MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:

Pearl Jam - Do The Evolution?
Korn - Freak On The Leash?

ebisch schreef:
Nou, ik heb een geweldige tip.
Vaak als ik de KO's en lijstjes van users zie spingt het door m'n hoofd dat het wel leuk zou zijn om die lijstjes ook te kunnen HOREN. Ik heb me er niet echt in verdiept maar het lijkt me vrij makkelijk om een online MUSICMETER radio station te starten, waar lijstjes en uitslagen van KO's (met of zonder DJ, DJ Herman zal wel available zijn maar dat weet ik niet zeker ) gedraaid kunnen worden.... Tsja, ik weet niet of er kosten aan verbonden zijn etc.. maar dit is iets waar ik bijna elke keer wanneer ik hier een lijstje zie aan denk dus ik moet het toch ooit eens voorstellen.

Misschien via Last.FM. Als iedereen dat soort dingen als Musicmeter tagt...

Wat ik nu een beetje mis bij de artiestenpagina's is dat je niet kan zien dat een band die weer bij elkaar is, ueberhaupt uit elkaar is geweest. Het lijkt nu bv. of de Pixies vanaf 1986 onafgebroken bij elkaar zijn geweest.

Twee "klachten" over Mijn Albums.

Ten eerste komt het "telbalkje" over de rechterrand heen en ten tweede klopt het aantal album in mijn "Mijn CD's" lijst niet. Tussen haakjes staat (118) terwijl het er in werkelijkheid 1059 zijn. Dat staat er dan wel weer als ik de map open (toon 1-20 van 1059).

Enfin, hier is het te zien.

herman schreef:
Wat ik nu een beetje mis bij de artiestenpagina's is dat je niet kan zien dat een band die weer bij elkaar is, ueberhaupt uit elkaar is geweest. Het lijkt nu bv. of de Pixies vanaf 1986 onafgebroken bij elkaar zijn geweest.

Dat begint voor steeds meer bands te gelden. Veel reünies en heroprichtingen de laatste jaren. Het zou inderdaad handig zijn om daar iets mee te doen.

L_T_B schreef:
Twee "klachten" over Mijn Albums.

Ten eerste komt het "telbalkje" over de rechterrand heen en ten tweede klopt het aantal album in mijn "Mijn CD's" lijst niet. Tussen haakjes staat (118) terwijl het er in werkelijkheid 1059 zijn. Dat staat er dan wel weer als ik de map open (toon 1-20 van 1059).

Enfin, hier is het te zien.

Ja het probleem is dat ik momenteel niet in IE7 kan testen, ik zal hier zo snel mogelijk iets op proberen te verzinnen.

Berzerker
Ik krijg net een berichtje dat mijn correctie van Soundtrack To The Apocalypse is goedgekeurd (deed een beter plaatje erbij) maar nu ik kijk zie ik dat er niks veranderd is...

Berzerker schreef:
Ik krijg net een berichtje dat mijn correctie van Soundtrack To The Apocalypse is goedgekeurd (deed een beter plaatje erbij) maar nu ik kijk zie ik dat er niks veranderd is...

F5

Berzerker
Tuurlijk had ik kunnen weten

sxesven
Iemand heeft schijnbaar onlangs de pagina van Machinefabriek aangepast waardoor Rutger Zuydervelt nu de main entry is en Machinefabriek de alias. Hierdoor is De Elektronikawinkel als alias echter weggevallen, omdat die Machinefabriek nog als main link heeft staan en dus naar een tussenpagina verwijst die niet verder refereert, en ik kan die zelf ook niet corrigeren. Zou iemand van de crew dit kunnen oplossen (door De Elektronikawinkel als alias van Rutger Zuydervelt toe te voegen)? Bedankt!

Hier staat dat er in totaal 30 keer is gestemd op de artiest, terwijl er veel vaker op gestemd is. Vind het niet echt vervelend ofzo, maar ik laat het maar even weten.

Edit: zie nu dat er 30 keer echt op Madlib gestemd is. Dus zijn aliassen (is dat de goede vorm van het veelvoud?) worden niet mee getelt.

Je kunt er nu via je profiel voor kiezen om discussies waar je een bericht plaatst / hebt geplaatst automatisch aan je Mijn Updates pagina's toe te voegen.

Voor huidige gebruikers optioneel, voor nieuwe gebruikers staat het vanaf nu standaard aan. Als je rare dingen tegenkomt hoor ik het graag.

Er loopt een lelijke gele lijn aan de linkerkant van de site Jordy. Lijkt me niet echt de bedoeling

Vraagje: ik heb net een album toegevoegd dat pas eind februari uitkomt... waar kan ik nu de releasedatum aangeven, zodat 'ie tussen de lijst van aankomende releases komt te staan? Of wordt die lijst door de "staf" bijgehouden?

Tyler G
Ik veronderstel dat het al wel eens is voorgesteld, maar zou een toplijst van afzonderlijke nummers geen mooie toevoeging aan de site zijn? (Als dit al ergens besproken is gelieve me dan naar de desbetreffende pagina te leiden, want ik heb nergens een discussie kunnen vinden.)

De aanduiding van de favoriete nummers per album hebben een mooie funcitie om een beeld te krijgen of het album jou zou aanspreken. Maar hiermee ken je de meeste geliefde nummers van alle users nog niet.

