De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 9 januari 2006, 19:25 uur
??
iemand..
zoek eens Velvet Underground, zoek eens Nirvana, ik vind niks meer terug op de site
??
iemand..
zoek eens Velvet Underground, zoek eens Nirvana, ik vind niks meer terug op de site
??
0
geplaatst: 9 januari 2006, 19:27 uur
ok, nu juist probeer ik weer Nirvana te zoeken, ik vind de groep, dan typ ik Velvet Underground in, enter, en kom weer bij Nirvana terecht
mo godvermiljaarde wa isda nu?

mo godvermiljaarde wa isda nu?

0
geplaatst: 9 januari 2006, 20:36 uur
Als het goed is moet het NU opgelost zijn?? Jullie mogen het een uurtje testen voor ik dezelfde oplossing op MovieMeter doorvoer 

0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:25 uur
Dit is geen klacht maar een vraag: als ik wil weten op welk album van Elton John het nummer 'Your song' staat, hoe pak ik dat aan?
Met alle andere zoekacties trouwens geen problemen meer, btw
Met alle andere zoekacties trouwens geen problemen meer, btw

0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:28 uur
lebowski schreef:
als ik wil weten op welk album van Elton John het nummer 'Your song' staat, hoe pak ik dat aan?
als ik wil weten op welk album van Elton John het nummer 'Your song' staat, hoe pak ik dat aan?
http://www.google.nl/search?q=elton+john+your+song+album

0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:29 uur
Wel jammer dat je idd maar een zoekactie tegelijkertijd kunt doen.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:29 uur
Lolbroek, ik vroeg niet op welk album het nummer staat, maar hoe ik het aanpak om erachter te komen. Ben benieuwd 

0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:30 uur
lebowski schreef:
Hill enorme lolbroek ik vroeg niet op welk album het nummer staat,
Hill enorme lolbroek ik vroeg niet op welk album het nummer staat,
lebowski grafeerde in het scherm
als ik wil weten op welk album van Elton John het nummer 'Your song' staat

0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:30 uur
0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:31 uur
0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:31 uur
Jordy schreef:
Dat is natuurlijk niet uit onwil zo gebouwd.
Dat is natuurlijk niet uit onwil zo gebouwd.
Haha dat zou wat zijn. Te omslachtig?
0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:34 uur
geen onwil maar onkunde 
Nee het is gewoon te zwaar voor de database om door 2 verschillende tekstvelden tegelijk te zoeken. Een oplossing zou misschien wel te verzinnen zijn, maar daar heb ik voorlopig helaas geen tijd voor, en dat zou ook relatief laag op de lijst staan.

Nee het is gewoon te zwaar voor de database om door 2 verschillende tekstvelden tegelijk te zoeken. Een oplossing zou misschien wel te verzinnen zijn, maar daar heb ik voorlopig helaas geen tijd voor, en dat zou ook relatief laag op de lijst staan.
0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:35 uur
He en een andere vraag. Waarom kunnen we niet een gift doen aan de site (jou)? Of ga ik nu te ver?

Niet dat ik nu zoveel geld heb..

Niet dat ik nu zoveel geld heb..

0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:37 uur
HiLL schreef:
He en een andere vraag. Waarom kunnen we niet een gift doen aan de site (jou)? Of ga ik nu te ver?
Da's niet nodig, de site brengt momenteel genoeg op om de kosten te dekken. Je mag wel de crew iets schenken

0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:37 uur
Jordy schreef:
geen onwil maar onkunde
'geen onwil maar onkunde

Maar kun je niet - net als in Google - de zaak zo instellen dat je "Your song" als specifieke zoekactie op kan geven, dus niet ook alle albums waar 'song' of 'your' in de tracklist voorkomt?
0
geplaatst: 9 januari 2006, 22:39 uur
Ehm ja, maar het blijft dat de database dan twee velden moet doorzoeken, en da's te gewoon traag. In ieder geval zoals het nu gebouwd is.
0
geplaatst: 10 januari 2006, 12:13 uur
Is het ook mogelijk om een recommendation tabblad te maken voor albums? Hij kijkt dan naar wie het desbetreffende album een hoog cijfer heeft gegeven (of in zijn/haar top 10 heeft staan) en zoekt dan naar andere albums die deze mensen een hoog cijfer hebben gegeven. Amazon.com werkt met ook met een dergelijk systeem. Ik denk dat dit (mits het technisch haalbaar is) een mooie toevoeging zou zijn. Je kunt dan makkelijker muziek ontdekken en van album naar album surfen.
Zelf wil ook nog wel eens tips geven. Dan weet ik een leuk bandje die liefhebbers van een bepaald album ongetwijfeld zullen waarderen, maar waar laat ik dat? Gewoon in het discussie gedeelte van dat album? Dan loop je namelijk de kans dat het off-topic gaat worden doordat het over een andere band gaat. Ook daarvoor lijkt mij een recommendation tabblad een mooie oplossing.
Zelf wil ook nog wel eens tips geven. Dan weet ik een leuk bandje die liefhebbers van een bepaald album ongetwijfeld zullen waarderen, maar waar laat ik dat? Gewoon in het discussie gedeelte van dat album? Dan loop je namelijk de kans dat het off-topic gaat worden doordat het over een andere band gaat. Ook daarvoor lijkt mij een recommendation tabblad een mooie oplossing.
0
Toine Rorije
geplaatst: 10 januari 2006, 13:26 uur
Het idee is heel goed, ik denk alleen dat de amazon-manier niet gaat werken. Dan komen er te veel onrelevante links. Handiger lijkt het me dat gebruikers zelf links naar vergelijkbare albums neer kunnen zetten.
0
geplaatst: 10 januari 2006, 13:29 uur
Vind ik inderdaad een erg goed idee, nu moet je inderdaad soms nogal zoeken, platen die hooggewaardeerd worden door de mensen die desbetreffende plaat ook hoog waarderen.
0
geplaatst: 10 januari 2006, 13:50 uur
Toine Rorije schreef:
Het idee is heel goed, ik denk alleen dat de amazon-manier niet gaat werken. Dan komen er te veel onrelevante links. Handiger lijkt het me dat gebruikers zelf links naar vergelijkbare albums neer kunnen zetten.
Ik zou het zelf het mooiste vinden als het allebei zou kunnen.
Ik dacht zelf aan het volgende. Hij kijkt wie het desbetreffende album een 3,5 of hoger heeft gegeven. Van die mensen zoekt hij welke albums ze nog meer een 3,5 of hoger hebben gegeven. Die query wordt vervolgens gesorteerd zodat het album met de beste waardering (gewogen gemiddelde) bovenaan staat en laat op de site bijvoorbeeld de top 5 zien. Om ervoor te zorgen dat je geen "Kind Of Blue" krijgt te zien bij "The Queen Is Dead" zou je nog aanvullende voorwaarden kunnen gebruiken. Dat het album bijvoorbeeld minimaal 2 keer op bovenstaande query moet voorkomen. Of dat hij ook rekening houdt met het genre. Ik heb niet zoveel verstand van het beheren van een dergelijk grote site, maar het lijkt mij dat bovengenoemde veel rekenkracht vergt. Je zou dus ook (net als de grafieken onder het statistieken tabblad) deze lijstjes wekelijks kunnen verversen.
En daarnaast zou ik dus graag een lijst willen zien van albums die anderen persoonlijk aanraden met uiteraard de naam van die persoon er achter. Minder bekende albums of verwijzingen die je niet zo snel zou verwachten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.