De Site / Algemeen / splitsen albumtype "verzamel / live"
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2011, 09:40 uur
Vanaf dit moment is het albumtype "verzamel / live (een artiest)" komen te vervallen. Bij nieuwe toevoegingen en correcties zul je moeten kiezen tussen "verzamel" of "live". Er zijn nog wel enkele duizenden albums gekoppeld aan het oude albumtype. Als je mee wil helpen om deze te corrigeren, kun je dat doen via http://www.musicmeter.nl/site/correctlive . Je krijgt dan tien willekeurige albums voorgeschoteld, waarvan je het albumtype zonder tussenkomst van de crew kunt aanpassen.
Mocht je liever de discografie van een speficieke artiest corrigeren, kijk dan in deze albumlijst. Mocht deze artiest nog albums hebben die aan de oude categorie gekoppeld staan, dan staat dit vermeld met een verhaaltje en een linkje naar een pagina waar je de albums van deze artiest kunt corrigeren.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag, alvast bedankt voor de hulp!
Mocht je liever de discografie van een speficieke artiest corrigeren, kijk dan in deze albumlijst. Mocht deze artiest nog albums hebben die aan de oude categorie gekoppeld staan, dan staat dit vermeld met een verhaaltje en een linkje naar een pagina waar je de albums van deze artiest kunt corrigeren.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag, alvast bedankt voor de hulp!
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 mei 2011, 09:56 uur
Goeiemorgen, Jordy. Ik heb een test gedaan met Iron Maiden.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 10:02 uur
Ik heb er ook een aantal gedaan. Nog 28000 te gaan ofzo, moet vandaag kunnen 

0
geplaatst: 1 mei 2011, 10:14 uur
Wipers gedaan, en het werkt prima 
Ik vind het een verbetering, maakt het ook overzichtelijker.

Ik vind het een verbetering, maakt het ook overzichtelijker.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2011, 10:18 uur
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:
Als ik bij Neil Young z'n live albums wil invoeren krijg ik dit bericht:
Er zijn nog 28639 album(s) gekoppeld aan het oude album type "verzamel/live (een artiest)". Deze zouden we graag opsplitsen in OF verzamelalbums OF live albums. Als je mee wil helpen om deze splitsing te maken dan kan dat hier.
Let op: je wijzigingen worden doorgevoerd zonder tussenkomst van een crewlid of moderator. Al je acties worden gelogd. Alvast bedankt!
Er zijn geen albums gevonden
En dat terwijl bijv. Live in San Fransisco en Live at the Fillmore East er wel tussenstaan. De rest kon ik daarvoor wel invoeren. Is dit omdat iemand anders het verkeerd heeft ingevoerd, of is het een fout?
Als ik bij Neil Young z'n live albums wil invoeren krijg ik dit bericht:
Er zijn nog 28639 album(s) gekoppeld aan het oude album type "verzamel/live (een artiest)". Deze zouden we graag opsplitsen in OF verzamelalbums OF live albums. Als je mee wil helpen om deze splitsing te maken dan kan dat hier.
Let op: je wijzigingen worden doorgevoerd zonder tussenkomst van een crewlid of moderator. Al je acties worden gelogd. Alvast bedankt!
Er zijn geen albums gevonden
En dat terwijl bijv. Live in San Fransisco en Live at the Fillmore East er wel tussenstaan. De rest kon ik daarvoor wel invoeren. Is dit omdat iemand anders het verkeerd heeft ingevoerd, of is het een fout?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2011, 10:35 uur
Ik ben ook al bezig. 
Even voor alle duidelijkheid: als het een gewone verzamelaar is, dan laat je 'm ongewijzigd? Ik heb de eerste paar keer verzamel ('oude tracks, én' zie je dan) aangeklikt omdat ik dacht dat ik moest kiezen uit de twee opties.

Even voor alle duidelijkheid: als het een gewone verzamelaar is, dan laat je 'm ongewijzigd? Ik heb de eerste paar keer verzamel ('oude tracks, én' zie je dan) aangeklikt omdat ik dacht dat ik moest kiezen uit de twee opties.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 10:44 uur
Jordy, of ander crewlid; ik heb een begin gemaakt met de brei van Hendrix een beetje te ontwarren, nu zijn er aantal dingen die echter ik graag even met 1 van jullie, of met jou Jordy, wil overleggen.
