De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2004, 16:41 uur
Ik vind dat Jassonn toch wat beter zijn best moet doen met die plaatjes. Ik heb geen zin om bij elke toevoeging van hem zijn plaatje te verbeteren. Ik wil het best wel uitleggen, ook al is het zo simpel as hell.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 16:52 uur
Ik heb de boodschap doorgekregen.Zal beter opletten de volgende keer.Sorry als ik jullie extra werk bezorgd heb.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 16:57 uur
Zo maar even een voorlopige top 10 ingevuld. Stukken moeilijker dan bij films, de albums staan dan ook in totaal willekeurige volgorde.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 17:29 uur
Ik vind het voor mijzelf nog te vroeg om een top 10 in te vullen. Ga pas over een paar weken pas mijn top 10 in vullen denk ik.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 17:29 uur
jassonn schreef:
Ik heb de boodschap doorgekregen.Zal beter opletten de volgende keer.Sorry als ik jullie extra werk bezorgd heb.
Maakt niet joh, zat zelf op het begin ook erg in de war met die plaatjes.Ik heb de boodschap doorgekregen.Zal beter opletten de volgende keer.Sorry als ik jullie extra werk bezorgd heb.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 17:38 uur
Monsta Kody schreef:
Mogen er ook bootlegs toegevoegd worden? Het gaat namelijk om het album The Best Part van J-Live, deze is als bootleg uitgekomen en naderhand in een aangepaste versie opnieuw uitgebracht.
Mogen er ook bootlegs toegevoegd worden? Het gaat namelijk om het album The Best Part van J-Live, deze is als bootleg uitgekomen en naderhand in een aangepaste versie opnieuw uitgebracht.
De aangepaste versie mag er dan op, bootlegs niet
0
geplaatst: 10 februari 2004, 17:38 uur
Hobbes schreef:
Ik neem aan dat obscure demo's die mensen in eigen beheer hebben gemaakt niet mogen worden toegevoegd?
Worden er dan mischien uitzonderingen gemaakt voor die-hard moviemeter users?
Ik neem aan dat obscure demo's die mensen in eigen beheer hebben gemaakt niet mogen worden toegevoegd?
Worden er dan mischien uitzonderingen gemaakt voor die-hard moviemeter users?

Het zal bij sommige gevallen misschien moeilijk worden, maar in principe zijn dat soort albums niet gewenst
0
geplaatst: 10 februari 2004, 17:39 uur
tovenaar schreef:
Jordy, ik heb er nu een paar op gezet. Deze mogen toch? -->
Jordy, ik heb er nu een paar op gezet. Deze mogen toch? -->
DIt is voor mij als leek een twijfelgeval, dan mogen ze in principe niet tenzij je een officiele (achtige) site kan laten zien die dit een EP noemt...
0
geplaatst: 10 februari 2004, 17:44 uur
Wordt de genre keuze nog uitgebreid eigenlijk,vind echt dat er te weinig keus is op dit moment.Hierbij denk ik aan bovenstaande maar ook b.v Latin-pop,iets wat de laatste jaren toch op is komen zetten,en zeker een apart genre is.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 17:58 uur
Jordy schreef:
DIt is voor mij als leek een twijfelgeval, dan mogen ze in principe niet tenzij je een officiele (achtige) site kan laten zien die dit een EP noemt...
We komen nu weer een beetje bij het discussiepunt, wat is een EP? Als iemand hier op MusicMeter een mooie definitie heeft, graag. De releases die ik had toegevoegd kun je terugvinden op http://www.thirdmovement.nl/ en dan op "releases" klikken.
Als je beslist ze niet toe te laten, dan denk ik dat je ook even moet toelichten wat dan het verschil is met die Aphex EP. Bedankt voor je reactie.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:04 uur
We zijn ook nog steeds op zoek naar een goede website waar alleen de grote releases opstaan. Zag op www.freerecordshop.nl wel een best algemene releaselijst maar ik weet niet of die nou goed is.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:04 uur
tovenaar schreef:
We komen nu weer een beetje bij het discussiepunt, wat is een EP? Als iemand hier op MusicMeter een mooie definitie heeft, graag. De releases die ik had toegevoegd kun je terugvinden op http://www.thirdmovement.nl/ en dan op "releases" klikken.
