MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
sxesven
YK staat er ook op natuurlijk.

Voor moderne Level Plane trouwens wel te doen, maar oudere (vinyl)splits en sowieso vroege releases (juist de interessantste) een stuk lastiger. En degelijke afbeeldingen van reguliere Saetia releases ben ik bijvoorbeeld echt nog nooit tegengekomen. Wat dat betreft is eBay trouwens wel een uitkomst, soms wordt er eens zoiets verkocht en vaak staan er dan uitstekende foto's bij, erg nuttig zo af en toe.

handsome_devil
*heeft inspiratie gekregen en downloadt even level plane discografie *

Harco
sxesven schreef:
YK staat er ook op natuurlijk.

Voor moderne Level Plane trouwens wel te doen, maar oudere (vinyl)splits en sowieso vroege releases (juist de interessantste) een stuk lastiger. En degelijke afbeeldingen van reguliere Saetia releases ben ik bijvoorbeeld echt nog nooit tegengekomen. Wat dat betreft is eBay trouwens wel een uitkomst, soms wordt er eens zoiets verkocht en vaak staan er dan uitstekende foto's bij, erg nuttig zo af en toe.

Klopt, dan dook er op eBay ineens een advertentie op met een mooie scan.

Reden dat ik in de verleden tijd praat, is omdat ik eigenlijk nooit meer screamo luister. Laatst heb ik 1905 - Voice nog eens opgezet, en de split tussen Nederlanders Dodewaard en The People Listening, Wonder. Blijft leuk natuurlijk. De Dodewaard-side was sowieso een van mijn favoriete dingen binnen de screamo.

fredpit schreef:
Ik heb een vermoeden dat er wat country en soul/funk ook nog behoorlijk wat mist.

Ik zit nogal eens op Rate Your Music en ik zie daar eigenlijk meer albums die niet op musicmeter staan dan albums die er wel op staan....

Klopt, van soul/funk mist er echt nog heel veel. Ik kom vingers tekort om die allemaal toe te voegen. Er zijn helaas maar een paar users die die albums toevoegen. Maar ik vind het wel leuk om die toe te voegen. Rateyourmusic heeft een ongelooflijke database, ik raak daar maar niet uitgekeken. Alleen jammer dat toch wel vaak de tracklist daar ontbreekt. Maar goed, die kun je elders wel weer vinden.

Er zijn helaas maar een paar users die die albums toevoegen.

Daar kun je niets aan doen, kunt de mensen (users) toch niet verplichten om Albums toe te voegen. Ik doe 't ook wel graag, om m'n steentje bij te dragen aan de site.

Nee, dat is waar en dat het genre niet zo populair is op deze site speelt natuurlijk ook een rol. Des te meer er overblijft voor mensen die ze wel willen toevoegen Weet dat jij het ook graag doet, we staan zowat op gelijke hoogte

Jij bent toch een beetje fanatieker dan ik.

Ik vraag me af of dit album op de site mag. Ik heb het nog niet proberen toe te voegen: DeepChord - Vantage Isle (2007, Vinyl) | Discogs

De nummers staan gecredit als mixen, maar komen op mij over als duidelijk aparte nummers. Het lijkt gewoon een album van twee artiesten als groep. Individuele en samen gemaakte 'zogenaamde mixen' staan erop en er is één bijdrage in de vorm van een convextion mix dat ook een origineel nummer lijkt.

op de site staat als regel: Remixes en live-uitvoeringen gelden niet als nieuwe track.

Er is een verschil tussen mixen en remixen. Bij remixen worden herwerkingen gemaakt van patronen uit het originele nummer, er blijft instrumentale muziek van het origineel behouden. Bij mixen hoeft dit niet, alleen de vocalen -als die er zijn- komen weer terug en het nummer kan gemaakt zijn zonder de muziek van het origineel verder te horen. In dit geval zijn er geen vocalen. Misschien dat bepaalde zelfde field recordings op een andere manier terugkomen, maar dat heb ik niet opgemerkt.

Goed, normaal zou het me niet veel kunnen schelen, maar het is voor mij toch zeker één van de beste albums van het jaar Dus heeft dit recht op Musicmeter te mogen?

_2M
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij dit album:
Machinefabriek - Kruimeldief (Machinefabriek Remixed) (2007) - MusicMeter.nl

John Doe schreef:
De nummers staan gecredit als mixen, maar komen op mij over als duidelijk aparte nummers.

Dat had ik bij bovenstaand album ook, vandaar dat ik hem toegevoegd heb. Aangezien deze geaccepteerd is, mag die van DeepChord er denk ik ook wel op.

Ik zou (als het mogelijk is) weleens statistiekjes willen zien van:

- in welk jaar werden de meeste albums toegevoegd?
- top 20 toevoegers van 1 jaar geleden
- wie heeft in 2007 de meeste stemmen uitgebracht?
- welk artiest is het meest toegevoegd in 2007?
- hoeveel gebruikers zijn er bijgekomen in 2007?

En er zal vast wel meer zijn. Noem me maar statistiekfriek, maar ik vind (en anderen ook denk ik) dat soort dingen heerlijk om te lezen

fredpit
Ik heb er dit jaar 956 toegevoegd

nou vooruit, voor een keertje dan

musicfriek schreef:

in welk jaar werden de meeste albums toegevoegd?

