MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ai, wat ben ik op een hoop onzin-sites geweest deze week... Welkom terug in mn dagelijkse ritme MuM!

Ik ben toch meer gehecht aan deze site dan ik dacht heb ik wel ontdekt afgelopen week.

ik ken het ik heb als Alternatief rate your music gebruikt, maar die is toch een stuk onoverzichtelijker, en dan al die stemmen weer invoeren. pfff

En tergend traag ook Eddie.

Ik heb ook RYM vaak aangehad afgelopen week, maar het leuke aan Musicmeter is dat je de users een beetje kent, en je weet aan wie je echt wat hebt.. daar haal ik persoonlijk de meeste nieuwe dingen uit.

Ik heb vooral op Audioscrobbler een beetje rondgekeken, want dat had ik nog niet echt gedaan.

Allmusic was ook wel even ontspannen tussendoor....,maar in combi met ons nestje( ) helemaal natuurlijk!

Ik liep als een kip zonder kop rond op internet toen MuMe er niet meer was... Dat je er zo gehecht aan kunt raken zeg.. Maar hij is er weer!! Gelukkig maar!

De paniek voorbij!!!! We zijn weer in de lucht.
Ik kom er een dagje later achter, maar ik had het dan ook erg druk gisteren.

titan (crew)
Sinds de site weer in de lucht is zijn de nieuwe stemmen nog niet doorgeteld.

bedoel je in de top-lijsten ofzo?

In de gebruikerslijsten, denk ik. Ook de aantal-berichten-lijst is niet bijgewerkt en ik neem aan dat hetzelfde voor de toegevoegde-albums-lijst geldt.

Oh, de rotatielijst is ook niet geupdate sindsdien, volgens mij.

Mijn hemel wat een verslaafden allemaal!

[spastisch knikje met het hoofd]Ik niet hoor......helemaal niet gemist....... [/spastisch knikje met het hoofd]

Hmn ik zal kijken of de scriptjes vannacht goed draaien, zo niet draai ik ze morgenochtend handmatig en ga ik even kijken waarom het niet goed is gegaan

aERodynamIC schreef:
Mijn hemel wat een verslaafden allemaal!

[spastisch knikje met het hoofd]Ik niet hoor......helemaal niet gemist....... [/spastisch knikje met het hoofd]

zegt de User ruim op kop gaat in de user top van meeste berichten

Jordy zou het mogelijk zijn om bij bijvoorbeeld de Doors de discography zo in te delen dat het debuutalbum als eerste komt te staan i.p.v. de alfabetische volgorde aan te houden?
Of dat je het zo kunt instellen dat je op jaar, alfabetische volgorde enz..kunt bekijken, zoals op Allmusic?

Dat kan ook al, moet bij een album pagina van de desbetreffende artiest op de band naam klikken, krijg je alles keurig gesorteerd op Type (ep/Single, Regulier, Verzamel/Live) en op release jaar.

Wanneer je dit doet bij het zoeken dan word het een beetje een zooitje wanneer je op een band zoekt waarbij de bandnaam door meerdere bands in de naam vewerkt is.

Ja ok dat is waar. Neemt niet weg dat bij de Doors als eerste Strange Days wordt genoemd i.p.v. het debuutalbum.

Tja, dan moet je dus met release data gaan werken ipv alleen jaren.

Ja en, en dus. Lekker compleet.

Wie gaat dat invoeren?

Jij..

Eddie schreef:
(quote)

zegt de User ruim op kop gaat in de user top van meeste berichten

En die duidelijk ironisch sprak...

musicfriek schreef:
Ik liep als een kip zonder kop rond op internet toen MuMe er niet meer was... Dat je er zo gehecht aan kunt raken zeg.. Maar hij is er weer!! Gelukkig maar!

Juist, dat gevoel had ik nou ook...

sq
Onmogelijke opdracht. Hulp gevraagd, en ik heb het ook nog snel nodig. Ik ben zelf al een tijdje aan het zoeken, en de meeste users zijn wellicht te jong om het te kennen maar ik zou wel gek zijn als ik niet het kennisarsenaal van MuMe inschakelde.

Ik zoek een nummer en wel vóór aanstaande vrijdag.

Het is een liedje over kerstmis, uitgebracht zijn in 1976 of daar in de buurt (en vast wel rond kerstmis). Het heeft een folky sound (een vergelijking die ik zou kunnen maken is Jack Johnson) en is waarschijnlijk Amerikaans. De tekst is erg luchtig en grappig.

Het enige stukje dat ik echt nog weet is als de driekoningen komen. ´one wise men, two wise men, three wise man' komt vrijwel zeker achter elkaar in de tekst voor.

Zeg sq, Google is your friend!

Shawn Phillips - A Christmas Song

lyrics:

A CHRISTMAS SONG

He came in the way that good things come
With the lights shining in his eyes
And most people thought he was another little babe
That wrinkled up his face and cried
And then one wise man, two wise men, three wise men
Come afrom afar, and the many colored men knew
this was a special child
And that's why they followed that star
He came east and west then he found himself
in forty day and forty night
he gave a lot of love to everyone he met
and he told them that the way was right
and then the people drew near, said they want
to hear what's all this talking about
and everybody loved that man so much that
they wanted to laugh and shout
but a bunch of people said he had the wrong idea
so they told him to forget that thought
so a secretive society came about
and they were looking for the love they sought
and then the people in power said
we gave you an order: go back and be a carpenter
but the shining in his face
told him was right
and so they put him on a cross right there

Now he's been gone for a mighty long time
we've forgotten what the man had said
look at your life in the right direction
and be sure to look inside your head
and when you get around your Christmas tree
be sure to give all you can
because the more you're gonna give
the more you're gonna get, be you woman or a gentleman
now Christmas and Easter ain't the only time
that we should be that way
love all the people and help your neighbor now each and every day
and when you do that, you'll see where it's at
you'll feel what I'm talking around
and then the whole wide world is gonna live in peace
and everybody's gonna be found

sq
Hammerhead, je bent helemaal geweldig! Hoewel ik toch gepronbeerd heb met Google was het me toch niet gelukt. En ik wist verder ook niets. Ik was al bezig top 40 blaadjes uit die tijd te sorteren om alles in december te bekijken.

In het door jou gespelde "one wise men, two wise men, three wise man" staan dan ook 2 fouten. Immers: one man, two men, three men.

Dan even googlen, en voila. Was echt maar een minuutje werk.

sq
Je hebt gelijk! Ik ben niet helemaal helder vandaag. Zal ik je daarom maar vertellen waar je me mee geholpen hebt dan weet je meteen waarom. Het gaat om een CD die ik aan het maken ben voor een condoleance. Dit was een van zijn favoriete liedjes, en omdat het is nog kerstmis is ook wilde ik m er per se bij hebben.

Bij deze dan ook mijn condoleances, sq. Mooi dat ik je er mee van dienst kon zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:39 uur

geplaatst: vandaag om 05:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.