MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
HammerHead schreef:
Lijkt me in zo'n geval te te gaan om de huidige naam van de staat waar je je nationaliteit hebt. Anders zou je bij bijna alle artiesten uit het oude Oost-Duitsland of één der vroegere Sowjet-republieken bij een nieuwe release dus resp. Oost-Duitsland en Sowjetunie als land moeten neerzetten. Zo lang bestaan die landen nog altijd niet namelijk. Gewoon Duitsland, Rusland, Oekraine of weet ik veel wat is dan heel wat logischer.

Spijtoptant schreef:
Lijkt me ook de algehele trend buiten MuMe om. Bijv. iemand die in 1955 in Kiev geboren werd, wordt doorgaans als Oekraïner aangeduid, en niet als Sovjet-Rus.

Ben ik niet met jullie eens en bovendien is dit NIET de algehele trend buiten MuMe om.

Zie bijvoorbeeld de acteur Bela Lugosi, daarbij staat zowel op Wikipedia als op IMDB dat hij in Oostenrijk-Hongarije is geboren. Tussen haakjes staat dan dat zijn geboorteplaats nu in Roemenië ligt.

Hij is ook niet in Roemenië geboren, dus het zou een beetje raar zijn als dat er zou staan.

Sheplays
Mijn oma was in Christiania (Noorwegen) geboren. Toen zij al in Nederland was (1925) werd Noorwegen zelfstandig en veranderde de naam van Christiania in Oslo. Vanaf dat moment was mijn oma volgens haar paspoort in Oslo geboren. Logisch toch?

Voor paspoorten zal zoiets wel handig zijn. Ze is echter niet in een stad genaamd Oslo geboren.

Musicfriek van de site geband/uitgeschreven

metalfist schreef:
Weet iemand of deze LP al op de site staat?
Klik

Heb hem vandaag op een rommelmarkt gekocht voor €1 maar vind bijna nergens informatie en hij is ook nog eens in het Frans...

Iemand een idee?

Toon1 schreef:
Musicfriek van de site geband/uitgeschreven

viel mij ook al op.

T.O. schreef:
Ben ik niet met jullie eens en bovendien is dit NIET de algehele trend buiten MuMe om.

Zie bijvoorbeeld de acteur Bela Lugosi, daarbij staat zowel op Wikipedia als op IMDB dat hij in Oostenrijk-Hongarije is geboren. Tussen haakjes staat dan dat zijn geboorteplaats nu in Roemenië ligt.

Ik heb het niet helemaal goed gelezen. In het geval van geboortestad/land moet je inderdaad de oorspronkelijke naam opgeven. Bij releases die nu uitkomen ligt dat anders, daar neem je de huidige nationaliteit.

Wat is er gebeurd met Musicfriek??

Tijdelijke ban.

waarom?

Laten we het erop houden dat hij zich niet altijd even netjes gedraagt naar andere users toe.

bennerd schreef:
Ik snap niet echt wat je bedoelt Dexter, leg eens uit (ik weet het, mensen van Oostakker zijn iets trager).

Nou, als je op veel albums tegelijkertijd wilt toevoegen kun je op bijvoorbeeld een artiestenpagina de hele discografie in een klik toevoegen aan Mijn Albums. Maar dat vind ik nogal omslachtig, omdat ik vaak niet alle albums (bijvoorbeeld veel verzamelaars) van een artiest heb. Dan heb ik twee keuzes: of alle albums toevoegen en later weer de helft verwijderen, of nog omslachtiger, elk album apart toevoegen.
Nu is er op MuMe wel een principe dat wat mij betreft er voor gebruikt zou kunnen worden: wil je je top 10 of rotatielijst invoeren, krijg je 5 of 10 veldjes waar je die albums in kunt typen. Het zou ook fijn zijn om dat voor een groter aantal albums te kunnen doen, waarna je er een stemtabel voor kunt genereren of ze in één klik kunt toevoegen aan mijn albums.
Duidelijk?

Germ (crew)
Waarom worden bij de albums de producers eigenlijk niet vermeld?