Als je beslist ze niet toe te laten, dan denk ik dat je ook even moet toelichten wat dan het verschil is met die Aphex EP. Bedankt voor je reactie.
(quote)
Volgens de link die je geeft is het een 12", wat een soort single is (zoals een cd-maxi-single), ze zouden er dus weer af moeten. IK heb geen definitie van een EP, dus moeten we een "officiele" site hebben die bij twijfel uitkomst brengt.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:05 uur
In principe niet, probeer er dmv het combineren van genres maar zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen (in ieder geval voorlopig)
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:06 uur
Ongelofelijk trage bende trouwens, ben bang dat ie weer even offline moet tot we naar een andere server gaan verhuizen
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:13 uur
Is goed, als je trouwens nog crew nodig hebt, in het geval van een grote toeloop bij de opening, wil ik wel even helpen.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:14 uur
Jordy schreef:
Volgens de link die je geeft is het een 12"
Yep, ze liggen hier naast me te glunderen.Volgens de link die je geeft is het een 12"
IK heb geen definitie van een EP, dus moeten we een "officiele" site hebben die bij twijfel uitkomst brengt.
I know, maar ik ben bang dat we daar niet aan zullen komen. Maar waarom is die Aphex EP nou wel goed dan? Is toch ook een 12"? Ligt in dezelfde bak bij de platenwinkel als die Rude Awakening's die ik heb toegevoegd. Maar even afgezien van dat, als je het nu zo toegevoegd ziet staan, heb je er dan moeite mee? Ik bedoel, het is totaal geen probleem zo? Die ik heb toegevoegd hebben bv. 4 afzonderlijke nummers, die nergens op albums staan ofzo. Ik vind eigenlijk dat het best kan...
Ik hoor trouwens graag de mening van users Yak en consorten hier over.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:17 uur
Mooi onderbouwd Daan, wat hebben we hier toch weer veel aan.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:19 uur
Nee, da's een EP. Een EP is een kort album, een 12 inch is een uitgebreide single. En sja het verschil is dus vaak: hoe noemt de artiest het. Vandaar mijn plan om twijfelgevallen te settelen met een officiele link
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:21 uur
Ik vind dat het met dingen zoals EP's en singles dat de site dan te onoverzichtelijk wordt. Ik wil het liever gewoon bij albums houden.
We moeten nou eenmaal grenzen stellen, want er is zoveel muziek dat het anders een grote puinhoop wordt.
We moeten nou eenmaal grenzen stellen, want er is zoveel muziek dat het anders een grote puinhoop wordt.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:22 uur
Voor mij is een 12" nog altijd gewoon een stuk vinyl. 12 inches, zo groot is ie. Die Aphex is ook op plaat uitgebracht, dus 12", maar dat terzijde.
Hoe noemt de artiest het... tja, dat vind ik dus eigenlijk echt totaal geen argument. Wie zegt dat die Rude Awakening release geen kort album is? Het heeft een titel, verschillende tracks, gemaakt door een producer, uitgebracht, in de winkel te verkrijgen, worden rechter over betaald, producer krijgt centjes als het op de radio gedraaid wordt...
Hoe noemt de artiest het... tja, dat vind ik dus eigenlijk echt totaal geen argument. Wie zegt dat die Rude Awakening release geen kort album is? Het heeft een titel, verschillende tracks, gemaakt door een producer, uitgebracht, in de winkel te verkrijgen, worden rechter over betaald, producer krijgt centjes als het op de radio gedraaid wordt...
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:22 uur
Erg lastig...vooral met de dance muziek die tov wil toevoegen. Eigenlijk worden ze een beetje 'gestraft' door de alternatieve wijze van uitbrengen.
Ik ben wel van mening dat je singles echt moet zien als een heruitgave van nummers die oorspronkelijk op een album stonden. Als het echt alleen nieuw materiaal is wat apart wrodt uitgebracht dan is 't in mijn ogen een EP.
Die aphex twin is trouwens een EP omdat dat ding 'come to daddy EP' heet
en wie zijn wij omde maker zelf tegen te spreken
Ik ben wel van mening dat je singles echt moet zien als een heruitgave van nummers die oorspronkelijk op een album stonden. Als het echt alleen nieuw materiaal is wat apart wrodt uitgebracht dan is 't in mijn ogen een EP.
