MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Okee dan gaat het op de lijst

die rare foute koppelingen bij Orko the Sycotik Alien en Nigel Kennedy heb ik even verwijderd

Marcel Jongeneel schreef:
Het album Thug Life staat er dubbel op.

Zie het berichtje van psychonaatje, Marcel

Marcel²
musicfriek schreef:
(quote)

Zie het berichtje van psychonaatje, Marcel

Volgens mij heb ik echt een bril nodig. Had nog gekeken maar zag het niet.

Ik begrijp die top 5 gebruikers met (deels) gelijke smaak niet helemaal. Als ik naar het lijstje kijk dat bij mij staat en ik klik op hun top 10-en en stemgedrag dan zie ik heel weinig overeenkomsten met mijn top 10 en stemmen.
Kan MuMe misschien uitleggen welke methodiek gehanteerd wordt?

groeten,
dynamo d

Zou ik ook weleens willen weten. Ik heb bv. eazyfan erin staan.. Zie totaal geen overeenkomsten. Hij heeft toch voornamelijk gestemd op rap/hiphop, een genre waar ik vrij weinig mee heb.

Voor uitgebreide discussies moet je maar in de MovieMeter-archieven duiken, maar de matches worden voor zover ik begrijp alleen gemaakt op de dingen die je WEL gemeen hebt, wat je niet met elkaar gemeen hebt telt niet mee. Ik heb de betreffende code in ieder geval niet zelf geschreven.

Jordy schreef:
Voor uitgebreide discussies moet je maar in de MovieMeter-archieven duiken, maar de matches worden voor zover ik begrijp alleen gemaakt op de dingen die je WEL gemeen hebt, wat je niet met elkaar gemeen hebt telt niet mee. Ik heb de betreffende code in ieder geval niet zelf geschreven.

Ok, dank voor jouw reactie! Ik zal in de MovieMeter-archieven duiken. Vreemd dat de matches alleen gaan over wat je WEL gemeen hebt. Maar ook al is dat dan blijkbaar zo, dan behoud ik twijfels bij de rekenmethode want zie weinig overeenkomsten met degenen met wie ik dat volgens de scores wel zou hebben. Misschien andere methode/code gebruiken?

dynamo d schreef:
Ik begrijp die top 5 gebruikers met (deels) gelijke smaak niet helemaal. Als ik naar het lijstje kijk dat bij mij staat en ik klik op hun top 10-en en stemgedrag dan zie ik heel weinig overeenkomsten met mijn top 10 en stemmen.
Kan MuMe misschien uitleggen welke methodiek gehanteerd wordt?

groeten,
dynamo d
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagt

Wat ik eigenlijk wel opmerkelijk vind aan dit forum is dat er veel topics zijn over De Beste dit de Beste dat etc, daardoor onstaan er soms vermoeiende discussies maar is het niet zo dat muziek erg persoonlijk is? En dat voor de ene persoon een band of muziekstijl geen waarde heeft maar dat dit voor de ander juist wel van grote waarde is? Kortom praten over muziek is nogal persoonlijk en verdient wederzijds respect.
Ik betrap mijzelf ook weleens op een vooroordeel maar probeer dit meestal niet te doen omdat ik vind dat eigenlijk elk soort muziek of artiest belangrijk kan zijn.

Helemaal mee eens

Eigenlijk wel, maar blijf toch een soort dooddoener voor een site als deze

@breuk,

ontzettend bedankt! het ging om de soundtrack van the good the bad and the ugly. Super bedankt!

Andere vraag: ik merk soms dat mijn stemmen op afzonderlijke nummers niet blijven "plakken". Heb ik op een nummer gestemd en de volgende keer is-ie weer weg. Is dit nog een 'bug'?

T.O. schreef:
Eigenlijk wel, maar blijf toch een soort dooddoener voor een site als deze

Helemaal mee eens

Silent Alarm
Het is mij niet duidelijk wanneer een album oud genoeg is om te worden opgenomen in de Top 250.
Niet alleen Franz Ferdinand, ook Kanye West (College Dropout) heeft genoeg stemmen en is inmiddels twee jaar oud.

Wat mij betreft wordt de lijn opgetrokken naar 5 jaar.

Klumpie schreef:
Wat mij betreft wordt de lijn opgetrokken naar 5 jaar.

