MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic

zoeken in:
Dexter schreef:
Volgens zit er een bugje in het corrigeren van de jaren dat een lid bij een bepaalde band heeft gezeten.

Ik heb ook, op een aantal manieren, geprobeerd om dit corrigeren bij The Haunted, maar ook bij mij bleef er enkel één tijdsperiode staan. Dit lijkt me dan ook iets voor Jordy om te bekijken.

Zodra ik een album toevoeg aan "mijn albums" is onmogelijk om vanuit deze map te slepen (ofwel toe te voegen) aan de submaps. Ik hoop dat je het kunt volgen.

Ja en de submaps kan ik ook niett aanpassen, zoals op moviemeter.

dit album staat er nog een keer op

en

ook deze is twee keer te vinden

L_T_B schreef:
(quote)

Ik heb ook, op een aantal manieren, geprobeerd om dit corrigeren bij The Haunted, maar ook bij mij bleef er enkel één tijdsperiode staan. Dit lijkt me dan ook iets voor Jordy om te bekijken.

gaat op de lijst!

lebowski schreef:
dit album staat er nog een keer op

en

ook deze is twee keer te vinden

Nu niet meer.

Ik vroeg mij af waarom EVANSHEWSON geen actief profiel meer heeft. Ik kom zijn naam bijna overal tegen, een ware muziekprofessor, en dat bedoel ik dan in positieve zin

Hij heeft zijn naam veranderd in Father McKenzie.

Inderdaad... Hij had zich uitgeschreven, omdat hij ergens boos om was. Maar een paar dagen later heeft hij zich toch weer ingeschreven, als Father McKenzie dus.

Nieuwste toevoeging verwijderd.

Bij het album Street Survivors van Lynyrd Skynyrd klopt er iets niet met de hoes. Hier op de site staat de hoes zonder de vlammen. Ergens klopt dat wel want de band is 3 dagen na de release van dit album omgekomen in een vliegtuigongeluk (niet allemaal maar grotendeels) maar de platenmaatschappij vond het niet kunnen dat het leek alsof de band op de hoes verbrand werd.
Maar de cd is nu in een deluxe editie uitgekomen met de originele hoes (die met de vlammen dus). Moet dit nu gecorrigeerd worden of zitten we hier met een Appetite for Destruction probleem?

Dit is de originele hoes:

(afbeelding)

En dit is de Musicmeter hoes

(afbeelding)

titan (crew)
Wij prefereren altijd de originele hoes. In dit geval dus de bovenste, maar dan zonder het opdruk deluxe edition.

Ik heb gehoord dat ze moeilijk gaan doen als er op een site muziekfragmenten te horen zouden zijn.
Hoe gaat MuMe hier mee om?

titan (crew)
deric raven schreef:
Ik heb gehoord dat ze moeilijk gaan doen als er op een site muziekfragmenten te horen zouden zijn.
Hoe gaat MuMe hier mee om?

Dat moeilijk doen geldt alleen voor commerciële sites.

Zie http://www.nu.nl/news/1759353/54/Websites_moeten_betalen_voor_muziekgebruik.html

Duidelijk, ik vond die toevoeging van muziekfragmenten namelijk een meerwaarde op de site, was jammer geweest als die gelijk weer moest verdwijnen.

Harco
metalfist schreef:
Bij het album Street Survivors van Lynyrd Skynyrd klopt er iets niet met de hoes. Hier op de site staat de hoes zonder de vlammen. Ergens klopt dat wel want de band is 3 dagen na de release van dit album omgekomen in een vliegtuigongeluk (niet allemaal maar grotendeels) maar de platenmaatschappij vond het niet kunnen dat het leek alsof de band op de hoes verbrand werd.
Maar de cd is nu in een deluxe editie uitgekomen met de originele hoes (die met de vlammen dus). Moet dit nu gecorrigeerd worden of zitten we hier met een Appetite for Destruction probleem?

Dit is de originele hoes:
(afbeelding)

En dit is de Musicmeter hoes
(afbeelding)

(afbeelding)

Die mag er wel op.

titan schreef:
Dat moeilijk doen geldt alleen voor commerciële sites.

De vraag is natuurlijk wel of ze MusicMeter zien als commerciële site, ik ben benieuwd. Belachelijke situatie trouwens aangezien Imeem al netjes geld afstaat aan de platenmaatschappijen.

