bij mij opent elke link gewoon in een nieuw, ander venster als ik die instelling doe in m'n profiel

0
geplaatst: 24 oktober 2005, 19:37 uur
T.O. schreef:
Het toevoegen van meer albums zal ook niet zo snel tot een verhoging van de goedkeursnelheid leiden, met een alleen maar grotere wachtrij tot gevolg. Dat heeft ook weinig zin.
Jawel, daar heb je gelijk in, maar ik kan wel toevoegen op de momenten dat het mij het beste uitkomt. En dat is nu niet het geval. Wat moet ik nu met mijn zondagavond

0
JonnieBrasco
geplaatst: 24 oktober 2005, 19:50 uur
Berichten schrijven bij al die oude albums! Het zou zonde zijn als je ooit verdwijnt, zonder al die klassieke popkennis en -ervaringen die nog in je hoofd zit, hier vereeuwigd te hebben.

0
geplaatst: 24 oktober 2005, 20:01 uur
Is het niet een optie om meerdere mensen aan te wijzen als crew. Dan kunnen de toevoegingen een stuk sneller worden verwerkt.. 

0
geplaatst: 26 oktober 2005, 16:59 uur
Ik zocht net op clapton en vond een hele lijst met albums. Waaronder ook het album Crossroads 1, 2 en 3. Als ik dan op bijv. crossroads klik en vervolgens op eric clapton om naar de artiesten pagina van eric clapton te gaan dan staat het album crossroads 1 er opeens niet meer bij. Hoe komt dit?
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 17:44 uur
Heeft te maken met het type album, Crossroads 1 heeft bv. als type "verzamel, oude tracks van diverse artiesten". Er valt wat voor te zeggen dat in theorie dat soort albums niet bij de hoofdartiest moeten staan, dat was in ieder geval niet het oorspronkelijke idee.
Zal er eens naar kijken
Zal er eens naar kijken
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 18:57 uur
Jordy schreef:
Bij mij opent elke link gewoon in een nieuw, ander venster als ik die instelling doe in m'n profiel
(quote)

Hmm, bij mij niet. En ik heb ook al even alles opnieuw ingesteld, maar het blijft zo. Zal mijn browser wel zijn dan. Toch bedankt voor de aandacht.
0
geplaatst: 27 oktober 2005, 16:55 uur
Mag ik vragen waarom er eigenlijk gekozen is voor het 0.5/5 sterren systeem? Lijkt mij dat 0/10 overzichtelijker beoordelen is.

0
geplaatst: 27 oktober 2005, 17:59 uur
HiLL schreef:
Mag ik vragen waarom er eigenlijk gekozen is voor het 0.5/5 sterren systeem? Lijkt mij dat 0/10 overzichtelijker beoordelen is.
Bij 1-10 ben je, denk ik, geneigd om snel te vervallen naar een soort school-systeem, waar een zes "net voldoende" is. In de meeste 5-sterren schalen (zo ook die van mij persoonlijk) staat 3 sterren echter voor "erg aardig", ongeveer vergelijkbaar met het rapportcijfer 7. Die indruk krijg ik in ieder geval van bijna elke "echte" reviewer die zo'n schaal gebruikt.
Overigens is MusicMeter gebaseerd op MovieMeter, en MovieMeter weer op het "Mioch's Movie Meter" itempje dat Rene Mioch vroeger had. En die had ook 5 sterren.
0
geplaatst: 27 oktober 2005, 18:01 uur
Maar dan is 2 toch net zo goed net voldoende......
Of ben ik gek?
Of ben ik gek?

0
geplaatst: 27 oktober 2005, 18:29 uur
HiLL schreef:
Second? hmm Ken de uitspraak niet geloof ik.
(quote)
Second? hmm Ken de uitspraak niet geloof ik.
Ken ik uit films. Vroeger moest o.a. in de Amerikaanse regering bij het aandragen van een motie iemand opstaan die deze zin zei, om aan te geven dat degene die de motie aandroeg hierin niet alleen stond. Pas dan mocht erover gestemd worden.
0
geplaatst: 27 oktober 2005, 19:40 uur
Paalhaas schreef:
Ken ik uit films. Vroeger moest o.a. in de Amerikaanse regering bij het aandragen van een motie iemand opstaan die deze zin zei, om aan te geven dat degene die de motie aandroeg hierin niet alleen stond. Pas dan mocht erover gestemd worden.
(quote)
We zijn het dus eens met elkaar!

0
geplaatst: 28 oktober 2005, 13:46 uur
Jordy schreef:
Heeft te maken met het type album, Crossroads 1 heeft bv. als type "verzamel, oude tracks van diverse artiesten". Er valt wat voor te zeggen dat in theorie dat soort albums niet bij de hoofdartiest moeten staan, dat was in ieder geval niet het oorspronkelijke idee.
Zal er eens naar kijken
Zal er eens naar kijken
Misschien is het een idee om dan bij de artiesten pagina van Clapton, een extra kopje toe te voegen: Ook verschenen op.
Dat zou sowieso een leuke feature zijn, dat je kan zien op welke cd je favoriete artiest nog meer op verschenen is.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 16:42 uur
Hoe lang duurt het voordat een ingevoerde correctie die goedgekeurd is, gewijzigd is?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.