MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
klik!

Alternatieve titel is precies gelijk aan de hoofdtitel.

Dat tweede puntje van Yak ben ik het ook wel heel erg mee eens. Label werkt ook niet altijd heel goed, kijk maar naar de verzamelalbums van Arcade bv.

Wat voor browser zit er precies op zo'n PSP? Ik heb wel (laag) op de to do-lijst staan om mobiele apparaten te ondersteunen met een simpele, lichte versie van de sites.

Dat van die verzamelalbums zal ik op de "leuk voor later" lijst zetten, lijkt me inderdaad wel gewenst

Yak
Jordy schreef:
Wat voor browser zit er precies op zo'n PSP? Ik heb wel (laag) op de to do-lijst staan om mobiele apparaten te ondersteunen met een simpele, lichte versie van de sites.

Een PSP-eigen browser, volgens mij niet gebaseerd op een bestaande engine. Ik zal eens wat specificaties zoeken straks.

Is in plaats van een persoonlijke top 10 een top 25 mogelijk of wordt dat gedoe ?

Toine Rorije
Nee! ik krijg er met moeite een top5 uit...

Bij mij is alleen de top 4 behoorlijk vast...

25 geeft imo veel meer ruimte om er een beetje mee te "spelen". De Toplijsten lijken me ook interessanter en dynamischer worden

Yak
In Muziek > MusicMeter Live! > CONCERTEN NIGHTTOWN APRIL:

Zet me wel aan het denken of een concertagenda misschien een idee is voor MuMe. Dat de podia gewoon in een bepaalde standaardopmaak hun data kunnen doorgeven en dat wij die dan in één grote agenda flikkeren. We hebben immers al verschillende podiaspecifieke users, dus ze willen in elk geval wel dat we het lezen.

Hey dat is inderdaad een goede idee. Ik stem voor Concertagenda.

Yak schreef:
Zet me wel aan het denken of een concertagenda misschien een idee is voor MuMe. Dat de podia gewoon in een bepaalde standaardopmaak hun data kunnen doorgeven en dat wij die dan in één grote agenda flikkeren. We hebben immers al verschillende podiaspecifieke users, dus ze willen in elk geval wel dat we het lezen.

Misschien valt er iets te regelen met www.podiuminfo.nl .....en pik dat www.festivalinfo.nl ook mee

Uitstekend idee, dat kan dan misschien ook weer worden geimplementeerd met de nieuwe artiesten/bandpagina's die hier als het goed is zouden moeten komen

Ik zou ook wel een top 25 bij elkaar kunnen verzinnen, maar waar leg je dan de grens. Misschien willen we over 2 jaar dan wel een top 100. Natuurlijk worden de toplijsten er wel interessanter op.

Maar als je ziet dat sommige mensen al met moeite een top 10 in elkaar zetten, dan vraag ik me af of dit niet wat veel van het goede is.

Ben het er helemaal mee eens. Had zelf wel 's onderstaande geoppperd:

Wat mij een erg leuke en waardevolle toevoeging van Musicmeter lijkt, is een evenementenkalender vergelijkbaar met die van Upcoming. Korte tekst van de Upcoming-site:

"Upcoming.org is a collaborative event calendar, completely driven by people like you. Enter in the events you're attending, comment on events entered by others, and syndicate event listings to your own weblog."

Het idee is dus dat je evenementen kunt toevoegen en dat users kunnen aangeven dat ze naar dat evenement gaan (of interesse hebben). Wanneer je op een evenement klikt, zie je dan welke users er heen gaan of het evenement in de gaten houden. Ik denk dat zulks leuk is om hier nog wat meer een hechte, vaste community van te maken.

Soorten evenementen die zouden kunnen worden toegevoegd:

*Concerten
*Dansavonden (bv. een cybergothic-feest in de plaatselijke concertzaal of een goafeest aan het Scheveningse strand)
*Festivals
*Platen- en CDbeurzen
*Popquizzen
(*Fanclubdagen
*Aan muziek gerelateerde lezingen)

Mensen zouden dan kunnen filteren welke dingen ze kunnen zien (ik kan me voorstellen dat sommige mensen geen behoefte hebben aan dansavonden of festivals). Er zijn vast wel meer categorieën denkbaar, maar dit lijkt me al heel wat.

Bij upcoming moet je de volgende gegevens invoeren als je een evenement instuurt:

-categorie/soort evenement
-startdatum
-einddatum (optioneel) -> vooral handig bij festivals of meerdaagse evenementen zoals 5 Days Off oid.
-begintijd
-eindtijd
-naam van het evenement (bij een concert van Aimee Mann staat hier dan alleen Aimee Mann)
-beschrijving van het evenement
-zaal (venue)
-plaats

Ik hoop dat mijn bedoeling een beetje duidelijk is. Anders moeten jullie maar even rondneuzen op Upcoming. Ik vind die Upcoming-site dus wel leuk, maar het idee dat iets dergelijks op Musicmeter geïntegreerd zou kunnen worden, lijkt me echt geweldig.

