MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ruby1966
Kos schreef:
Help!

Ik zoek het geweldige nummer van ELO, dat zo'n refreintje heeft als 'It's oooover' of iets dergelijks.

Hoop dat dat genoeg info is. .

Misschien "Sweet Talkin' Woman"?
daar komt in ieder geval ook een aantal malen It's over in voor.

Jordy schreef:
een makkelijke waarschijnlijk:

"rrrrrrrrrrrrrap... tsjap.. tsjap tsjap"

Ik geef het toe, het is een omschrijving van niks.

Hmm ik kijk daar wel doorheen hoor...
Ik vind deze hele site een heel leuk initiatief.
Tussen de 0 en de 250 pik ik af en toe albums op die heel interessant zijn (met name de lager geplaatsten)

Nogmaals: Er staan albums tussen van bands, wat gewoonweg niet logisch is, dat deze zo hoog staan.
Die zijn duidelijk geforceerd omhoog gestemd ...
Enfin ff daar door heen prikken ....

Jordy schreef:
(quote)

Even een privebericht naar een moderator, da's wel zo netjes tegenover die gebruiker als er niets aan de hand blijkt te zijn. Als de moderators het met je eens zijn worden die 20 verschillende gebruikers allemaal geband, en de stemmen verwijderd.

Tip: Kijk vooral níet naar de top-250, maar eerder naar de toplijsten per genre of decennium.

Die zijn duidelijk geforceerd omhoog gestemd ...

Dat is onmogelijk bij de top 250. Als iemand 20 gebruikers aanmaakt met allemaal exact dezelfde top 10 is dat snel genoeg duidelijk.

JonnieBrasco
Nou ja, laten we niet doen alsof het onmogelijk is en niet voorkomt. The Triffids bijvoorbeeld stonden opeens in de top-250 nadat er een handjevol mensen (van een fansite?) MusicMeter had bereikt.
Maar wellicht kunnen we er beter hier verder over discussieren.

Kos
Ruby1966 schreef:

Misschien "Sweet Talkin' Woman"?
daar komt in ieder geval ook een aantal malen It's over in voor.
Dat is hem .

*kusje voor Ruby*

Het is blijkbaar geen 'it's over' maar 'hold on' wat ze zingen.

Ruby1966
Kos schreef:
*kusje voor Ruby*

titan (crew)
Over The triffids had ik Yak al eens een PM gestuurd. Heel veel hoogstemmers op The triffids hebben/hadden een nagenoeg identieke top 10. Volgens mij heb ik er nooit meer een antwoord op gehad.

Als ik bij dit album op de artiestennaam klik kom ik uit op het profiel van Ron Sexsmith terwijl dit album een samenwerking is tussen hem en Don Kerr. Het album staat ook "gewoon" vermeld bij de reguliere albums van Ron Sexsmith.

Oftewel er is een foutje gemaakt bij het invoeren van deze artiestgegevens? als iedereen het er mee eens is kan ik de koppeling wel weer verwijderen zodat het opnieuw ingevoerd kan worden

Ja, lijkt me wel. Het is een samenwerking, geen alternatieve artiestnaam.

waarom is er geen overzicht van alle artiesten die op mm staan?

Ik hoorde laatste een liedje op radio contact (belgieà
het is een soort techno liedje, en er komt een heel mooi melodietje in op een bepaald momen, ik weet niet welk nr dat het is of de artiest, maar weet wel da

[quote]snakevega schreef:
Ik hoorde laatste een liedje op radio contact (belgieà
het is een soort techno liedje, en er komt een heel mooi melodietje in op een bepaald momen, ik weet niet welk nr dat het is of de artiest, maar weet wel dat het één van de enige techno gare liedjes is die momenteel op radio contact te horen is.
wie kan mij helpen?

