MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / GamesMeter.nl

zoeken in:
waarom zou iemand tegen zijn? je kunt beter een lijstje maken met opties waaruit de gebruikers hun voorkeur kunnen kiezen, weet je meteen welk de meeste animo heeft.
persoonlijk ben ik al meer dan tevreden met musicmeter

martvis schreef:
waarom zou iemand tegen zijn?

Ik ben in zoverre tegen, dat ik een GamesMeter totaal uit de toon vind vallen in het rijtje MoMe, MoMe en BoMe.
De huidige sites gaan alle over kunst. Literatuur, film, muziek: zowat de 3 belangrijkste dingen in mijn leven.
Een GamesMeter gaat natuurlijk over allesbehalve kunst. Het zal tevens voor mijn gevoel een geheel ander publiek krijgen. Ik zie voor me jongeren van 12 tot 18 die over 'vette games' praten, waarbij er inhoudelijk niet veel gediscussieerd kan worden, omdat nu eenmaal onmogelijk is bij computerspelletjes.
Excuses als dit enigszins snobistisch overkomt, zo bedoel ik het helemaal niet, maar ik vind dat het zover buiten de huidige 'meters' staat, dat hier niet aan begonnen moet worden. Dan liever onder een andere naam, zodat niet een verband met de huidige 'meters' wordt opgeroepen.

Dan iets anders: waarom GamesMeter en niet GameMeter?
Net als MovieMeter, MusicMeter en BoekMeter (en geen MoviesMeter en BoekenMeter - meervoud van Music is er niet)?

Een GamesMeter gaat natuurlijk over allesbehalve kunst.

Games kunnen ook kunst zijn.

waarbij er inhoudelijk niet veel gediscussieerd kan worden, omdat nu eenmaal onmogelijk is bij computerspelletjes. Excuses als dit enigszins snobistisch overkomt.

Het komt niet zozeer snobistisch over, eerder onwetend. Over games valt namelijk heel erg goed te discussieren.

RJR
BlueVelvet schreef:
(quote)

. Het zal tevens voor mijn gevoel een geheel ander publiek krijgen. Ik zie voor me jongeren van 12 tot 18 die over 'vette games' praten, waarbij er inhoudelijk niet veel gediscussieerd kan worden, omdat nu eenmaal onmogelijk is bij computerspelletjes.

Je hebt niet helemaal gelijk, want er kan bij games ook wel degelijk gediscusierd worden, misschien zelfs meer dan bij muziek of films.
Maar het is wel een feit dat de games die het goed doen in de winkel dan ook ongetwijfeld het goed zullen doen in de toplijsten van de site, ook al is het spel misschien niet heel goed (denk aan The Sims, Fifa).

RJR schreef:
(quote)

Je hebt niet helemaal gelijk, want er kan bij games ook wel degelijk gediscusierd worden, misschien zelfs meer dan bij muziek of films.
Maar het is wel een feit dat de games die het goed doen in de winkel dan ook ongetwijfeld het goed zullen doen in de toplijsten van de site, ook al is het spel misschien niet heel goed (denk aan The Sims, Fifa).

The Sims is toch ook een heel goed spel...
Maar ik vind niet dat je er goed over kunt discussiëren, je krijgt toch alleen maar mensen van mijn leeftijd zoals Blue Velvet zegt. De enkeling die Gamesmeter serieus zal nemen valt dan waarschijnlijk in het niet en je zou massa's moderators moeten hebben om de boel dan een beetje schoon te houden. Dat is natuurlijk ook niet ideaal. En dan nog een probleem, als je op GamesMeter actief wilt zijn, dan kun je niet tegelijk gaan gamen, de meeste mensen hebben geen 2 computers in dezelfde kamer naast elkaar staan. Films kan je tussendoor gewoon even kijken als je niet computert en muziek kan je eigenlijk altijd luisteren, boeken lees je als je naar bed gaat. Maar games dat lijkt mij gewoon moeilijker gaan.

Louis2703 schreef:
En dan nog een probleem, als je op GamesMeter actief wilt zijn, dan kun je niet tegelijk gaan gamen, de meeste mensen hebben geen 2 computers in dezelfde kamer naast elkaar staan. Films kan je tussendoor gewoon even kijken als je niet computert en muziek kan je eigenlijk altijd luisteren, boeken lees je als je naar bed gaat. Maar games dat lijkt mij gewoon moeilijker gaan.