Die aphex twin is trouwens een EP omdat dat ding 'come to daddy EP' heet
en wie zijn wij omde maker zelf tegen te spreken
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:24 uur
tovenaar schreef:
I know, maar ik ben bang dat we daar niet aan zullen komen. Maar waarom is die Aphex EP nou wel goed dan? Is toch ook een 12"? Ligt in dezelfde bak bij de platenwinkel als die Rude Awakening's die ik heb toegevoegd.
I know, maar ik ben bang dat we daar niet aan zullen komen. Maar waarom is die Aphex EP nou wel goed dan? Is toch ook een 12"? Ligt in dezelfde bak bij de platenwinkel als die Rude Awakening's die ik heb toegevoegd.
Bedoel je met die Aphex EP Come to Daddy? Die is op CD uitgebracht en die 12" van Third Movement niet (iig N-Vitral niet van de rest weet ik t niet).
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:24 uur
Daan schreef:
Ik vind dat het met dingen zoals EP's en singles dat de site dan te onoverzichtelijk wordt. Ik wil het liever gewoon bij albums houden.
Dus je vindt dat die release van Aphex er ook afmoet?Ik vind dat het met dingen zoals EP's en singles dat de site dan te onoverzichtelijk wordt. Ik wil het liever gewoon bij albums houden.
Daarnaast kom je echt nog steeds niet met argumenten. "De site wordt onoverzichtelijk"?? Want?
En als jij zo'n duidelijke mening hebt, leg jij het verschil maar eens uit dan tussen een album dat uit 4 tracks bestaat en een 12" die uit 4 tracks bestaat?
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:25 uur
Hobbes schreef:
Ik vind dit eigenlijk wel een hele goeie.Ik ben wel van mening dat je singles echt moet zien als een heruitgave van nummers die oorspronkelijk op een album stonden. Als het echt alleen nieuw materiaal is wat apart wrodt uitgebracht dan is 't in mijn ogen een EP.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:26 uur
BoordAppel schreef:
Bedoel je met die Aphex EP Come to Daddy? Die is op CD uitgebracht en die 12" van Third Movement niet (iig N-Vitral niet van de rest weet ik t niet).
Format zou absoluut geen argument moeten zijn. Hoe zit het dan met hele oude albums van vóór de CD? Die mogen er dus ook niet op als je format als grens trekt.Bedoel je met die Aphex EP Come to Daddy? Die is op CD uitgebracht en die 12" van Third Movement niet (iig N-Vitral niet van de rest weet ik t niet).
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:32 uur
tovenaar schreef:
Daarnaast kom je echt nog steeds niet met argumenten. "De site wordt onoverzichtelijk"?? Want?
En als jij zo'n duidelijke mening hebt, leg jij het verschil maar eens uit dan tussen een album dat uit 4 tracks bestaat en een 12" die uit 4 tracks bestaat?
Eigenlijk wil ik hier geen argument over geven. Het is mij nog niet duidelijk wat Jordy nou met deze site wil doen. (quote)
Dus je vindt dat die release van Aphex er ook afmoet?Daarnaast kom je echt nog steeds niet met argumenten. "De site wordt onoverzichtelijk"?? Want?
Ik ben ook niet zo bekend met dingen als EP's en 12 inch. Waarschijnlijk zullen hier nog vele discussies over volgen.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:34 uur
tovenaar schreef:
Format zou absoluut geen argument moeten zijn. Hoe zit het dan met hele oude albums van vóór de CD? Die mogen er dus ook niet op als je format als grens trekt.
Format zou absoluut geen argument moeten zijn. Hoe zit het dan met hele oude albums van vóór de CD? Die mogen er dus ook niet op als je format als grens trekt.
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het was wel een verschil tussen Come to Daddy en die Third Movement dingen
. Moeilijk dit, als je namelijk EP's en 12" accepteert dan denk ik dat de database een beetje te groot gaat worden. In de elektronica en hiphop scene komen elke dag wel weet ik hoe veel 12" uit.
0
geplaatst: 10 februari 2004, 18:35 uur
Wat zou ik dan als argument moeten hebben dat Rude awakening nou wel/niet toegelaten wordt? Mij maakt het trouwens helemaal niet zoveel uit of hij nou wel/niet toegelaten wordt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.