MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Dit is vrij bizar. Je kan inderdaad niets corrigeren omdat er geen knop voor is maar als je achter de url /correct typt kan het wel. Het probleem is alleen dat als ik dat doe bij Cap D, hij automatisch naar de artiestenpagina van Capitol D gaat, de verkeerd gespelde versie dus. Uiteindelijk klopt het nu toch omdat ik van Cap D en Capitol D eerst een solo artiest heb gemaakt en vervolgens Cap D als alias van Capital D heb gemaakt.

Het aparte is nu dat Capitol D geen artiestenpagina heeft en niet als alis bij Capital D staat maar als je zoekt op Capitol D kom je wel op de pagina van Capital D uit .

musicfriek schreef:
Sinds wanneer zijn tracktijden verplicht Er wordt nu een toevoeging van mij afgewezen omdat er geen tracktijden bij staan, dat is me nog nooit overkomen.

Als het puur op tracktijden is afgewezen is dat niet terecht. Tracktijden zijn gewenst, maar niet verplicht (zeker als het om nog te verschijnen albums gaat zijn tracktijden vaak nog niet bekend).

lambf
[quote]sxesven schreef:
(quote)

(quote)

Jep

(quote)

Bijna, het gaat over Seven Minutes Of Nausea, maar ze zitten in het zelfde Genre-hokje

Edit: op Discogs staat hij wel met 522 nummers, maar als download heeft hij maar 2 tracks, weet iemand hoe ik hem nu moet toevoegen?

HammerHead schreef:
En dus niet alleen T.O., da's verouderde informatie.

Da's duidelijk, misschien wel handig om die informatie dan ook weg te halen bij de correctiepagina. (Staat nu nog iets van releasedata doorgeven aan T.O.). Kate Bush is al aangepast . Kan nu nog iemand die van de Monochrome Set aanpassen?
Strange Boutique (april 1980), Love Zombies (oktober 1980). bvd

deze plaat lijkt me dezelfde als deze, die ik al een tijd geleden heb toegevoegd...

sxesven
musicfriek schreef:
Sinds wanneer zijn tracktijden verplicht Er wordt nu een toevoeging van mij afgewezen omdat er geen tracktijden bij staan, dat is me nog nooit overkomen.

Heb ik ook weleens, beetje sneu inderdaad. Dan heb ik niet over twijfelgevallen als releases met slechts twee tracks, daar is het nog best logisch dat er om opheldering gevraagd wordt natuurlijk, maar over reguliere releases. Maar ja.

lambf schreef:
Edit: op Discogs staat hij wel met 522 nummers, maar als download heeft hij maar 2 tracks, weet iemand hoe ik hem nu moet toevoegen?

Gewoon als de 522 tracks dus. 't Is een 7" dus je hebt ook niet te maken met een fysiek aantal van misschien twee tracks zoals 't op CD's misschien aangepakt zou worden (nogmaals, The Gerogerigegege's Recollections of Primary Masturbation), maar gewoon echt een 522 tracks, of 't nu als een geluidsbrei klinkt of niet. Ik heb ook wat geripte Gerogerigegege 7"s van 90 tracks o.i.d., en die zijn meestal ook als één track per kant geript, simpelweg omdat dat makkelijker is, en omdat de trackdivisies vaak natuurlijk niet te onderscheiden zijn. Die release van Anal Cunt van zoveel tracks is daar ook een schoolvoorbeeld van, natuurlijk. Dat ding is tot in het oneindige gemultitracked geloof ik, waardoor je onmogelijk één track uit je 7" kan filteren. Respect trouwens voor degene die uberhaupt alle 522 tracks uit z'n 5 minuten bestandje gaat knippen.

neo
Ik heb aan musicfriek gevraagd of hij de tracktijden erbij kon zetten. Bij deze toevoeging waren deze zo te vinden. Ik ben van mening dat tracktijden net zo belangrijk zijn als de lengte van een speelfilm, de pagina's van een boek. Kan best begrijpen dat niet iederen het daar mee eens is, maar het lijkt mij het beste streven om zo volledig mogelijke toe te voegen als maar kan. Vooral als de info makkelijk te vinden is. Het is een heel ander verhaal als de info nog niet bekend is (nieuwe release) of echt niet makkelijk te vinden is.

psychonaatje schreef:
Rare artiestenpagina.
Waarschijnlijk heeft ooit iemand een mixtape toegevoegd, die toen heel eventjes geaccepteerd was, maar daarna gedelete werd, waarna de artiestenpagina bleef staan...

neo schreef:
Ik heb aan musicfriek gevraagd of hij de tracktijden erbij kon zetten. Bij deze toevoeging waren deze zo te vinden. Ik ben van mening dat tracktijden net zo belangrijk zijn als de lengte van een speelfilm, de pagina's van een boek. Kan best begrijpen dat niet iederen het daar mee eens is, maar het lijkt mij het beste streven om zo volledig mogelijke toe te voegen als maar kan. Vooral als de info makkelijk te vinden is. Het is een heel ander verhaal als de info nog niet bekend is (nieuwe release) of echt niet makkelijk te vinden is.