Ik hoop alleen dat Jordy zoiets in elkaar kan en wil programmeren als er animo voor is.

Dit lijkt me nog steeds geweldig, maar het vereist wel een heleboel programmerwerk en dat zit er gewoon niet in. Misschien dat iets kleinschaligers wel zou kunnen werken (ik denk nu aan een zelfde opzet als het releasedata-overzicht).

btw: www.upcoming.org[/url] bedoel ik dus hierboven. Geweldige site, maar het valt of staat wel bij de input van de gebruikers (en die valt in NL een beetje tegen).

Yak
Het kan natuurlijk ook heel eenvoudig (maar misschien wordt het daardoor onbetrouwbaar) dat users gewoon in een paar velden artiestnaam, datum, podium en evt. prijs kunnen invullen en dat van al die ingevulde formuliertjes één lange lijst wordt samengesteld. Maar laten we vooral niet te hard van stapel lopen, het was maar een ideetje wat me te binnen schoot.

Ik bedoelde helemaal niks hoor ....
Ik had geen idee.

Na ongeveer 2.40 komt inderdaad dat begin van Beep voorbij. En ik ken het nummer Evil Woman wel maar dat kwam niet bij mij op.
Maar zou het een hele bewuste keus zijn van de Pussy Cat Doll's om dit te gebruiken of is het toevallig.

Electro_
Hoe zouden ze het "toevallig" hebben kunnen samplen dan?

Electro_ schreef:
Hoe zouden ze het "toevallig" hebben kunnen samplen dan?

Jij denkt dat Pussy Cat Doll's het nummer Evil Woman kennen en denken "dat geluid ergens in het midden van het nummer" dat gebruiken we als intro......

Ik bedoel het niet lullig hoor maar dit is echt een vraag.

Als je bijvoorbeeld het nummer hebt van 50 cent feat the Game met Hate it or love it neemt. Die gebruiken het nummer Rubber Band van The Tramps. Als je deze nummers naast elkaar zet is dit over duidelijk. Dat mis ik bij de Beep en Evil Woman. Snap je het nog een beetje

Toine Rorije
Die meiskes zelf kennen dat nummer ook niet, maar de mensen die de muziek voor die popjes in elkaar knutselen waarschijnlijk wel.

Ik zal me eerdaags eerst eens op de artiestenpagina's storten, maar het lijkt me een leuk idee. Later maar eens uitgebreid bespreken.

Yak
Het invulveld onderaan een album is soms verdwenen, zoals hiero. Ik heb ook even een testbericht getikt bij een album zonder berichten (deze), en na het plaatsen van het bericht was het veld onderaan ook verdwenen. Je kunt wel gewoon berichten posten met de 'nieuw bericht'-tab.

Volgens mij ligt dat aan die automatische "geen 1 of 2 berichten op één pagina" functie. Ik heb het namelijk ook wel eens en altijd als er nog een volgende pagina is waar je dan dus niet heen kan klikken, omdat de 1 of 2 berichtjes die daar dan staan bij de betreffende pagina waar je op dat moment bent worden betrokken.

Lekker duidelijke zin...

Klopt. Volgens mij moet dat van die ontbrekende "quickreply"-formuliertjes opgelost zijn. Er schijnt inderdaad nog wel een probleem zijn dat er in sommige situaties een "ga naar..."-pagina linkje teveel staat, maar dat kan ik niet reproduceren, komt later wel

Yak
Yep, opgelost.

Help ik zoek ook een nr.. Volgens mij is het van Macy Gray (maar dat weet ik niet zeker). Het is een beetje een lounge-achtig nr dat word gezongen door een zware, vrouwenstem. Wat is de titel van dit liedje? kan iemand mij helpen!

Misschien kun je ietsje specefieker zijn?

just. schreef:
Help ik zoek ook een nr.. Volgens mij is het van Macy Gray (maar dat weet ik niet zeker). Het is een beetje een lounge-achtig nr dat word gezongen door een zware, vrouwenstem. Wat is de titel van dit liedje? kan iemand mij helpen!

Weet je iets van de tekst ?
Uit welk jaar komt hij ongeveer ?
Waarom denk je aan Macy Gray ?
Kort om iets meer info.

Macy Gray heeft een vreemde stem, maar een zware stem?? Nee toch!! In de war met Tracy Chapman zeker, lijkt me ook wat loungeachtiger.

Zou het ook een verwarring met Joss Stone kunnen zijn? Ik vind dat er een verband is tussen Macy Gray en Joss Stone is

shappy1010
Even vraagje, zal waarschijnlijk al een keer gevraagd zijn, maar het valt me op dat MuMe geen Boxsets of special editions heeft, ik noem "Citizen" - Steely Dan of de Genesis Archives Vol I en Vol II. En hoe zit het met Concert DVD's ? Lijkt me ook wel dat deze op de site kunnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:16 uur

geplaatst: vandaag om 13:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.