De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 8 november 2007, 00:20 uur
Ik heb het plaatjestopic hierheen verplaatst en derhalve wat post aangepast.
Discogs was oorspronkelijk een site voor 'electronic'-muziek en is wat dat betreft toch wel een soort van walhalla op internet (zeker als je de moeilijk vindbare fora hebt ontdekt). Voor mijn toevoegingen (vooral electronic en dance) is het dan ook een fantastische bron.
Ik ben niet zo thuis in de decennia die jij noemt (niet zo erg dat ik albums zou kunnen vinden om toe te voegen), maar ik kan me voorstellen dat Discogs daar flink in gebreke blijft.
Rate Your Music heeft idd. veel, maar hun hoeseisen zijn beduidend lager dan die van ons, dus je komt daar ook een hoop slechte hoezen tegen (op Discogs overigens ook wel).
musicfriek schreef:
Discogs? Daar mis ik juist ontzettend veel. Erg matige site wat hoezen betreft en dan bedoel ik vooral de oudere albums (jaren 60, 70). Erg incompleet.
Discogs? Daar mis ik juist ontzettend veel. Erg matige site wat hoezen betreft en dan bedoel ik vooral de oudere albums (jaren 60, 70). Erg incompleet.
Discogs was oorspronkelijk een site voor 'electronic'-muziek en is wat dat betreft toch wel een soort van walhalla op internet (zeker als je de moeilijk vindbare fora hebt ontdekt). Voor mijn toevoegingen (vooral electronic en dance) is het dan ook een fantastische bron.
Ik ben niet zo thuis in de decennia die jij noemt (niet zo erg dat ik albums zou kunnen vinden om toe te voegen), maar ik kan me voorstellen dat Discogs daar flink in gebreke blijft.
Rate Your Music heeft idd. veel, maar hun hoeseisen zijn beduidend lager dan die van ons, dus je komt daar ook een hoop slechte hoezen tegen (op Discogs overigens ook wel).
0
geplaatst: 8 november 2007, 08:40 uur
_2M & Reptile71, bedankt voor jullie hulp...hij staat op de site!
0
geplaatst: 8 november 2007, 09:17 uur
Bedankt om de laatste CD van Hundred Reasons op de site te plaatsen!
0
geplaatst: 8 november 2007, 15:56 uur
Misschien dat ik iemand nog 1 ding kan vragen? Kan iemand deze voor mij verkleinen? Het is misschien erg moeilijk maar ik zou je erg dankbaar zijn!
Cover
Alvast ontzettend bedankt!!!
Cover
Alvast ontzettend bedankt!!!
0
geplaatst: 8 november 2007, 16:15 uur
0
geplaatst: 14 november 2007, 11:16 uur

Ik krijg deze afbeelding niet 'geresized' naar 200 x 200 voor het plaatsen bij het album; wat doe ik verkeerd?
0
geplaatst: 18 november 2007, 07:04 uur
Platen die ik mis op de Site en waarvan het mij niet lukt ze er op te krijgen:
- Bodeco, Callin' All Dogs en Bone Hair & Hide in het genre Rock
- Starlings, Too Many Dogs en Valid in het genre Avant Garde
- Boyler, Lord Palf in het genre Avant Garde
Wellicht dat het een collega MUME'r lukt?
- Bodeco, Callin' All Dogs en Bone Hair & Hide in het genre Rock
- Starlings, Too Many Dogs en Valid in het genre Avant Garde
- Boyler, Lord Palf in het genre Avant Garde
Wellicht dat het een collega MUME'r lukt?
0
lambf
geplaatst: 18 november 2007, 13:48 uur
Bij Psyclon Nine's INRI staan 2 en Crwn Thy Frnicatr zelfs 3 verschillende versie's. Welke moet ik nu toevoegen
.
.
0
_2M
geplaatst: 18 november 2007, 15:54 uur
De release die als eerste uitgekomen is lijkt me (http://www.discogs.com/release/805048). Wat 'INRI' betreft weet ik het niet, aangezien deze tegelijkertijd op verschillende labels is verschenen..
0
geplaatst: 27 november 2007, 15:29 uur
Ik probeer wel vaker albums toe te voegen aan de site, maar dan kom ik altijd in de problemen met de albumhoes en dan geef ik het op.
Ik heb nu ook een albumhoes van 200 bij 200 gemaakt. Maar deze krijg ik dan niet odner de 25 kb! Hoe doe ik dit?

Ik heb nu ook een albumhoes van 200 bij 200 gemaakt. Maar deze krijg ik dan niet odner de 25 kb! Hoe doe ik dit?

0
LoveStoned
geplaatst: 1 december 2007, 15:36 uur
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:
Ik zoek de Blue Note Trip CD: Lookin' Back, Movin' On...
De oranje hoes, met de donkere adro-vrouw die op het punt staat haar jasje uittetrekken.
Als ik Blue Note Trip intype vind ik niet op musicMeter deze CD....
De oranje hoes, met de donkere adro-vrouw die op het punt staat haar jasje uittetrekken.

0
geplaatst: 1 december 2007, 21:02 uur
LoveStoned schreef:
Je kan 'm zelf ook toevoegen.Ik zoek de Blue Note Trip CD: Lookin' Back, Movin' On...

