MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Even gekeken bij de toevoegingen; de laatste 2 bladzijdes waren er meer toevoegingen van lebowski dan van Marcel; maar ik kan me er wel iets bij voor stellen.
Ik vond het wel een aanwinst toen Marcel crewlid werd; heeft mij regelmatig geholpen met het toevoegen van albums; zelfs correcties toe gevoerd, en toch het album onder mijn naam op de site gezet; hij is er gewoon erg handig in.

Heren heren,

Ik neem aan dat ik hier niet als ruziezoeker bekend sta en ga ervan uit dat mijn vragen ook op die manier gelezen worden.

Ik val niemand af en snap ook niet hoe dat zo geïnterpreteerd kan worden. Alhier grote waardering voor alles wat Marcel hier doet (Marcel hoor je me). En dat hij er de kantjes vanaf zou lopen is werkelijk wel het laatste wat in me opkomt.

Doet niets af aan wat ik constateer en het feit dat ik daar - dacht ik zo - een normale vraag over stelde. Omdat ik zelf ook geheel vrijwillig mijn bijdrage aan deze site lever meende ik die vrijheid te hebben. That's all.

lebowski schreef:
Ik neem aan dat ik hier niet als ruziezoeker bekend sta

Zo wilde ik je ook niet neerzetten. Ik wilde alleen even laten weten dat Marcel meer doet als de meeste mensen weten hier.

PS in de post van Eric stonden de antwoorden die ik zocht, wist bijvoorbeeld niet dat voor crewleden geen wachtlijsten golden. Dat verklaart een hoop. Dus alles is weer helder in huize lebowski.

Heb Marcel inmiddels een liefdestelegram gestuurd

Misschien is het eerder gesuggereerd, maar is het niet mogelijk het aantal albums dat je in de queue mag hebben afhankelijk te maken van het aantal toevoegingen dat je hebt gedaan. B.v. voor elke 250 albums die je hebt toegevoegd mag je er 5 extra in de queue hebben staan. Op die manier beloon je mensen die er blijkbaar lol in hebben om albums toe te voegen. En ik vermoed, dat de mensen die veel albums toevoegen minder fouten maken, waardoor de crew minder belast wordt.
Ik ga hierbij van uit, dat Lebowski zijn bericht heeft geschreven, omdat hij net lekker aan het invoeren was, toen hij tegen de grens van 10 aanliep, niet omdat hij zo snel mogeljk over zijn toevoegingen wil schrijven.

Nog een suggestie: kan bij "zoeken" ook de optie om op categorie te zoeken (dus: normaal/verzamel/ verzamel meerdere artiesten/EP) worden toegevoegd ? Het idee hierachter is, dat het nu moeilijk is om verzamelalbums met meerdere artiesten terug te vinden. Het zou dan b.v. mogelijk worden alle Nederlandse hiphop verzamel CD's terug te vinden.

Nog iets : kun je het ook mogelijk maken, dat je bij het zoeken (zowel bij bandnaam als label) op kan geven dat je een bepaalde versie wilt hebben dus : romeinse I, II, III of alle versies.

Ach en als ik dan ook een duit in het zakje mag doen (heb het achter de schermen al eens gedaan geloof ik): het invoeren van een releasedatum bij toevoegingen door users zou ook fijn zijn.
Nu is dat voor eens nog best een gedoe om dat door te voeren

deze wensen staan allemaal al in een of andere vorm op de lijst

Het is verdorie net Sinterklaas

aERodynamIC schreef:
Ach en als ik dan ook een duit in het zakje mag doen (heb het achter de schermen al eens gedaan geloof ik): het invoeren van een releasedatum bij toevoegingen door users zou ook fijn zijn.
Nu is dat voor eens nog best een gedoe om dat door te voeren

Misschien standaard bij het toevoegen doen? Net zoals tracktijden verplichten.

Ja, ben ik ook wel voor... als beide dingen standaard bij alle albums staan (en dus niet: bij de een wel en bij de ander niet) krijgt de site, hoe klein ook, bij mij in ieder geval nog wat meer aanzien...

Nou mag ik zelf ook wel eens wat gaan toevoegen, maar dat is weer een ander
verhaal

aERodynamIC schreef:
Het is verdorie net Sinterklaas

Zo vroeg dit jaar

musicfriek schreef:
Misschien standaard bij het toevoegen doen? Net zoals tracktijden verplichten.

Zo bedoelde ik het ook: verplichten vind ik een groot woord (tracktijden zijn ook niet verplicht wel gewenst).

handsome_devil
Ik vind het op zich wel een ok idee, maar van veel albums is nergens op het internet een releasedatum te vinden.

Harco
Een exacte releasedatum inderaad niet. Tracktijden zijn vaak wel te vinden (vaak ook omdat je een album op je computer hebt staan of in het echt hebt).

sxesven
Nou, tracktijden willen ook nog wel eens erg lastig zijn, dat moet je niet willen verplichten. Ik vind het al heel wat dat hoezen verplicht zijn, iets wat bij Discogs bijvoorbeeld niet zo is (en wat ik daar een groot gemis vind; verder geweldig hoor, Discogs). Dan heb je, samen met tracklist, label, jaar van uitgave, artiest en genre toch een mooi pak informatie samen. In ieder geval een goeie basis; tracktijden en releasedatum zijn daarbij een leuke toevoeging, maar gewoon lang niet altijd haalbaar.

tnf
Ik vraag me af wat er is gebeurd met mijn toevoeging van Hed Kandi - Back to Love 3, eergisteren.

