MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
BoordAppel schreef:
maar het was wel een verschil tussen Come to Daddy en die Third Movement dingen .
Hehe dat klopt .

Moeilijk dit, als je namelijk EP's en 12" accepteert dan denk ik dat de database een beetje te groot gaat worden. In de elektronica en hiphop scene komen elke dag wel weet ik hoe veel 12" uit.
Achja, kan een database té groot worden? Als dat zo is, dan trek ik me terug, als door het eventueel toevoegen van 12"es de server gaat crashen, dan zal ik mijn mond houden. Het is dan natuurlijk niet helemaal eerlijk dat muziekstijlen waar albums een meer normalere gang van zaken zijn "voorgetrokken" worden.

Daan schreef:

Wat zou ik dan als argument moeten hebben dat Rude awakening nou wel/niet toegelaten wordt? Mij maakt het trouwens helemaal niet zoveel uit of hij nou wel/niet toegelaten wordt.
Meng je dan ook niet in de discussie!!!!

Ja tuurlijk joh, wordt vooral boos.

edit: Ik bedoelde het goed hoor.

tovenaar schreef:
Achja, kan een database té groot worden? Als dat zo is, dan trek ik me terug, als door het eventueel toevoegen van 12"es de server gaat crashen, dan zal ik mijn mond houden.

Ik weet dus niet of dat een probleem kan worden, maar ik kan met er wel wat bij voorstellen. Deze vraag zal Jordy moeten beantwoorden.

Het is dan natuurlijk niet helemaal eerlijk dat muziekstijlen waar albums een meer normalere gang van zaken zijn "voorgetrokken" worden.

Ja, dat is idd wel een beetje jammer. Toch zijn er genoeg albums uit de elektronica hoek om toe te voegen en is deze site niet in de eerste plaats bedoelt voor albums? Er staat niet voor niets: 39 users / 1383 albums / 1204 berichten / 2478 stemmen.

BoordAppel schreef:

is deze site niet in de eerste plaats bedoelt voor albums?
Als je het echt alleen bij albums wil houden, dan moeten alle EP's d'r af, ook die Aphex.

Je kan MusicMeter dan maar beter veranderen in AlbumMeter ofzo. Ik vind het gewoon jammer dat er geen aandacht geschonken kan worden aan goede platen, die albums stellen allemaal geen reet voor in de dance-scene, platen daar gaat het om, albums zijn voor de grap (overdrijf). Natuurlijk zijn er ook weer stromingen binnen de dance waarvoor het niet geldt, maar dat is meer omdat de muziek te alternatief is en dat er geen scene voor is, waar DJ's die platen kunnen draaien...

Daarnaast zie ik het verschil gewoon niet zo... alle dingen die er nu opstaan mogen erop, omdat ze meer tracks bevatten?

Dan moeten er misschien maar uitzonderingen gemaakt worden voor genre's als Dance.

Ik denk dat we niet op zoek moeten gaan naar een uitzonderingsregel, maar naar een maatregel die voor de hele site kan gelden.

Ik denk, ik kijk even in het woordenboek voor de definitie van EP:

e.p.2 (de ~)
1 grammofoonplaat met speelduur tussen single en langspeelplaat [extended play]

Daar hebben we dus ook niets aan. Maar als je 12" toe gaat voegen dan zouden singles ook moeten mogen, daar staan immers ook wel eens niet uitgebrachte nummers op. Of was daar al een goed argument tegen?
Overigens zie ik wel graag 12" op de site komen, zo leer je tenminste weer interessante muziek kennen .

