De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 19:18 uur
Cygnus schreef:
Het album staat nog altijd op de planning uitgegeven te worden, de nummers zijn klaar en zodra ze rond zijn met een platenmaatschappij gaat dat gebeuren ook. Waarom zou hij eraf moeten?
(quote)
Het album staat nog altijd op de planning uitgegeven te worden, de nummers zijn klaar en zodra ze rond zijn met een platenmaatschappij gaat dat gebeuren ook. Waarom zou hij eraf moeten?
Er is geen releasedatum, en geen platenmaatschapppij. De band zelf is een sponsoraktie gestart om geld binnen te krijgen. Hoe meer geld er binnen komt, hoe meer nummers van het album als download beschikbaar worden gesteld. Maakt mij niet uit, maar allemaal niet helemaal volgens de regeltjes van MuMe.
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 19:46 uur
Wanneer mag een album op de site?
In het kort: Een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in de winkel. Dat houdt dus in: geen muziek-dvd's, geen bootlegs of andere illegale cd's, geen Platendagen-geschenken, geen albums die in eigen beheer zijn uitgebracht, en geen albums die alleen te downloaden zijn. We begrijpen dat er steeds meer muziek buiten de traditionele paden wordt uitgebracht, maar voorlopig kijken we op dit gebied nog even de kat uit de boom.
Dit album zit mij niet in de weg, maar er is een grote kans dat dit album helemaal niet wordt uitgebracht aangezien ze op hun blog van Myspace aangeven dat ze intenties hebben om er een dubbelalbum van te maken genaamd 'paradigm shift'.
In het kort: Een album moet op een geluidsdrager te koop zijn (geweest) in de winkel. Dat houdt dus in: geen muziek-dvd's, geen bootlegs of andere illegale cd's, geen Platendagen-geschenken, geen albums die in eigen beheer zijn uitgebracht, en geen albums die alleen te downloaden zijn. We begrijpen dat er steeds meer muziek buiten de traditionele paden wordt uitgebracht, maar voorlopig kijken we op dit gebied nog even de kat uit de boom.
Dit album zit mij niet in de weg, maar er is een grote kans dat dit album helemaal niet wordt uitgebracht aangezien ze op hun blog van Myspace aangeven dat ze intenties hebben om er een dubbelalbum van te maken genaamd 'paradigm shift'.
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 20:19 uur
HammerHead schreef:
Zelf tabs zetten in de freedb-opmaak mensen en dan pas copy pasten naar MuMe toe.
(quote)
Zelf tabs zetten in de freedb-opmaak mensen en dan pas copy pasten naar MuMe toe.
Zal eens laten weten of het helpt... Alvast bedankt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 augustus 2007, 09:36 uur
HammerHead schreef:
ook wel eens geprobeerd, maar ik had niet de indruk dat ik daar veel tijdwinst mee boekte

0
Sheplays
geplaatst: 29 augustus 2007, 10:08 uur
Casartelli schreef:
ook wel eens geprobeerd, maar ik had niet de indruk dat ik daar veel tijdwinst mee boekte
(quote)

Gaat razendsnel!
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 12:25 uur
Hey, beste techneuten...klein vraagje:
Is het mogelijk om in "Mijn updates" de berichten van een bepaalde gebruiker op te volgen.
Sommige recensenten vind ik hier zo uitzinnig sterk/goed dat het voor mij best wel interessant is om hun recensies op te volgen.
En door dit in mijn updates te zien bespaar ik veeeeeel tijd (verlies eigenlijk nu reeds veel te veel tijd op deze site omdat hij zo goed is maar, maar kom
Of is er een of andere workaround die hetzelfde resultaat heeft?
Is het mogelijk om in "Mijn updates" de berichten van een bepaalde gebruiker op te volgen.
Sommige recensenten vind ik hier zo uitzinnig sterk/goed dat het voor mij best wel interessant is om hun recensies op te volgen.
En door dit in mijn updates te zien bespaar ik veeeeeel tijd (verlies eigenlijk nu reeds veel te veel tijd op deze site omdat hij zo goed is maar, maar kom

