MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Er valt wel een hele grote last van je schouder als je dat ziet. Maar ik bereid me voor op erger, Musicmeter is immers nog maar sinds kort in de lucht.

Grote last van je schouders? Bedank Kos en Zach (voornamelijk dan he )!

Yak
blabla schreef:

Toevoegingen (0)
Correcties (0)

Oe, heavenly bliss..

Jordy,

Wat remixen of versies van nummers betreft, gebruiken we dan vierkante of gewone haakjes. [ of (.

http://www.musicmeter.nl/?album=1886#last hier hebben we namelijk vierkante, maar over het algemaan zijn het ('s.

Yak schreef

Oe, heavenly bliss..

Glaasje melk?

Wrm kun je weer toevoegen?
Niet ongeduldig bedoelt maar ik vraag me af

tovenaar schreef:

Jordy,

Wat remixen of versies van nummers betreft, gebruiken we dan vierkante of gewone haakjes. [ of (.

http://www.musicmeter.nl/?album=1886#last hier hebben we namelijk vierkante, maar over het algemaan zijn het ('s.

Bij voorkeur ronde haakjes. Ik denk dat ik deze regels wat duidelijker moet gaan tonen bij de admin-pagina's. Waar stond dat lijstje met woorden die geen hoofdletter krijgen ook al weer?

Jordy schreef:
(quote)

Hetzelfde als op MovieMeter.

in
a
an
for
to
the

en ik zal er nog wel wat vergeten, check allmusic bij twijfel

a
an
and
at
da
for
from
on
or
the
to
with

Maar niet:

Into
Is
It
Without

Jordy schreef:

Bij voorkeur ronde haakjes.

Maar sommige nummers hebben ook al een extra titel in ( ) erachter staan. Is het dan niet mooier om voor remix of live [ ] te gebruiken?

[edit]Black Star - Black Star (1998) staat er 2 keer op.[/edit]

Misschien in dat geval wat mooier, maar ik vind consistentie toch wat belangrijker

BoordAppel schreef:

[edit]Black Star - Black Star (1998) staat er 2 keer op.[/edit]

Foutje in het zoekscript blijkbaar, hij staat er 1 keer op maar is inderdaad 2x te zien

Jordy schreef:

Misschien in dat geval wat mooier, maar ik vind consistentie toch wat belangrijker

Ik ook, maar dan kan je toch gewoon consequent [ ] gebruiken? Doet AMG ook.

Ik vind die rechte haken zo lelijk....

J@K en Zachery Glass gaan btw ook helpen met de toevoegingen. Voor de anderen die me een bericht stuurden: bedankt, mocht het nodig blijken om meer mods in te stellen zal ik van jullie aanbod gebruik maken.

Jordy,

Als er nou een titel is met een extra titel, en daar word dan weer een remix op gemaakt is het volgens mijj toch makkelijker om [ ] te gebruiken.

Laten we dat dan als regel stellen. Normaal ronde haken, maar in het geval van een extra titel kan 'remix" e.d. tussen rechte haken

Dus:
Tommie - I love Ienieminie (mouselovin' remix)

en:
Tommie - I Love Pino (Birdlovin') [Aart Staartjes remix]

?

ja ik zou

Tommie - I Love Pino (Birdlovin') (Aart Staartjes remix)

eigenlijk geen probleem vinden, maar als dat onduidelijk wordt gevonden...

Kun je wel zeggen "gebruik altijd rechte haken", maar er zullen ook artiesten zijn die extra titels weer tussen rechte haken zetten...

dus dan zou het worden

Tommie - I Love Pino (Birdlovin') [Aart Staartjes remix]

Tommie - I Love Pino [Birdlovin'] (Aart Staartjes remix)

Ehm, dus het wordt?

Jordy schreef:

Tommie - I Love Pino [Birdlovin'] (Aart Staartjes remix)
Ik zou deze kiezen. Met de artiest die de remix maakt tussen de ronde haakjes.

Ik bedoel dat dat afhangt van de titel

als de titel

"I Love Pino" is, komt er "(remix)" achter

"I Love Pino [Birdlovin']" is, komt er "(remix)" achter

"I Love Pino (Birdlovin')" is, komt er "[remix]" achter

Ja, maar wie bepaalt of de subtitel tussen ronde of vierkante haken komt te staan? Op allmusic wordt gewoon alles tussen vierkante gezet volgens mij, dus je weet het nooit toch? Daarnaast denk ik niet dat een artiest er mee zit of de subtitel nou tussen ronde of vierkante haken staat, dus kun je beter zelf voor 1 standaard kiezen.

DIt moet dan maar in de faq gezet worden ofzo.

tovenaar schreef:

Ja, maar wie bepaalt of de subtitel tussen ronde of vierkante haken komt te staan?

De artiest. We nemen de titel in z'n geheel over "zoals de artiest het bedoelt heeft", en alleen de manier van het tonen van remix/versie veranderen wij iets aan als het nodig is.

Daar heb je het weer, "zoals de artiest het bedoeld heeft"... M.a.w. dat weet je dus niet.

dat staat op het hoesje, maar ja die is inderdaad niet altijd voorhanden

Nou dan doen hou ik het gewoon op ALTIJD ronde haken, ik vind

titel (extra titel) (remix)

eerlijk gezegd niet zo'n probleem

tovenaar schreef:

Op allmusic wordt gewoon alles tussen vierkante gezet volgens mij,

Op Allmusic gebruiken ze voor titels altijd alles tussen haakjes en voor remix en live alles tussen brackets, volgens mij.

[edit]Aha, alles ronde haken, ok. Dat wordt flink verbeteren dan.[/edit]

Ik heb me bedacht, laten we toch maar allmusic.com aanhouden, had hier eerlijk gezegd nog niet zo goed over nagedacht

het wordt dus

- extra titels altijd RONDE haken
- remixes e.d. ALTIJD in rechte haken

heb de diverse teksten overal aangepast om dit duidelijk te maken. Als we het vanaf nu gewoon goed gaan doen, dan worden de albums waar het fout is vanzelf wel een keer gecorrigeerd

En er kan weer toegevoegd worden!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:06 uur

geplaatst: vandaag om 18:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.