MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:

edris.

tangmaster

En die 2e is origineel zoals ik hem hier heb staan. Bij die 2e klopt de artiesten naam niet.

Moeten ze bij die 2e gewoon de originele toevoegers naam gebruiken.

Bij het toevoegen van dit album http://www.musicmeter.nl/al... is er volgens mij iets fout gegaan, met deze toevoeging http://www.musicmeter.nl/al... als resultaat. Deze laatste kan mijns inziens verwijderd worden.

Kan iemand mij uitleggen wat bepalend is voor de manier waarop een album wordt weergegeven, de oorsponkelijke vorm (lp), de uitgebreide versie (cd) of de gemasterde versie.

Ik stuit op inconsequenties, waarvan ik hier een aantal voorbeelden wil geven:

dit album staat in oorspronkelijke vorm weergegeven - zonder de extra's die ik op mijn cd heb staan.

dit album staat weergegeven in de meest complete vorm, een re-issue van 2007; jaartal is dus niet correct voor deze editie. Oorspronkelijke album telde slechts een twaalftal nummers.

dit album staat weergegeven in de oorspronkelijke vinyl-editie - met een extra (onvermelde) track; niet op alle vinyl-edities aanwezig trouwens.

dit album is niet weergegeven in de oorspronkelijke editie en noch in de laatste geremasterde editie (daarop staan 17 nummers of zo).

Ik kan zo nog wel even doorgaan (Gram Parsons bijv.) - mijn vraag is wat is het uitgangspunt voor vermelding - het leek even oorspronkelijke versie, maar dat klopt dus gewoon niet.

Mjuman schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat bepalend is voor de manier waarop een album wordt weergegeven, de oorsponkelijke vorm (lp), de uitgebreide versie (cd) of de gemasterde versie.

Ik stuit op inconsequenties, waarvan ik hier een aantal voorbeelden wil geven:

dit album staat in oorspronkelijke vorm weergegeven - zonder de extra's die ik op mijn cd heb staan.

dit album staat weergegeven in de meest complete vorm, een re-issue van 2007; jaartal is dus niet correct voor deze editie. Oorspronkelijke album telde slechts een twaalftal nummers.

dit album staat weergegeven in de oorspronkelijke vinyl-editie - met een extra (onvermelde) track; niet op alle vinyl-edities aanwezig trouwens.

dit album is niet weergegeven in de oorspronkelijke editie en noch in de laatste geremasterde editie (daarop staan 17 nummers of zo).

Ik kan zo nog wel even doorgaan (Gram Parsons bijv.) - mijn vraag is wat is het uitgangspunt voor vermelding - het leek even oorspronkelijke versie, maar dat klopt dus gewoon niet.

Volgens mij is het de bedoeling om de tracklist-volgorde te gebruiken van de originele uitgave. Nummers die bij re-releases erbij kwamen, komen daaronder en moeten gemarkeerd worden met een sterretje, net als nummers die wél op de originele uitgave staan, maar niet op een re-release.

Bij je eerste voorbeeld zou je dus een correctie in kunnen sturen waarin je de bonusnummers toevoegt en de vakjes 'niet op elke versie van dit album aanwezig' aan vinkt.

Dit album staat 2 keer op de site:

J.J. Johnson - The Eminent Jay Jay Johnson (1953)
http://www.musicmeter.nl/album/89015

Jay Jay Johnson - The Eminent Jay Jay Johnson, Vol. 1 (1953) http://www.musicmeter.nl/album/64543

http://www.musicmeter.nl/album/139074

De gastartiest 'dio' op deze cd is een andere dan waar-ie naar door gelinkt wordt, maar ik weet niet hoe ik een 2-tje moet toevoegen bij deze Dio..

edris. schreef:
Dit is dubbel.

De nieuwste toevoeging verwijderd en de bandnaam en titel aangepast bij de eerste toevoeging.

pjh1967 schreef:
Bij het toevoegen van dit album is er volgens mij iets fout gegaan, met deze toevoeging als resultaat. Deze laatste kan mijns inziens verwijderd worden.