Kun je dit even toelichten. Ik begrijp er namelijk geen reet van.

gemaster schreef:
(quote)

Kun je dit even toelichten. Ik begrijp er namelijk geen reet van.

Inderdaad een argument die totaal niet aan de orde is . Ik vind het namelijk belachelijk wanneer je zegt dat als je actief wil zijn op Gamesmeter je tegelijkertijd ook moet gamen. Als of je per se twee dingen te gelijk moet doen (film kijken of muziek luisteren) om actief te blijven op bijvoorbeeld music- of moviemeter! En alsof Gamers de godganse dag zitten te gamen en daarom geen tijd hebben om ''actief'' te zijn op gamesmeter? Ronduit een belachelijk argument...
Verder ben ik het niet meer dan eens met de mening van Boordappel en RJF. Gamers vallen niet per defentie onder de leeftijdscategorie van 12-18 jaar. Wat te denken van bijvoorbeeld spellen van boven de 18 jaar? Sommige mensen plaatsen gamers in een hokje, het typsche stereotypering. Maar voordat je aan zoiets begint, ga dan ook eens na of dit wel echt zo is...

Wat misschien een leuk idee zou zijn is (omdat gamesmeter waarschijnlijk lang op zich zal laten wachten) om met een aantal vrijwillige Mu/Mo-leden die op een bepaalde manier betrokken zijn met games, een gamesgerelateerde weblog/website te maken, in de vorm van bijvoorbeeld games.blogo.nl ofzo. Op de website zet je dan bijvoorbeeld eigen recensies, nieuws die je gevonden hebt, ontdekking en weet ik veel wat nog meer met games te maken heeft. Lijkt mij een leuk alternatief (uiteraard moet het idee nog verder worden uitgewerkt natuurlijk, ik verzin het ook maar even )

Topic gestart over de Playstation 3, voor liefhebbers : http://www.musicmeter.nl/forum/14/2703

Justinx schreef:
Wat misschien een leuk idee zou zijn is (omdat gamesmeter waarschijnlijk lang op zich zal laten wachten) om met een aantal vrijwillige Mu/Mo-leden die op een bepaalde manier betrokken zijn met games, een gamesgerelateerde weblog/website te maken, in de vorm van bijvoorbeeld games.blogo.nl ofzo. Op de website zet je dan bijvoorbeeld eigen recensies, nieuws die je gevonden hebt, ontdekking en weet ik veel wat nog meer met games te maken heeft. Lijkt mij een leuk alternatief (uiteraard moet het idee nog verder worden uitgewerkt natuurlijk, ik verzin het ook maar even )

Lijkt mij een leuk idee, ik ben de powerweb eigenlijk wel een beetje zat.. Waar kan ik me aanmelden?

Wel jammer dat zo'n game-meter er waarschijnlijk niet gaat komen. Ik denk dat er veel behoefte is aan een dergelijke site. Aangezien de meeste "Game-sites" overspoeld zijn met gediss van gebruikers onder elkaar (vechtende pubers over welk deel van de Fifa reeks het beste is...) en ik me heel vaak erger aan Laterssss d8 omg rotflmfao.... en dat soort onzin, dus zou ik het geweldig vinden om een site te hebben die hetzelfde niveau en weet ik het wat nog meer zou hebben als MoMe, MuMe en boekmeter.
Zodat er ook eens normale discussies zouden kunnen plaatsvinden over gamen en alles wat daarmee te maken heeft.

Over dat de meeste gamers pubers zijn...

Dat lijkt zo, omdat de meeste gamers boven de 18 niet op die forums rondhangen omdat het toch nergens over gaat.
Ik ben 25 en ik game al vanaf de Commodore 64 met cassettes en ik game nog steeds. Mijn andere helft is opgegroeid met DOS en mijn schoonmoeder van 47 speelt zelda en final fantasy VII uit.. (en wij zijn absoluut niet de enigen) Dus dat slaat nergens op.

J.Bell schreef:
(quote)

Lijkt mij een leuk idee, ik ben de powerweb eigenlijk wel een beetje zat.. Waar kan ik me aanmelden?

