De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 16:47 uur
Onmiddellijk. Als een plaatje veranderd is moet je soms nog ff refreshen wil het te zien zijn.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 17:16 uur
Jordy schreef:
Bij 1-10 ben je, denk ik, geneigd om snel te vervallen naar een soort school-systeem, waar een zes "net voldoende" is. In de meeste 5-sterren schalen (zo ook die van mij persoonlijk) staat 3 sterren echter voor "erg aardig", ongeveer vergelijkbaar met het rapportcijfer 7. Die indruk krijg ik in ieder geval van bijna elke "echte" reviewer die zo'n schaal gebruikt.
Overigens is MusicMeter gebaseerd op MovieMeter, en MovieMeter weer op het "Mioch's Movie Meter" itempje dat Rene Mioch vroeger had. En die had ook 5 sterren.
(quote)
Bij 1-10 ben je, denk ik, geneigd om snel te vervallen naar een soort school-systeem, waar een zes "net voldoende" is. In de meeste 5-sterren schalen (zo ook die van mij persoonlijk) staat 3 sterren echter voor "erg aardig", ongeveer vergelijkbaar met het rapportcijfer 7. Die indruk krijg ik in ieder geval van bijna elke "echte" reviewer die zo'n schaal gebruikt.
Overigens is MusicMeter gebaseerd op MovieMeter, en MovieMeter weer op het "Mioch's Movie Meter" itempje dat Rene Mioch vroeger had. En die had ook 5 sterren.
Ben ik het mee eens. Bij mij is 2,5 aardig. 3 sterren is de moeite waard. 3,5 is een dikke voldoende enz....
Dus HiLL ik ben niet zo'n Beatles-hater als je denk

0
geplaatst: 28 oktober 2005, 18:19 uur
Boudewijntjuh schreef:
Misschien is het een idee om dan bij de artiesten pagina van Clapton, een extra kopje toe te voegen: Ook verschenen op.
Misschien is het een idee om dan bij de artiesten pagina van Clapton, een extra kopje toe te voegen: Ook verschenen op.
Ja, vind ik een erg goed idee.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 20:08 uur
Het gebeurt heel vaak dat ik de albums die in 'Mijn Updates' staan er niet in staan. Slechts zelden zie ik ze. Maar vaak krijg ik gewoon een leeg scherm met de standaard tekst...
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 23:47 uur
Jordy schreef:
(quote)
Maar meespelen met 1 of 2 nummers, telt dan dan ook?
0
geplaatst: 29 oktober 2005, 09:38 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2005, 09:38 uur
Angrod-Pallanén schreef:
Het gebeurt heel vaak dat ik de albums die in 'Mijn Updates' staan er niet in staan.
Het gebeurt heel vaak dat ik de albums die in 'Mijn Updates' staan er niet in staan.
Je ziet alleen albums waar in de afgelopen x dagen nog een bericht is geplaatst.
0
geplaatst: 29 oktober 2005, 13:52 uur
Jordy schreef:
Daar ging het toch juist om?
(quote)
Daar ging het toch juist om?
Ik bedoel eigenlijk The White Album. Eric Clapton speelt daarin "While My Gitar....." Dan staat hij dus evengoed genoteerd? Hij heeft veel vaker kleine stukken gespeeld bij andere groepen. Maar goed, als die dan allemaal genoteerd worden...heb er geen problemen mee.

