MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / GamesMeter.nl

zoeken in:
Ik zie een GamesMeter wel zitten, ik kom op dit forum doordat ik op google zocht in de hoop dat die toevallig zou bestaan.
Het lijkt goed om een "Meter" voor games te hebben omdat er net als bij muziek, boeken en films goed over te discussieren valt.
Er zijn veel verschillende soorten game's en ook in kwaliteit is er een wereld van verschil, van klassiekers die na 20 jaar nog steeds erg goed zijn tot flutspellen die je na een keer uitspelen (of zelfs eerder) in de kast laat staan en vergeet.

Ik ben zelf niet echt een 'hardcore' gamer, maar ik speel gewoon af en toe een spel als ik daar zin en tijd voor heb, net zoals ik graag naar muziek luister (wat ik overgins veel meer doe).
Ik maak met plezier gebruik van Musicmeter om nieuwe "goede" bands te ontdekken en vooral miskopen te voorkomen.
Daarom zie ik GamesMeter wel zitten het is toch wel balen als je een spel voor 40 euro koopt of duurder en er dan niks aan vindt.
en er zijn inderdaad wel al forums over games maar welke betrouwbaar zijn weet ik niet. Aangezien op MusicMeter over het algemeen serieus en eerlijk gediscussieerd word lijkt het me een goed idee, en rotte appels zitten er natuurlijk altijd tussen.

Ik snap ook niet echt dat er mensen tegen zijn, als je games niks aan vind of niet begrijpt hoef je er natuurlijk niet op te kijken, en er zijn wel mensen die wel heel serieus over games denken.
Ik maak bijvoorbeeld nauwelijks gebruik van MovieMeter, ik houd best van goede films, maar vaak neem ik het met films niet zo nauw. Soms kan ik met veel plezier naar een enorm foute film kijken. Toch vind ik het goed dat er een MovieMeter is, voor mensen die dat weer heel serieus nemen. En het maakt me ook niet uit als zo'n foute film dan afgekraakt word, ik weet zelf namelijk in m'n achterhoofd ook vaak wel dat het niet veel voorsteld.

Inderdaad na Moviemeter, Bookmeter en dit ken een GamesMeter eigenlijk niet uitblijven...

Zou inderdaad wel heel gaaf zijn.

Rokjesmeter.nl staat nog steeds op nummer 1 van de wachtlijst.

Pellie schreef:
Rokjesmeter.nl staat nog steeds op nummer 1 van de wachtlijst.

Zo is het maar net!

Mensen, er bestaat toch al iets als Gamespot als je wilt zien welke games goed zijn en welke niet? In ieder geval bij de amerikaanse is er een userrate systeem.

't is niet dat er niet genoeg sites zijn over games. Wat de meesten in dit topic voor pleiten is een games-site met dezelfde rete-strakke structuur als music en moviemeter. En dat kan alleen gamesmeter worden, volgens mijn bescheiden mening

Ja das waar, die andere sites zijn wel een beetje een rommeltje...

Dit is ook een erg goede gamesite:

allgame

Deze site is een onderdeel van allmusic.com en heeft ook dezelfde lay-out.

grovonion schreef:
't is niet dat er niet genoeg sites zijn over games. Wat de meesten in dit topic voor pleiten is een games-site met dezelfde rete-strakke structuur als music en moviemeter. En dat kan alleen gamesmeter worden, volgens mijn bescheiden mening

mee eens!

Maar misschien is er wel een probleem. Je hebt single- en multiplayer games. Misschien moet je hier onderscheid in maken. Aangezien sommige SP's de keet totaal ownen maar na pakweg 3 keer uitspelen saai word omdat je alles dan al weet. MP's blijven vaak enorm leuk, (ik zelf speel nu al 6 jaar CS 1.6)

grovonion schreef:
Ook mijn onbescheiden mening!

En de mijne!

Dr.Greenthump
u got my support dude.

