MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Dat eerste ga ik nu gelijk even fixen, dat tweede snap ik niet, waarom moet dat?

Als ik de copy/paste functie gebruik en ik kopieer het direct van freedb.org naar de copy/paste veld dan importeert die de nummers niet, wel als ik er tabjes tussen zet.

Kun je een linkje naar die lijst geven? Ik kan nu even niet in IE7 testen, maar ik neem aan dat er op z'n minst toch wel een spatie tussen titel en tijdsduur komt te staan na het plakken? Dat zou nl. genoeg moeten zijn.

En anders, sorry, maar dan moet je inderdaad Firefox gebruiken of de tracklist zelf bewerken. Er moet IETS aanwezig zijn om de titel van de tijdsduur te kunnen onderscheiden.

Het ging om dit album Blue Öyster Cult - Imaginos

Het is op zich geen probleem. Maar het heeft ooit wel gewerkt

Als je nou het precieze freedb linkje even geeft, dan kan ik er even naar kijken er staan nl. meerdere tracklists van dat album op die site

Jordy schreef:
Als je nou het precieze freedb linkje even geeft, dan kan ik er even naar kijken

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar waarschijnlijk dit http://www.freedb.org/freedb/rock/7a0d0109

Jordy schreef:
Lijkt me een bugje, ik zet het op de lijst

Ik heb dus exact dezelfde bug.

Klumpie schreef:
Als ik de copy/paste functie gebruik en ik kopieer het direct van freedb.org naar de copy/paste veld dan importeert die de nummers niet, wel als ik er tabjes tussen zet.

volgens mij gaat dat nu wel goed?

Jordy schreef:
(quote)

volgens mij gaat dat nu wel goed?

Ja het importeert nu wel, maar de nummers blijven nog voor de titel staan.
(afbeelding)

Dan wil ik weer graag weten welke lijst je probeert te importeren

Zo te zien werkt het weer perfect!

Niet helemaal perfect denk ik. Bij discogs geeft ie als melding (met tracks invoeren) als hij geen tracks vindt dat hij de tracks niet gevonden heeft op freedb.org. Lijkt me niet helemaal juist.

musicfriek schreef:
Niet helemaal perfect denk ik. Bij discogs geeft ie als melding (met tracks invoeren) als hij geen tracks vindt dat hij de tracks niet gevonden heeft op freedb.org. Lijkt me niet helemaal juist.
Ja friek, als alles perfect zou zijn was er niks meer te doen...

Hoe het zit weet ik niet, maar op die discogs knop klikken werkt bij mij niet, hij gaf dat de tracks niet op discogs staan, terwijl ik ze uiteindelijk daar vandaan maar heb gekopieerd naar hier.

reptile71 schreef:
(quote)
Ja friek, als alles perfect zou zijn was er niks meer te doen...

Hoe het zit weet ik niet, maar op die discogs knop klikken werkt bij mij niet, hij gaf dat de tracks niet op discogs staan, terwijl ik ze uiteindelijk daar vandaan maar heb gekopieerd naar hier.

Dat zeg ik, de knop linkt niet naar discogs denk ik.

Ach, bij mij zal alles er wel weer aan liggen dat ik nog IE 6 heb haha... Tijd om 7 ereens op te zetten...

Ik voegde zojuist een EP van Cut City toe uit 2005, genaamd Cut City. Toen ik op de 2de toevoegpagina kwam kreeg ik zonder ook maar ergens te hebben geklikt al het bericht dat de tracklist op freedb gevonden was. Dat is luxe dacht ik, het gaat nu helemaal vanzelf... Wat bleek, alle tracks van Cut City - Exit Decades (2007) waren uit zichzelf ingevuld. Die moest ik dus handmatig eerst verwijderen voor ik handmatig de tracks kon invullen. Hoe kan dit?

