De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic
zoeken in:
0
geplaatst: 28 maart 2004, 15:18 uur
zullen we hier maar het grote "ik zoek een nummer"-topic van maken?
0
geplaatst: 28 maart 2004, 15:56 uur
Waren er nog plannen om bij 'mijn albumdiscussies' niet alleen albums waar je een bericht hebt gepost, maar ook albums waarop je hebt gestemd en/of die je hebt toegevoegd te zien te krijgen?
0
geplaatst: 28 maart 2004, 16:53 uur
Voorlopig niet. Ooit een keer geprobeerd te bouwen, maar kreeg het niet (snel) voor elkaar zonder dat het erg traag/zwaar zou worden.
0
geplaatst: 28 maart 2004, 18:16 uur
Ik zoek ook een nummer. Volgens mij is het een jaar of 7 oud... Ik weet er niet zoveel meer van, maar ik doe m'n best om het te beschrijven. In de videoclip zit een klein manneke, zo ongeveer net zo groot als een hand ofzo en eh... volgens mij is het een ruimtemanneke, met een astronautenpakkie. Hij is aan't rondlopen op een Frans boerderijtje en hij ziet daar een schone Franse dame met een volle buste. Wat ie verder met haar doet weet ik niet meer, maar er is in ieder geval veel stro te zien in de clip.
Het nummer zelf is redelijk rustig, een soort van breakbeatje met een akoestisch gitaartje. Het nummer heeft een Franse titel en volgens mij zeggen ze die titel ook nog redelijk vaak in de track...
Hmm, moeilijk te beschrijven zo van die flarden van herinneringen in je hoofd
. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zoek er echt al 2 jaar naar ongeveer!!!
Het nummer zelf is redelijk rustig, een soort van breakbeatje met een akoestisch gitaartje. Het nummer heeft een Franse titel en volgens mij zeggen ze die titel ook nog redelijk vaak in de track...
Hmm, moeilijk te beschrijven zo van die flarden van herinneringen in je hoofd
. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik zoek er echt al 2 jaar naar ongeveer!!!
0
geplaatst: 28 maart 2004, 18:25 uur
rzasa schreef:
Voor een ieder die te beroerd is de lengte van de tracks in te voeren:
http://www.freedb.org
Perfecte site. Kopiëren en plakken maar.
Voor een ieder die te beroerd is de lengte van de tracks in te voeren:
http://www.freedb.org
Perfecte site. Kopiëren en plakken maar.
Misschien moet deze in de FAQ?
0
geplaatst: 28 maart 2004, 18:40 uur
Goh, het is wel lastig om muziek te kunnen beschrijven. Bij een film kan je nog een bepaald beeld oproepen bij mensen. Maar bij muziek heb je dat alleen als je de videoclip er van kent.
0
geplaatst: 28 maart 2004, 18:47 uur
Heb er eentje voor de Hardcore (house) freaks onder ons. Een track van een jaar of 4 geleden, ten tijde dat The Headbanger - Headbangers Theme enorm goed scoorde. Enige wat ik nog van het nummer heb is een halve versie op tape, en zou graag een iets volledigere versie in m'n bezit krijgen.
Het nummer voldeed niet echt aan de typische hardcore van toen, maar was eerder een voorloper van de fusie tussen Hardcore en Techno, dan wel iets rustiger. Gelukkig komen er voicesamples in voor, anders zou het zowat onmogelijk zijn om dit soort plaatjes terug te vinden. Geheugen is slecht, en de samples zelf staan ook niet meer op m'n tape, maar de delen die ik me herinner gaan ongeveer als volgt.
"And save(?) the night by coming as best I know how"
"I'm gonna ask you to come ... slowly, quietly(?) ..."
Heb lange tijd in de illusie geleefd dat dit een obscuur nummer van Sound Enhancers was, maar heeft me nog maar weinig opgeleverd. Tovenaar of iemand anders, enig idee ?
Het nummer voldeed niet echt aan de typische hardcore van toen, maar was eerder een voorloper van de fusie tussen Hardcore en Techno, dan wel iets rustiger. Gelukkig komen er voicesamples in voor, anders zou het zowat onmogelijk zijn om dit soort plaatjes terug te vinden. Geheugen is slecht, en de samples zelf staan ook niet meer op m'n tape, maar de delen die ik me herinner gaan ongeveer als volgt.
"And save(?) the night by coming as best I know how"
"I'm gonna ask you to come ... slowly, quietly(?) ..."
Heb lange tijd in de illusie geleefd dat dit een obscuur nummer van Sound Enhancers was, maar heeft me nog maar weinig opgeleverd. Tovenaar of iemand anders, enig idee ?

