De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 14 april 2008, 19:49 uur
Ik schuif deze suggestie na alle feestvreugde maar even naar onder, anders leest niemand het meer 
Is het een idee om een optie te maken dat je binnen iemands stemmen kunt zoeken op bijvoorbeeld een bepaalde artiest? Dat is eigenlijk iets wat ik nu wel mis. Ik ben best vaak benieuwd naar wat andere users nu allemaal voor stemmen op een artiest hebben uitgebracht.

Is het een idee om een optie te maken dat je binnen iemands stemmen kunt zoeken op bijvoorbeeld een bepaalde artiest? Dat is eigenlijk iets wat ik nu wel mis. Ik ben best vaak benieuwd naar wat andere users nu allemaal voor stemmen op een artiest hebben uitgebracht.
0
geplaatst: 14 april 2008, 20:33 uur
Ik denk dat de hoeveelheid functionaliteiten bij films en albums daarmee een beetje doorschiet naar een wirwar van onoverzichtelijke opties (ik vind het nu al op het randje), maar ik zal er nog eens over nadenken
0
geplaatst: 14 april 2008, 20:33 uur
OK

Maar het tabje 'discografie' klopt niet helemaal, aangezien geboortedata/plaatsen, foto's en bandleden ook onder dit tabblad staan.
Weet eerlijk gezegd niet of dit eerst ook zo was....maar nu er een 'meer info' tabblad is, kan het een en ander misschien worden veranderd.
0
geplaatst: 14 april 2008, 20:35 uur
Naar mijn mening is de discografie de hoofdmoot van het eerste tabblad, en is de huidige scheiding de juiste wat betreft belangrijke en minder belangrijke info. Maar mocht ik daarmee in de minderheid zijn....
0
geplaatst: 14 april 2008, 20:39 uur
Ik ben het wel eens met Jordy. Als ik bij een artiest kijk, kijk ik vooral voor de albums. Dus dat is wel het belangrijkste ja 

0
geplaatst: 14 april 2008, 20:50 uur
Jordy schreef:
Ik denk dat de hoeveelheid functionaliteiten bij films en albums daarmee een beetje doorschiet naar een wirwar van onoverzichtelijke opties (ik vind het nu al op het randje), maar ik zal er nog eens over nadenken
Weet niet of ik het dan goed heb uitgelegd, want het lijkt me eerder een optie voor bij een userprofiel. Als ik - voorbeeldje - de stemmen van Cygnus bekijk en ik ben benieuwd wat ie allemaal op platen van Low heeft gestemd, moet ik ofwel bij alle platen kijken ofwel al zijn stemmen doorzoeken. Het zou zelfs eventueel aan de zoekfunctie kunnen worden toegevoegd. Je kunt nu wel in je eigen stemmen zoeken namelijk, maar niet in de stemmen van een specifieke andere user.
0
geplaatst: 14 april 2008, 21:00 uur
Okee, geen slecht idee inderdaad, bedankt. Ik zet op de centrale lijst, onder "misschien ooit" 

0
geplaatst: 14 april 2008, 21:12 uur
Net een album toegevoegd van ''Rico'' maar nu geeft de site aan dat hij samen heeft gewerkt met onder andere: Kubus, Blaxtar, en andere NL rappers.
Ik ben alleen bang dat deze Rico onze Kubus en Blaxtar nog nooit heeft ontmoet of gezien. Laat staan dat hij weet wie het zijn....
http://www.musicmeter.nl/artist/17175
Ik ben alleen bang dat deze Rico onze Kubus en Blaxtar nog nooit heeft ontmoet of gezien. Laat staan dat hij weet wie het zijn....

