menu

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:

Njal schreef:
Moet het van de oorspronkelijke uitgave zijn ?
Deze van een reissue zou volgens mij wel voldoen.

Bedankt

Het is logisch dat het onmogelijk is om perfect consequent te zijn in het aanvaarden van toevoegingen wat betreft de kwaliteit van de hoesafbeelding. Over het algemeen gaat het goed, maar er zijn soms van die extremen die makkelijk te vermijden moeten zijn. Ik heb wel eens afkeuringen gehad voor het minste stipje dat misschien met een vergrootglas ergens te zien zou zijn. Er zit nog een jazzalbum in mijn collectie dat niet op de site staat omdat ik en een crewlid geen goede hoes vonden, terwijl er soms toch wel ergere gedrochten doorkomen.

Een frappant recent voorbeeld: Lenny Kravitz - Another Life (2004)

Je hoeft de afbeelding niet eens te vergroten om te zien wat er mis is. Afbeelding komt waarschijnlijk recht van discogs, waar ene gewoon de jewelcase mee heeft gefotografeerd. Ik kan niet begrijpen hoe zoiets hier op de site terecht komt. Ik weet niet wie het heeft geaccepteerd, wil ook niemand met de vinger wijzen, maar een beetje meer op elkaar afstemmen inzake kwaliteitseisen moet toch kunnen? Zoals nu is het nogal wrang voor iedereen die ooit uren heeft zitten zoeken naar een goede afbeelding om een album op de site te krijgen.

(afbeelding)

Iemand die een goed hoesje vindt voor deze? (of zin heeft om die toe te voegen?)
Darkside NYC - Suffer In Silence! | Releases | Discogs

Veel dank!

Sir Spamalot (crew)
Gezien het tijdstip van toevoegingen (veel te vroeg deze morgen), ben ik hoogstwaarschijnlijk de dader. Ondertussen heb ik een correcte (doch kleinere) hoes geplaatst. Bedankt om te melden, Kronos, morgen drink ik twee filterkoffies en wrijf ik twee keren goed in mijn ogen de "slapers"weg. Mijn verontschuldigingen, natuurlijk!

A propos, welke is dat jazzalbum waarvoor je de hoes zoekt? Misschien lukt het nu wel?

Sir Spamalot schreef:
Gezien het tijdstip van toevoegingen (veel te vroeg deze morgen), ben ik hoogstwaarschijnlijk de dader.

Waarmee mijn opmerking over lang zoeken naar goede hoezen gezeur blijkt want weinig mensen die zoveel tijd in deze site steken als jij. Al was het toch echt wel een slecht hoesje.

Ik denk dat deze jazzalbums nog niet op de site staan:

- Duets | Discogs

- In A Twentieth-Century Drawing Room | Discogs

We hebben ons toen een ongeluk gezocht naar een goede hoes. Succes als je je eraan wil wagen. Maar belangrijk is het niet en er zijn vast leukere dingen te doen.

Ha, die staat er al op. Wellicht door de schrijfwijze dat die niet op de artiestenpagina bij de andere albums staat: Dizzy Gillespie, Sonny Rollins & Sonny Stitt

Even een alias van maken met een correctie.

Sir Spamalot (crew)
Slavendrijvers

bennerd schreef:
Iemand die een goed hoesje vindt voor deze? (of zin heeft om die toe te voegen?)
Darkside NYC - Suffer In Silence! | Releases | Discogs

Veel dank!

Die hoes van de master lijkt me met wat kleine correcties bruikbaar, heb 'm ingediend.

Om nog even verder te klagen. Het zou handig zijn als de crewleden een geschiedenis van correcties (kunnen) inkijken. In 2011 corrigeerde ik de hoes van The Number of the Beast al eens, maar dat is inmiddels weer terug veranderd. Er is de originele versie met blauwe lucht en de latere heruitgave met grijze lucht. Als die laatste was het oorspronkelijk wel bedoeld (wordt vertelt door een bandlid ergens in de 'History of') maar zo is het oorspronkelijk dus niet verschenen, wat iedereen kan beamen die de lp van toen nog heeft. Op de Engelstalige wiki staat trouwens ook de verkeerde grijze hoes.

Ook weer lekker niet belangrijk maar just is just.

Is er iemand die deze hoes netjes kan maken?

Spargo - The Best Of Spargo (Vinyl, LP, Compilation) | Discogs

Alvast bedankt!

Is er iemand die deze wil toevoegen ?

RNGMNN - The Devil's Yell (CD, Album, Limited Edition, Numbered) | Discogs

en uiteraard mijn dank hiervoor alvast !

Ik heb net een album toegevoegd dat al op de site blijkt te staan. Het betreft Paveier - Üvverall. Mijn inzending mag dus verwijderd worden. Ik zal wel een verbeterde hoes aanleveren.

brajoapau (crew)
Pietro; ik heb hem inmiddels verwijderd.