En de mijne, zet me zelf beschikbaar voor Mod/crew member. Tenzij je dat niet wilt natuurlijk

Ik heb hier alvast niks te willen, wel een hele hoop wensen, waarvan 1 vurige . Stel je eens voor: gamesmeter met fora om serieus over games-strategieen, verschil consoles vs. pc, consoles onderling, technische probleempjes etc. te discussieren. Alle spellen (van 1980 tot nu) ordelijk met jpg voorzien. En dat alles in het Nederlands *zucht* een mooie droom.

Een mooie droom inderdaad grovonion! Het zou trouwens wel te gek zijn als er een gamemeter kwam, vooral omdat de metersites (als jullie begrijpen wat ik bedoel) dan compleet zijn. Dan hebben we een.........

1: Musicmeter
2: Moviemeter
3: Boekmeter

Alle 3 zijn het fantastische sites maar met games.nl is het rijtje wel compleet toch?

Dr.Greenthump
Helemaal met grovonion eens. Ik ken weinig game fora waar ''serieus'' wordt gediscussiërd en netjes op elkaar gereageert wordt. Uiteraard hebben wel meer forums (shit, net zei ik nog fora) daar last van maar de game scène met haar groot aantal ''jonge'' gebruikers leid daar het meest onder. Ik heb allang niks meer met de game scène te maken, maar toch blijf ik het leuk vinden om af en toe eens wat retro lucht op te snuiven, heerlijk om zulke ontdekkingen te doen. Gamemeter kent de ideale omstandigheden (systeem, bruikbaarheid, community etc.) om daar verandering in te kunnen brengen. Nogmaals, uiteraard kunnen we zelf ook zo'n site opzetten, maar het gaat om het MM systeem (je kunt het onderhand een begrip noemen) wat het zo de moeite waard maakt. Dat wij hier zo fantiek achter staan zegt alleen maar meer over de MM sites. Zie het als een ''we want more'' bij een geniaal concert ... en zeg nou zelf voelt het niet goed om zoveel mensen in de juister sfeer bij elkaar te brengen?

Eindelijk hebben we elkaar gevonden. Ik ben erg blij om te lezen dat er toch nog veel mensen zijn die dit idee wel zien zitten. Want ook ik ben natuurlijk een fervent aanhanger van de game meter. Ik zie dat helemaal zitten. Ik zou me bijna achtergesteld voelen bij het feit dat muziekliefhebbers, filmliefhebbers en zelfs boekliefhebbers kunnen babbelen via deze prachtige site - terwijl gameliefhebbers die ik toch ook in dit rijtje wil plaatsten, dit niet kunnen doen. Dat vind ik erg jammer. Ik begrijp dat er een andere aanpak nodig is wat betreft de gamesmeter, omdat het toch allemaal wat anders in elkaar zit dan bijvoorbeeld games. Ik begrijp ook dat dit proces allemaal wat lang kan duren, maar het resultaat zou naar mijn mening niet kunnen en mogen onderdoen aan de andere ''meters''. Ik hoop dan ook zo dat onze mening gehoord wordt, want het lijkt me super om naast musicmeter ook een gamemeteracount aan te maken. Maandenlang babbelen over ontdekkingen, ondervindingen, avonturen en oude gevoelens - ik zie dat zeker wel zitten! Laten we hopen op het beste!

Mojo Pin
Gamesmeter lijkt mij ook te gek, maar ik val in herhaling

Dr.Greenthump
Dus ... wie start de petitie?

Mojo Pin
Ik zeg: Reijersen.

Dr.Greenthump
Heer Rijersen, meld u even!

Dr.Greenthump schreef:
Heer Rijersen, meld u even!

Ik meld me bij deze.

Jullie willen dus dat ik een soort van referendum begin om te kijken of GamesMeter.nl een te slagen plan is?

Mojo Pin
Jazeker.

En waarom draag je mij voor Bart?

Mojo Pin
Omdat ik jou wel capabel acht.

Mojo Pin schreef:
Omdat ik jou wel capabel acht.

Zozo.

Dr.Greenthump
lol, droog

Geduld zal beloond worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:23 uur

geplaatst: vandaag om 22:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.