Dubbele toevoeging verwijderd.

thomzi50 schreef:
De gastartiest 'dio' op deze cd is een andere dan waar-ie naar door gelinkt wordt, maar ik weet niet hoe ik een 2-tje moet toevoegen bij deze Dio..

Klik!

Een opmerking voor iedereen die correcties doorstuurt m.b.t. de Romeinse cijfers (meerdere artiesten onder dezelfde naam). De "hoofdartiest" is de artiest zonder Romeins cijfer. De eerstvolgende artiest met dezelfde naam krijgt derhalve het Romeinse cijfer I en niet het Romeinse cijfer II zoals vaak wordt aangegeven in correcties.

Ik heb eigenlijk een vraag betreffende de gelijkaardige artiesten. Als ik bij minder bekende artiesten wil kijken naar de gelijkaardige artiesten volgens last.fm (op deze site dan), dan vind ik meestal niets.

Zou het niet mogelijk zijn om de users (de fans) zelf de gelijkaardige artiesten te laten invullen?

Casartelli (moderator)
L_T_B schreef:
Een opmerking voor iedereen die correcties doorstuurt m.b.t. de Romeinse cijfers (meerdere artiesten onder dezelfde naam). De "hoofdartiest" is de artiest zonder Romeins cijfer. De eerstvolgende artiest met dezelfde naam krijgt derhalve het Romeinse cijfer I en niet het Romeinse cijfer II zoals vaak wordt aangegeven in correcties.

Is dat nieuw beleid? Ik heb hier namelijk ook wel het omgekeerde beweerd zien worden.

Bovendien zie ik hier op de site nog altijd Oasis (I) en Oasis (II), maar geen Oasis. Idem voor Iron Maiden...

Ik ben nu de nieuwe cd van The Moi Non Plus aan het toevoegen. Maar bij het toevoegen van het plaatje (dat ik met IrfanView heb ge-resized) lukt het niet om het plaatje toe te voegen, met de melding dat het geen .jpg bestand is. Terwijl dat het wél is.

Bij toevoegen van plaatjes op KindaMuzik heb ik daar ook last van, maar dan verander ik het format naar .gif. Dat kan hier niet. Weet iemand hier een oplossing voor?

Casartelli schreef:
Is dat nieuw beleid? Ik heb hier namelijk ook wel het omgekeerde beweerd zien worden.

Geen idee of het nieuw beleid is. Maar op deze manier worden artiesten op verzamelalbums ook sneller aan de juiste artiest gekoppeld omdat bij het toevoegen van artiesten op verzamelalbums praktisch nooit gekeken wordt naar de eventuele Romeinse cijfers. Daarnaast staat het ook "mooier".

Casartelli schreef:
Bovendien zie ik hier op de site nog altijd Oasis (I) en Oasis (II), maar geen Oasis. Idem voor Iron Maiden...

Ik heb alle albums van Oasis en Iron Maiden omgenummerd.

Casartelli (moderator)
Oké, prima dan.

Harco
http://www.musicmeter.nl/album/73414

Op de artiestenpagina's verschijnt dit album niet onder tracks op verzamelalbums, hoe kan ik dit veranderen?

Casartelli (moderator)
Hierom?
Jordy schreef:
Artiesten bij verzamelaars zijn nu ook "echte" linkjes naar de artiest. Andersom kun je nu bij bv. Eminem op z'n artiestenpagina ook z'n tracks van de 8 Mile soundtrack zien, en bij Radiohead de tracks op de Romeo+Juliet soundtrack. De Hitzone's en dergelijke tref je hier niet aan (tenzij ze verkeerd gemarkeerd zijn natuurlijk), dat leek me niet erg interessant.

Dit is ook aangepast bij het toevoegen, corrigeren, etc. Er zullen vast wel weer wat correcties doorgevoerd moeten worden om het hier en daar kloppend te maken.

tangmaster
Als ik bij Tangerine Dream kijk zie ik maar 1 verzamelaar vermeld, het zijn er veel meer die compilaties waar ze op voor komen.