Of is er een of andere workaround die hetzelfde resultaat heeft?
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 16:18 uur
http://www.musicmeter.nl/album/87112
Staar er dubbel op. Komt waarschijnlijk omdat het opnieuw níet stond aangegeven bij het toevoegen, dat ie al in de wachtrij stond. Wordt daar nou eindelijk iets aan gedaan want ik had het laatst ook weer?
Staar er dubbel op. Komt waarschijnlijk omdat het opnieuw níet stond aangegeven bij het toevoegen, dat ie al in de wachtrij stond. Wordt daar nou eindelijk iets aan gedaan want ik had het laatst ook weer?
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 17:08 uur
HammerHead schreef:
(quote)
Werkt tot mijn grote spijt ook niet...
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 19:23 uur
wat betreft de berichten hierboven: staat op de lijst, staat op de lijst, en staat op de lijst
0
geplaatst: 1 september 2007, 17:18 uur
Hoe voeg je een alternatieve artiestennaam toe zoals bij onderstaande artiest?
http://www.musicmeter.nl/ar...
Als enkel een moderator dat kan. Gelieve een aanpassing te doen bij Black Sabbath. Want die gaan tegenwoordig met een alternatieve naam " Heaven and hell" door het leven.
Tzit em eigenlijk zo dat het originele Black Sabbath met Ozzy Osbourne was. Maar die werd er in 1979 uit geschopt, men nam toen een vervanger: Ronnie James Dio.
Door de jaren heen zijn er dan nog andere vocalists geweest (Ian Gillan, David Donato, Ray Gillen, Glenn Hughes, Tony Martin en dan weer eens DIO en dan weer een andere).
In 1997 besloot men tot slot er met op te houden en een reunie te houden met Ozzy Osbourne en ook Bill Ward en Geezer Butler terug te nemen. En voila, de oude line-up.
Na veel touren en wereldtouren stopte men er mee in 2006, je kan toch niet eeuwig blijven touren?
En Ozzy wou ook terug z'n solocariére verder zetten en wuifde Black Sabbath even vaarwel, later zouden ze natuurlijk terug een wereldtour doen of eventueel zelf nog een album opnemen. (voorziene datum: ergens eind 2008/begin 2009)
En dus besloot men DIO terug aan te nemen, die naast Ozzy de populairste vocalist was bij Black Sabbath.
Maar uit respect voor de originele Line-up met Ozzy hernoemden ze de band in "Heaven and hell", dat is dezelfde naam als het eerste album met DIO.
Begin dit jaar brachten ze trouwens een verzamelaar uit met de naam "the Dio years". Maar die staat dan weer op de naam van Black Sabbath.
(Waar zie je op de hoes ergens Heaven and hell staan?)
En ook deze zomer is het weer raak. Een livealbum: nu echt op de naam van Heaven and hell. Maar met allemaal black Sabbath nummers natuurlijk.

Eigenlijk zijn de 2 black sabbathalbums met DIO eigenlijk albums van Heaven and Hell, evenals het verzamelalbum van black Sabbath. Over het Live-album staat er niets op hun site.
KUNT U NOG VOLGEN? (wellicht niet)
=> conclusie: Heaven and hell is eigenlijk een alternatieve naam voor Black Sabbath.
@Mod's: Dat aanpassen please (en het enige album bij heaven and hell overschrijven naar Black Sabbath).
Als enkel een moderator dat kan. Gelieve een aanpassing te doen bij Black Sabbath. Want die gaan tegenwoordig met een alternatieve naam " Heaven and hell" door het leven.

Tzit em eigenlijk zo dat het originele Black Sabbath met Ozzy Osbourne was. Maar die werd er in 1979 uit geschopt, men nam toen een vervanger: Ronnie James Dio.
Door de jaren heen zijn er dan nog andere vocalists geweest (Ian Gillan, David Donato, Ray Gillen, Glenn Hughes, Tony Martin en dan weer eens DIO en dan weer een andere).

In 1997 besloot men tot slot er met op te houden en een reunie te houden met Ozzy Osbourne en ook Bill Ward en Geezer Butler terug te nemen. En voila, de oude line-up.

Na veel touren en wereldtouren stopte men er mee in 2006, je kan toch niet eeuwig blijven touren?
En Ozzy wou ook terug z'n solocariére verder zetten en wuifde Black Sabbath even vaarwel, later zouden ze natuurlijk terug een wereldtour doen of eventueel zelf nog een album opnemen. (voorziene datum: ergens eind 2008/begin 2009)

En dus besloot men DIO terug aan te nemen, die naast Ozzy de populairste vocalist was bij Black Sabbath.
Maar uit respect voor de originele Line-up met Ozzy hernoemden ze de band in "Heaven and hell", dat is dezelfde naam als het eerste album met DIO.

Begin dit jaar brachten ze trouwens een verzamelaar uit met de naam "the Dio years". Maar die staat dan weer op de naam van Black Sabbath.
(Waar zie je op de hoes ergens Heaven and hell staan?)En ook deze zomer is het weer raak. Een livealbum: nu echt op de naam van Heaven and hell. Maar met allemaal black Sabbath nummers natuurlijk.