Artiesten bij verzamelaars zijn nu ook "echte" linkjes naar de artiest. Andersom kun je nu bij bv. Eminem op z'n artiestenpagina ook z'n tracks van de 8 Mile soundtrack zien, en bij Radiohead de tracks op de Romeo+Juliet soundtrack. De Hitzone's en dergelijke tref je hier niet aan (tenzij ze verkeerd gemarkeerd zijn natuurlijk), dat leek me niet erg interessant.

Dit is ook aangepast bij het toevoegen, corrigeren, etc. Er zullen vast wel weer wat correcties doorgevoerd moeten worden om het hier en daar kloppend te maken.

Sorry dat ik niet even van tevoren heb gewaarschuwd voor de lange offline-tijd. Ik had gedacht dat het omzetten van deze artiesten wel in een half uurtje klaar zou zijn, maar het lijkt er op dat het nog wel een paar uur duurt.

Jordy schreef:
Er zullen vast wel weer wat correcties doorgevoerd moeten worden om het hier en daar kloppend te maken.

Ja, het ziet er al geweldig uit, maar het werkt (nog) niet helemaal goed.
Kijk ik naar een aantal verzamelalbums die ik heb toegevoegd, bijvoorbeeld deze, dan zie ik dat alle artiesten in de tracklist mooi een eigen linkje hebben. Top! Maar... als ik dan bijvoorbeeld op Kim Wilde klik, dan ga ik netjes naar de artiesten pagina van Kim, en zie onderaan een nieuwe rubriek "Tracks op verzamelalbums". Mooi, maar daar staat niet mijn verzamelalbum bij waar ik net vandaan kwam, en wel een ander '80's' verzamelalbum. Waarom dat verzamelalbum wel en die andere niet?

Ik wil bij Metallica's Death Magnetic "All Nightmare Long" en "The Unforgiven III" als favoriete trakcs aanduiden, maar die laatste verdwijnt telkens weer.

foxhusky schreef:
Waarom dat verzamelalbum wel en die andere niet?

Dat staat 2 berichten eerder uitgelegd. De Hitzones e.d. worden niet in dat lijstje getoond, tenzij ze onterecht zijn gemarkeerdals een verzameling nieuwe tracks.

kArIzMa_TuRk
kArIzMa_TuRk schreef:
Er is zonder pardon een album, die door mij was toegevoegd, verwijderd. Graag wil ik weten waarom.
Ik zie dat er weer een album is gewist. Vind het echt vreemd. Waarom doen jullie dat?

Daar is al eens antwoord op gegeven: als gegevens niet blijken te kloppen dan worden ze door de mods verwijderd. En om dit soort verwijderingen te voorkomen zijn de regels ook aangescherpt: zie hier (bericht herman op 25 september 2008, 20:58 uur). Hiermee hopen we dat er nu minder twijfelgevallen doorsluizen, ook al is het ook wel een beetje de verantwoordelijkheid van de toevoegers zelf.
Ik denk dat het album waar jij op doelt ook wel zo'n geval zal zijn geweest (maar dat kun je ook aan één van de mods vragen, want dat weet ik verder niet).

kArIzMa_TuRk
Nee hoor, ik voldoe aan de eisen. Ik heb links meegegeven, de release opgegeven, alle gegevens klopte! Er zijn meer dan 138.000 albums toegevoegd en er is nog steeds geen goede planning, niet normaal. Gelukkig is dit niet het geval op MoMe en GaMe.

Dan heb ik geen idee waar het over gaat en lijkt het me verstandig even contact op te nemen met een mod (en geef dan wel aan om welk album het gaat).
Dit heeft overigens niks met goede planning te maken. Onze reactie is er eentje op slordigheid van toevoegers waar we steeds meer tegenaan lopen.

kArIzMa_TuRk
Het zijn toch punten bedoeld voor toevoegers die slordig bezig zijn? Ik had het eerder over dat de goedgekeurde toevoegingen verwijderd worden omdat er (blijkbaar) ''iets'' niet aan het album klopt. (dit was bij mij niet het geval trouwens)

Ik heb een mod ingelicht.

Blijkbaar was er toch iets mis met de hoes, of in ieder geval onduidelijkheid daarover. Als ik me goed herinner, tenminste. Ik heb je in ieder geval een PM gestuurd, al had aERo het hierboven al bij het juiste eind.

En bovendien klopte het gewoon niet Karizma, ik weet over welk album het gaat. De tracklist en cover zijn nog niet definitief bij JMT. Zeker omdat op de site van de groep: http://www.jmthiphop.com nog niks over het album staat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:59 uur

geplaatst: vandaag om 19:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.