MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Samengevoegd. Je kan dit zelf ook aanpassen door een correctie door te sturen.

mathieudc
Ah ok bedankt. Ik zal het onthouden voor als ik nog zoiets tegenkom!

Een artiest, de italiaan Angelo Branduardi, heeft sommige van zijn albums, uitgebracht in zowel italiaans, frans als engels, in verschillende jaren en ook nog met verschillende hoezen. Als voorbeeld:

1976 Alla fiera dell'est (italiaans)
1978 À la foire de l'Est (frans)
1978 Highdown Fair (engels)

Mijn vraag is nu welk van deze albums kan op de site of kunnen ze er allemaal op?
(je vraagt je wel af of de man in die tijd niets beters te doen had... )

lambf
Het album wat als eerste is uitgegeven moet je toevoegen.

Het vervelende is nu dat de tweede er al op staat..

L_T_B schreef:
(quote)

Et voilà.

Iommi aangemaakt als alias van Tony Iommi en de geboortedatum e.d. wederom toegevoegd.

Musicmeter.nl is not Valid XHTML 1.0 Transitional!

Nieuwste toevoeging verwijderd en bericht verplaatst.

Toon1 schreef:
(quote)

Dat album hoort er wel op. Marsalis is gewoon een jazz artiest, en dat is gewoon een jazz album. Is hetzelfde als deze plaat waar ook klassieke stukken opstaan.

Helemaal niet. Marsalis bewerkt die trompetconcerti niet, zoals die electronic-artiest wel doet. Hij speelt ze gewoon, en voert ze dus uit in hun klassieke context.

Als het album inderdaad toegelaten wordt omdat Marsalis af en toe ook jazz speelt, kunnen we ook het avant-garde werk van iemand als Friedrich Gulda gaan toevoegen en ineens de Beethoven-sonates er bij gooien. Of alles van Glenn Gould toevoegen - de man speelt Bach immers alsof het loepzuivere jazz is.

We moeten maw. een duidelijk onderscheid maken tussen de Marsalis die jazz speelt en diegene die klassiek speelt. Bij sommige jazzmuzikanten is dat onmogelijk (oa. Uri Caine), bij Marsalis echter wel. Daar zouden die trompetconcerti, volgens de huidige regels, geweerd moeten worden.

jkbb
Hier gaat iets verkeerd. Heb nu twee keer geprobeerd de door mij vergeten laatste track (It Glows (Memory), 7:17min) erbij te voegen. Werd beide keren geaccepteerd, maar nog steeds staat die er niet bij.

jkbb schreef:
Hier gaat iets verkeerd. Heb nu twee keer geprobeerd de door mij vergeten laatste track (It Glows (Memory), 7:17min) erbij te voegen. Werd beide keren geaccepteerd, maar nog steeds staat die er niet bij.

Nummer toegevoegd.

Kunnen de labels Innovative Communication en Innovative niet beter samengevoegd worden tot de afkorting IC, want het is dezelfde maatschappij uit Duitsland die ooit door Klaus Schulze is opgericht. Het lijkt er nu op of er sprake is van twee aparte labels terwijl dat niet zo is.

tangmaster
Gerards Dream schreef:
Kunnen de labels Innovative Communication en Innovative niet beter samengevoegd worden tot de afkorting IC, want het is dezelfde maatschappij uit Duitsland die ooit door Klaus Schulze is opgericht. Het lijkt er nu op of er sprake is van twee aparte labels terwijl dat niet zo is.

Fout. Innovative communications is van klaus schulze of beter gezegd was. Innovative is in het geheel niet en nooit van Klaus geweest dat is namelijk een Engels label. Dat is ook de reden van de verwarring. En dan nog wat het label IC heef nooit bestaan dat IC was alleen gebruikt voor het catalog nummer. Maar ja als je het woord Communications gebruikte moest dat van de crew weg gelaten worden. En dat schept grote verwarring met deze twee labels.

tangmaster schreef:
(quote)

Fout. Innovative communications is van klaus schulze of beter gezegd was. Innovative is in het geheel niet en nooit van Klaus geweest dat is namelijk een Engels label. Dat is ook de reden van de verwarring. En dan nog wat het label IC heef nooit bestaan dat IC was alleen gebruikt voor het catalog nummer. Maar ja als je het woord Communications gebruikte moest dat van de crew weg gelaten worden. En dat schept grote verwarring met deze twee labels.

In dat geval zou je de landenafkorting er achter kunnen zetten. IC-D en IC-GB, zodat duidelijk wordt dat het over twee verschillende labels gaat.

tangmaster
Gerards Dream schreef:
(quote)

In dat geval zou je de landenafkorting er achter kunnen zetten. IC-D en IC-GB, zodat duidelijk wordt dat het over twee verschillende labels gaat.

Ik snap de verwarring. Zit daar zelf ook mee maar aangezien men op MuMe geen records of communication bij een label wil zien kom je niet van het probleem af. En nogmaals IC is geen label maar een onderdeel van het catalog nummer.

In dit soort gevallen worden de Romeinse cijfers gebruikt om onderscheid te maken tussen de labels. Het oudste label krijgt dan Innovative (I), het tweede Innovative (II), etc.