Waarom, omdat dat beter bij jouw smaak past

Lukas schreef:
(quote)

Waarom, omdat dat beter bij jouw smaak past

Wat kan mij het schelen wat voor albums erin komen, het lijkt mij gewoon beter als iedereen de hype van het moment overleefd en dat daarna met volle verstand een album in de Top 250 terecht komt. Binnenkort komt het album X&Y van Coldplay in de lijst, ik kan me niet voorstellen dat dat album erin was gekomen op het moment dat Parachutes en AROBTTH niet zo populair waren geweest.

Wat maakt het nu uit of Coldplay volgend jaar of over 4 jaar in de lijst komt?

Het meerendeel van de mensen die X&Y in hun lijst hebben, komt hier nooit meer, dus die gaan echt hun top 10 niet wijzigen...

herman schreef:
Wat maakt het nu uit of Coldplay volgend jaar of over 4 jaar in de lijst komt?

Het meerendeel van de mensen die X&Y in hun lijst heeft, komen hier nooit meer, dus die gaan echt hun top 10 niet wijzigen...

Daarom kan er nog heel wat verbeterd worden aan de lijst, ik las ergens een berekening van mensen die hier niet/nooit meer komen om die minder zwaar mee te laten tellen voor de top 250.

Maar goed wie ben ik, ik vind de stemgemiddeldes en de standaardafwijking toch veel belangrijker.

Ja, wat mij betreft wordt het ook een lijst van de mensen die hier actief inloggen, maar dat zit er niet in. Die discussie is vaker gevoerd, dus we moeten het er maar mee doen.

Het maakt mij verder ook niet zo veel uit; ik kijk eigenlijk bijna nooit naar de toplijsten.

Silent Alarm schreef:
Het is mij niet duidelijk wanneer een album oud genoeg is om te worden opgenomen in de Top 250.
Niet alleen Franz Ferdinand, ook Kanye West (College Dropout) heeft genoeg stemmen en is inmiddels twee jaar oud.

De regel is vrij simpel: 2 jaar na uitkomen, maar zoals gemeld lijkt er dus inderdaad iets niet helemaal goed te gaan, staat op de lijst.

ik zoek een nummer uit een reclame van summer of MTV, het is een rustig nummer en lijkt op de muziek van air. ik hoop dat iemand weet hoe het heet en van wie het is

De sample uit Flinke Namen (Grote Prijs Hiphop-finalisten) - Flexican Beat schijnt uit één of ander poppy nummer te komen. Iemand enig idee uit welke?

Jordy schreef:
die rare foute koppelingen bij Orko the Sycotik Alien en Nigel Kennedy heb ik even verwijderd

Nu staat er dat "Nigel Kennedy & Kroke" een alias is van "Kroke". Dat is ook weer niet waar. Kroke is een aparte, op zichzelf staande band waar Kennedy geen deel van uitmaakt. Zij hebben alleen 1 album samen uitgebracht. Zie bijvoorbeeld wikipedia en allmusic. Het is dus gewoon een samenwerking en geen alias.

(het klopt toch dat je bij foutieve aliassen niet zelf een correctie bij de artiest kunt indienen, he?)

In dit geval had dat wel gekund (niet in alle).. maar ik heb het al aangepast

Ah, oke, die weg kon ik dan niet vinden, maar ik zal de volgende keer wat beter speuren

Nu klopt het in ieder geval!

Hey allemaal...zoek een nummer die ik vandaag rond 18:20 op slam fm heb gehoord...hoorde iets van een naam als "ruby" of "rubin" en de titel klonk iets naar "warning" Helaas heb ik het nummer nog niet kunnen vinden...het is een trance nummer met een flinke bass...

Alvast bedankt

Jaja mensen, mijn muziek collectie is bijna compleet!

ik zoek nog maar twee nummers, en dan zullen jullie geen last meer hebben van mij

het eerste nr is als volgt, het word gezongen door een vrouw, en de vrouw zingt steeds: o baby your all what i wan't. ofziets.

Het volgende nr is volgens mij van de jaren 60, 70.
Het word gezongen door een man, en er komt een bekend melodietje in, het melodietje doet mij denken aan de theme song van de rugrats, maar het is toch ietsje anders.

Wel hopelijk kunnen jullie mij nog éénmaal helpen.
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:04 uur

geplaatst: vandaag om 15:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.