http://www.musicmeter.nl/artist/17175
0
geplaatst: 14 april 2008, 21:34 uur
''Vergelijkbare artiesten (volgens Last.fm)'' Tja. Ik heb er ooit al eens eerder ergens op de site over gehad wat voort een soort nonsens uit zo'n systeem komt. Ik ben alles behalve blij met die zogenaamd vergelijkbare artiesten bij een paar van mijn favoriete componisten. Ik denk niet dat het er beter op wordt des te meer ik ga kijken welke er bij andere staan aangegeven.
De disco indeling van een artiest begrijp ik nu ook niet echt. Naast solo albums staan wel gastartiesten op die hoofdpagina. Ik begrijp de scheiding van solo en samenwerkingen, maar gastartiesten gevallen zijn net zo goed samenwerkingen.
Bijvoorbeeld:
http://www.musicmeter.nl/artist/8136/info/
Hans Zimmer - Black Hawk Down als voorbeeld. Dat is 1 track waarop ze zingt. Waarom staan die dan niet bij ''meer info''? Het is nu eenmaal besloten zo te scheiden, maar het behoort niet op de hoofdpagina wat mij betreft. Dan acht ik een heel album van 50 minuten samen met iemand anders als belangrijker voor de hoofdpagina. Ik begrijp dat dat niet meer zal veranderen, maar ik snap niet wat gastartiesten optreden daar dan wel doen.
Vind het zo trouwens zonde voor het snelle overzicht van een artiest.
De disco indeling van een artiest begrijp ik nu ook niet echt. Naast solo albums staan wel gastartiesten op die hoofdpagina. Ik begrijp de scheiding van solo en samenwerkingen, maar gastartiesten gevallen zijn net zo goed samenwerkingen.
Bijvoorbeeld:
http://www.musicmeter.nl/artist/8136/info/
Hans Zimmer - Black Hawk Down als voorbeeld. Dat is 1 track waarop ze zingt. Waarom staan die dan niet bij ''meer info''? Het is nu eenmaal besloten zo te scheiden, maar het behoort niet op de hoofdpagina wat mij betreft. Dan acht ik een heel album van 50 minuten samen met iemand anders als belangrijker voor de hoofdpagina. Ik begrijp dat dat niet meer zal veranderen, maar ik snap niet wat gastartiesten optreden daar dan wel doen.
Vind het zo trouwens zonde voor het snelle overzicht van een artiest.
0
geplaatst: 14 april 2008, 21:35 uur
0
geplaatst: 14 april 2008, 21:53 uur
Was al gemeld beste BoordAppel 
Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar het is hersteld voor de artiesten waar dit voor kwam. Als je dit nu nog een keer ergens ziet dan hoor ik het graag, dan moet ik er eens dieper in duiken.

Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar het is hersteld voor de artiesten waar dit voor kwam. Als je dit nu nog een keer ergens ziet dan hoor ik het graag, dan moet ik er eens dieper in duiken.
0
geplaatst: 14 april 2008, 22:03 uur
jelmer19 schreef:
(verhaal over de Rico die onterecht gelinkt wordt aan Kubus en Blaxtar)
(verhaal over de Rico die onterecht gelinkt wordt aan Kubus en Blaxtar)
Je kunt het album corrigeren via het rechter tabblad, even de Romeinse toevoeging van de artiestennaam aanpassen
0
geplaatst: 14 april 2008, 22:04 uur
neo schreef:
(verhaal over Last.fm en artiestenpagina)
(verhaal over Last.fm en artiestenpagina)
Jammer dat je de vergelijkbare artiesten geen goede toevoeging vindt, bij "mijn" artiesten kloppen ze vaak erg goed, heb al veel leuke dingen gezien om uit te checken.
Misschien is het inderdaad wel een verstandig idee om de samenwerkingen/groepen wel op de eerste pagina te zetten, zal het aanpassen. Het enige wat dan feitelijk gewijzigd is, is dat er in vergelijking met een half jaar geleden een nieuw tabblad bij is gekomen met clips+last.fm.
Niet gelijk zo dramatisch te doen