0
geplaatst: 30 oktober 2005, 02:00 uur
@avdj: Mooi zo!
had het ook niet verwacht! 
@Jordy en zijn crew: Als ik een album corrigeer dan verdwijnt ook automatisch het label, kan dat verandert worden?
had het ook niet verwacht! 
@Jordy en zijn crew: Als ik een album corrigeer dan verdwijnt ook automatisch het label, kan dat verandert worden?
0
geplaatst: 30 oktober 2005, 19:50 uur
avdj schreef:
Ben ik het mee eens. Bij mij is 2,5 aardig. 3 sterren is de moeite waard. 3,5 is een dikke voldoende enz....
(quote)

Tja, misschien zou daar iets meer discussie over moeten zijn, zodat mensen het geven van punten iets meer op elkaar afstemmen.. Ik bekijk die sterren wel als het "schoolsysteem" waarbij 3 sterren een voldoende is (een 6) 3.5 een 7.... etc. en 5 sterren een 10. Als ik het vergelijk met hoe *jij* je punten weggeeft, dan zou de score totaal niet overeen komen.. Ik zie zat mensen die momenteel het maximaal aantal sterren weggeven, en wanneer doe je dat nou? Er is toch altijd wel iets mis met een cd? IK zou echt zo snel niet een cd kunnen noemen die echt alle tijden kan doorstaan en een 10 verdient.. Bohemian Rhapsody van Queen misschien?
Als je van 5 naar 10 sterren gaat dan krijg je naar verloop van tijd wel een exacter resultaat..

0
geplaatst: 30 oktober 2005, 19:57 uur
HiLL schreef:
Als ik een album corrigeer dan verdwijnt ook automatisch het label, kan dat verandert worden?
Als ik een album corrigeer dan verdwijnt ook automatisch het label, kan dat verandert worden?
Hmn, dat ga ik even uitzoeken, bedankt
0
geplaatst: 30 oktober 2005, 20:17 uur
HiLL schreef:
Als ik een album corrigeer dan verdwijnt ook automatisch het label
Als ik een album corrigeer dan verdwijnt ook automatisch het label
Weet je dit heel zeker? Bij mij gaat het gewoon goed, ook als ik als "normale" user een correctie doe, dus via de wachtrij en het beoordelen enzo...
0
geplaatst: 30 oktober 2005, 21:26 uur
Bij mij ook geen problemen daarmee, vreemd dat hij bij HiLL fout gaat.
@Fucker
Wat ik zeg klopt niet helemaal trouwens, 2,5 ster is bij mij een gewone CD, die ik weleens zal luisteren, maar dan wel heel weinig. 3 sterren is bij mij een 'echte' voldoende.
@Fucker
Wat ik zeg klopt niet helemaal trouwens, 2,5 ster is bij mij een gewone CD, die ik weleens zal luisteren, maar dan wel heel weinig. 3 sterren is bij mij een 'echte' voldoende.
0
geplaatst: 30 oktober 2005, 22:55 uur
Ok net weer dus en dan zal het wel zo zijn dat het label er niet bijstond.
0
geplaatst: 1 november 2005, 09:51 uur
Ik denk dat er een fout is geslopen bij de verschillende Nirvana's. Als je naar MTV unplugged gaat (http://www.musicmeter.nl/album/1768) dan staan de albums van de gelijknamige groep uit de jaren stillekes erbij, en bij de andere albums geeft hij unplugged niet weer...? :s
0
geplaatst: 1 november 2005, 12:53 uur
Ah, dank voor de melding. De toevoeger was vergeten om "II" te selecteren bij de bandnaam. Nu zou het moeten kloppen.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 1 november 2005, 17:11 uur
avdj schreef:
Ik klik nu op de bandnaam en het nieuwe album staat er niet tussen.
Ik klik nu op de bandnaam en het nieuwe album staat er niet tussen.