Het gaat o.a. de op de site aanwezige wel of niet bootlegs,
en hoe de richtlijnen van wat een live album, en wanneer een verzamel album te hanteren.
Er zullen weinig andere artiesten op de site staan, waarbij het door de decennialange graantjesmeepikkerij van wel of niet dubieuze types, het zo'n verwarrend zootje is als bij Jimi.
Nu weet ik voor mezelf wel hoe ik het zou doen, maar dat zou veel rigoreuzer zijn dan misschien voor jullie de bedoeling.
Dus als er iemand van de crew contact met me wil opnemen, via pm denk ik het handigst,
misschien kunnen we dan de lijst die nog niet geschift is even doornemen.
Het gaat o.a. de op de site aanwezige wel of niet bootlegs,
en hoe de richtlijnen van wat een live album, en wanneer een verzamel album te hanteren.
Er zullen weinig andere artiesten op de site staan, waarbij het door de decennialange graantjesmeepikkerij van wel of niet dubieuze types, het zo'n verwarrend zootje is als bij Jimi.
Nu weet ik voor mezelf wel hoe ik het zou doen, maar dat zou veel rigoreuzer zijn dan misschien voor jullie de bedoeling.
Dus als er iemand van de crew contact met me wil opnemen, via pm denk ik het handigst,
misschien kunnen we dan de lijst die nog niet geschift is even doornemen.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 10:53 uur
Inhoudelijke vragen over het splitsen van de albums kunnen het best hier besproken worden, hopelijk kan een crewlid of moderator de knoop doorhakken in twijfelgevallen.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 10:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Een fout, ik zal er even naar kijken straks
0
geplaatst: 1 mei 2011, 10:58 uur
Geen punt hoor, voor zover het mijn opmerkingen betreft.
Laten we het dan punt voor punt doornemen dan.
Punt 1: wat te doen met albums die een verzameling zijn van :
a. verschillende live optredens door elkaar? Ik zou opteren oor Live
b. albums die deels live, deels bijeengeraapte restanten uit de studio zijn? Verzamel?
Laten we het dan punt voor punt doornemen dan.
Punt 1: wat te doen met albums die een verzameling zijn van :
a. verschillende live optredens door elkaar? Ik zou opteren oor Live
b. albums die deels live, deels bijeengeraapte restanten uit de studio zijn? Verzamel?
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:03 uur
Dan is er de issue van Rainbow Bridge, dit is geen score, hoewel gesuggereerd door de platenmaatschappij. GEEN van de nummers komt voor in de gelijknamige film.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:06 uur
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:10 uur
Punt 5: wat te doen met First rays of the New Rising Sun, eigenlijk op het randje van een regulier album: Cry of Love is niet meer verkrijgbaar, en is uitgebracht zoals (voor zover bekend) oorspronkelijk bedoelt.
Het verzamelt songs van een aantal albums, maar deze zijn voor het eerst geplaatst in de juiste historische context.
Het verzamelt songs van een aantal albums, maar deze zijn voor het eerst geplaatst in de juiste historische context.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:11 uur
Laatste punt: wat te doen met diverse zeer dubieuze albums/ bootlegs?
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:23 uur
Oldfart schreef:
En wat met bv. mixtapes of remixalbums (en van die rarities & remixes albums die zo vaak worden uitgebracht in de hiphop)?
edit: Of bv: Aesop Rock - All Day: Nike+ Original Run (2007)
edit2: en wat met instrumentals (van bestaande albums)?
Blijkt dat er wel heel wat werd verstopt onder de noemer verzamel/live

Misschien is het daarom mogelijk meer opties te geven dan alleen verzamel (oud) en live bij het snelcorrigeren?