Dit is alvast een goeie hoes waarvan je kan vertrekken:
http://www.discogs.com/viewimages?what=R&obid=460428
0
geplaatst: 1 december 2007, 21:15 uur
Chuck Taylor schreef:
Ik probeer wel vaker albums toe te voegen aan de site, maar dan kom ik altijd in de problemen met de albumhoes en dan geef ik het op.
(afbeelding)
(afbeelding)

Op het plaatje klikken en opslaan, het is nu 14,5 kb

0
geplaatst: 1 december 2007, 22:09 uur
Hee, de teller gaat weer achteruit. Stond net op 99.901
Nog 100 te gaan!
Nog 100 te gaan!
0
fredpit
geplaatst: 1 december 2007, 23:34 uur
LoveStoned schreef:

of op label zoeken

Blue Note
0
geplaatst: 4 december 2007, 16:49 uur
Als ik een tracklist van meer dan 40 nummers wil invoeren (via freedb.org) dan pakt deze het vrijwel nooit. Erg irritant, kun je de rest handmatig gaan invoeren. Kan hier naar gekeken worden?
0
geplaatst: 4 december 2007, 16:54 uur
musicfriek schreef:
Als ik een tracklist van meer dan 40 nummers wil invoeren (via freedb.org) dan pakt deze het vrijwel nooit. Erg irritant, kun je de rest handmatig gaan invoeren. Kan hier naar gekeken worden?
Idd lastig
0
titan (crew)
geplaatst: 5 december 2007, 13:09 uur
Ik heb ook nooit problemen met lange tracklisten.
0
geplaatst: 5 december 2007, 13:12 uur
Het gaat vaak om 2 tracklijsten (bv. dubbelcd's), de eerste pakt ie prima, maar vaak (niet altijd) als ik de 2e eronder plak, pakt ie helemaal niks. Misschien ligt het aan mijn IE, zou kunnen, ik las ergens zoiets. Maar ik voeg voorlopig geen dubbelalbums meer toe, het ontneemt mij de zin van toevoegen nogal 

0
geplaatst: 5 december 2007, 13:57 uur
musicfriek schreef:
Misschien ligt het aan mijn IE, zou kunnen
Misschien ligt het aan mijn IE, zou kunnen
Ook nooit last van (leve Firefox!)
0
geplaatst: 5 december 2007, 14:01 uur
musicfriek schreef:
Het gaat vaak om 2 tracklijsten (bv. dubbelcd's), de eerste pakt ie prima, maar vaak (niet altijd) als ik de 2e eronder plak, pakt ie helemaal niks. Misschien ligt het aan mijn IE, zou kunnen, ik las ergens zoiets. Maar ik voeg voorlopig geen dubbelalbums meer toe, het ontneemt mij de zin van toevoegen nogal

Het scriptje is inderdaad gebouwd met een lijst in gedachten zoals je die op Freedb aantreft. Je kunt niet zomaar zelf meerdere lijsten onder elkaar plakken en verwachten dat het altijd blijft werken
Het is natuurlijk ook maar een hulpje. Vindt MusicBrainz 'm niet, toevallig?
0
geplaatst: 5 december 2007, 14:07 uur
Jordy schreef:
Vindt MusicBrainz 'm niet, toevallig?
Vindt MusicBrainz 'm niet, toevallig?
Daar zal ik eens naar kijken, die gebruik ik nooit, kan er nog niet helemaal mee uit de voeten.
Maar dat plakken zal wel moeten bij freedb.org, want dubbelalbums staan daar altijd apart vermeld (disc 1, disc 2). Of moet ik dan gewoon doornummeren?
0
geplaatst: 5 december 2007, 14:16 uur
Volgens mij moet doornummeren inderdaad gewoon werken. Meestal als ik een album toevoeg wat niet op freedb.org staat, tik ik een 'freedb-alike' lijst in een tekstbestand en plak dat in MuMe, dat gaat sneller dan toevoegen met de velden. En dat werkt ook gewoon.
0
geplaatst: 5 december 2007, 14:25 uur
Ja, bij mij (met Firefox) ook, zolang ik me aan de free-db "opmaak" houd (geen witregels tussen de verschillende cd's e.d.), gaat het goed . De nummers die ervoor staan maken niets uit. Al zou je overal "1." voorzetten in plaats van het goede nummer, dan pakt dat tooltje 'm nog. Ik ben wel eens wat tracklists tegen gekomen waar nummers in ontbaken en die kon ik dan gewoon met een willekeurig nummer tussenvoegen.
0
fredpit
geplaatst: 5 december 2007, 15:17 uur
Ik copieer alles hopsa in een keer op freedb.(meerdere schijfen van dubbelalbum staan meestal bij elkaar) plak in script en pas het aan (overbodige info etc verwijderen) doornummeren hoeft niet.
Moet zeggen dat ik hier ook pas zojuist achter ben gekomen...dat worden veel verzamelalbums de komende tijd
Musicbrains heeft weinig jazz staan. Automatisch importeren werkt daar voor mij dan ook zelden
Moet zeggen dat ik hier ook pas zojuist achter ben gekomen...dat worden veel verzamelalbums de komende tijd
Musicbrains heeft weinig jazz staan. Automatisch importeren werkt daar voor mij dan ook zelden
* denotes required fields.