0
geplaatst: 14 april 2008, 22:37 uur
Ach ja, dan ben ik maar dramatisch 
How are the similar artists calculated?
''The list of artists which you may see on an artist page as being "similar" is based exactly on our user's listening habits. If a lot of users listen to Artist X, but also Artist Y and Z - Y and Z artists will become similar to X.''
Natuurlijk zou ik dit als een leuke extraatje moeten zien en niet te serieus nemen... Maar toch. Ik vind dat een heel matig systeem. 3 totaal verschillende componisten kunnen dus met elkaar gelinkt worden puur omdat wat mensen alle drie vaak luisteren. LOL

How are the similar artists calculated?
''The list of artists which you may see on an artist page as being "similar" is based exactly on our user's listening habits. If a lot of users listen to Artist X, but also Artist Y and Z - Y and Z artists will become similar to X.''
Natuurlijk zou ik dit als een leuke extraatje moeten zien en niet te serieus nemen... Maar toch. Ik vind dat een heel matig systeem. 3 totaal verschillende componisten kunnen dus met elkaar gelinkt worden puur omdat wat mensen alle drie vaak luisteren. LOL
0
geplaatst: 14 april 2008, 22:49 uur
Ik vind het een volkomen logisch en meesttijds ook goed werkend systeem. Als een hoop mensen naar die "vergelijkbare" artiesten luisteren geeft dat dus aan dat ze voor die grote (en waarschijnlijk grootste) groep mensen vergelijkbaar zijn. Dat hoeft natuurlijk niet persé op elk vlak zo te zijn. Dat jouw persoonlijke visie daarmee niet strookt doet verder niet zoveel ter zake voor de gemiddelde luisteraar.
0
geplaatst: 15 april 2008, 11:04 uur
Het geeft vooral aan dat veel mensen naar alle drie luisteren. Ik wil er best in mee gaan dat die artiesten dan wellicht iets gemeen hebben, maar ik zie zo bij veel filmcomponisten steeds dezelfde met elkaar gelinkt. Er staan een boel niet met elkaar gelinkt, puur omdat die niet beiden evenveel geluisterd worden, dus niet omdat ze niet goed vergelijkbaar zouden zijn. Zo blijf je helemaal in dezelfde namen hangen, die slechts soms met elkaar overeen komen.
0
geplaatst: 15 april 2008, 11:40 uur
1 opmerking over dit topic: http://www.musicmeter.nl/forum/14/232 . Past het niet beter in subforum http://www.musicmeter.nl/forum/6 ? Het gaat tenslotte 100 % over muziek.
0
geplaatst: 15 april 2008, 16:27 uur
Eventjes drie opmerkingen/vragen:
1. De gastoptredens staan nu op de artiestpagina, maar waarom staan de 'optredens' op verzamelalbums daar niet bij?
2. Kunnen de romeinse cijfers die bands met dezelfde naam van elkaar onderscheiden ook komen te staan bij de snelzoek functie? Nu moet je maar gokken tussen twee entries.
3. Op Boekmeter staan bij boeken met meerdere auteurs de auteurs apart vermeld, dus niet zoals hier als samenwerking. Zou dat hier ook niet beter zijn voor bijvoorbeeld split-albums of eenmalige samenwerkingen?
1. De gastoptredens staan nu op de artiestpagina, maar waarom staan de 'optredens' op verzamelalbums daar niet bij?
2. Kunnen de romeinse cijfers die bands met dezelfde naam van elkaar onderscheiden ook komen te staan bij de snelzoek functie? Nu moet je maar gokken tussen twee entries.
3. Op Boekmeter staan bij boeken met meerdere auteurs de auteurs apart vermeld, dus niet zoals hier als samenwerking. Zou dat hier ook niet beter zijn voor bijvoorbeeld split-albums of eenmalige samenwerkingen?
0
geplaatst: 15 april 2008, 18:56 uur
1. zie lijst
2. gaat op de lijst, bedankt
3. los van de vraag of dat ook hier zou passen zou dat echt veel te veel werk zijn om dat nog aan te gaan passen, sorry
2. gaat op de lijst, bedankt
3. los van de vraag of dat ook hier zou passen zou dat echt veel te veel werk zijn om dat nog aan te gaan passen, sorry
0
Harco
geplaatst: 15 april 2008, 22:38 uur
HammerHead schreef:
Ik vind het een volkomen logisch en meesttijds ook goed werkend systeem. Als een hoop mensen naar die "vergelijkbare" artiesten luisteren geeft dat dus aan dat ze voor die grote (en waarschijnlijk grootste) groep mensen vergelijkbaar zijn. Dat hoeft natuurlijk niet persé op elk vlak zo te zijn. Dat jouw persoonlijke visie daarmee niet strookt doet verder niet zoveel ter zake voor de gemiddelde luisteraar.
Dat gaat niet op bij componisten voor filmscores, denk ik, en dat is waar neo op doel, lijkt mij.
Oh, hij heeft zelf ook al gereageerd, zie ik.
0
geplaatst: 16 april 2008, 19:13 uur
(Kleine) onvrede in huize lebowski over het toevoegen van albums. Praktijkvoorbeeld: ik heb gisteren 10 albums van Jools Holland toegevoegd, om een uurtje of 8 worden er hiervan twee (
) doorgelaten, waarna de sluizen weer dichtgaan. Ondertussen zie ik tientallen toevoegingen van de crew (lees Marcel) voorbij komen.
Dit gaat nu al maanden zo en begint me behoorlijk te ergeren. Ik heb er alle begrip voor dat de crew zwaar belast is, maar als je tientallen albums van jezelf toe kan voegen, dan valt het met die werkdruk wel mee en lijken die acht albums van mij ook niet teveel gevraagd dacht ik.
) doorgelaten, waarna de sluizen weer dichtgaan. Ondertussen zie ik tientallen toevoegingen van de crew (lees Marcel) voorbij komen. Dit gaat nu al maanden zo en begint me behoorlijk te ergeren. Ik heb er alle begrip voor dat de crew zwaar belast is, maar als je tientallen albums van jezelf toe kan voegen, dan valt het met die werkdruk wel mee en lijken die acht albums van mij ook niet teveel gevraagd dacht ik.
0
geplaatst: 16 april 2008, 20:11 uur
Dexter schreef:
Je kunt hier een samenwerking aanklikken op corrigeren drukken, daar aangeven dat het een groep is en de leden apart toevoegen, dan bereik je geloof ik ongeveer wat je wilt hebben.