Zou je het misschien nog vager kunnen omschrijven?

mja ik zoek namelijk veel liedjes, ik zoek ook volgende beschrijving: geplaatst op 21 juni 2006, 19:01 uur

nog es proberen :Ik hoorde laatst een nr op de radio, maar weet de titel niet en zangeres, ik weet wel een paar zinnen van uit het lied: hey baby everything is alright, wooo baby everythings alright, het liedje word gezongen door een vrouw.

refrein: hey baby everything is alright (denk ik)

weet er aub iemand welk nr dat ik bedoel?
alvast super hartelijk bedankt (plz response)

Kos schreef:
Het is blijkbaar geen 'it's over' maar 'hold on' wat ze zingen.

Dat geeft de tip van Ruby een magisch cachet

Electro_
Misschien is het ook een idee om wat informatie bij een platenlabel neer te zetten. Nu heb je een lijst van alle albums die er op uit zijn gekomen, maar misschien is het ook leuk om de oprichter erbij te zetten en waar hij zit

En in ieder geval een scheiding te maken tussen labels met dezelfde naam, zoals ook bij artiesten(pagina's) gebeurt.

hpvmars
Mogelijk al elders gemeld, maar toch nog maar een keer: freedb.org is uit de lucht vanwege onenigheid bij de ontwikkelaars. Zie: slashdot voor meer info.

neo
Via http://www.freedb.org/index.php kan je nog gewoon op de oude site hoor.

T.O. schreef:
En in ieder geval een scheiding te maken tussen labels met dezelfde naam, zoals ook bij artiesten(pagina's) gebeurt.

Als dat nodig is gaat dat op de lijst, verdere informatie vind ik helaas te veel werk voor te weinig "plezier" dat we er van zullen hebben.

Over freedb wilde ik ook al beginnen, via freedb2.org is ook een kopie van de site beschikbaar.

"de" opvolger van freedb schijnt http://musicbrainz.org/ te zijn. Ik wil eens uitzoeken of ik de (vrij te downloaden / gebruiken) database van deze site in kan lezen. Het zou dan in theorie mogelijk worden dat een toevoeging alleen nog maar het volgende gaat inhouden

- zoek album op in de door MusicMeter ingelezen Musicbrainz database
- voeg plaatje toe
- klaar

Tot die tijd dus even een van de freedb-mirrors gebruiken, zal het in ieder geval in de gaten houden, interessante ontwikkeling

Ruby1966
lebowski schreef:
(quote)

Dat geeft de tip van Ruby een magisch cachet

Ofwel om in ELO termen te blijven: Strange Magic!

Koekebakker schreef:
Ja, lijkt me wel. Het is een samenwerking, geen alternatieve artiestnaam.

Okee, koppeling verwijderd. Er komt dus nog een oplossing zodat zit zonder mijn inmenging kan

pascal83 schreef:
(quote)

Ik geef het toe, het is een omschrijving van niks.

Het is heel bekend, vooral van het feit dat het in de "klapperrrrrrrrrrrrrrrrrrr tsjap ... tsjap tsjap... van de week" jingle wordt gebruikt

Met MusicBrainz heb ik goede ervaringen. Het is een database die gemodereerd wordt door vele vrijwilligers. De informatie die er op staat is betrouwbaar.
Geen dubbele en foutieve info zoals hier en daar op freedb het geval was.
Veel albums staan echter nog niet in de musicbrainz database. Ik heb meerdere malen via de 'import album' functie een album geimporteerd van freedb.
MusicBrainz werkt nauw samen met last.fm. Last.fm neemt albumtracks en artiestinformatie automatisch over van deze database (eens in de zoveel tijd).

Jordy schreef:

Het is heel bekend, vooral van het feit dat het in de "klapperrrrrrrrrrrrrrrrrrr tsjap ... tsjap tsjap... van de week" jingle wordt gebruikt

Misschien een domme vraag, maar waar is die "klapperrrrrrrrrrrrrrrrrrr tsjap ... tsjap tsjap... van de week" van? En waar kan ik die 'klapper' vinden?

titan (crew)
Of het nu nog voor de jingle van de klapper van de week wordt gebruikt weet ik niet, maar vroeger (opa titan spreekt) was het Summertime van Billy Stewart.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:54 uur

geplaatst: vandaag om 17:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.