MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Bij dubbelCd's ed. plak ik ook de tracklistings van freedb gewoon onder elkaar. Werkt prima. Misschien is het een browser-gerelateerd probleem?

Als ik een tracklisting daar niet aan tref, zoek ik hem ook gewoon ergens anders op. Musicbrainz heeft ook een hoop staan dat de automatische import niet pakt en ook Gracenote.org heeft een redelijke database.

Kan iemand voor mij deze op het juiste formaat maken?

(afbeelding)

Alvast Bedankt!

Jornaquin
Voor de liefhebbers van toevoegen

And So I Watch You From Afar - This Is Our Machine And Nothing Can Stop It (EP)

Stars Of Track And Field - Centuries Before Love And War

herman schreef:
Als ik een tracklisting daar niet aan tref, zoek ik hem ook gewoon ergens anders op. Musicbrainz heeft ook een hoop staan dat de automatische import niet pakt en ook Gracenote.org heeft een redelijke database.

Ik zal dit weekend de import mogelijkheid wat uitbreiden, er kan naast MusicBrainz ook op Audioscrobbler/Last.fm en Discogs via een webservice gezocht worden naar tracklistings. De freedb copy/paste kan dan als laatste optie gegeven worden als het album echt nergens gevonden kan worden, want Freedb is volgens mij niet geautomatiseerd te benaderen.

Overigens, als ik zoek op freedb.org naar Radiohead vindt ie niets, waar halen jullie die tracklistings dan vandaan?

fredpit
Jordy schreef:
(quote)

Overigens, als ik zoek op freedb.org naar Radiohead vindt ie niets, waar halen jullie die tracklistings dan vandaan?

Heb sinds eergisteren hetzelfde probleem. Probleempje bij freedb.?

Just Like Gravity van CPR (Crosby, Pevar & Raymond) staat er ook nog niet op... erg fraaie CD.

Er zijn vanaf nu bij toevoegen en corrigeren 4 manieren om niet zelf de tracks te hoeven typen

(afbeelding)

de Freedb-import door middel van ouderwets copy/pasten...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

...of anders door een druk op een van deze knoppen een "automatische" import van gegevens opgehaald bij de desbetreffende site

Ik hoor graag jullie ervaringen. Het liefst zou ik Freedb er helemaal uit gooien. Kunnen jullie aangeven welke van de drie "automatische" imports de beste resultaten geeft? Mocht een album WEL op freedb staan maar NIET automatisch gevonden worden, kunnen jullie dat dan melden?

Wauw, dat lijkt me wel een hele fijne toevoeging.

Thanks!

lambf
Erg handige toevoeging

Edit: Bij Seven Minutes of Nausea vind hij hem niet bij Dscogs, terwijl hij wel op Discogs staat

Okee kom maar even met een paar voorbeelden, dan zal ik morgen of zondag even kijken wat er verbeterd kan worden

Sheplays
Mij lukt het natuurlijk weer niet, zelfs FreeDB.org wil niet meer meewerken!

*edit: The Church - Deep in the Shallows
Handmatige invoer in het veld (zonder time) resulteert er overigens in dat de eerste woorden in de titel komen en het laatste woord in tracktime
Ik heb het opgegeven.....

Nee, wat er aan de hand is met die site, ik weet het niet. Bij alles wat je intikt geeft de site no results aan. Paar weken geleden ook al

geef van elk album dat problemen geeft (bv. onterecht geen Discogs resultaat terwijl ie wel op Discogs staat) svp even exacte artiest en album titel

Dat had ik dus met This Mortal Coil - 1983-1991. Staat wel op die site, maar pakt hem hier niet. Titel staat daar als 1983 ~ 1991.

Jordy schreef:
geef van elk album dat problemen geeft (bv. onterecht geen Discogs resultaat terwijl ie wel op Discogs staat) svp even exacte artiest en album titel

Howie B - Folk (discogslink)
Howie B - Last Tango in Paris (discogslink)

Die laatste staat inmiddels ook hier op de site.

Ongetwijfeld door het eventuele puntje achter z'n naam, ik zal daar nog eens naar kijken.