Naast deze heb ik tegelijkertijd delen 1, 2 en 03.02 toegevoegd, en die zijn al heel erg snel geplaatst. Deel 3 ontbreekt echter. Hij is ook niet bij de rejections terecht gekomen. Heeft de crew deze per ongeluk aangezien voor dezelfde cd als 03.02?

Na het derde deel kwamen de titels van de cd's er iets anders uit te zien, en het zijn gewoon verschillende edities.

CHIEP (crew)
9/10 staat het album gewoon nog in de wachtrij, hoor . Zie bijvoorbeeld de Jools Holland-"situatie" van enkele dagen geleden.

@tnf: Ik ben hem niet tegengekomen en hij staat nu ook niet in de lijst van in behandeling zijnde toevoegingen. Wellicht opnieuw indienen...?

tnf
*gromt*

(Hed Kandi-cd's zijn vrij irritante dingen om in te voeren wegens de enorme hoeveelheid-remixen, en bij mij 'pakt' dat rijtje importeer-buttons helaas nooit.)

Vreemd, ik zie Back to Love 3 ook niet terug in de logs, terwijl 1, 2 en 3.02 daar wel staan (allemaal toegevoegd op donderdagochtend tussen half 10 en 10 uur).

Verdwenen in cyberspace blijkbaar.

Wat die importeer-buttons betreft, die doen het bij mij ook niet als ik verzamel-albums toevoeg. Wat wel helpt, is de tracklisting van bv. Discogs (link naar BtL3) copypasten in het lege veld voor de tracklisting en dan alle 'overbodige' info weghalen.

Dus in plaats van:

1-08 Kym Sims Too Blind To See It (Hurley's House Mix) (5:06)
Producer - Steve "Silk" Hurley
Remix - Maurice Joshua

alleen

1-08 Kym Sims Too Blind To See It (Hurley's House Mix) (5:06)

overnemen.

Als je dan importeert, moet je nog wel 's de artiest en titel omdraaien, maar met copypasten is dat wel te doen. Gaat in ieder geval sneller dan alles zelf in tikken.

Wellicht bespaart dit je wat tijd.

Ik kan me voorstellen dat je er een beetje van moet grommen tnf... Maar ik vrees idd net als herman dat jouw hed kandi album in rook is opgegaan. Overigens heb ik zelf ook eens een hed kandi mix album toegevoegd. Blijft lastig, veel check- en tikwerk, je moet er wat voor over hebben

http://www.musicmeter.nl/album/78673 kan verwijderd worden i.v.m. dubbele plaatsing.

Ik heb bij uitzondering de oudere toevoeging er vanaf gehaald, aangezien die een wat brakke hoes en een verkeerd jaartal had en er minder op gestemd was.

Wat betreft de importeer-knopjes: zou er voor het genre Metal een toevoeging kunnen verschijnen van metal-archives? Daar zijn vrijwel alle releases op te vinden. Of is de database daar niet geschikt voor?

lambf
herman schreef:
Wat die importeer-buttons betreft, die doen het bij mij ook niet als ik verzamel-albums toevoeg. Wat wel helpt, is de tracklisting van bv. Discogs (link naar BtL3) copypasten in het lege veld voor de tracklisting en dan alle 'overbodige' info weghalen.

Als je dan importeert, moet je nog wel 's de artiest en titel omdraaien, maar met copypasten is dat wel te doen. Gaat in ieder geval sneller dan alles zelf in tikken.

Wellicht bespaart dit je wat tijd.

Bij het copy-pasten bij verzamelaars is het handiger om een / tussen de artiest en de tracktitel te plaatsen, hiermee krijg je namelijk wel de artiest op de goede plaats.

zoiets als dit dus
Kym Sims / Too Blind To See It (Hurley's House Mix) *tab* 5:06

Bij de tab moet je een tab van de tab-toets invoeren, natuurlijk niet het woordje tab

Bij het toevoegen van verzamelalbums met meerdere artiesten dient op deze site eerst de artiest en dan de titel van de track genoemd te worden, dat lijkt mij een goede zaak. Echter de site's waar (ik) over het algemeen informatie vandaan wordt gehaald hebben net de omgekeerde volgorde, dus eerst titel track en dan naam artiest. Dat levert na het knippen en plakken van de info een hoop extra werk op omdat allemaal om te zetten.
Mijn vraag is nu, zou het mogelijk zijn om de aangeleverde info, dus eerst titel en dan artiest, automatisch om te zetten naar artiest en dan titel track?
Ik heb geen idee of dat mogelijk is, laat staan of het een hoop werk is omdat te realiseren. Het zou wel het toevoegen van een verzamelalbum met een track of 80/90 een stuk eenvoudiger maken voor de toevoeger.

Sorry, de import moet je als extra hulpje zien. Ik snap dat er allerlei formaten zijn te vinden waarmee het niet werkt, maar het gaat me iets te ver om de site daar telkens op aan te passen.

Ok, duidelijk. Het was het proberen waard.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:10 uur

geplaatst: vandaag om 22:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.