1 2003
18663 2004
18023 2005
28621 2006
38936 2007

wie heeft in 2007 de meeste stemmen uitgebracht?

shinybeast 10004
timon 7429
Harald 7058
deric raven 2924
Allmusic 2858
grot 2734
EVANSHEWSON 2681
patrick_p72 2215
poepsieske 2131
LeRoi 2083
SirNoodle 2012
PinkEclipse 1899
Gish 1836
Villableeker 1784
Ceasar 1713
Empyrium 1702
Tekh 1630
Paalhaas 1626
Droombolus 1610
tangmaster 1538
Cygnus 1521
accuracy 1450
Jesusfreen 1406
J.J. Wever 1399
The Scientist 1391
tondeman 1364
divart 1347
timhardt 1347
marco straaten 1318
Tribal Gathering 1284

hoeveel gebruikers zijn er bijgekomen in 2007?

evt. bans buiten beschouwing gelaten:

2003 1
2004 1006
2005 3991
2006 7042
2007 7723

Jordy schreef:

1 2003
18663 2004
18023 2005
28621 2006
38936 2007

Mooie stijgende lijn zit daarin zeg. Volgend jaar voor de 48000?

LeRoi schreef:
Platen die ik mis op de Site en waarvan het mij niet lukt ze er op te krijgen:
- Bodeco, Callin' All Dogs en Bone Hair & Hide in het genre Rock
- Starlings, Too Many Dogs en Valid in het genre Avant Garde
- Boyler, Lord Palf in het genre Avant Garde

Wellicht dat het een collega MUME'r lukt?

En hup, ze staan erop!

In De Site > Algemeen > Ik wordt hier zo langzamerhand echt pissig over:

Waarom zit ik altijd langer te kloten met het invoeren van een geschikte cover voor op de site dan alle nummers in te voeren... ***** ik wordt hier zo moe van. Altijd maar aan die lage kb's houden. Echt of jullie zijn gewoon meesters in het resizen of jullie hebben de lat wel erg laag gelegd. Natuurlijk kan ik ook fouten maken, maar zelf als ik ze resize met photoshop en ze op de laagste kwaliteit op sla zijn ze nog steeds te groot. Of wanneer ik ze vervolgens in Paint open en dan nog een keer opsla krijg ik weer hetzelfde verhaal.

Dus doe er aub iets aan, want ik wil gewoon snel en gemakkelijk albums kunnen invoeren op deze site.

_2M
Nooit problemen mee. Geef eens een voorbeeld?

Onslaught schreef:
Dus doe er aub iets aan, want ik wil gewoon snel en gemakkelijk albums kunnen invoeren op deze site.

Als je nou gewoon eens het topic albums toevoegen aan de site doorleest, dan vind je genoeg tips daarover. Dus niet zo boos zijn, meneertje

godlydevil7
Kan dit niet in het Feedback topic? En

musicfriek schreef:
Als je nou gewoon eens het topic albums toevoegen aan de site doorleest, dan vind je genoeg tips daarover. Dus niet zo boos zijn, meneertje

Dit zegt genoeg denk ik.

Ik ga een beetje 52 pagina's doorspitten... Laat maar zitten.

Nog nooit problemen gehad met de covers. De kans lijkt me nog groter dat je de breedte niet precies juist hebt, dan dat de filesize te groot is.

Onslaught schreef:
Ik ga een beetje 52 pagina's doorspitten... Laat maar zitten.

Je kan ook gewoon het juiste topic opzoeken en een fatsoenlijke vraag stellen.

Waarom staat er op jullie wiki niet gewoon een goede uitleg over hoe je dit het beste kunt doen.

En sorry dat ik zo begon, maar ik word er ook gewoon pissig over dat het nooit wil snap je wel. Als je vervolgens dan ook nog van die niets-helpende reacties krijgt over mijn spelling enzo...

Als jij pissig begint is het niet zo raar dat je een beetje flauwe reacties krijgt. Jouw bericht nodigt niet echt uit tot serieuze reacties.

Heb je ook gelijk in. Gelukkig zijn er mensen die daar toch doorheen kijken en me advies hebben gegeven zodat ik ook weer rustig ben

Ik denk dat ik het nu wel voor elkaar moet krijgen.

Ik had http://www.irfanview.com/ als tip willen geven, maar die site is uit de lucht momenteel? Als je die download dan kun je heel makkelijk hoezen verkleinen naar 200 x 200.

Een andere tip: mocht een hoes dan nog groter zijn dan 25 kb, dan kun je het hoesje opslaan als TIF-file en daarna weer als jpeg-file. Gegarandeerd dat je dan onder de 25 kb zit. Maar dit is niet zo heel vaak nodig gelukkig.

Even wachten dat die site weer online is lijkt me.

Gewoon PhotoFiltre downloaden. Heb je ook in de Nederlandse taal en persoonlijk vind ik die ook handiger dan irfanview, die volgens de site wordt aangeraden.

http://www.photofiltre.com/

musicfriek schreef:
Ik had http://www.irfanview.com/ als tip willen geven, maar die site is uit de lucht momenteel? Als je die download dan kun je heel makkelijk hoezen verkleinen naar 200 x 200.
Een andere tip: mocht een hoes dan nog groter zijn dan 25 kb, dan kun je het hoesje opslaan als TIF-file en daarna weer als jpeg-file. Gegarandeerd dat je dan onder de 25 kb zit. Maar dit is niet zo heel vaak nodig gelukkig.

http://filehippo.com/download_irfanview/

Dank Hillie en Klumpie

Nu moet het toch haast wel lukken.

Casartelli (moderator)
musicfriek schreef:

Dat is mij ook wel eens gelukt met vergroten naar 400x400 en dan weer terug naar 200x200 (en dat allemaal in MS Paint). Hoesje werd nog goedgekeurd ook geloof ik.

Verdient evengoed allemaal geen schoonheidsprijs.

Ook bedankt voor de tip musicfriek. Ik heb het programmatje al via een andere website gedownload en het is me gelukt. Maar ben nog niet helemaal tevreden over de kwalieit, dat is mijn eigen schuld geweest.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:38 uur

geplaatst: vandaag om 09:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.