BoordAppel schreef:
Maar als je 12" toe gaat voegen dan zouden singles ook moeten mogen, daar staan immers ook wel eens niet uitgebrachte nummers op.
D√°t is nou juist het probleem waar iedereen (of Jordy iig) mee zit denk ik. Hobbes zei het volgende:

Ik ben wel van mening dat je singles echt moet zien als een heruitgave van nummers die oorspronkelijk op een album stonden. Als het echt alleen nieuw materiaal is wat apart wrodt uitgebracht dan is 't in mijn ogen een EP.
Op zich vind ik dat best een mooie, het probleem is alleen: als je kijkt naar andere stromingen, daar worden vaak singles uitgebracht, voordat er albums zijn verschenen. Dat die singles al wel gepland zijn om op dat album te komen, daar heb je op dat moment niet zo veel aan.

tovenaar schreef:

Als je het echt alleen bij albums wil houden, dan moeten alle EP's d'r af, ook die Aphex.

Ik blijf bij m'n mening dat een EP een kort album is. Ik zou het heel jammer vinden als je de site minder leuk gaat vinden wanneer je je favoriete muziek niet toe kan voegen, maar ik blijf er bij dat wat de artiest er mee bedoelt voor mij de doorslag geeft. Of iets al uit is gekomen of niet vind ik geen argument (zat singles met 3 b-kantjes). De grens moet ergens liggen aangezien ik geen singles op de site wil, en die leg ik dan maar tussen de 12 inch / cd-maxi en de EP. Sorry.

Ik heb ook al Dan the Automator - A Better Tomorrow EP toegevoegd. Enkele jaren later heeft hij een compilatie cd gemaakt: A Much Better Tomorrow met dezelfde nummers als op de EP en een aantal nieuwe. Wat moet je daar dan mee aan?

tovenaar schreef:

Op zich vind ik dat best een mooie, het probleem is alleen: als je kijkt naar andere stromingen, daar worden vaak singles uitgebracht, voordat er albums zijn verschenen. Dat die singles al wel gepland zijn om op dat album te komen, daar heb je op dat moment niet zo veel aan.

Maar dat zullen zeer waarschijnlijk de commerciele main-stream artiesten zijn...

Bij de alternatievere stromingen (die zeg maar 'niet meedingen' voor een plek in de top100) heb je ook regelmatig alternatievere wijzen van uitbrengen. Nogmaals: ik vind niet dat die 'gestraft' moeten worden omdat ze 't aandurven dit te doen.

maar da's mijn mening en een rommeltje...als je dit niets aan vind, staat 't je toch niets in de weg?

BoordAppel schreef:

Ik heb ook al Dan the Automator - A Better Tomorrow EP toegevoegd. Enkele jaren later heeft hij een compilatie cd gemaakt: A Much Better Tomorrow met dezelfde nummers als op de EP en een aantal nieuwe. Wat moet je daar dan mee aan?

da's een heruitgave/verzamelalbum.

Jordy schreef:
Ik blijf bij m'n mening dat een EP een kort album is.
Das ook mijn mening. Die Rude Awakening releases zijn ook korte albumpjes, 4 separate tracks.

Op een aantal labels in de dance-scene wordt zo willekeurig weleens EP achter de titel gezet. Daar staan dan ook maar 3 of 4 tracks op en zijn in karakter exact hetzelfde als de volgende release, alleen daar staat geen EP achter. Dan zouden dus toevallig alleen diegene die op MusicMeter mogen waar dat achter staat, persoonlijk vind ik dat echt... .... ... tja... k'heb er niet echt nette woorden voor.

Ik zou het heel jammer vinden als je de site minder leuk gaat vinden wanneer je je favoriete muziek niet toe kan voegen,
Lijkt me logisch toch?

maar ik blijf er bij dat wat de artiest er mee bedoelt voor mij de doorslag geeft.
Leuk weetje is dat de artiest dit vaak niet eens beslist, maar het label zelf. EP is in de dancewereld een volledig betekenisloze term, het wordt zomaar op sommige platen geplakt, om de titel eens wat anders neer te zetten... en dat is echt geen geintje.

Of iets al uit is gekomen of niet vind ik geen argument (zat singles met 3 b-kantjes).
Klopt, ik was er ook al vanaf gestapt.