0
titan (crew)
geplaatst: 1 mei 2011, 11:39 uur
Oldfart schreef:
Dat weet je best, want daarover hebben wij op 3 april via een PM met elkaar over gecommuniceerd.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:46 uur
FlyLo schreef:
En wat met bv. mixtapes of remixalbums (en van die rarities & remixes albums die zo vaak worden uitgebracht in de hiphop)?
(quote)
Beide gevallen: verzamel. Voor een live-album is er een strikte definitie te hanteren, voor verzamel wat minder. Vandaar is het volgens mij: als het niet duidelijk een live-album is, maak er dan een verzamelalbum van.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:48 uur
Maar vallen sommige van die albums niet eerder onder verzamel (nieuw)? Bv. remixes zijn toch wel nieuwe tracks. En mixtapes hebben vaak ook nieuwe tracks. Instrumentals valt daar zowat tussenin: nooit eerder in die vorm uitgebracht maar tegelijk niet bepaald helemaal nieuw.
Sowieso zaten er duidelijk teveel albums onder deze noemer, die er nooit thuishoorden (ben al meerdere van bovenstaande gevallen tegengekomen binnen een paar minuten rondbladeren). Daarom vraag ik me af of er niet meer opties kunnen worden gegeven bij het snelcorrigeren.
Sowieso zaten er duidelijk teveel albums onder deze noemer, die er nooit thuishoorden (ben al meerdere van bovenstaande gevallen tegengekomen binnen een paar minuten rondbladeren). Daarom vraag ik me af of er niet meer opties kunnen worden gegeven bij het snelcorrigeren.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:50 uur
Ja, maar aangezien daar in de albumlijst zelf geen splitsing voor aangegeven wordt (enkel bij het toevoegen van albums), dan zou ik die albums ook gewoon onder 'Verzamel' steken. Dat 'oude tracks' staat er enkel om een soort van richtlijn te geven.
Edit: meer opties zijn volgens mij niet nodig. Het was vooral het belangrijkste om de live-albums van de verzamelaars te splitsen, denk ik.
Edit: meer opties zijn volgens mij niet nodig. Het was vooral het belangrijkste om de live-albums van de verzamelaars te splitsen, denk ik.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 11:52 uur
Dat vind ik dan weer zo'n gemiste kans om het nu eindelijk op een juiste manier in te vullen (de autist in mij drijft weer naar boven).
0
Harco
geplaatst: 1 mei 2011, 12:13 uur
FlyLo, als je een album ziet waarvan je denkt: deze moet naar verzamel (nieuw), mij inlichten. Ik merk ook dat veel mixtapes onder "verzamel (oude tracks)" stonden wanneer ik die lijst erbij pak, en ik verander ze gewoon naar "verzamel nieuwe tracks)" omdat die twee nieuwe opties daarvoor niet kloppen. Sowieso horen mixtapes onder "verzamel (nieuwe tracks)"; zie de Wiki.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er een beetje huiverig voor ben dat mensen die van een bepaalde artiest/genre geen artiest hebben gegeten, alles maar veranderen naar "verzamel (oude tracks)" terwijl dat helemaal niet klopt.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er een beetje huiverig voor ben dat mensen die van een bepaalde artiest/genre geen artiest hebben gegeten, alles maar veranderen naar "verzamel (oude tracks)" terwijl dat helemaal niet klopt.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 12:17 uur
Wat is het wezenlijke verschil tussen die twee voor deze site? Komen ze dan niet beiden gewoon onder de categorie 'Verzamel' terecht?
0
Harco
geplaatst: 1 mei 2011, 12:21 uur
Beide keren komen ze onder "Verzamel" terecht, maar als mensen het blijkbaar toch niet uitmaakt waar een album onder staat, moet er in het systeem - mijns inziens - ook geen verschil gemaakt worden tussen de opties "oude tracks" en "nieuwe tracks."
0
geplaatst: 1 mei 2011, 12:51 uur
Ik denk dat het ene het andere bevordert. Als er op de site geen wezenlijk verschil te merken is (enkel bij het toevoegen van een album) dan gaan users zich er weinig meer van aantrekken.
0
Harco
geplaatst: 1 mei 2011, 12:53 uur
Maar wat is het nut ervan als het toch voor geen meter klopt?
* denotes required fields.