Schreef avdj bij een Oasis album. Dit had dezelfde reden. De toevoeger was vergeten om 'II" te selecteren.
0
geplaatst: 4 november 2005, 12:56 uur
Ligt zeker aan de nieuwe (Beta) versie van Vuurvos dat ik het stemblokje, vakje hoe je dat ook noemt half kan zien?
0
geplaatst: 4 november 2005, 19:39 uur
Denk het wel, pas als die versie uit Beta is zal ik de site er op aanpassen.
0
geplaatst: 5 november 2005, 17:21 uur
Nou, de nieuwe (tweede) server is eindelijk klaar. Nu is het zaak om de databases van de sites te verhuizen naar deze nieuwe server. Hiervoor zal ik de site straks even een paar minuten dicht moeten gooien. dit ga ik nl. eerst voor MusicMeter doen.
Mocht het nou helemaal fout gaan zal ik snel weer terugschakelen naar de database op de huidige server, en daardoor zouden er een paar berichten of stemmen (die in de tussentijd zijn geplaatst) verloren kunnen gaan. Maar daar ga ik niet van uit.
Mocht het nou helemaal fout gaan zal ik snel weer terugschakelen naar de database op de huidige server, en daardoor zouden er een paar berichten of stemmen (die in de tussentijd zijn geplaatst) verloren kunnen gaan. Maar daar ga ik niet van uit.
0
geplaatst: 5 november 2005, 21:36 uur
avdj schreef:
Ik bedoel eigenlijk The White Album. Eric Clapton speelt daarin "While My Gitar....." Dan staat hij dus evengoed genoteerd? Hij heeft veel vaker kleine stukken gespeeld bij andere groepen. Maar goed, als die dan allemaal genoteerd worden...heb er geen problemen mee.
(quote)

Dat zou mij héél leuk lijken. Is wel een hoop werk, maar dit kan dan misschien gezien worden als een extra feature? Dat mensen zich niet genoodzaakt voelen om helemaal op te gaan zoeken waar een artiest toevallig een akkoordje gespeelt heeft, maar als ze het wel weten het toch kunnen vermelden. En bij sommigen albums zijn de gastartiesten al vermeld dus die zouden zo gelinkt moeten kunnen worden naar die artiesten pagina, tcoh?
0
geplaatst: 5 november 2005, 21:51 uur
Ik heb trouwens nog een suggestie. Ik zou het wel leuk vinden om de officiële site van de desbetreffende artiest of band toe te kunnen voegen.
Vroeg me ook af hoe ik de reacties zo kan sorteren dat ik de oudste berichten eerst zie. Heb in m'n optie "oudste eerst" aangevinkt en dan staan inderdaad op pagina 1 de oudste berichten, maar hij laat altijd standaard de laatste pagina zien dus alsnog de nieuwste eerst. Dus ik de optie "nieuwste eerst" aanvinken en dan draait ie de bericht volgorde op, maar krijg je dit keer wel pagian 1 te zien. Hoe krijg ik de oudste berichten op pagina 1 en de nieuwste berichten op de laatste pagina én laat hij standaard eerst pagina 1 zien?
Vroeg me ook af hoe ik de reacties zo kan sorteren dat ik de oudste berichten eerst zie. Heb in m'n optie "oudste eerst" aangevinkt en dan staan inderdaad op pagina 1 de oudste berichten, maar hij laat altijd standaard de laatste pagina zien dus alsnog de nieuwste eerst. Dus ik de optie "nieuwste eerst" aanvinken en dan draait ie de bericht volgorde op, maar krijg je dit keer wel pagian 1 te zien. Hoe krijg ik de oudste berichten op pagina 1 en de nieuwste berichten op de laatste pagina én laat hij standaard eerst pagina 1 zien?
0
geplaatst: 6 november 2005, 01:01 uur
Boudewijntjuh schreef:
Hoe krijg ik de oudste berichten op pagina 1 en de nieuwste berichten op de laatste pagina én laat hij standaard eerst pagina 1 zien?
Hoe krijg ik de oudste berichten op pagina 1 en de nieuwste berichten op de laatste pagina én laat hij standaard eerst pagina 1 zien?
Dat is niet mogelijk.
0
geplaatst: 6 november 2005, 12:18 uur
Jammer, want ik hecht toch vaak meer waarde aan de berichten op de 1e pagina. Helemaal op moviemeter. Maar maakt verder ook niet uit, klik gewoon lekker door 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 6 november 2005, 13:27 uur
Weet niet of dit overbodige feedback is, maar bij mij is de site af en toe erg traag, en af en toe een paar minuten onbereikbaar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.