De Site / Algemeen / splitsen albumtype "verzamel / live"
zoeken in:
0
geplaatst: 1 mei 2011, 12:59 uur
Dat is dus hetgeen dat ik mij ook afvraag
De scheiding lijkt nutteloos omdat er niets mee gedaan wordt.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 mei 2011, 13:03 uur
Volgens mij telt "verzamel (nieuwe tracks)" wel mee voor de toplijsten en "verzamel (oude tracks)" niet (m.u.v. de top 250).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 mei 2011, 13:05 uur
Overigens heb ik nu een paar artiesten aangepakt en ik heb ook een keer op het linkje van Jordy geklikt. Toen kreeg ik een lijstje van 10 albums, waarvan ik er 2 opengelaten heb, omdat ik daar ook mbv Wikipedia en RYM niet direct zag of het een verzamelaar of een livealbum was. Als iedereen ze bij twijfel gewoon openlaat, is het gros alsnog binnenkort wel ingevuld en komen de obscuurdere gevallen vanzelf bovendrijven voor de experts.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 13:20 uur
Ik ben een voorstander van de splitsing, dus zal zeker mee helpen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 mei 2011, 13:22 uur
Casartelli schreef:
Als iedereen ze bij twijfel gewoon openlaat, is het gros alsnog binnenkort wel ingevuld en komen de obscuurdere gevallen vanzelf bovendrijven voor de experts.
Als iedereen ze bij twijfel gewoon openlaat, is het gros alsnog binnenkort wel ingevuld en komen de obscuurdere gevallen vanzelf bovendrijven voor de experts.
Ik pak het ook zo aan, het zal allemaal wel op zijn pootjes terechtkomen. Ik ben blij met deze splitsing, soms is het hallucinant om te zien hoeveel verzamelaars er zijn. Tegen hoe laat moeten we gedaan hebben vanavond?

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 1 mei 2011, 13:26 uur
Volgens mij laat de keuze "ongewijzigd laten" toe dat een ander de wijziging aanbrengt. Ben je het zeker, klik dan toch op één van de twee keuzes "live-album" of "verzamel", dan staat het vast.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 13:30 uur
bennerd schreef:
De scheiding lijkt nutteloos omdat er niets mee gedaan wordt. Om mijn collega maar eens te quoten.
herman schreef:
Alleen verzamelaars met nieuwe tracks (itt oude tracks) komen in het discografie-overzicht van een artiest te staan. Zo kun je in een oogopslag zien welke - niet op albums verschenen - nummers er ook nog zijn van een artiest, en slibt de artiestenpagina niet dicht met allerlei standaardverzamelaars (Hitzones, Dance Smashes, etc.).
Alleen verzamelaars met nieuwe tracks (itt oude tracks) komen in het discografie-overzicht van een artiest te staan. Zo kun je in een oogopslag zien welke - niet op albums verschenen - nummers er ook nog zijn van een artiest, en slibt de artiestenpagina niet dicht met allerlei standaardverzamelaars (Hitzones, Dance Smashes, etc.).
0
Harco
geplaatst: 1 mei 2011, 13:37 uur
Dat gaat over verzamelalbums met meerdere artiesten; dat staat toch los van hetgeen wij het over hebben?
"Verzamel (oude tracks, één artiest))" en "verzamel (nieuwe tracks)" verschijnen volgens mij altijd in het overzicht; "verzamel (oude tracks, meerdere artiesten)" niet.
"Verzamel (oude tracks, één artiest))" en "verzamel (nieuwe tracks)" verschijnen volgens mij altijd in het overzicht; "verzamel (oude tracks, meerdere artiesten)" niet.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 13:41 uur
Ik pak steeds de albums mee uit de lijst, die ik zeker weet.
De rest laat ik open.
De rest laat ik open.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 14:13 uur
Eagles, Toto, Fleetwood Mac (voor hoever ik die ken), Supertramp gedaan.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 14:18 uur
Titan schreef:
Blijven mijn andere opmerkingen / vragen.
Dat weet je best, want daarover hebben wij op 3 april via een PM met elkaar over gecommuniceerd
....ai, je hebt gelijk, pijnlijk die vroeg intredende dementie.Blijven mijn andere opmerkingen / vragen.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 14:35 uur
Ik ga ook voor de scheiding regulier en postuum bij bijvoorbeeld 2pac.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 14:45 uur
Ik zou postume albums bij 'verzamel' steken in plaats van regulier.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 14:47 uur
Het gaat hier om de scheiding live/verzamel, andere scheidingen zijn nu even niet aan de orde.
Er moesten een uurtje geleden nog 25000 albums gecorrigeerd worden en als we dat nodeloos ingewikkeld gaan maken door nog wat extra opties toe te voegen krijgen we dat nooit af natuurlijk.
Hulde trouwens aan alle mensen die nu druk bezig zijn. Het gaat erg hard.
Er moesten een uurtje geleden nog 25000 albums gecorrigeerd worden en als we dat nodeloos ingewikkeld gaan maken door nog wat extra opties toe te voegen krijgen we dat nooit af natuurlijk.