Dit is een specifiek gegeven voor muziek omdat liedjes toch altijd een afgerond geheel vormen. Iets dat je niet kan zeggen van een filmscene of een hoofdstuk van een boek. Daarom zou ik een specifieke top 10 lijst van je favoriete nummers een mooie aanvulling vinden.

Ik voorzie enkel een klein probleemje om nummers te selecteren aangezien we hier per album werken. Ik neem aan dat elk nummers per album een verschillend ID zou krijgen. (een mogelijke optie: het nummer van album dan 2 nullen en dan het songnummer)
Sommige nummers komen echter op verschillende albums voor. Ik noem nu maar "Goo Goo Dolls - Iris" : komt voor op
- regulier album [Goo Goo Dolls - Dizzy Up the Girl (1998)]
- live album [Goo Goo Dolls - Live in Buffalo (2005)]
en dan nog eens op de Soundtrack van City of Angels (1998)
En dan zou je 3 verschillende scores bijhouden van hetzelfde nummer en in extreme gevallen meerdere keren hetzelfde nummer in de toplijst krijgen.

sxesven
sxesven schreef:
Iemand heeft schijnbaar onlangs de pagina van Machinefabriek aangepast waardoor Rutger Zuydervelt nu de main entry is en Machinefabriek de alias. Hierdoor is De Elektronikawinkel als alias echter weggevallen, omdat die Machinefabriek nog als main link heeft staan en dus naar een tussenpagina verwijst die niet verder refereert, en ik kan die zelf ook niet corrigeren. Zou iemand van de crew dit kunnen oplossen (door De Elektronikawinkel als alias van Rutger Zuydervelt toe te voegen)? Bedankt!

Nogmaals!

Marty McFly schreef:
Vraagje: ik heb net een album toegevoegd dat pas eind februari uitkomt... waar kan ik nu de releasedatum aangeven, zodat 'ie tussen de lijst van aankomende releases komt te staan? Of wordt die lijst door de "staf" bijgehouden?

Even in het commentaarvakje laten weten wat de releasedatum is, dan kan dit door de crew ingevoerd worden.

HammerHead schreef:
(quote)

Even in het commentaarvakje laten weten wat de releasedatum is, dan kan dit door de crew ingevoerd worden.

Prima, dank je...

poisonpen1234 schreef:
Wie weet hoe dat ene song heet op het begin toen Costello de winkel binnenliep?!?!

The Rolling Stones - Gimme Shelter

Zat ook in Goodfellas

lambf schreef:
Weet iemand van wie het nummer is dat in Dit filmpje zit? ik hoef alleen het eerste nummer te weten.

Alvast bedankt voor de moeite

Zou Hatebreed kunnen zijn

Heeft iemand een idee welk nummer onder de reclame van Startpeople zit?

Hier kan je de meeste reclame-muziekjes terugvinden:

http://www.ster.nl/ster?nav=eimmLsHCjENpCuC

pjh1967 schreef:
Hier kan je de meeste reclame-muziekjes terugvinden:

http://www.ster.nl/ster?nav=eimmLsHCjENpCuC

Ah, The Postal Service dus. Het kwam me al zo bekend voor. Bedankt!

Hey, laat dat Vangelis-nummer maar even zitten: Heb nu drie nummers met een paar overeenkomsten:
Ik ken alleen een stuk van de tekst en de video en zoals duidelijk mag zijn weet ik de artiest/de naam niet.

Nr 1: Een dancenummer. In de video heeft een vrouw autopech en moet ze naar een hotel, als ze daar in de kamers kijkt ziet ze zichzelf in allerlei situaties.
Stuk tekst: 'I'll stop, rock, ??? it out, ain't got your ???'

nr 2: Video speelt zich af in een club en de voornaamste persoon daar in een man in een wit pak met een hoed.
Stuk tekst: 'Are you be the lucky to sing this song, it's for ya'll, in a bag.'

En nr 3: De video laat voornamelijk de band in een wit/blauwe zaal zien en hoe twee knechten om beurten een vrouw proberen te versieren.
Stuk tekst: 'For the ??? world, crystal of the world, it's a perfect world'

Als jullie me kunnen helpen, ben ik jullie HEEL dankbaar.

Groeten.

Hoi!
Ik weet dat je op dit lied mee onder het genre hiphop kunt plaatsen, want ik dans er zelf op . Het begint met een soort van onduidelijk Chinees taaltje, om zo te zeggen Chinees ching chang. En dan ook, ik kan nu niet zo goed opkomen, komt er een stukje tekst in van the people of my country ofzo... Ik zal anders vrijdag nog eens luisteren, maar de song is helemaal uit mijn hoofd gevlogen, da's 't enige wat ik weet.

Alvast bedankt!

Hermy schreef:
(quote)

Ah, The Postal Service dus. Het kwam me al zo bekend voor. Bedankt!

Heerlijk nummer

"Dolly Parton, Linda Ronstadt & Emmylou Harris - Trio" staat er dubbel op.

Versie 1 en versie 2. Versie 2 mag er weer van af.

sq
Ik kom niet meer op mijn stemmen per jaar

is daar iets in veranderd?

NB: ik vind het een van de aardigste manieren van browsen door de albumlijsten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.