0
geplaatst: 28 maart 2004, 18:49 uur
Je bedoelt waarschijnlijk The Hitsquad met "I Would Like You 2 Come", uitgekomen op Samurai Records destijds. Het nummer had trouwens inderdaad wel iets Sound Enhancerigs over zich heen hangen... Leuk nummertje was het toen.
0
geplaatst: 28 maart 2004, 18:51 uur
tovenaar schreef:
Hij is aan't rondlopen op een Frans boerderijtje en hij ziet daar een schone Franse dame met een volle buste. Wat ie verder met haar doet weet ik niet meer, maar er is in ieder geval veel stro te zien in de clip.
Kan ik me ook iets van herinneren. Gaat hij niet een beetje tussen haar borsten lopen enzo? en over haar lichaam?Hij is aan't rondlopen op een Frans boerderijtje en hij ziet daar een schone Franse dame met een volle buste. Wat ie verder met haar doet weet ik niet meer, maar er is in ieder geval veel stro te zien in de clip.
(of ben ik nu mijn eigen fantasieen aan het beschrijven..?
)
0
geplaatst: 28 maart 2004, 20:07 uur
tovenaar, het nummer dat jij zoekt is:
Rou Dou Dou - Peace and Tranquility on Earth
Rou Dou Dou - Peace and Tranquility on Earth
0
geplaatst: 28 maart 2004, 20:16 uur
Yesssssssss, dát is hem!!!!!!! EINDELIJK, 2 jaar lang kon ik niet op de titel komen... het is hem man! Thanks T.O. Woohoo
.
.
0
geplaatst: 28 maart 2004, 20:32 uur
Ja, ze zitten op dezelfde server. En ik zal het in de FAQ zetten. Ik hoop komende week trouwens weer tijd (en zin) te hebben om wat bugjes te fixen... is niet veel van gekomen vandaag met m'n brakke hoofd 

0
geplaatst: 28 maart 2004, 22:47 uur
tovenaar schreef:
Yesssssssss, dát is hem!!!!!!! EINDELIJK, 2 jaar lang kon ik niet op de titel komen... het is hem man! Thanks T.O. Woohoo
.
.
Wat een enthiousasme.
0
geplaatst: 28 maart 2004, 22:56 uur
Als het op beide sites druk wordt, heeft dat dan effect op de snelheid waarop een pagina geladen wordt? Als het allemaal weer te langzaam gaat, dan is het misschien een idee om weer een donor actie te beginnen.
0
geplaatst: 28 maart 2004, 23:04 uur
Normaal gesproken moet je er niets van merken of het wel of niet druk is op de andere site. Vind je het langzaam dan? Een donor-actie zou niets uithalen, want de server draait al op het nieuwste van het nieuwste...
0
geplaatst: 28 maart 2004, 23:09 uur
Ik denk dat ik komende week iets leuks ga bouwen voor jullie toevoegers:
een mogelijkheid om de hele tracklisting van freedb in één veld te plakken, en dat de site dan zelf uitvogelt wat de tracknaam is, en wat de tijdsduur enzo.... scheelt jullie een hoop werk
een mogelijkheid om de hele tracklisting van freedb in één veld te plakken, en dat de site dan zelf uitvogelt wat de tracknaam is, en wat de tijdsduur enzo.... scheelt jullie een hoop werk

0
geplaatst: 28 maart 2004, 23:23 uur
Heb het minimale aantal benodigde stemmen voor lijsten per genre, per jaar etc. even teruggeschroefd naar 10, zodat er in ieder geval al iets te zien is
0
geplaatst: 29 maart 2004, 10:42 uur
Jordy schreef:
Ik denk dat ik komende week iets leuks ga bouwen voor jullie toevoegers:
Erg leuk (en handig) idee Jordy. Ik denk dat ik komende week iets leuks ga bouwen voor jullie toevoegers:

0
geplaatst: 29 maart 2004, 10:45 uur
Jordy schreef:
Heb het minimale aantal benodigde stemmen voor lijsten per genre, per jaar etc. even teruggeschroefd naar 10, zodat er in ieder geval al iets te zien is
Er staat dat het de top 50 per genre is. Maar als ik naar sommige genre's kijk, dan heb ik meer het gevoel of ik naar een top 25 zit te kijken dan een top 50.Volgens mij zit er iets fout.Heb het minimale aantal benodigde stemmen voor lijsten per genre, per jaar etc. even teruggeschroefd naar 10, zodat er in ieder geval al iets te zien is
0
geplaatst: 29 maart 2004, 10:57 uur
Jordy schreef:
Normaal gesproken moet je er niets van merken of het wel of niet druk is op de andere site. Vind je het langzaam dan? Een donor-actie zou niets uithalen, want de server draait al op het nieuwste van het nieuwste...
Ik vroeg het mij gewoon af. Ik vind het totaal niet langzaam. Alleen werd er een keer gezegd dat als er problemen waren dat Moviemeter dan voorrang zou krijgen. Allemaal leuk en aardig, maar ik zit toch liever op Musicmeter.Normaal gesproken moet je er niets van merken of het wel of niet druk is op de andere site. Vind je het langzaam dan? Een donor-actie zou niets uithalen, want de server draait al op het nieuwste van het nieuwste...
0
geplaatst: 29 maart 2004, 21:10 uur
Nou beste toevoegers, volgens mij heb ik zojuist jullie leven een stuk makkelijker gemaakt.. .benieuwd naar jullie ervaringen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.