Ik zal je naam onthouden . Maar er moet natuurlijk wel wat meer animo voor komen, anders is het uiteraard minder leuk.

Ik pleit ook voor GamesMeter.nl! Juist het simpele edoch geniale concept van de meters maakt het verschil ipv wéér een zoveelste games blog. No offence overigens naar de enthousiastelingen hier

Ik zou me er zelfs voor willen inzetten. De infrastructuur is toch voorhanden? De kosten wordt nog een probleem. De content vult deels zelf lijkt me en deels op basis van inzet?

En juist door de 'saaie' (ik vind hem mooi overigens) vormgeving krijg je bij de games een bepaald publiek. Het jonge 'vet cool' publiek vliegt wel naar overdrukke sites als gamer.nl, gamert.nl etc etc

ben er niet zo bang voor!

En roepen dat games geen kunst is is net zo hard overeind te houden als roepen dat films geen kunst zijn... (meen ik serieus. Snap gevoelsmatig wel wat je bedoelt maar het klopt niet )

Jazzper schreef:
Ik pleit ook voor GamesMeter.nl! Juist het simpele edoch geniale concept van de meters maakt het verschil ipv wéér een zoveelste games blog. No offence overigens naar de enthousiastelingen hier

Ik zou me er zelfs voor willen inzetten. De infrastructuur is toch voorhanden? De kosten wordt nog een probleem. De content vult deels zelf lijkt me en deels op basis van inzet?

En juist door de 'saaie' (ik vind hem mooi overigens) vormgeving krijg je bij de games een bepaald publiek. Het jonge 'vet cool' publiek vliegt wel naar overdrukke sites als gamer.nl, gamert.nl etc etc

ben er niet zo bang voor!

En roepen dat games geen kunst is is net zo hard overeind te houden als roepen dat films geen kunst zijn... (meen ik serieus. Snap gevoelsmatig wel wat je bedoelt maar het klopt niet )

Zie ik hier nog een vrijwilliger?

Topictitel aangepast. Ik heb hier geen tijd voor, GamesMeter.nl komt er niet.

Jordy schreef:
Topictitel aangepast. Ik heb hier geen tijd voor, GamesMeter.nl komt er niet.
Misschien moet je 2010 van maken

Ik vind het wel een aardig idee..

In De Site > Algemeen > Deelname 'Gamesmeter':

Hallo iedereen,

Jordy heeft vrijwel bekend gemaakt niet in te zijn voor een gamesmeter. Naar mijn mening een echt gemis, want naast een MusicMeter, een MovieMeter en zelfs een BoekMeter hoort eigenlijk ook een GamesMeter. Echter denkt onze admin er helaas anders over. Toch lijkt het mij leuk om toch een soort van gamesmeter te ontwikkelen voor mensen die daar toch behoefte aan hebben. Maar, is die behoefte er wel?

Wat ik bedacht had was om gewoon met een aantal enthousiaste mede MuMe-leden een gamesgerelateerde website te maken waar mensen over games en gamesgerelateerde onderwerpen kunnen discussieren. Nou ben ik benieuwd wie behoefte heeft aan een gamesmeter, wie zich ervoor wil inzetten en wie nog goede ideeen weet.

Het zou fijn zijn als jullie zouden willen reageren. Alvast bedankt .

bro
ik zou echt wel graag een gamesmeter hebben. of ik me er echt ook voor kan inzetten is weer een andere vraag. lijkt me moeilijk om daar genoeg tijd voor vrij te maken. kheb wel niet echt geen idee hoe dat in elkaar zit

Dr.Greenthump
Ik heb zeker interesse. Onderhond?

bro schreef:
ik zou echt wel graag een gamesmeter hebben. of ik me er echt ook voor kan inzetten is weer een andere vraag. lijkt me moeilijk om daar genoeg tijd voor vrij te maken. kheb wel niet echt geen idee hoe dat in elkaar zit

Des te meer enthousiaste mensen we vinden, hoe minder het individuele werk hoeft te zijn.

bas
Ik vraag mij werkelijk al jaren af, waarom wel een musicmeter, moviemeter, maar geen gamemeter! Een gamemeter zou een prachtig initiatief zijn, en het is ook iets wat mij heel erg interesseert. Ik hoop dat de animo groot genoeg dat iemand met zoiets op 't web komt. Mijn stem heb je!