Hulde trouwens aan alle mensen die nu druk bezig zijn. Het gaat erg hard.

0
geplaatst: 1 mei 2011, 14:48 uur
bennerd schreef:
Ook als het gaat om alleen nieuwe tracks? Ik heb laatst een album toegevoegd van John Martyn, hij is in 2009 overleden en toen was het album al bijna afgerond. Het lijkt me raar als dat album dan bij 'verzamel' moet.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2011, 15:00 uur
Ben sinds vanochtend al bezig. Nu begin ik artiesten te vinden waar het gras al voor de voeten weggemaaid is.
Hoeveel moeten we er nog? 
Hoeveel moeten we er nog? 
0
geplaatst: 1 mei 2011, 15:05 uur
Wie waagt zich aan http://www.musicmeter.nl/site/correctlive/6990 ? 
Denk dat er nog wel een heel aantal jazz-artiesten een vergelijkbare collectie hebben

Denk dat er nog wel een heel aantal jazz-artiesten een vergelijkbare collectie hebben
0
geplaatst: 1 mei 2011, 15:14 uur
Elmilo schreef:
Ook als het gaat om alleen nieuwe tracks? Ik heb laatst een album toegevoegd van John Martyn, hij is in 2009 overleden en toen was het album al bijna afgerond. Het lijkt me raar als dat album dan bij 'verzamel' moet.
(quote)
Oh, daar had ik niet aan gedacht. Dat is inderdaad een regulier album. Ik doelde vooral op de vele postume 2Pac-albums, die vaak niet veel meer zijn dan enkele overgebleven tracks die op een album gegooid worden.
0
Harco
geplaatst: 1 mei 2011, 15:26 uur
herman schreef:
Het gaat hier om de scheiding live/verzamel, andere scheidingen zijn nu even niet aan de orde.
Maar dit is wel een mooie manier om in per artiest te zien welke albums foutief onder "oude tracks (één artiest)" staan. FlyLo en ik hebben er al ontzettend veel veranderd.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 15:58 uur
bonothecat schreef:
23776 stijn
23776 stijn
we zijn er al weer bijna 1000 gedaald
, nog steeds ruim 22.000 te gaan.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 16:03 uur
Zit op mijn balkon in het zonnetje met laptop voor mijn snufferd een beetje te helpen

0
geplaatst: 1 mei 2011, 16:59 uur
vraagje tussendoor.......
Waar horen albums bij die uit live nummers zijn samengesteld, maar van verschillende optredens......?????
Waar horen albums bij die uit live nummers zijn samengesteld, maar van verschillende optredens......?????
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2011, 17:54 uur
Ja, anders kun je 50% van de live albums wel onder verzamelaar zetten.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 18:26 uur
het gaat lekker
ik speelde in het feedback topic eerst ook met het idee om deze opsplitsing nog veel verder onder handen te nemen, maar laten we eerst dit eens doorvoeren en later evt. verder kijken. Dit is alvast een welkome verbetering.
ik speelde in het feedback topic eerst ook met het idee om deze opsplitsing nog veel verder onder handen te nemen, maar laten we eerst dit eens doorvoeren en later evt. verder kijken. Dit is alvast een welkome verbetering.
0
geplaatst: 1 mei 2011, 18:58 uur
Kunnen alle albums waar Live (in)... in zit niet gewoon automatisch bij live komen?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 mei 2011, 19:00 uur
Ik realiseer me dat het hier om uitzonderingen gaat, maar wat te doen met een album als deze: 13th Floor Elevators - Live (1968)
Ik had 'm nog niet toegevoegd aan de live albums, maar iemand anders nu dus wel. Feitelijk is het geen live album. Het wordt alleen zo gepresenteerd.
Ik had 'm nog niet toegevoegd aan de live albums, maar iemand anders nu dus wel. Feitelijk is het geen live album. Het wordt alleen zo gepresenteerd.
* denotes required fields.