De grens moet ergens liggen aangezien ik geen singles op de site wil, en die leg ik dan maar tussen de 12 inch / cd-maxi en de EP. Sorry.
... er is geen verschil tussen een 12" en een EP.

tovenaar schreef:

EP is in de dancewereld een volledig betekenisloze term

Dan is MusicMeter niet de juiste site voor die vormen van dance. Als sommige dance stromingen hun releases vooral via singles doen, zullen ze minder vertegenwoordigd zijn op de site dan andere dance stromingen die hun releases vooral via albums doen. Documentaires zijn worden vooral gemaakt als 50-minuten durende tv-programma's, en zijn dan ook ondervertegenwoordigd op MovieMeter. Andere documentaires duren ook 50 minuten maar worden als film gereleased. Verschil is er niet, maar bij de een vonden de makers het een tv-programma, bij de andere een documentaire die het verdiende als film uitgebracht te worden. De een staat niet op MovieMeter, de andere wel.

Kan me voorstellen dat je het als liefhebber jammer/vervelend vind, maar ik verwacht dat er wel meer stromingen zullen zijn die niet goed vertegenwoordigd zullen worden op de site. Klassiek bijvoorbeeld. Ik ga hier, nogmaals, voor de grootste gemene deler. Voor specifieke genres zijn er al tientallen andere sites (zoals die site die jij vaak als voorbeeld geeft)

Allright... jammer dan.

Oops :O, pc liep een beetje te horrelen en nu is 100% Colombian van de Fun lovin Criminals per ongeluk 2 keer toegevoegd. Gelieve 1 te verwijderen, dank u.

[edit]En ook the Beta Band - Hot Shots II staat er wel erg vaak op. Blijkbaar deed de site raar en was Zachery nog ongeduldiger dan ik. [/edit]

Jordy, ik heb mijn toegevoegde twelve inches verwijderd.

FeZ
Mijn excusues als het volgende in de afgelopen 24 bladzijdes al eens is gevraagd; kunnen er een aantal genres worden toegevoegd; zoals Ska en Country? Ik vind dat deze respectivelelijk niet onder het rijtje punk / rock kunnen.

Sja - dat album van The Beta Band is dan ook zéér goed

Vraagje: wat doen we met hidden tracks?

Dus een nummer dat na een pauze nog achter een WEL genoemd nummer staat, dus bijv.:

10- ....
11- ....
12- Luka's Song 3:15
** Hardcore Tapes

Het nummer ''hardcore tapes'' staat ACHTER Luka's Song... hoe moet ik dat vermelden? of gewoon achterwege laten?

tovenaar schreef:

Jordy, ik heb mijn toegevoegde twelve inches verwijderd.

okay

laat die lege tracks maar weg, en zet ze gewoon in de volgorde zoals ze op de cd staan (ongeacht het tracknummer)

Daar zijn we weer!

Ik ben trouwens nog wat posters vergeten te uploaden, wordt aan gewerkt!

Plaatjes doen het nog niet.

[edit]Poste ik een minuut na Jordy zodat ik zijn bericht nog niet gelezen had [/edit]

neo
Jordy schreef:

Daar zijn we weer!

Ik ben trouwens nog wat posters vergeten te uploaden, wordt aan gewerkt!

ik dacht al

Alle oude gesprekken staan niet bij de updates. Is dat de bedoeling of is hier sprake van een foutje?

Bij de updates staan alleen discussies van de afgelopen week... geen dus

neo
nee die updates gaan tot je laatste bezoek en wat er sindsdien veranderd is.. (niets dus)

Yak
Als het goed is heb je opnieuw moeten inloggen. Dat wil dus zeggen dat je 'sessie' vanaf dat moment begint te lopen.

[edit] Sorry, ik zwets uit mijn nek. Overigens gaat het wel lekker snel nu! [/edit]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:02 uur

geplaatst: vandaag om 08:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.