Justinx schreef:
In De Site > Algemeen > Deelname 'Gamesmeter':

Hallo iedereen,

Jordy heeft vrijwel bekend gemaakt niet in te zijn voor een gamesmeter. Naar mijn mening een echt gemis, want naast een MusicMeter, een MovieMeter en zelfs een BoekMeter hoort eigenlijk ook een GamesMeter. Echter denkt onze admin er helaas anders over. Toch lijkt het mij leuk om toch een soort van gamesmeter te ontwikkelen voor mensen die daar toch behoefte aan hebben. Maar, is die behoefte er wel?

Wat ik bedacht had was om gewoon met een aantal enthousiaste mede MuMe-leden een gamesgerelateerde website te maken waar mensen over games en gamesgerelateerde onderwerpen kunnen discussieren. Nou ben ik benieuwd wie behoefte heeft aan een gamesmeter, wie zich ervoor wil inzetten en wie nog goede ideeen weet.

Het zou fijn zijn als jullie zouden willen reageren. Alvast bedankt .

Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik me er graag voor wil inzetten om (te helpen) een gamesmeter op te zetten, maar dat gaat niet zomaar. GamesMeter is pas gamesmeter als het de engine/overzichtelijkheid en layout van de andere meter-sites gebruikt. Deze kun je echter niet zomaar kopieren natuurlijk, en zelfs al zou je dat doen dan is de hele site van scratch nabouwen ten eerste toch wel een beetje zonde van de tijd en ten tweede zal je het nooit precies hetzelfde krijgen.

obsessed schreef:
Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik me er graag voor wil inzetten om (te helpen) een gamesmeter op te zetten, maar dat gaat niet zomaar. GamesMeter is pas gamesmeter als het de engine/overzichtelijkheid en layout van de andere meter-sites gebruikt. Deze kun je echter niet zomaar kopieren natuurlijk, en zelfs al zou je dat doen dan is de hele site van scratch nabouwen ten eerste toch wel een beetje zonde van de tijd en ten tweede zal je het nooit precies hetzelfde krijgen.
Verder moet je volgende twee zaken niet uit het oog verliezen: 1) Jordi zou wel eens een recht kunnen hebben op de x-meter formule 2) Jordi zou wel eens www.gamesmeter.nl gereserveerd kunnen hebben (ik dacht dit eerder hier gelezen te hebben). Maw zonder toestemming van Jordi gaat niks. Maar ik kan mis zijn.

Dat was dus wat ik bedoelde

Ik heb GamesMeter.nl inderdaad geregistreerd, maar als je GameMeter of GamingMeter of wat dan ook wil starten heb ik juridisch geen been om op te staan natuurlijk. Ik heb niets vastgelegd, als dat al mogelijk is met zo'n algemene term.

Ik zou het wel heel sneu vinden om een site te beginnen, en dan dmv de naam of het uiterlijk net te doen alsof het bij de Meter-sites hoort. Alsof dat zo'n garantie voor succes is. BoekMeter en MusicMeter hadden misschien initieel wat meer aandacht dan een andere nieuwe site, maar na een paar weken blijven toch alleen de mensen over die de site echt leuk vinden, en MusicMeter begon pas na ongeveer een jaar een beetje bezoekers te trekken.

Begin gewoon een eigen site, met een eigen naam en een eigen look, en als 'ie goed genoeg is wordt het vanzelf wel wat. Ik zal me in ieder geval inschrijven

Justinx schreef:
Jordy heeft vrijwel bekend gemaakt niet in te zijn voor een gamesmeter.

Mijn hoeveelheid vrije tijd is de beperkende factor, niet of ik er "in" voor ben.

Ik zal me ook wel inschrijven. Al zal ik minder van me laten horen dan dat ik hier doe.

Speel overigens sinds gisteren Command & Conquer 3. Het is wel leuk tot nu toe, maar het weet me nog niet helemaal te grijpen. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

gemaster schreef:
Ik zal me ook wel inschrijven. Al zal ik minder van me laten horen dan dat ik hier doe.

Waar moet je je inschrijven dan.
Op google staat namelijk dat de pagina nog in werking is.

De site is er niet.

HiLL schreef:
De site is er niet.

ok

Gast
geplaatst: vandaag om 00:12 uur

geplaatst: vandaag om 00:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.