Eigenlijk zijn de 2 black sabbathalbums met DIO eigenlijk albums van Heaven and Hell, evenals het verzamelalbum van black Sabbath. Over het Live-album staat er niets op hun site.
KUNT U NOG VOLGEN? (wellicht niet)

=> conclusie: Heaven and hell is eigenlijk een alternatieve naam voor Black Sabbath.
@Mod's: Dat aanpassen please (en het enige album bij heaven and hell overschrijven naar Black Sabbath).
0
geplaatst: 1 september 2007, 19:34 uur
AGE-411 schreef:
Dat gaat als volgt (in het voorbeeld van S.O.D.): S.O.D. heeft een album uitgebracht onder de naam 'Stormtroopers of Death'. Dat album is toegevoegd onder de artiestennaam 'Stormtroopers of Death' en vervolgens heeft iemand de artiestenpagina van 'Stormtroopers of Death' gecorrigeerd. Daarbij heeft hij/zij de optie 'Alias / alter-ego van een andere artiest' gekozen en vervolgens S.O.D. ingevuld. Dan wordt die artiestennaam doorgelinkt naar S.O.D. en komt de naam 'Stormtroopers of Death' als alternatieve naam op de pagina van S.O.D. te staan. Daar hoef je geen moderator voor te zijn.

0
geplaatst: 2 september 2007, 13:34 uur
Ik had laatst een album toegevoegd, kon het hoesje niet goed krijgen, is naar rejections verplaatst en vervolgens daar verdwenen en niet op de site beland. Hoe zit dat?
Ik heb vandaag een album 2 keer geprobeerd toe te voegen, maar bij het uploaden van het hoesje verdween zodra ik op opslaan klikte de padnaam gewoon uit het betreffende vakje en verder gebeurde er niks. Had dat nooit eerder gehad. Hoe zit dat?
Ik heb vandaag een album 2 keer geprobeerd toe te voegen, maar bij het uploaden van het hoesje verdween zodra ik op opslaan klikte de padnaam gewoon uit het betreffende vakje en verder gebeurde er niks. Had dat nooit eerder gehad. Hoe zit dat?
0
Sheplays
geplaatst: 2 september 2007, 13:38 uur
@reptile71
Heb je het over Ultravox?
Zo ja, daar heb ik iets met de hoes gedaan, dus die staat opnieuw in de wachtrij ter goedkeuring.
Zo ja, daar heb ik iets met de hoes gedaan, dus die staat opnieuw in de wachtrij ter goedkeuring.
0
geplaatst: 2 september 2007, 13:39 uur
reptile71 schreef:
Ik had laatst een album toegevoegd, kon het hoesje niet goed krijgen, is naar rejections verplaatst en vervolgens daar verdwenen en niet op de site beland. Hoe zit dat?
Als je een album dan niet optijd corrigeerd dan wordt het toegankelijk voor elke user die het wil verbeteren, vervolgens komt het echter wel op zijn/haar naam te staan. Ik heb het probleem zelf ook al aantal keren gehad.
0
Sheplays
geplaatst: 2 september 2007, 13:43 uur
waxs schreef:
Als je een album dan niet optijd corrigeerd dan wordt het toegankelijk voor elke user die het wil verbeteren, vervolgens komt het echter wel op zijn/haar naam te staan. Ik heb het probleem zelf ook al aantal keren gehad.
(quote)
Goed dat je aangeeft dat als een probleem te zien! Ik zal in het vervolg jouw toevoegingen niet bewerken.
Misschien zijn er meer users die er zo over denken, dan maak ik daar even een aantekening van.
0
geplaatst: 2 september 2007, 14:22 uur
Sheplays schreef:
@reptile71
Het gaat over Ultravox inderdaad en nu snap ik waarom hij niet in de rejections staat en niet op de site: hij staat dus in de wachtrij om gecontrolleerd te worden. Dus dat probleem is opgelost. @reptile71
Sheplays, als het album in de rejections is beland kan iedereen erbij en maakt het me dus niks uit of jij of wie dan ook een juist hoesje toevoegt. Ik baalde er eerst van bij die John Lennon tribute (die op jouw naam staat), omdat ik toen nog niet wist hoe het werkte en dacht dat het album wel op mijn naam bleef. Nu weet ik hoe het werkt en is het jammer als ik niet op tijd een goed hoesje kan maken. It's all in the game, denk ik nu maar. Dus hobby lekker verder.

0
Sheplays
geplaatst: 2 september 2007, 14:41 uur
reptile71 schreef:
Nu weet ik hoe het werkt en is het jammer als ik niet op tijd een goed hoesje kan maken. It's all in the game, denk ik nu maar. Dus hobby lekker verder.
Nu weet ik hoe het werkt en is het jammer als ik niet op tijd een goed hoesje kan maken. It's all in the game, denk ik nu maar. Dus hobby lekker verder.