0
Marcel²
geplaatst: 16 april 2008, 20:31 uur
lebowski schreef:
(Kleine) onvrede in huize lebowski over het toevoegen van albums. Praktijkvoorbeeld: ik heb gisteren 10 albums van Jools Holland toegevoegd, om een uurtje of 8 worden er hiervan twee (
) doorgelaten, waarna de sluizen weer dichtgaan. Ondertussen zie ik tientallen toevoegingen van de crew (lees Marcel) voorbij komen.
Dit gaat nu al maanden zo en begint me behoorlijk te ergeren. Ik heb er alle begrip voor dat de crew zwaar belast is, maar als je tientallen albums van jezelf toe kan voegen, dan valt het met die werkdruk wel mee en lijken die acht albums van mij ook niet teveel gevraagd dacht ik.
) doorgelaten, waarna de sluizen weer dichtgaan. Ondertussen zie ik tientallen toevoegingen van de crew (lees Marcel) voorbij komen. Dit gaat nu al maanden zo en begint me behoorlijk te ergeren. Ik heb er alle begrip voor dat de crew zwaar belast is, maar als je tientallen albums van jezelf toe kan voegen, dan valt het met die werkdruk wel mee en lijken die acht albums van mij ook niet teveel gevraagd dacht ik.
Leuke opmerking zeg.
bedankt ook.
0
geplaatst: 16 april 2008, 20:41 uur
Ik begrijp niet precies wat er mis is met die opmerking. Ik zie soms 100 toevoegingen van jou voorbij komen terwijl ik zit te wachten op een paar albums. Ik gun jou al je toevoegingen en meer, ben niet met een wedstrijd bezig, maar concludeer dat de energie behoorlijk eenzijdig verdeeld wordt. Ik zou dan ook liever een inhoudelijke reactie krijgen dan een verongelijkte.
0
Marcel²
geplaatst: 16 april 2008, 21:24 uur
Ik blijf het een flauwe opmerking vinden want ik loop (bijna) elke ochtend vast de wachtrij af. Als je denkt dat ik met een wedstrijd bezig bent denk je wel heel erg verkeerd. 

