MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Ik zoek eigenlijk geen nummer maar twee teksten; er zijn 2 MTV reclames waarin een soort van gedicht in voorgedragen wordt. Het ene gaat over zee en als beeld ligt er een vrouw in het water. Waar de andere tekst over gaat weet ik niet, maar het beeld is een jongen die iets op een bord schrijft langs een weg. Wie kan me helpen?

Toine Rorije
Dit stond bij het inmiddels gesloten topic over Pete Doherty:
The Scientist schreef:
Hier zijn de artiestenpagina's voor mensen

(berichten verplaatst)

En de grap is nu dus dat dit die artiestenpagina is. Beetje raar dus.

JonnieBrasco
Er was ooit een toplijst met albums met het meest aantal stemmen, maar sinds de 'nieuwe' MuMe is deze weg.... Toch best jammer vind ik eigenlijk. Ik ben nu wel benieuwd naar een lijst van 2006-albums met het hoogst aantal stemmen, maar ga dit niet zelf uitzoeken. Ongetwijfeld vergeet je albums, en het is een pokkewerk. Kan deze functie misschien terugkomen?

JonnieBrasco schreef:
Ik ben nu wel benieuwd naar een lijst van 2006-albums met het hoogst aantal stemmen, maar ga dit niet zelf uitzoeken.

Je kan toch e.v.t. de zoekfunctie daarvoor gebruiken? Dan selecteer je b.v. 'meer dan 20/50/100/500 (of wat voor getal ook) stemmen' en 'het jaar 2006'. Je hebt dan wel niet een hele lijst, maar je komt een heel eind.

JonnieBrasco
Bedankt, was helemaal vergeten dat je met de zoekfunctie op het aantal stemmen kan zoeken.

snakevega schreef:
Jaja mensen, mijn muziek collectie is bijna compleet!

ik zoek nog maar twee nummers, en dan zullen jullie geen last meer hebben van mij

het eerste nr is als volgt, het word gezongen door een vrouw, en de vrouw zingt steeds: o baby your all what i wan't. ofziets.

Het volgende nr is volgens mij van de jaren 60, 70.
Het word gezongen door een man, en er komt een bekend melodietje in, het melodietje doet mij denken aan de theme song van de rugrats, maar het is toch ietsje anders.

Wel hopelijk kunnen jullie mij nog éénmaal helpen.
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp.

Met zo'n absurde, en hoogst originele tekst kan die eerst natuurlijk maar van één iemand zijn

Kos schreef:
Met die verpleegsters is Dillinger Escape Plan geloof ik.

Inderdaad, "Unretrofied".

Ik kan op het moment geen artiestendiscussies toevoegen aan mijn updates. (ik gebruik Mozilla 1.5.0.6)

Ik heb in de database gekeken naar albums van The Misfits en ik kwam er achter dat deze informatie niet klopt..

de releasedata van sommige albums is niet correct en er ontbreekt een gedeelte (bijvoorbeeld het eerste album evilive staat er niet bij en legacy of brutality is uit 1985 ipv 1989, enzovoorts)

Volgens mij zijn dit de albums met jaar van release en songlist (het komt overeen met de biografie op misfits.com en wikipedia :

eviLive 1981:
01 eyes
02 Night of the Living Death
03 Astro Zombies
04 Horror Business
05 London Dungeon
06 All Hell Breaks Loose
07 We Are 138

Walk Among Us 1982:
01 20 Eyes
02 I Turned Into a Martian
03 All Hell Breaks Loose
04 Vampira
05 Nike a Go Go
06 Hatebreeders
07 Mommy Can I Go Out And Kill Tonight (Live)
08 Night of the Living Death
09 Skulls
10 Violent World
11 Devils Whorehouse
12 Astro Zombies
13 Braineaters

Earth A.D. & Wolfsblood 1983:
01 Earth A.D.
02 Queen Wasp
03 Devilock
04 Wolfblood
05 Green Hell
06 Wolfblood
07 Demonomania
08 Bloodfeast
09 Hellhound
10 Die Die My Darling
11 We Bite

Legacy of Brutality 1985:
01 Static Age
02 TV Casualty
03 Hybrid Moments
04 Spinal Remains
05 Come Back
06 Some Kinda Hate
07 Theme for a Jackal
08 Angelfuck
09 Who Killed Marilyn
10 Where Eagles Dare
11 She
12 Halloween
13 American Nightmare

hierna is Danzig (de gitarist) gestopt en in begin jaren '90 is de zanger Jerry Only weer begonnen met the Misfits en hebben ze de volgende albums uitgebracht:

Static Age 1995 :
01 Static Age
02 TV Casualty
03 Some Kinda Hate
04 Last Caress
05 Return of the Fly
06 Hybrid Moments
07 we Are 138
08 Teenagers form Mars
09 Come Back
10 Angelfuck
11 Hollywood Babylon
12 Attitude
13 Bullet
14 Theme for a Jackal
15 She
16 Spinal Remains
17 In the Doorway

American Psycho 1997:
01 Abominable Dr. Phibes
02 American Psycho
03 Speak of the Devil
04 Walk Among Us
05 The Hunger
06 From Hell They Came
07 Dig Up Her Bones
08 Blacklight
09 Resurrection
10 This Island Earth
11 Crimson Ghost
12 Day of the Dead
13 The Haunting
14 Mars Attacks
15 Hate the Living, Love the Dead
16 Shining
17 Don't Open Till Doomsday

Violent World - A Tribute to the Misfits 1997 (niet van de band zelf maar wel het vermelden waard, ik weet niet of hij in de database thuis hoort maar voor de compleetheid ):

01 Snapcase - She
02 Pennywise - Astrozombies
03 Shades Apart - 20 Eyes
04 Tanner - TV Casualties
05 Therapy - Where Eagles Dare
06 Prong - London Dungeon
07 108 - Death Comes Ripping
08 Bouncing Souls - Mommy, Can I go Out and Kill Tonight
09 Goldfinger - Ghouls Night Out
10 Deadguy - Horror Business
11 Sick of it All - All Hell Breaks Loose
12 NOFX - Last Caress
13 Earth Crisis - Earth A.D.
14 Farside - Return of the Fly

Famous Monsters 1999:
01 Kong at the Gates
02 The Forbidden Zone
03 Lost in Space
04 Dust to Dust
05 Crawling Eye
06 Witch Hunt
07 Scream!
08 Saturday Night
09 Pumkin Head
10 Scarecrow Man
11 Die Monster Die
12 Living Hell
13 Decending Angel
14 Them
15 Fiend Club
16 Hunting Humans
17 Helena
18 Kong Unleashed
19 1000000 Years BC
20 Devil Doll
21 Helena 2

Cuts Form The Crypt 2001:
01 Dead Kings Rise (Demo)
02 Blacklight (Demo)
03 The Haunting (Demo)
04 The Hunger (Demo)
05 Mars Attacks (Demo)
06 Dr. Phibes Rises Again (Demo)
07 I Got a Right
08 Monster Mash
09 I Wanna be a NY Ranger
10 Scream! (Demo)
11 1000000 Years BC
12 Helena 2
13 Devil Doll
14 Fiend Without a Face
15 Bruiser
16 No More Moments
17 Rise Above (Live)

Project 1950 2003:
01 This Magic Moment
02 Dream Lover
03 Diana
04 Donna
05 Great Balls of Fire
06 Latest Flame
07 Monster Mash
08 Only Make Believe
09 Runaway
10 You Belong to Me

Er is verder nog een Complete Singles CD en een boxset

Zo zit het volgens mij in elkaar maar ik keek net wat ze bij wikipedia vonden en dat was weer net anders.. maar volgens mij klopt het zo wel

Ik weet niet of die Database aangepast kan worden en of daar iemand voor is die er de tijd voor wil nemen maar met een grote band al dit die zoveel andere artiesten heeft geinspireerd kan het eigenlijk niet dat het er zo compleet fout instaat

dit wou ik even kwijt verder was ik erg onder de indruk van de database (vooral omdat Spiderbait erin stond, ik zoek altijd als eerst naar die band op sites om te hoe compleet ze zijn) en de netheid en overzichtelijkheid van deze site

groeten Joris

sxesven
Jorisch schreef:
Ik weet niet of die Database aangepast kan worden en of daar iemand voor is die er de tijd voor wil nemen maar met een grote band al dit die zoveel andere artiesten heeft geinspireerd kan het eigenlijk niet dat het er zo compleet fout instaat

Zie 'Toevoegen' in het menu links voor dingen die nog niet in de database staan. Als ergens dingen niet kloppen kun je op de desbetreffende pagina op 'Corrigeren' klikken en wijzigen. Veel plezier!

dat had ik nog niet gezien

oke dan ga ik dat morgen is doen

als iemand dit leest en denkt dit klopt niet

naja dan kunnen ze ut weer corrigeren xD

edit* er was zelfs een topic over.. naja ik ga ut morgen bijwerken dan

pascal83 schreef:
Ik kan op het moment geen artiestendiscussies toevoegen aan mijn updates. (ik gebruik Mozilla 1.5.0.6)