Dit is maar een mening van jou, neo. Andere crewmembers denken daar dus niet zo over (heb al genoeg albums zonder tracktijden toegevoegd). Om nou een album af te keuren omdat er geen tracktijden bij staan vind ik gewoon niet terecht ongeacht wat jouw mening is. Ik vind tracktijden dus het minst belangrijk aan een album, het gaat erom welke nummers er op staan en de hoes, die zijn in mijn ogen veel belangrijker (en dat is maar mijn mening ) . Maar goed, ik heb de toevoeging laten verwijderen en zal me niet meer aan scores wagen in het vervolg.

neo
musicfriek schreef:
Dit is maar een mening van jou, neo. Andere crewmembers denken daar dus niet zo over (heb al genoeg albums zonder tracktijden toegevoegd). Om nou een album af te keuren omdat er geen tracktijden bij staan vind ik gewoon niet terecht ongeacht wat jouw mening is. Ik vind tracktijden dus het minst belangrijk aan een album, het gaat erom welke nummers er op staan en de hoes, die zijn in mijn ogen veel belangrijker (en dat is maar mijn mening ) . Maar goed, ik heb de toevoeging laten verwijderen en zal me niet meer aan scores wagen in het vervolg.

Er zijn er wel meer die liever zouden zien dat het verplicht gesteld wordt, maar zoals met meer dingen moet je daar 1 duidelijke regel voor hebben. Je begrijpt dat je niet officieel altijd de tijden verplicht kan stellen, omdat dat bij nieuwe releases (of bij sommige oudere moeilijk vindbare) dat niet gaat. Nee, niet alle crew is het mij eens, maar ik heb de rest van de crew gezegd dat ik mij er wel voor ga inzetten om mensen toch deze te laten invullen. Jij vind dat niet leuk, ik ook niet. Want onnodig involledige toevoegingen, die de toevoeger vaak met gemak volledig kan maken (al bij het toevoegen of het eventueel nog iets aanpassen in de fout.php tijd), ben ik niet voor.

Ik ben het eigenlijk wel met Neo eens. Persoonlijk vind ik het ook wel fijn om de tracktijden en totaaltijden van albums te zien.

Het zal wel weer typisch Nederlands zijn maar als iets 15 euro kost kan een totaaltijd van 28 minuten of 45 minuten een verschil maken bij een eventuele aanschaf. (Vooral omdat er nog zoveel moois te koop is.)

Wat een heerlijk democratische site is dit toch

Ik heb al regelmatig dat een album afgekeurd wordt, en nu wordt je dus met nog meer extra werk opgezadelt. Jammer, dan laat ik het toevoegen aan anderen over.

sxesven
neo schreef:
Nee, niet alle crew is het mij eens, maar ik heb de rest van de crew gezegd dat ik mij er wel voor ga inzetten om mensen toch deze te laten invullen.

Soit, maar als jij een album dus afkeurt en terugstuurt met een verzoek om de tracktijden toe te voegen, en iemand retourneert het album weer onmiddelijk en geeft aan niet van plan te zijn (om eender welke reden) deze toe te voegen, wat dan?

deric raven schreef:
Ik heb al regelmatig dat een album afgekeurd wordt, en nu wordt je dus met nog meer extra werk opgezadelt. Jammer, dan laat ik het toevoegen aan anderen over.

Het feit dat je met extra werk wordt opgezadeld vind ik ietwat krom (en komt over als luiheid): in de beginperiode waren de labels er ook nog niet en die moesten later ook toegevoegd worden.
Feit is wel dat tracktijden niet verplicht zijn. Daar zou je je in elk geval dus niet voor hoeven te laten tegenhouden.
Tracktijden zijn gewenst, maar dat is een andere zaak. Zeker bij nog te verschijnen releases zijn deze vaak nog niet bekend.
Of mensen tijden nu wel noodzakelijk achten of niet (zelf vind ik labels b.v. overbodig) doet er in deze discussie niet eens toe: het is niet verplicht.

Dus mag geen enkel crewmember een album op het ontbreken van tracktijden afkeuren toch? De één wel de ander niet lijkt me niet echt handig.