Klopt, ik heb dat gisteren ook gehad dat freedb.org de verkeerde tracks voorstelde. Ik voegde ik namelijk het self-titled debuut album van Wet Willie toe (probeer je hier aub niets bij voor te stellen ) en kreeg de tracks van hun Greatest Hits album.

Maar als je ziet dat de tracks niet kloppen, kan je nu weer een volledige tracklijst plakken in het veld waar de importeren-knop onder staat en vervolgens op die knop importeren klikken, dus qua "handmatigheid" valt dat zeer goed mee.

Het is niet omdat Jordy 't makkelijker gemaakt heeft om albums toe te voegen (we moeten nu zélf niet meer altijd op zoek naar de tracks), dat niet élke toevoeging vooraleer ze verstuurd wordt dubbel en dik moet gecontroleerd worden!

Ja controleren is des te belangrijker nu blijkt, maar dan nog mijn complimenten aan Jordy voor het nieuwe systeem!

Dus ik kan importeren klikken zonder eerst de foute tracks weg te halen?

Ja, die zullen als het goed is gewoon overschreven worden met de lijst die jij plakt

Het is ook maar een hulpje he. Grote structurele fouten in het import scriptje wil ik wel fixen, maar perfect zal het nooit worden.

lambf
Moet je met verschillend gastartiesten gastartiest 1 en gastartiest 2 neerzetten, of gastartiest 1 and gastartiest 2 gebruiken ? of gastartiest 1 / gastartiest 2 ?

of komma's of puntkomma's gebruiken... ?

lambf
Bij Zoogoo zie je 2 albums. Aleebei op verschillende labels met verschillende namen. Maar de tracks zijn, behalve het door de war gooien van de tracklisting, nagenoeg hetzelfde. Mag ik ze nu allebei toevoegen?

Ik heb nu die van het label Lycanthropy toegevoegd, omdat deze ze ook offiieel uitgeeft op media. Bij Earsheltering is het alleeen een gratis download.

handsome_devil
Bij Amanda Woodward - La Decadence de la Decadence (2004):

Harco schreef:
De track La Décadence de la Décadence is toch wel een screamo-klassieker. Ik zal eens wat meer screamo-releases toevoegen, ook al luister ik er zelf nooit meer naar om eerlijk te zijn. Staat echt barweinig op deze site wat dat betreft.

Inderdaad. Ik heb hier ook nog wat releases liggen die ik ooit nog moet toevoegen, maar ik ben zo lui

sxesven
Harco schreef:
De track La Décadence de la Décadence is toch wel een screamo-klassieker. Ik zal eens wat meer screamo-releases toevoegen, ook al luister ik er zelf nooit meer naar om eerlijk te zijn. Staat echt barweinig op deze site wat dat betreft.

Less talk, more toevoegen...

Harco
Ik heb er al een paar toegevoegd, maar er zijn nog tientallen die ik moet toevoegen. Sowieso de hele catalogus van Level Plane en Ebullition.

handsome_devil
Doe je best, ik zou je eeuwig dankbaar zijn

sxesven
Kan geen kwaad natuurlijk, hoewel het soms verschrikkelijk is om een goed hoesje te vinden (een beetje normale formaten afbeeldingen op de Level Plane website zou geen kwaad kunnen...) hoewel Ebullition wel redelijk gedocumenteerd is, maar die verzuimen dan weer releasedata bij hun releases te melden, óók zo mateloos irritant. Ebullition doet trouwens wel meer dan screamo hoor. Wat mij betreft hun belangrijkste screamoplaten (Orchid, Reversal of Man, Yage) staan hier inmiddels wel op. Maar goed, ook op emogebied is er nog een hoop te doen. Succes met de hoesjes.

Harco
Yaphett Kotto ook niet te vergeten.

Ik tag de albums op mijn PC altijd (vroegah ook al) en daarbij zocht ik ook altijd om 200x200 album covers. Voor Level Plane platen meestal goed te vinden. Alleen heb je soms problemen met enkele splits, zoals die van Neil Perry en Kaospilot.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.