Wie er achter de knoppen zat bij het opname proces lijkt me wel degelijk noemenswaardige informatie. Of is er een reden dat dit niet aangegeven wordt?

titan (crew)
Ik denk niet dat dat iets is waar veel mensen op zitten te wachten. Daarnaast maken veel artiesten gebruik van meerdere producers en dan wordt het een onoverzichtelijke boel.

Ik vind het wel een goed plan. Zeker bij albums geproduceerd door figuren als Phil Spector of Lee 'Scratch' Perry, zegt de producer meer over de muziek dan de uitvoerende artiest en voegt het vermelden ervan dus wel wat toe.

Dexter schreef:
Nou, als je op veel albums tegelijkertijd wilt toevoegen kun je op bijvoorbeeld een artiestenpagina de hele discografie in een klik toevoegen aan Mijn Albums. Maar dat vind ik nogal omslachtig, omdat ik vaak niet alle albums (bijvoorbeeld veel verzamelaars) van een artiest heb. Dan heb ik twee keuzes: of alle albums toevoegen en later weer de helft verwijderen, of nog omslachtiger, elk album apart toevoegen.
Nu is er op MuMe wel een principe dat wat mij betreft er voor gebruikt zou kunnen worden: wil je je top 10 of rotatielijst invoeren, krijg je 5 of 10 veldjes waar je die albums in kunt typen. Het zou ook fijn zijn om dat voor een groter aantal albums te kunnen doen, waarna je er een stemtabel voor kunt genereren of ze in één klik kunt toevoegen aan mijn albums.
Duidelijk?

Het begint te komen (fase 2 van 3, morgen snap ik het volledig).

Maar het lijkt me wel geen mis idee.

Dexter schreef:
Het zou ook fijn zijn om dat voor een groter aantal albums te kunnen doen, waarna je er een stemtabel voor kunt genereren of ze in één klik kunt toevoegen aan mijn albums.

Ik zet het op de ideeenlijst voor als/wanneer Mijn Albums onder handen wordt genomen

CHIEP (crew)
Mijn toevoeging van Ronny Mosuse - Stronger is er blijkbaar twee keer doorgekomen.
De tweede is dus "de goeie" .

Hij is er inmiddels vanaf.

Mojo Pin
Ik zou graag tondeman willen voordragen als mod.

thejazzscène
Is de crew achter MuMe bereidt een extra genre aan de site te koppelen? Namelijk 'Klassiek'. Of moet ik Modern Klassiek altijd onder avant-garde plaatsen. Want dan gaat dat genre wel bijzonder groot en vrij algemeen worden...
Graag een antwoord.

T.O. schreef:
Klassiek is niet vertegenwoordigd omdat er van veel klassieke composities honderden uitvoeringen bestaan. Dan blijf je bezig.

thejazzscène schreef:
Is de crew achter MuMe bereidt een extra genre aan de site te koppelen? Namelijk 'Klassiek'. Of moet ik Modern Klassiek altijd onder avant-garde plaatsen. Want dan gaat dat genre wel bijzonder groot en vrij algemeen worden...
Graag een antwoord.

Die discussie is al heel uitgebreid gevoerd op de site.

Hier en hier kun je er verder over praten.

kArIzMa_TuRk
Wat is er met musicfriek gebeurt?

(Kom ik er pas laat achter? Is dit inmiddels al besproken? Graag een link!)

Check de vorige pagina van dit topic, Karizma.

(heb het onnodig lollige bericht dat hier boven stond verwijderd, trouwens)

lambf
Is het geen idee om verzamelaars die bij elkaar horen een soort van discografie-pagina krijgen ?

thejazzscène
Ja, dat vind ik een heel goed idee: het linken van verzamelaars.

Daar ben ik het ook wel mee eens, zo blijven ze netjes bij elkaar. Wat volgens mij alleen maar goed kan uitwerken in het zoeken er na.

lambf schreef:
Is het geen idee om verzamelaars die bij elkaar horen een soort van discografie-pagina krijgen ?

Da's nog eens een goed idee ja ...... heb je gelijk het overzicht van een hele serie.....Nu zoek ik mijzelf soms wezenloos .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:22 uur

geplaatst: vandaag om 07:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.