MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
chrismusic schreef:
1 van de doelen van mume is toch om zo groot mogelijk te worden? als dat niet 1 van de doelen zijn waarom zijn de limieten voor registreerde gebruikers niet tot bv 1000 ingesteld?

Omdat zowel "zo groot mogelijk worden" als "klein blijven" geen doelen zijn, waarom zou je daar tussen moeten kiezen?

Liever kwaliteit dan kwantiteit.

Yak
herman schreef:
Het doel van MuMe is helemaal niet om zo groot mogelijk te worden

Niet? Waarom stuur ik dan een wekelijkse spamrun van 10.000.000 berichten de deur uit naar MuMe's illegaal aangekochte mailbestand?

chrismusic
Jordy schreef:
(quote)

Omdat zowel "zo groot mogelijk worden" als "klein blijven" geen doelen zijn, waarom zou je daar tussen moeten kiezen?

Waarom maak je dan een site? als groote er niet toedoet? maak er dan een prive site van lekker gezellig met vrienden
ik weet niet of google mume erop heeft gezet of dat jullie dat gedaan hebben maar dat is precies het zelfde waarom op google zetten? trekt misschien wel hele rare mensen aan waarom zou je het in godsnaam stimuleren (wijzend naar mijn idee)
ik denk niet dat jullie mijn punt snappen.

chrismusic
Yak schreef:
(quote)

Niet? Waarom stuur ik dan een wekelijkse spamrun van 10.000.000 berichten de deur uit naar MuMe's illegaal aangekochte mailbestand?

marie schreef:
zoek er al bijna 5 maanden achter!!

snakevega schreef:

Heb echt rot gezocht achter dat liedje

rare belgen ook. je zoekt naar een liedje, niet er achter

neo
Christmusic, google pikt sites op door middel van het aantal links naar die site enzo. Je kan je hoofd url aanmelden, maar de rest heb je zelf als maker van de site niks mee te maken.

Daarnaast is het leuk als een site goed werkt en goed is, dat maakt niks uit of dat met veel of weinig mensen is.

Tsjo-Wi schreef:
rare belgen ook. je zoekt naar een liedje, niet er achter

Heb eens zo'n leuke anekdote gelezen in dat verband...

Een Belgisch voetballer die bij een Nederlandse club ging voetballen (weet niet meer precies wie, maar ik dat het Wesley Sonck was in Ajax) riep in de kleedkamer plots uit : "Zeg, heeft er iemand toevallig mijn zak gezien? Ik vind mijn zak nergens meer terug!!". Heel de kleedkamer plat van het lachen!

Blijkt dat ze in Nederland spreken van een sportTAS i.p.v. een sportZAK

En snakevega had het nog Belgischer kunnen uitdrukken, i.p.v. rot gezocht (typisch iets wat Nederlanders zeggen) zeggen wij eerder:
Ik heb mij onnozel gezocht

chrismusic
neo schreef:
Christmusic, google pikt sites op door middel van het aantal links naar die site enzo. Je kan je hoofd url aanmelden, maar de rest heb je zelf als maker van de site niks mee te maken.

Daarnaast is het leuk als een site goed werkt en goed is, dat maakt niks uit of dat met veel of weinig mensen is.

maar stel deze site is 1 jaar oud en heeft in totaal 5 gerigistreerde users met een opkomst van 2 mensen per dag. Zou jij dan werkelijk waar je zo hard inzetten zoals je dat op dit moment doet om er een top site van te maken? mume is gewoon een succes formule maar dat het geen zak uit maakt hoeveel mensen op je site komen is gewoon crap

Hier knallen regelmatig de onnozeltjes om de oren.

chrismusic schreef:
dat het geen zak uit maakt hoeveel mensen op je site komen is gewoon crap

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vind het hardstikke leuk als er heel veel mensen gebruik maken van de site. Maar dan wel omdat ze het een leuke site vinden, en niet omdat ze hier heen gesleept zijn door iemand die graag een getalletje onder zijn of haar naam heeft staan.

Groot zijn is niet het doel, het is iets dat vanzelf komt als je een leuke site maakt

chrismusic
Jordy schreef:
(quote)

Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik vind het hardstikke leuk als er heel veel mensen gebruik maken van de site. Maar dan wel omdat ze het een leuke site vinden, en niet omdat ze hier heen gesleept zijn door iemand die graag een getalletje onder zijn of haar naam heeft staan.

Groot zijn is niet het doel, het is iets dat vanzelf komt als je een leuke site maakt

ik had het niet tegen jou jordy maar tegen neo "Daarnaast is het leuk als een site goed werkt en goed is, dat maakt niks uit of dat met veel of weinig mensen is."