Heb toevallig net een hele zwik platen van IC toegevoegd. Ik snap niet dat het woord Communication niet gewoon vermeld mag worden, itt Records of Company is dat gewoon onderdeel van de naam...

tangmaster
lebowski schreef:
Ik snap niet dat het woord Communication niet gewoon vermeld mag worde, itt Records of Company is dat gewoon onderdeel van de naam...

Dit is het nou precies en ik leg het nog even uit. Het label dat Klaus Schulze oprichte hete Innovative Communications en niet innovative.
De oplossing van Herman of tewel van MuMe want daar heeft hij ook mee te maken, regeltjes, blijft onjuist omdat innovative niet het label is van Klaus Schulze, of je daar nou I of II van maakt. Dat zelfde geldt voor Castle Communications, dat is ook de label naam en niet Castle.

Ik had je begrepen tangmaster, nu vraag ik alleen nog aan de crew wat de reden is om een naam eerst te veranderen zodat er verwarring ontstaat en dat vervolgens op te gaan lossen met Romeinse cijfers.

Romeinse cijfers lijkt mij ook niet de oplossing, want dat geeft niets unieks aan. In dat geval ljkt het mij nog steeds zinvol om er een landen afkorting aan te verbinden. Dit geeft volgens mij meer duidelijkheid. Bijvoorbeeld Innovative Communcation-D is voor mij als liefhebber van electronische muziek een interesant label om in de gaten te houden.

Mocht daarnaast een dergelijke maatschappij zijn uit een ander land met dezelfde naam, dan lijkt het mij aanemelijk dat daar een ander beleid wordt gevoerd ten aanzien wat er uitgebracht wordt.

Pas in het geval als twee platenmaatschappijen met dezelfde naam uit hetzelfde land opereren lijkt het mij zinvol om met Romeinse cijfers het verschil aan te geven. Een landen afkorting geniet dus mijn voorkeur om duidelijkheid in het verhaal te houden.

Het is hier misschien al eens voorgesteld, maar zou het niet handig zijn om het minimum aantal stemmen om in de toplijsten te komen wat op te krikken? Met het huidige aantal gebruikers lijkt 20 me toch wat weinig.

Als je nu de toplijsten bekijkt, zijn die doorzeeft met albums die 20-30 stemmen halen. Echt relevant kan je dat toch niet noemen, wel? Ik denk dat een minimum van pakweg 50 al iets geschikter zou zijn.

tangmaster
Gerards Dream schreef:
Romeinse cijfers lijkt mij ook niet de oplossing, want dat geeft niets unieks aan. In dat geval ljkt het mij nog steeds zinvol om er een landen afkorting aan te verbinden. Dit geeft volgens mij meer duidelijkheid. Bijvoorbeeld Innovative Communcation-D is voor mij als liefhebber van electronische muziek een interesant label om in de gaten te houden.

Mocht daarnaast een dergelijke maatschappij zijn uit een ander land met dezelfde naam, dan lijkt het mij aanemelijk dat daar een ander beleid wordt gevoerd ten aanzien wat er uitgebracht wordt.

Pas in het geval als twee platenmaatschappijen met dezelfde naam uit hetzelfde land opereren lijkt het mij zinvol om met Romeinse cijfers het verschil aan te geven. Een landen afkorting geniet dus mijn voorkeur om duidelijkheid in het verhaal te houden.

Zou het niet handiger zijn als je gewoon de juiste label naam kan toevoegen dan is alles gelijk kip klaar en duidelijk voor iedereen.

ZERO schreef:
Het is hier misschien al eens voorgesteld, maar zou het niet handig zijn om het minimum aantal stemmen om in de toplijsten te komen wat op te krikken? Met het huidige aantal gebruikers lijkt 20 me toch wat weinig.

Als je nu de toplijsten bekijkt, zijn die doorzeeft met albums die 20-30 stemmen halen. Echt relevant kan je dat toch niet noemen, wel? Ik denk dat een minimum van pakweg 50 al iets geschikter zou zijn.

hmmm Ik zou juist de albums met 200+ stemmen willen uitsluiten. Dat soort albums zijn meer voor de top250. Terwijl de 25+ stemmen albums juist de leukste pareltjes kunnen opleveren.

Is Perfume (weer) geband? Indien ja: ik zag het niet aankomen

Klumpie schreef:
(quote)

hmmm Ik zou juist de albums met 200+ stemmen willen uitsluiten. Dat soort albums zijn meer voor de top250. Terwijl de 25+ stemmen albums juist de leukste pareltjes kunnen opleveren.

Eens... als je bij 50 zou beginnen zouden het enorm saaie lijstjes worden met platen die heel veel mensen al kennen.. 200+ albums uitsluiten hoeft ook niet van mij... veel van die albums hebben geen denderend gemiddelde, als ie dat wel heeft mag ie er van mij bij staan.

itchy schreef:
Is Perfume (weer) geband? Indien ja: ik zag het niet aankomen

Misschien is ie een pakkie shag halen en niet meer teruggekomen , gebeurd regelmatig met sommige vrouwen .

Bij mij gaat er iets mis bij de avatar van Freitzen, hebben meer mensen dit? Het stoort me niet heel erg trouwens...

Bij mij ook, is dit niet gewoon de bedoeling?

mathieudc
Ja, ik denk het wel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.