Hobby?
Mwah, als freelancer vraag ik voor grafisch werk meestal een leuke fee. Het werk aan de hoesjes voor MuMe gaat voor nop, dus laat ik het maar als hobby beschouwen!
Men kan ze anders ook zelf uit de rejects vissen of, als men wat meer tijd wil, een kleine verandering aan brengen en het nogmaals indienen.
Overigens is het onderwerp al in dit en in dit topic te berde gebracht.
0
geplaatst: 2 september 2007, 15:39 uur
Sheplays schreef:
Goed dat je aangeeft dat als een probleem te zien! Ik zal in het vervolg jouw toevoegingen niet bewerken.
Misschien zijn er meer users die er zo over denken, dan maak ik daar even een aantekening van.
Nou probleem, kijk als iemand daar tijd in inversteerd is wel zo leuk als het album ook gewoon op jou naam staat, maakt mij persoonlijk niet uit, maar ik heb wel eens een album dat door iemand anders is toegevoegd aangepast waardoor het op mijn naam (destijds Pauper) kwam te staan en hij daar niet zo enthousiasth van werd.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 september 2007, 19:42 uur
Als ik geen geschikt hoesje kan vinden en de cd daardoor op de rejectionspagina belandt en iemand anders vindt vervolgens wel een geschikt hoesje, dan ben ik diegene al lang dankbaar, dan mag die van mij de credits ook hebben. Het vinden van een geschikt hoesje is dan immers het bewerkelijkste deel van het toevoegen gebleken...
(hint: er staan al een paar geweigerde platen van mij tamelijk lang in die lijst
)
(hint: er staan al een paar geweigerde platen van mij tamelijk lang in die lijst
)
0
geplaatst: 2 september 2007, 20:00 uur
Als iemand nou de juiste hoesjes vind van de 2 albums van Vitalis, dan ben ik ook helemaal gelukkig; blijkbaar onmogelijk.
0
geplaatst: 2 september 2007, 20:21 uur
Ik moet nog een goed (kwalitatief) hoesje van Trigga The Gambla hebben, ook tamelijk onvindbaar.
0
Sheplays
geplaatst: 2 september 2007, 20:29 uur
@deric raven: Vitalis is niet te vinden, de band heeft zich hernoemd in The Q club.
@waxs
Ik heb gisteren een hoes toegevoegd voor deze artiest.
Deze stond bij de rejects en dat was vòòr deze discussie.
@waxs
0
geplaatst: 2 september 2007, 20:32 uur
[quote]Sheplays schreef:
@deric raven: Vitalis is niet te vinden, de band heeft zich hernoemd in The Q club.
Daar was ik ook van op de hoogte.
Daar was ik ook van op de hoogte.
0
geplaatst: 2 september 2007, 20:54 uur
Sheplays schreef:
@waxs
@waxs
Het interesseerd me niet of het op iemand anders z'n naam komt te staan. Duurt trouwens wel lang, vandaag weer aantal toevoegingen gedaan en gisteren, inmiddels weer op me limiet, daarnaast nog aantal dingen her en der gecorrigeerd maar zijn ook nog niet geaccepteerd. Ach ja, zondag is rust dag. Misschien morgen meer geluk.
0
geplaatst: 2 september 2007, 20:57 uur
Vooral blijven zeuren, dan gaat het vast allemaal een stuk sneller...
0
geplaatst: 2 september 2007, 20:58 uur
BoordAppel schreef:
Jezus Christus, moet dat nou zo? Schiet is op. Komt er nog wat van, maak is aan. Loop je soms de hele dag uit je neus te eten? Maak is vaart, opschieten! Kom op, kom op, dat kan sneller-r-r-r!!!
0
geplaatst: 2 september 2007, 21:45 uur
waxs schreef:
Het interesseerd me niet of het op iemand anders z'n naam komt te staan. Duurt trouwens wel lang, vandaag weer aantal toevoegingen gedaan en gisteren, inmiddels weer op me limiet, daarnaast nog aantal dingen her en der gecorrigeerd maar zijn ook nog niet geaccepteerd. Ach ja, zondag is rust dag. Misschien morgen meer geluk.
(quote)
Dit vind ik een beetje flauw (zeker ook omdat ik de hip-hop crew collega's een handje heb geholpen): de laatste dagen is de teller mooi op 3 komen te staan. Dat was door er echt veel tijd aan te besteden. Het was zelfs zo dat een user een toevoeging deed en 1 minuut later stond ie al op de site. Daarbij hebben we te maken met vakanties van crewleden. En we hebben er voor gekozenn dat we dit jaar geen zomertoevoegstop zouden hanteren!
Nu dus 2 dagen even wat rustiger aan gedaan (mag dat? ook voor ons is dit vrijwilligerswerk!) dan moet men niet gaan opjutten want dan ben ik zeer zeker niet van plan om er wat aan te doen......
Terechte reactie van boordappel en voor mij beslist geen aanmoediging.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.