MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=CL.wmv

Met name om dat nummer in het laatste gedeeld dat bij
de 3 minuut ongeveer begint weet iemand welke nummer
dat kan zijn tis moelijk te vinden

Even iets anders, de wijzigingen in het zoeken die onlangs op MovieMeter zijn gedaan zijn nu ook hier doorgevoerd. Een grote verbetering, al verwacht ik dat er nog wel wat probleempjes naar voren zullen komen, die hoor ik dan graag.

Als ik op Tony Rich zoek (nog steeds dus, heb het al eerder gemeld) dan geeft de zoekmachine geen enkel album aan terwijl er toch 4 op staan. Hoe kan dit?

Ik merk het, de rotatielijst invullen is nu vrijwel onmogelijk.
Zelfde geldt waarschijnlijk ook voor de Top-10.

Exfrozen schreef:
Ik merk het, de rotatielijst invullen is nu vrijwel onmogelijk.
Zelfde geldt waarschijnlijk ook voor de Top-10.

Je moet voortaan op de titel van het album zoeken, niet op artiest, ik zal dat er wat duidelijker bij zetten.

Als je concrete voorbeelden hebt waar het niet werkt hoor ik het wel

Titel?? Vind ik niet echt logisch persoonlijk... Als je albums zoekt van een bepaalde artiest dan is het dus niet mogelijk??? Vreemd.....

1 voorbeeld, ik zoek op The New Black van Strapping Young Lad. Krijg ik een hele waslijst, wel gevonden, alleen een beetje onhandig.

musicfriek schreef:
Titel?? Vind ik niet echt logisch persoonlijk...

Je zet toch albums in je lijst, geen artiesten? Op MovieMeter moet je ook de titel van de film invoeren, en niet de naam van de regisseur

musicfriek schreef:
Hoe kan dit?

Zoals gemeld is het zoekscript niet in een keer perfect. Ik zal de problemen noteren, en ze dan later deze week 1 in keer proberen te verhelpen.

Jordy schreef:
(quote)

Je zet toch albums in je lijst, geen artiesten? Op MovieMeter moet je ook de titel van de film invoeren, en niet de naam van de regisseur

Ik vind dit ook niet logisch. Een regisseur is niet te vergelijken met een band of artiest. Heel vaak zoek ik een artiest, maar kan ik niet op de titel van het album komen.

Goed, ik zal het meenemen als overweging voor op de lijst. Eerst even concetreren op echte fouten / bugs.

Exfrozen schreef:
1 voorbeeld, ik zoek op The New Black van Strapping Young Lad. Krijg ik een hele waslijst, wel gevonden, alleen een beetje onhandig.

Exacte matches kwamen niet goed naar voren, is alvast verholpen

Jordy schreef:
Het zou dan in theorie mogelijk worden dat een toevoeging alleen nog maar het volgende gaat inhouden

- zoek album op in de door MusicMeter ingelezen Musicbrainz database
- voeg plaatje toe
- klaar

Sterker nog, misschien is het wel mogelijk dat ik (met behulp van de Musicbrainz database) automatisch cover art van Amazon kan afhalen, waardoor ik misschien een scriptje kan schrijven om in een keer tienduizenden albums toe te voegen aan MusicMeter

Dus hoeven wij dan niet meer toe te voegen?

(afbeelding)

Marcel²
Dan mogen wij misschien een verlanglijsje maken.

aslan (crew)

Neem van mij aan dat Jordy ook wel eens grapjes maakt

Marcel²
Hij heeft ons wel op de kast gejaagd.

Yak
Er zal nog altijd toegevoegd kunnen blijven worden, neem alleen al bijvoorbeeld releases van de minder bekende Nederlandse bands die vaak niet in freedb/musicbrainz staan. Persoonlijk ben ik er juist wel blij mee dat het mooi gestroomlijnd kan worden met behulp van Musicbrainz, scheelt de crew misschien ook een hele hoop aan goedkeurwerk.

Ja, dat is wel waar. Maar zou het persoonlijk wel jammer vinden. Is nou juist het leuke om af en toe zelf albums toe te voegen

musicfriek schreef:
Ja, dat is wel waar. Maar zou het persoonlijk wel jammer vinden. Is nou juist het leuke om af en toe zelf albums toe te voegen

Helemaal mee eens

Lijkt mij ideaal, die koppeling met musicbrainz. Stuk makkelijker en daarnaast veel meer content voor musicmeter.

Het toevoegen van albums (indien een bepaald album nog ontbreekt op musicbrainz) gaat dan ook via musicbrainz neem ik aan? Lijkt mij wel zo logisch.

Enige nadeel is wel dat je dan gelijk afhankelijk bent van het voortbestaan van musicbrainz.

We lopen wel iets te hard van stapel allemaal

wat ik zei is dat het MISSCHIEN mogelijk is om eenmalig een groot aantal albums vanuit de MB database te importeren in MusicMeter.

Mocht dat lukken verandert er verder niets aan het toevoegen van nieuwe of onbekendere albums

Nee nee, Jordy. Nu niet terugkrabbelen.

Ik verwacht de koppeling morgen up and running.

Morgen? Duurt het zo lang?

Er staan 2 cd`s van A.J. Croce op de site, maar bij de artiest maar 1.

http://www.musicmeter.nl/al...
en http://www.musicmeter.nl/al...

platedraaier schreef:
Er staan 2 cd`s van A.J. Croce op de site, maar bij de artiest maar 1.

http://www.musicmeter.nl/al...
en http://www.musicmeter.nl/al...

Er stonden twee spaties in de artiestennaam van een van de albums. Ik heb een correctie gestuurd, waarschijnlijk is het dan opgelost.

kon het niet laten, heb onder het voetballen alvast een beetje zitten spelen met de MusicBrainz site

Eerste idee was: database inlezen, en dan in 1 ruk duizenden albums aan MusicMeter toevoegen. Dat lijkt toch wat lastig, importeren lukt me zo snel niet, bovendien slaat MusicBrainz geen genres op

Misschien interessant, toch alvast een klein testje / proefballontje voor wat er bv. mogelijk is met de diensten die de site aanbiedt.

http://www.musicmeter.nl/album/addmb

Dit is dus allemaal "live", geen lokale kopie van de MusicBrainz-database, maar live communicatie met de meest up-to-date gegevens in de database daar

ik wil hier de komende tijd een beetje verder mee gaan spelen, kijken of dit een goede uitbreiding is van het toevoeg-verhaal.

(dit werkt dus nog niet, voor de duidelijkheid)

Yak
Ziet er op eerste indruk toch best knap en handig uit, moet ik zeggen. Even searches gedaan op Stereolab, Earlimart en Sparklehorse en dat was allemaal vrij accuraat.

neo
Heb op een boel gezocht en van een heleboel zeer weinig tot niks van gevonden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:27 uur

geplaatst: vandaag om 19:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.