0
geplaatst: 16 april 2008, 23:31 uur
Dat suggereer ik helemaal niet. Terwijl ik albums in de wacht heb zie er soms zonder overdrijven veertig van jou passeren en dan lijkt een vraag over het omgaan met wachtlijsten me redelijk. Jij ziet dat kennelijk anders.
Hic finis fandi.
Hic finis fandi.
0
geplaatst: 16 april 2008, 23:56 uur
Zonder over te gaan tot een lange welles nietes discussie wil ik daar wel aan toevoegen dat Marcel ongelooflijk veel albums van anderen in behandeling neemt. Ook de rest van de crew zit niet stil. Dat daar als voordeel tegenover staat dat albums die wij toevoegen niet in de wachtrij hoeven zie ik maar als beloning voor het vrijwilligers werk. Dat er dan van uitgerekend de door jou genoemde albums van Jools Holland twee uitgepikt werden is misschien zelfs een voordeeltje te noemen want die stonden als ik het goed heb redelijk laag in de wachtrij (werden er dus voortijdig uitgelicht wat soms wel eens voorkomt). Dat het helaas voor irritatie zorgt is dan een beetje slechte timing van dit willekeurig er uit pikken helaas.
Laat ik het zo zeggen: ik meen dat we meestal behoorlijk vlot zijn met het doorlaten. En soms willen we ook zelf aan de gang. Jullie moeten bij 10 wachten, wij niet. Ons voordeel
En als we nu niemands toevoegingen in behandeling zouden nemen en alleen maar zelf zitten toe te voegen snap ik de klacht, maar hier is sprake van een crew-member die a) zelf zeer veel toevoegt maar b) heel erg veel werk verricht achter de schermen. Tegenover zijn 40 toevoegingen staat rustig het tweevoudige van andere users; inderdaad niet die van jou en daarom waarschijnlijk de klacht.
Hopelijk zakt de irritatie weer wat meer lebow: en anders morgen gezond weer op
Laat ik het zo zeggen: ik meen dat we meestal behoorlijk vlot zijn met het doorlaten. En soms willen we ook zelf aan de gang. Jullie moeten bij 10 wachten, wij niet. Ons voordeel
En als we nu niemands toevoegingen in behandeling zouden nemen en alleen maar zelf zitten toe te voegen snap ik de klacht, maar hier is sprake van een crew-member die a) zelf zeer veel toevoegt maar b) heel erg veel werk verricht achter de schermen. Tegenover zijn 40 toevoegingen staat rustig het tweevoudige van andere users; inderdaad niet die van jou en daarom waarschijnlijk de klacht.Hopelijk zakt de irritatie weer wat meer lebow: en anders morgen gezond weer op

0
geplaatst: 17 april 2008, 00:18 uur
Beetje oneerlijk om Marcel op deze manier af te vallen lebowski, voor hij crewlid werd (ik was toen nog crewlid en heb heel wat van hem gekeurd) deed hij al ontzettend veel toevoegingen en nog veel meer, veelal anoniem correctie werk, hij is gewoon ontzettend aktief, en ondanks dat hij zelf veel toevoegingen doet kun je er genoegzaam vanuit gaan dat hij echt niet de kantjes er af zal lopen als het gaat om toevoegingen van anderen te keuren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.