MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Top 10 van 2008:

FSC613 schreef:
Het maakt het stemmen in elk geval een heel stuk makkelijker...

Dat zou nog best een leuk feature van mume kunnen zijn, je top 10 van het jaar ook in de profielpagina ingeven, naast rotatie en allertijden lijst...

Gisteren en vandaag reageert Musicmeter extreem langzaam als ik iets wil zoeken. Dat heb ik niet met andere websites. Weet iemand hoe dat komt?

Zal wel te maken hebben gehad met de 00-KO.

grovonion schreef:
Dat zou nog best een leuk feature van mume kunnen zijn, je top 10 van het jaar ook in de profielpagina ingeven, naast rotatie en allertijden lijst...

Sterker: ik zou dat een zeer welkome aanvulling vinden (veel boeiender dan wat mensen in hun last.fm hebben staan bijvoorbeeld): dan zie je gelijk bij je favoriete users achter welke nieuwe cd's je eventueel nog aan kunt gaan!!!

Spijtoptant
Het is me nu al een paar keer gebeurd dat ik bij het beantwoorden van een privébericht per ongeluk op 'verwijderen' klikte in plaats van op 'reply'.

Is het mogelijk om de 'verwijder'-button links boven het bericht te plaatsen, en niet rechts, waar de andere buttons zitten ?

(Het is soms dat ik met klikken op de muis de muis ook iets verschuif, en dan krijg je dit wel eens)

Volledig akkoord. Klein en stom probleem misschien, maar het is mij ook al een paar keer overkomen.

aERodynamIC schreef:
Sterker: ik zou dat een zeer welkome aanvulling vinden (veel boeiender dan wat mensen in hun last.fm hebben staan bijvoorbeeld): dan zie je gelijk bij je favoriete users achter welke nieuwe cd's je eventueel nog aan kunt gaan!!!

Zou inderdaad geweldig zijn, maar een top vijf zou iets beter zijn. Dan hoeven we geen vier maanden te wachten om de lijst in te vullen

mathieudc
Ja, goed idee. Ik ben dan ook eerder voor een top-5 dan omdat een top-10 op een jaar niet noodzakelijk een 'top'-10 zal zijn (voor vele gebruikers althans).

Bekend probleempje. Gebeurde me regelmatig toen de nieuwe layout er net was, maar ook nu gebeurd het soms nog wel eens.
De verwijder button staat dus op een niet logische plek.

Iets geheel anders: bij het veranderen van mijn rotatielijst (en mijn top 10) loopt de laatste tijd Internet Explorer vast (en start dan weer zelf opnieuw op). Soms wel 10 x achter elkaar. Niet handig en erg vervelend.

divart schreef:
Iets geheel anders: bij het veranderen van mijn rotatielijst (en mijn top 10) loopt de laatste tijd Internet Explorer vast (en start dan weer zelf opnieuw op). Soms wel 10 x achter elkaar. Niet handig en erg vervelend.

Oplossing!

CHIEP (crew)
Nu we toch over browsers bezig zijn: ik heb al zeer lang het probleem dat de site vastloopt wanneer ik enkele albums heb toegevoegd via Opera (meestal na een toevoeging drie of vier). Lastig, aangezien je dan juist "op dreef begint te komen".

Gekkenhuis
http://www.musicmeter.nl/artist/8490

Hier is een artiest met meerdere aliases, waarmee hij onder meer op zijn eigen albums present is. Op het Jaylib album staat Madlib dus als gast aangegeven (Quasimoto) terwijl hij al in Jaylib zit.

mathieudc
Ik heb een probleempje met "Mijn Albums". In de hoofdcategorie kan ik probleemloos sub-albums maken en deze uit- of dichtklappen. Maar als ik dan binnen zo een submap een nieuwe submap maak (bijvoorbeeld: Mijn Albums > In Bezit > Verzamelalbums) kan ik bij "In Bezit" niet op het plusje klikken om het uit te klappen, want dan doet hij helemaal niets...Iemand een idee waar dat aan kan liggen en of ik hier de enige ben met dat probleem?

Best wel ambetant als je nieuwe zaken in een submap van een submap wil zetten, de enige oplossing is een nieuwe submap in de submap maken (en die daarna meteen weer te verwijderen) om de andere mappen op gelijke hoogte ook weer te zien.

En moest hier geen oplossing voor zijn, kun je dan de submap binnen een submap gewoon een submap maken van "Mijn Albums"?

mathieudc schreef:
Ja, goed idee. Ik ben dan ook eerder voor een top-5 dan omdat een top-10 op een jaar niet noodzakelijk een 'top'-10 zal zijn (voor vele gebruikers althans).
Ik vind 10 wel een minimum, maar misschien dat de lijst al verschijnen kan met minder ingegeven albums, bijvoorbeeld vanaf 3. In het topic begin ik ook al te posten vanaf 3 albums of zo, maar ik kom al snel aan 20..30albums, en dan kiezen uit minder dan 10 vind ik te pijnlijk.

grovonion schreef:
(quote)
Ik vind 10 wel een minimum, maar misschien dat de lijst al verschijnen kan met minder ingegeven albums, bijvoorbeeld vanaf 3. In het topic begin ik ook al te posten vanaf 3 albums of zo, maar ik kom al snel aan 20..30albums, en dan kiezen uit minder dan 10 vind ik te pijnlijk.

Dat lijkt mij dan ook wel een goed idee.