Casartelli (moderator)
L_T_B schreef:
(quote)

Geen idee of het nieuw beleid is. Maar op deze manier worden artiesten op verzamelalbums ook sneller aan de juiste artiest gekoppeld omdat bij het toevoegen van artiesten op verzamelalbums praktisch nooit gekeken wordt naar de eventuele Romeinse cijfers. Daarnaast staat het ook "mooier".

(quote)

Hm, toch niet zo heel prima bij nader inzien... aangezien alle albums nu onder Iron Maiden staan, maar de artiestdiscussie en dergelijke nog onder Iron Maiden (II).

Dus nogmaals: wat is de bedoeling?

L_T_B schreef:

Is dit ook het geval bij Muse? Ik ken maar een Muse, maar bij de "grote" Muse staat het cijfer II....

Harco
Casartelli schreef:
Hierom?
(quote)

Ja. Als ik bijvoorbeeld bij track 1 van dat album op de artiest Channel Live klik, linkt 'ie me wel door naar de artiest maar andersom niet (ik krijg het album dus niet te zien op de artiestenpagina van Channel Live). Het lijkt me dat dit automatisch goed moet gaan, toch?

Verzamelaars met "oude" tracks (zoals ook de Hitzones e.d.) worden niet getoond op de artiestenpagina.

Ik heb ook even een vraagje Jordy, ik heb eergisteren 216 albums ingevoegd in een in mijn albums map. ik wilde ze na het invoegen graag openbaar maken, maar dat wil niet. de streepjes met het potloodje aangeklikt om instellingen te wijzigen, maar vervolgens zie ik de functie naam, omschrijving en opties onderelkaar staan met vetgedrukte letters, alleen wat daarachter staat is niet vetgedrukt en geen werkende functie bij mij dus. alleen bij opties kun je in 2 vierkantjes een v tje aanvinken of niet, bij inhoud van deze map is openbaar kan ik niet aanvinken omdat het niet vetgedrukt is, de functie werkt bij mij dus niet. het andere vierkantje met albums die ik toevoeg komen deze map binnen is het enigste wat werkt bij mij, die kan ik dus wel aanvinken of wissen, verder werkt bij instellingen bij mijn albums niets. vind ik wel erg jammer want ik zou mijn 216 albums die ik org in bezit heb toch wel graag openbaar willen maken. kunnen jullie mij verder helpen om dit probleem op te lossen. bij voorbaat vriendelijk bedankt voor de moeite. met luistergroet ricardo.

onder het toevoegen merkte ik dat de band Chrome soms met een (I) staat aangeduid en soms niet..

Berichten verplaatst naar De Site > Algemeen > Genres

Simon Smith (crew)
Jordy schreef:
Verzamelaars met "oude" tracks (zoals ook de Hitzones e.d.) worden niet getoond op de artiestenpagina.

Sommige Hitzones zijn aangemaakt als verzamelaar met nieuwe tracks, dat moet dus zijn "oude tracks"?

Simon Smith schreef:
Sommige Hitzones zijn aangemaakt als verzamelaar met nieuwe tracks, dat moet dus zijn "oude tracks"?

Dat vind ik nogal verwarrend. Wat zijn 'nieuwe' tracks en wanneer is een track 'oud'? Sorry, ik begrijp het verschil niet zo. Alles wat nu 'nieuw' is, is volgende week 'oud'. Alle verzamelaars hebben dus naar mijn gevoel 'oude' tracks. Wat is dan een verzamelaar met alleen 'nieuwe' tracks, kan iemand me daar een voorbeeld van geven? Ik heb gekeken op de Help (Wiki) pagina, maar daar wordt ik ook niet wijzer van (bij dit onderwerp staat er: To Do aanvullen...).

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat verzamelaars met 'oude' tracks niet op de artiestenpagina's komen. In mijn ogen zou dat een enorme toegevoegde waarde hebben.

Volgens mij is verzamelaar met nieuwe tracks, wanneer de nummers nog niet eerder zijn uitgebracht. En oude tracks wel eerder uitgebracht, die stonden al eerder op een ander album.

Simon Smith (crew)
Ze staan toch op het album van de respectievelijke artiest als eerste?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.