Yak
reptile71 schreef:
Dus mag geen enkel crewmember een album op het ontbreken van tracktijden afkeuren toch?

Inderdaad.

neo
[quote]sxesven schreef:
(quote)

Dat gebeurde nu dus pas voor het eerst.

neo
Ik zal het wel niet meer gaan afkeuren in de toekomst, maar wel blijven aan geven dat de tracklist makkelijk te vinden is als extra bericht bij de goedkeuring. Helaas is dat de enige manier dan waarop ik nu nog kan proberen aan te verzoeken om hun toevoeging alsnog wat vollediger te maken door middel van een correctie nadat de cd al op de site staat.

hier mist de allerlaatste zin een paar woorden.

Wat doen jullie toch moeilijk over tracktijden. Gewoon de cd even rippen op je computer en weldra zijn ze voor handen.

Gerards Dream schreef:
Wat doen jullie toch moeilijk over tracktijden. Gewoon de cd even rippen op je computer en weldra zijn ze voor handen.

Niet iedereen die albums toevoegt heeft die ook daadwerkelijk in huis.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Niet iedereen die albums toevoegt heeft die ook daadwerkelijk in huis.

Voor mij geldt de norm dat ik het album wel in huis heb, want hoe kan je iets beoordelen als je iets niet hebt. En trouwens met een beetje speurwerk op internet kom je ook een heel eind.

neo
Inderdaad vaker wel dan niet is het zo te vinden (bij oudere).

Maar de tracktijden vind je toch op freedb.org?

Lin
Gerards Dream schreef:
(quote)

Voor mij geldt de norm dat ik het album wel in huis heb, want hoe kan je iets beoordelen als je iets niet hebt.

Om een album toe te voegen hoef je het album niet in huis te hebben of te kennen hoor, sommige mensen vinden het een sport om albums toe te voegen en zo deze database op MuMe te vergroten (en gelukkig maar )

divart schreef:
(quote)

Da's duidelijk, misschien wel handig om die informatie dan ook weg te halen bij de correctiepagina. (Staat nu nog iets van releasedata doorgeven aan T.O.). Kate Bush is al aangepast . Kan nu nog iemand die van de Monochrome Set aanpassen?
Strange Boutique (april 1980), Love Zombies (oktober 1980). bvd

Helemaal goed zo

metalfist schreef:
Maar de tracktijden vind je toch op freedb.org?

Vaak wel, niet altijd.

Maar volgens mij is de tracktijden-discussie wel zo'n beetje afgerond...

Gerards Dream schreef:
Eén van de meest doordachte opmerkingen die ik sinds tijden heb gezien. Eerst je cd rippen om de tracktijden te kunnen zien. Als je de cd toch hebt, wat dacht je dan van hem even in een cd-speler doen of op je pc afspelen?

Harald
freddze schreef:
Er staat misschien een album dubbel op de site...

Ik heb gisteren via iTunes het nummer Love van The Cure (=John Lennon-cover) gedownload en volgens iTunes staat dit op de verzamelaar Make Some Noise: The Amnesty International Campaign to Save Darfur. Ik deed een search op de trefwoorden Make Some Noise en vond niets terug, dus heb ik het album dan toegevoegd (is net goedgekeurd...).

Maar nu net heb ik nog eens gezocht op het trefwoord Darfur en zag ik dat er al een album op stond met een iets andere titel (Instant Karma i.p.v. Make Some Noise), waar de meeste nummers identiek zijn aan die op het album wat ik heb toegevoegd, maar slechts 23 nummers i.p.v . 28 nummers op staan. Ook het bewuste Love van The Cure (track 6 op het Make Some Noise-album) vind ik niet op terug op het Instant Karma-album...

Weet iemand hoe dit nu precies zit met deze releases met ook verschillende hoezen. Is de ene een Europese uitgave en de andere een US uitgave of zijn het wel degelijk twee verschillende albums?

Linkjes naar de bewuste albums:
Instant Karma: The Amnesty International Campaign to Save Darfur
Make Some Noise: The Amnesty International Campaign to Save Darfur

[Edit:] Ik zie nu ook dat EVANSHEWSON het in zijn eerste bericht over Love van The Cure heeft, terwijl dit nummer dus niet tussen de tracks vermeld staat op deze toevoeging...

Van dit album bestaan er terminste twee versies, "Instant Karma" voor de amerikaanse handel en "Make some noise" voor de europeese markt. Op "make Some Noise"i zijn "Los Lonely Boys - Whatever Gets You Through the Night " vervangen door "Cure - Love"

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:44 uur

geplaatst: vandaag om 22:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.