Lijkt bij mij ook niet goed te gaan, gaat op de lijst

|Joël|
Ik heb vandaag een album toegevoegt: Yung Joc - It's Goin' Down
Ik had alles zelf helemaal goed getypt dus niet zo'n standaard lijst ergens vandaan gehaald en ingevoegt.
Nu staat het album er en de lijst is aangepast door een moderator denk ik maar niet zo erg goed al zeg ik het zelf.
Sommige Featured Artists (als je het zo zegt) zijn weg gehaalt en bijvoorbeeld bij Yung Nigga is "(Interlude)" weg gehaalt.

Ik snap niet echt waarom deze dingen zijn gedaan omdat het aanpassingen zijn die het er niet beter op maakt en het had me denk ik een hoop typ werk en tijd bespaard om dit zelf zo onzorgvuldig erop te gooien.

Jammer dus, ik hoop nog eens een uitleg te krijgen waarom dit nou is gedaan.

pascal83 schreef:

Werkt volgens mij weer

The Scientist schreef:
gedaan

Kan dat bij deze ook nog?

Angrod-Pallanén schreef:
Finding Forrester staat er twee keer op:

http://www.musicmeter.nl/album/44919
http://www.musicmeter.nl/album/44920

Klacht: sluiten van topics zonder (naar mijn mening) reden!

Mag ik via deze weg ook mijn welgemeende complimenten overbrengen voor deze geweldige site..??
Goede vormgeving, goede sfeer, duidelijk beleid, goed bijgehouden. Hulde!!!
Dat wilde ik even kwijt...

jowietje schreef:
Klacht: sluiten van topics zonder (naar mijn mening) reden!

Het was ook zeker een leuk topic, maar gedoemd tot ontsporen helaas...

herman schreef:
(quote)

Het was ook zeker een leuk topic, maar gedoemd tot ontsporen helaas...

Gedoemd tot ontsporen? Dat vind ik vergezocht. De reden om het te sluiten is daarentegen zeer duidelijk geformuleerd door Yak (en terecht naar mijn mening).

Dit probleem gaat nl. voor meer onderwerpen op. We krijgen te maken met meer en meer overlappingen en een beetje centraal houden kan geen kwaad.
En ja er zijn kleine nuanceverschillen, maar soms moeten er gewoon keuzes gemaakt worden door een moderator om de boel een beetje overzichtelijk te houden.

Ik snap de klacht dus niet......

Een net ontdekte eigenaardige bug:

Wanneer ik een artiestennaam corrigeer op gebied van grote of kleine letters, IJO ipv IJo bijvoorbeeld, lijkt het door het pm-antwoord van de moderator verbeterd, er staat dan bijvoorbeeld ''uw correctie op ''IJO'' is doorgevoerd''. Als ik echter vervolgens kijk bij de artiest is het nog steeds het oude liedje (als ik de pagina heb refresht). Ik heb het bij 2 artiesten ervaren, zowel bij de poging tot verandering van grote naar kleine als van kleine naar grote letters

Ik heb het net nog een paar keer geprobeerd, maar inderdaad blijft het IJo

Apart, gaat op de lijst.

ik heb ook een raar geval.... wanneer ik in het beste van.. topic op het woord 'alone' zoek krijg ik geen resultaten.. maar zodra ik op 'red telephone' zoek krijg ik netje een post waar dat woord in staat.. en niet alleen dat woord.. ook het woord Alone.

De artiest Tony Scott staat 2 maal op de site, maar onder 1 naam. In de jaren 60 had je een Tony Scott en in jaren 80/90 een andere Tony Scott, kan dit aangepast worden?

musicfriek schreef:
kan dit aangepast worden?

Ja hoor, en alvast bedankt

The Scientist schreef:
ik heb ook een raar geval.... wanneer ik in het beste van.. topic op het woord 'alone' zoek krijg ik geen resultaten.. maar zodra ik op 'red telephone' zoek krijg ik netje een post waar dat woord in staat.. en niet alleen dat woord.. ook het woord Alone.

Bij de zoekmethode die daar gebruikt wordt, worden algemene woorden (zoals blijkbaar ook "alone") inderdaad genegeerd. Zoeken op "the" of "from" zal ook niets opleveren.

Ah... wist ik niet, weer wat geleerd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:30 uur

geplaatst: vandaag om 13:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.