Ik heb de Freedb-import mogelijkheid voor nu even weggehaald. Als die site het ooit weer gaat doen EN als blijkt dat de overige 3 import knoppen niet voldoen, zal ik 'm weer terugzetten.

Bij populaire albums met veel stemmen vind ik het altijd jammer als het er nog nooit van is gekomen om de tracktijden er via een correctie alsnog in te voeren. Vaak een kwestie van op zo'n importeer-knop drukken, alles even te checken, en op te slaan. Mocht iemand even willen helpen, thanks!

U2 All That You Can't Leave Behind 2000
Alanis Morissette Jagged Little Pill 1995
St. Germain Tourist 2000
Nelly Furtado Loose 2006
Mika Life in Cartoon Motion 2007
Razorlight Razorlight 2006
Jack Johnson In Between Dreams 2005
Queens of the Stone Age Era Vulgaris 2007
Rammstein Sehnsucht 1997
Queensrÿche Operation: Mindcrime 1988
Nine Inch Nails The Fragile 1999
Pulp Different Class 1995
Midlake The Trials of Van Occupanther 2006
Gwen Stefani Love, Angel, Music, Baby 2004
Jawat! Ut Zwarte Aap 2005
Linkin Park Reanimation 2002
Hard-Fi Stars of CCTV 2005
Audioslave Out of Exile 2005
U2 18 Singles 2006
John Mayer Continuum 2006
Spinvis Goochelaars & Geesten 2007
David Bowie Diamond Dogs 1974
Papa Roach Infest 2000
Underworld Second Toughest in the Infants 1996
Prince Lovesexy 1988
Athlete Tourist 2005
Within Temptation The Heart of Everything 2007
Jay-Z Kingdom Come 2006
Paolo Nutini These Streets 2006
Velvet Revolver Contraband 2004
Sonic Youth Rather Ripped 2006
David Bowie The Singles Collection 1993
Howard Shore The Lord of the Rings: The Return of the King 2003
Toto Past to Present 1977-1990 1990
Johnny Cash At Folsom Prison 1968
The Breeders Last Splash 1993
Sonic Youth EVOL 1986
Explosions in the Sky All of a Sudden I Miss Everyone 2007
Ilse DeLange The Great Escape 2006
The View Hats Off to the Buskers 2007
Robbie Williams I've Been Expecting You 1998
Air Traffic Fractured Life 2007
Kate Nash Made of Bricks 2007
Beck The Information 2006
Kyuss Blues for the Red Sun 1992
Heather Nova Oyster 1994
Incubus Light Grenades 2006
Acda en de Munnik Groeten Uit Maaiveld 2002
De Dijk Het Beste Van 1998
Machine Head The Blackening 2007
Soulfly Soulfly 1998
Red Hot Chili Peppers Red Hot Chili Peppers 1984
Sean Paul The Trinity 2005
Manic Street Preachers Send Away the Tigers 2007
A Balladeer Panama 2006
Bush Razorblade Suitcase 1996
Pixies Death to the Pixies 1997
The Feeling Twelve Stops and Home 2006
Herman van Veen In Vogelvlucht 1987
Wir Sind Helden Von Hier an Blind 2005
Acda en de Munnik Op Voorraad Live 1999
Within Temptation Enter 1997
Marillion Afraid of Sunlight 1995
The Thrills So Much for the City 2003
Van Dik Hout Van Dik Hout 1994
Talking Heads More Songs About Buildings and Food 1978
Garbage Beautiful Garbage 2001
Tom McRae Tom McRae 2000
Alanis Morissette Under Rug Swept 2002
Kruder & Dorfmeister The K&D Sessions 1998
The Roots The Tipping Point 2004
Jedi Mind Tricks Violent by Design 2000
Linkin Park Live in Texas 2003
Anouk Lost Tracks 2001
Krezip What Are You Waiting For 2005
Bush The Science of Things 1999
Ghostface Killah Supreme Clientele 2000
Judas Priest Painkiller 1990
Eminem Presents the Re-Up 2006
Marco Borsato Zien 2004
Nirvana With the Lights Out 2004
Osdorp Posse Afslag Osdorp 1995
Aerosmith Big Ones 1994
Krezip Days Like This 2002
Bettie Serveert Lamprey 1995
The Sheer The Keyword Is Excitement! 2004
Lloyd Banks Rotten Apple 2006
Toto Kingdom of Desire 1992
Cypress Hill Skull & Bones 2000
The Breeders Pod 1990
...And You Will Know Us by the Trail of Dead Worlds Apart 2005
Moondog Jr. Everyday I Wear a Greasy Black Feather on My Hat 1995
The Byrds Sweetheart of the Rodeo 1968
Pixies Wave of Mutilation 2004
Evanescence Anywhere But Home 2004
The Offspring Greatest Hits 2005
Daryll-Ann Weeps 1996
Ultravox Vienna 1980
Jackie Brown 1997