Maar waarom moet jullie bij getallen altijd aan competitie denken, dat snap ik niet? net als dat stemmen? dat is toch ook geen competitie? of krijgt iemand met de hoogste stemmen een leuke porsch? dan kunnen jullie dat stemmen ook weg laten we willen toch niet dat mensen een competitie met elkaar aan gaan

Tja whatever, ik vind het dus geen goed idee, sorry

chrismusic schreef:
1 van de doelen van mume is toch om zo groot mogelijk te worden? als dat niet 1 van de doelen zijn waarom zijn de limieten voor registreerde gebruikers niet tot bv 1000 ingesteld? als het toch niet belangrijk word bevonden . of is het zo dat om technische redenen op het moment niet zinvol is om explosiever te gaan groeien?

Heeft chrismusic misschien aandelen in MusicMeter B.V.?

Het is nogal kortzichtig om er van uit te gaan dat één van de hoofddoelen van MusicMeter is om zo groot mogelijk te worden. Zoals Jordy al zegt is dit een plaats voor serieuze (meestal toch wel) muziekliefhebbers die hier vrijuit hun mening kunnen geven over diverse muziek. Of dit nu gebeurd door 100 of door 10.000 mensen zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Zoals HiLL al opmerkt, kwaliteit over kwantiteit. Wat heb je er aan dat een site als MusicMeter overspoeld wordt door een vracht mensen die zich alleen maar aanmelden om een reeds gevestigd MusicMeter lid een extra toevoeging onder zijn naam te geven? Dan bevorder je alleen maar de stroom mensen die hier een paar dagen rond hangen, een top 10 invullen waarna je ze nooit meer ziet. Daarnaast is het aantal gebruikers de laatste tijd al exponentieel gestegen. Zo is het aantal gebruikers vanaf het begin van dit jaar al verdubbeld. Dus de stijging qua gebruikers waar jij zo naar toe wil, is al reeds gaande.

chrismusic
L_T_B schreef:
(quote)

Heeft chrismusic misschien aandelen in MusicMeter B.V.?

Het is nogal kortzichtig om er van uit te gaan dat één van de hoofddoelen van MusicMeter is om zo groot mogelijk te worden. Zoals Jordy al zegt is dit een plaats voor serieuze (meestal toch wel) muziekliefhebbers die hier vrijuit hun mening kunnen geven over diverse muziek. Of dit nu gebeurd door 100 of door 10.000 mensen zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Zoals HiLL al opmerkt, kwaliteit over kwantiteit. Wat heb je er aan dat een site als MusicMeter overspoeld wordt door een vracht mensen die zich alleen maar aanmelden om een reeds gevestigd MusicMeter lid een extra toevoeging onder zijn naam te geven? Dan bevorder je alleen maar de stroom mensen die hier een paar dagen rond hangen, een top 10 invullen waarna je ze nooit meer ziet. Daarnaast is het aantal gebruikers de laatste tijd al exponentieel gestegen. Zo is het aantal gebruikers vanaf het begin van dit jaar al verdubbeld. Dus de stijging qua gebruikers waar jij zo naar toe wil, is al reeds gaande.

op dat punt geef ik je helemaal gelijk zou het net als jou zonde vinden als mume vervuild zou worden door mensen die niks met muziek hebben of heel weinig. maar dat mume zo groot is geworden is mede te danken aan tig users die hier veel werk in steken.
deze discussie begint een beetje te lijken op een muziekant die kan kiezen of ie de stap neemt om comercieel te gaan of niet. voordelen meer mensen meer geld maar nadelen zijn er ook geen prive, lastige mensen, etc.
aan jullie natuurlijk om af te wegen wat voor een soort succes jullie willen. en wat mij betreft is mume al een succes ik ben alleen nog niet echt overtuigd van jullie argumenten waarom mijn idee slecht is.

chrismusic
Jordy schreef:
Tja whatever, ik vind het dus geen goed idee, sorry

het idee bevalt jullie niet en dat kan ik me ook een klein beetje voorstellen maar kom dan met sterke argumenten.

argumenten als dat er competitie zou onstaan dat maken jullie er van en waarom wel stemmen, toevoegingen en berichten toelaten kan ook leiden tot competitie.

en dat er meer "slechte" mensen dan "goede" mensen daardoor op de site komen vind ik ook een rare argumentatie. in verhouding zou er net zo veel slechte als goede mensen komen, als heel mume er mee bezig zou zijn

Lost Highway
Idd Alane Dante met take me for a ride.
Dit was eind jaren '90 zelfs zeer populair bij ons.

deze discussie begint een beetje te lijken op een muziekant die kan kiezen of ie de stap neemt om comercieel te gaan of niet. voordelen meer mensen meer geld maar nadelen zijn er ook geen prive, lastige mensen, etc.

Ik denk dat jij op dit moment de enige bent die dat zo voelt. De rest heeft zoiets 'ik ben blij met MuMe zoals het is'.

Als Jordy van MuMe een commercieel iets wilde maken, dan hadden we wel heel het jaar Marco Borsato op de voorpagina staan...

chrismusic
herman schreef:
(quote)

Ik denk dat jij op dit moment de enige bent die dat zo voelt. De rest heeft zoiets 'ik ben blij met MuMe zoals het is'.