Niet erg belangrijk dit punt, daarom zet ik het maar even tussen haakjes, wel goed ter bevordering van de netheid.

(In nummertitels worden rechte en kromme haakjes niet consequent toebedeeld bij het toevoegen. Dit komt mede door het automatisch veranderen. Om alternatieve versies van een nummer -remixen, mixen, edit's, dub versies, etc.- zouden in mijn ogen altijd rechte haken moeten staan, als je überhaupt met die dingen wilt werken.

Die rechte haken worden in veel verschillende situaties niet gecreëerd, of fout gecreëerd op MusicMeter waar dit in principe wel nodig lijkt en toevoegers, noch crew-leden weten vaak zelf wat ze ermee aan moeten.

even nog een uitwijding met enkele voorbeelden:

De nummertitel I Knew You Were Waiting (For Me) (The Remix)

wordt door musicmeter automatisch aangepast bij het toevoegen tot:

I Knew You Were Waiting [For Me) (The Remix]

dit ziet er niet goed uit vind ik

het zou in mijn ogen moeten zijn:

I Knew You Were Waiting (For Me) [The Remix]

wanneer er achter 'mix' of 'remix' nog iets staat voor de haakjes blijven de haakjes ook schuin terwijl dit niet zal moeten zijn.

b.v. Think (Freedom Remix 1991)

haal je 1991 weg pas dan worden de haakjes automatisch rechthoekig

bij het woord 'Dub' ipv. 'remix' worden de haakjes niet veranderd, maar dient daar ook te gebeuren gezien 'Dub' tegenwoordig gelijk staat aan 'remix'. Vroeger stond het voor een vocaalloze versie van een reggae nummer, daar zijn rechthoekige haakjes ook best gepast lijkt me.

Ik kom dit soort dingen vaak tegen en als ik het verander blijf je het houden dat users het niet zelf handmatig aanpassen.

Misschien dat aan users kan worden uitgelegd dat ze dit handmatig dienen (terug) te veranderen (b.v. via uitleg bij de hoofdpagina van het toevoegscherm). Of misschien kan de geschreven code die hier in werking is worden aangepast zodat bij het woord 'Remix' of 'Mix' de eerste haakjes die om dat woord heenliggen altijd tot rechthoekige haakjes worden gemaakt, maar dat dit niet voor de eventuele haakjes daarbuiten gebeurd.

Een andere oplossing is alle haakjes tot schuine haakjes maken, dit is bij Discogs het geval en is in mijn ogen even overzichtelijk.)

CHIEP (crew)
John Doe schreef:
Een andere oplossing is alle haakjes tot schuine haakjes maken, dit is bij Discogs het geval en is in mijn ogen even overzichtelijk.)
Hier ben ik het (in tegenstelling tot de rest van je opmerking) niet mee eens: ik vind dat de rechte haakjes moeten behouden worden, omdat bij nummers met een ondertitel (die tussen schuien haakjes staat) het onderscheid tussen titel en de versie van het nummer op deze manier juist meteen opvalt.
Persoonlijk vind ik de niet altijd correcte auto-correctie van deze site bij het ingeven niet zo lastig, maar ik kan er perfect inkomen dat andere toevoegers het wel enorm lastig vinden.

DutchViking
Dit album was reeds toegevoegd aan de site en kan dus verwijderd worden. Hetzelfde geldt voor dit album, dat hier al te vinden was.

prima .. gedaan

CHIEP schreef:
(quote)
Hier ben ik het (in tegenstelling tot de rest van je opmerking) niet mee eens: ik vind dat de rechte haakjes moeten behouden worden, omdat bij nummers met een ondertitel (die tussen schuien haakjes staat) het onderscheid tussen titel en de versie van het nummer op deze manier juist meteen opvalt.
Okee, dat onderscheid is niet altijd makkelijk te zien nee.

Het lijkt me daarom handig als er code verbetering komt en/of er ergens een reglement staat geschreven voor users en crew.

CHIEP (crew)
Het werd hier in het verleden al eens vermeld, maar dit album van 2 Many DJ's is niet te koop in de platenwinkel, dus het hoort volgens de regels van MusicMeter niet op de site.

Ik heb hem er afgehaald. Kan ook nergens terug vinden dat ie wel normaal is uitgebracht.

eazyfan
Alle albums die hier op de site staan van Impulse (Jazz dus) moeten eigenlijk onder Impulse! staan. Misschien een klein detail maar wel belangrijk lijkt me, kan dit in 1 keer aangepast worden of niet?

Ik zag dat het op hun eigen site ook zo staat (dus met een uitroepteken). Ik heb ze gecorrigeerd (kan gelukkig in 1 keer).

eazyfan
Erg bedankt Ik weet niet hoe het moet in 1 keer, volgens mij kunnen alleen moderators en Jordy dat, bij deze is mijn favoriet Label gecorrigeerd.

Klopt, dat kan alleen de crew. Het waren ook iets van 175 albums ofzo. Beetje tijdrovend om die allemaal apart te gaan corrigeren.

Spijtoptant
Je kunt bij albums waarop je gestemd hebt je favoriete tracks aanvinken.
Bestaat er een mogelijkheid om te zien wat anderen, die op dat album gestemd hebben, als favorieten hebben aangevinkt ?

(Soms ben ik daar gewoon erg nieuwsgierig naar, maar het is niet belangrijk genoeg om expliciet een pm voor te sturen)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:01 uur

geplaatst: vandaag om 03:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.