Ik heb er weer een aantal om toe te voegen:

2 van Simon F (Fellowes):
Simon F* - Gun | Releases, Reviews, Credits | Discogs
Simon F* - Never Never Land | Releases | Discogs
Schtum (erg lekkere rock):
Schtum - Grow | Releases, Reviews, Credits | Discogs
Myles Goodwyn (zanger van April Wine):
Myles Goodwyn - Myles Goodwyn | Releases | Discogs
Van Blue Mink ontbreken nog 2 reguliere albums:
Blue Mink - Real Mink | Releases, Reviews, Credits | Discogs
Blue Mink - Our World | Releases, Reviews, Credits | Discogs
en een live-album:
Blue Mink - 'Live' At The Talk Of The Town | Discogs
en 2 compilaties:
Blue Mink - Melting Pot - The Best Of Blue Mink | Discogs
Blue Mink - Good Morning Freedom - The Anthology (2002, CD) | Discogs

Leuke compilatie van Gary Glitter:
Gary Glitter - The Gary Glitter Party Album | Discogs
(En er ontbreken ook nog wel een aantal reguliere albums, en ook nog andere compilaties, zie maar).
Compilatie van The Big Dish:
Rich Man's Wardrobe - A Concise History Of the Big Dish | Discogs

Succes er weer mee en alvast hartelijk bedankt

Maartenn (crew)
Ik zal eens kijken wat er mogelijk is.

Edit: het gros staat erop Dibbel

Ik had graag het volgende album toegevoegd gezien: John Mayall and the Bluesbreakers, feat. Walter Trout - Bluesbreaker

Ik zie graag Izgnanie van Andrey Dergachev toegevoegd.

Maartenn (crew)
Arbeidsdeskundige schreef:
Ik zie graag Izgnanie van Andrey Dergachev toegevoegd.

Andrey Dergachev - The Banishment (2013) - MusicMeter.nl

Maartenn (crew)
smoozycat schreef:
Ik had graag het volgende album toegevoegd gezien: John Mayall and the Bluesbreakers, feat. Walter Trout - Bluesbreaker

John Mayall's Bluesbrakers Feat. Walter Trout - Bluesbreaker (2000) - MusicMeter.nl

Maartenn (crew)
freakey schreef:
(quote)

Bluesbrakers.... om kotsmisselijk van te worden...
Geweldig, haha. Was me niet eens opgevallen. Copy / Paste van Discogs, waar het inderdaad verkeerd op staat: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.discogs.com/John-Mayalls-Bluesbrakers-Feat-Walter-Trout-Bluesbreaker/release/3027650&ved=2ahUKEwiTsJe2sabkAhWHKlAKHcnuApsQFjAAegQIBRAB&usg=AOvVaw0UbEGxPRTjaKDp5G2L0-KR

Hoi,
Hier weer een aantal om toe te voegen:

Allereerst natuurlijk Hitzone 90:
538 - Hitzone 90 (2019, CD) | Discogs
The Voices (Amerikaanse rock, lijkt wat op U2 en The Cult):
The Voices - The Voices | Releases | Discogs
Sara Craig (Canadese (pop)rock), 2 albums:
Sara Craig - Sweet Exhaust | Releases | Discogs
Sara Craig - Miss Rocket | Releases | Discogs
Aimee Mann Live (CD en DVD in 1 doosje):
Aimee Mann - Live At St. Ann's Warehouse | Releases | Discogs
De (in Nederland toch) bekendste compilatie van Steve Harley & Cockney Rebel staat er nog niet op:
Steve Harley & Cockney Rebel - Make Me Smile - The Best Of Steve Harley And Cockney Rebel (1992, CD) | Discogs
Nog 1 album van The Genuines:
The Genuines - Chasing The Voodoo | Releases | Discogs
Eerste album van Innes Sibun staat er nog niet op:
Innes Sibun - Superstitious | Releases | Discogs
Love Chain (Canadese hardrock):
Love Chain - Burn (1994, CD) | Discogs
Boom Crash Opera (Australische rock): Hele discografie:
Boom Crash Opera | Discography & Songs | Discogs
Compilatie van Trini Lopez (op het Nederlandse Masters-label):
Trini Lopez Collection: 20 Greatest Hits | Discogs
En nog heel heel veel reguliere albums en compilaties van deze man.

Alvast bedankt weer en hoop dat het allemaal lukt.

Maartenn (crew)
Ik ga ernaar kijken Dibbel

Als er nog iemand is die zich verveelt:

Ronnie Lane / Just For A Moment: Music 1973-1997 / six-CD box set | superdeluxeedition

Ik schrijf er wel een stukkie bij.....

Gast
geplaatst: vandaag om 20:33 uur

geplaatst: vandaag om 20:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.