Als Jordy van MuMe een commercieel iets wilde maken, dan hadden we wel heel het jaar Marco Borsato op de voorpagina staan...

ik beweer nergens dat dit een comerciele site moet worden was alleen een voorbeeld van wat voor een soort succes je wilt. het is jamer dat er niet iemand tot nu toe mij ondersteund en ik ben hier zeker niet om mijn zin door te drammen ik wil gewoon goeie argumentatie maar tot op heden is er alleen een gevoelskwestie van dat het een slecht idee is maar niemand die hier met argumenten kan komen.
ik denk dat we hier niet uit gaan komen.

Lin
ik zie de toegevoegde waarde niet van zo'n actie... het is hier al lekker druk, prima als er meer mensen bij komen lijkt me, maar daar hoeven we toch niet voor te lobby-en?

chrismusic
er word ook niet gezegt dat je iets moet? stemmen hoef je ook niet en berichten plaatsen hoeft ook niet enz maar toch kan het. voor mij hoef je niet te lobbyen maar persoonlijk vind ik het leuk om iemand met iets nieuws in aanraking te laten komen en dat is dan de kick die ik er uit haal

chrismusic schreef:
Is het misschien een idee om mensen extra te stimuleren om zich in te schrijfen voor mume? En dan had ik gedacht aan een overzicht van de mensen die door jou op deze site terrecht zijn gekomen.
dus dat er onder:

Aantal stemmen:
standaarddeviatie: 0,57)
Aantal berichten:
Aantal toevoegingen:
"Toegevoegde users":

wat denken jullie er van?

Voordat er argumenten tegen dit idee worden gegeven kan jij misschien beter vertellen wat voor argumenten er voor zijn? Enkel dat er meer inschrijvingen komen? Wat heeft MuMe daar aan? Het probeert toch niet de site met de meeste members te worden of iets dergelijks? Bovendien, wat heb je in godsnaam aan zo'n tellertje?

Het argument is dat MuMe het helemaal niet nodig heeft.

De groei gaat nu snel genoeg, waarom zou het nog sneller moeten? Vertel dat eens...

Daarbij valt ook niet te meten hoeveel users je hebt lid gemaakt. Op een ander muziekforum (dat van 3voor12) waar ik sporadisch post heb ik 'www.musicmeter.nl' als onderschrift staan. Misschien dat dat ook wel nieuwe mensen heeft opgeleverd, maar misschien ook wel helemaal niemand.

chrismusic schreef:
er word ook niet gezegt dat je iets moet? stemmen hoef je ook niet en berichten plaatsen hoeft ook niet enz maar toch kan het. voor mij hoef je niet te lobbyen maar persoonlijk vind ik het leuk om iemand met iets nieuws in aanraking te laten komen en dat is dan de kick die ik er uit haal

Dan zeg je tegen al je vrienden, familieleden etc dat deze site bestaat. Zo heb jij je kick ook weer gehad.

chrismusic
Nightrider schreef:
(quote)

Voordat er argumenten tegen dit idee worden gegeven kan jij misschien beter vertellen wat voor argumenten er voor zijn? Enkel dat er meer inschrijvingen komen? Wat heeft MuMe daar aan? Het probeert toch niet de site met de meeste members te worden of iets dergelijks? Bovendien, wat heb je in godsnaam aan zo'n tellertje?

vertijl mij dan het nut van een tellertje van de berichten wat is daar het nut van? kunnen we zien wie de babbelaars zijn en wie niet

ik doe dit niet voor me zelf maar voor belang van mume's als dat er niet blijkt te zijn ja dan komt er ook zeker niet maar ik blijf bij mijn punt

chrismusic
HiLL schreef:
(quote)

Dan zeg je tegen al je vrienden, familieleden etc dat deze site bestaat. Zo heb jij je kick ook weer gehad.

en die kick wilde ik delen op deze manier maar weinig animo op het moment

chrismusic schreef:
(quote)

vertijl mij dan het nut van een tellertje van de berichten wat is daar het nut van? kunnen we zien wie de babbelaars zijn en wie niet

Daar aan kan je zien wie er actief zijn en wie niet. En nee, dat kan je bij het door jou bedachte tellertje niet.

chrismusic schreef:

Je kan de vraag nu wel leuk omdraaien, maar volgens jij kwam jij hier met een voorstel, dus kom dan ook maar met 'voor'-argumenten.

chrismusic
Nightrider schreef:
(quote)

Daar aan kan je zien wie er actief zijn en wie niet. En nee, dat kan je bij het door jou bedachte tellertje niet.

iemand met 50000 berichten kan net zo productief zijn als iemand met 0 berichten en in plaats daarvan voegd hij 50000 cd's

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:00 uur

geplaatst: vandaag om 23:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.