Ik vind tracktijden ook heel belangrijk. Telkens ik een album tegenkom zonder tracktijden, vul ik ze dan ook in.

Ik heb me al afgevraagd of er soms een lijst kan gemaakt worden (zoals een tijd geleden met die labels) waar er een overzicht is met alle albums die nog geen tracktijden hebben, dan wil ik er wel een groot deel invoeren!

Allmusic
Jordy schreef:
Ik hoor graag jullie ervaringen. Het liefst zou ik Freedb er helemaal uit gooien. Kunnen jullie aangeven welke van de drie "automatische" imports de beste resultaten geeft? Mocht een album WEL op freedb staan maar NIET automatisch gevonden worden, kunnen jullie dat dan melden?

Musicbrainz geeft bij mij absoluut de beste resultaten. Alleen wanneer de tracktijden niet bekend zijn, wordt er overal 0:00 ingevuld.

Discogs geeft weinig resultaten, maar je krijgt wel meteen de melding dat er geen gegevens gevonden zijn. Bij Last-FM duurt dit weer erg lang, geeft bovendien geen enkel resultaat.

Edit: het is alweer veranderd zie ik.

MetalDex
Kan het veldje waarin je de tracklijsten zelf in kunt copy/pasten niet terugkomen? Dat is erg handig als je de titels zelf in moet vullen. In kladblok typen en dan copy/paste gaat stukken sneller dan elke track één voor één in te moeten vullen.

MetalDex schreef:
Kan het veldje waarin je de tracklijsten zelf in kunt copy/pasten niet terugkomen?

Heel graag idd. Watcha - Veliki Cirkus staat wel op freedb, maar wordt niet automatisch gevonden wegens kleine spelverschillen (Circus vs Cirkus). Zonder dat veld kan je gaan overtypen.

feedback topic:

Jordy schreef:
Prima, ik zal zorgen dat er weer een veld voor invoer van tracklists komt. Hier kun je dan in allerlei formaten (niet alleen Freedb) tracklists invoeren, en de site zal dan proberen om daar iets van te maken.

Deze staat in de lijst, maar is voorzien van tracktijden. Waar kan hem dat in zitten? De lege trackvelden onderaan?

Hmn ja er gaat inderdaad iets nog niet helemaal goed, zal dat nu even fixen

Nu heb ik pas 3 albums ingevoerd sinds die nieuwe knoppen voor de tracklist er zijn, maar die nieuwe knoppen reageerden bij mij helemaal niet, terwijl die Freedb knop bij 1 album tenminste nog een tracklist opleverde. De rest heb ik dus gewoon ouderwets gecopy-paste.

Succes freddze, jij zal je vast niet vervelen in de wintermaanden!

Bij de discogs importknop geeft het berichtje steeds aan dat ie de tracks bij freedb.org weg haalt? Is dat een foutje?

Ja.

En er is weer een copy/paste veldje. Mocht je nou een tracklist plakken die volgens jou WEL in een enigzins normaal formaat is, maar toch NIET goed geinterpreteerd wordt door de site, meld dat dan even svp

Als ik tracktijden toevoeg via de copy/paste veld en de seconden eindigen van een bepaalde track op '00' dan blijft de tracklengte van het desbetreffende nummer leeg. Dit is via Freedb.org, ook moet ik weer tabjes tussen de nummers en tracktijden zetten

Gast
geplaatst: vandaag om 11:23 uur

geplaatst: vandaag om 11:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.