De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2008, 11:57 uur
En zo zijn er wel meer mensen die hem wilde helpen. Jammer hoor.
@Paul, het is wel redelijk druk, maar de gemiddelde wachttijd is nogal altijd vrij laag hoor.
@Paul, het is wel redelijk druk, maar de gemiddelde wachttijd is nogal altijd vrij laag hoor.

0
geplaatst: 24 februari 2008, 12:30 uur
Of je schuift je eigen onkunde af op zo'n beetje álle andere users, nou ja zeg. Zo moeilijk is het allemaal echt niet, en veel helderder dan de uitleg van Herman kunnen we het niet maken.
0
geplaatst: 24 februari 2008, 12:31 uur
indana schreef:
Nu ik hier toch bezig ben; zit er een maximaal aantal tracks op wat je kan toevoegen per album? Ik vraag dit omdat ik graag een box van 12 albums wil toevoegen. Dat zijn in totaal zo'n kleine 350 tracks en al een aantal maal loopt de site bij mij dan vast. Nu kan ik de albums ook apart toevoegen maar het is natuurlijk mooier als zo'n box-set in 1 keer er opstaat.'
Nu ik hier toch bezig ben; zit er een maximaal aantal tracks op wat je kan toevoegen per album? Ik vraag dit omdat ik graag een box van 12 albums wil toevoegen. Dat zijn in totaal zo'n kleine 350 tracks en al een aantal maal loopt de site bij mij dan vast. Nu kan ik de albums ook apart toevoegen maar het is natuurlijk mooier als zo'n box-set in 1 keer er opstaat.'
Wat meestal goed werkt is dat je eerst een deel van de tracks toevoegt (totdat 'ie wat raar begint te doen) en dan bij de opmerkingen neerzet dat de toevoeging nog niet af is (met een verzoek om 'm af te keuren). Als je 'm dan terugkrijgt van een crewlid, gaat het toevoegen van de rest van de tracks een stukje beter en sneller. Met 350 tracks (zoveel heb ik er nog nooit gehad
) moet je 'm misschien nog een keer niet-volledig opsturen, maar het heeft natuurlijk ook als voordeel dat de (gedeeltelijke) toevoeging dan "bewaard" wordt en dat je niet met één verkeerde druk op de knop een dergelijke toevoeging kwijt bent. Succes ermee! 
0
geplaatst: 24 februari 2008, 13:46 uur
Ok, bedankt psychonaatje. Daar had ik eerlijk gezegd nog helemaal niet aan gedacht, om het in etappes te doen.
Uiteindelijk bleek het toevoegen trouwens wel te werken, alleen duurde het vrij lang. (Ik ben dus wat ongeduldig geweest)
Het waren uiteindelijk ook maar 310 of 320 tracks ofzo, dus het viel nog mee
Uiteindelijk bleek het toevoegen trouwens wel te werken, alleen duurde het vrij lang. (Ik ben dus wat ongeduldig geweest)
Het waren uiteindelijk ook maar 310 of 320 tracks ofzo, dus het viel nog mee

0
wcs
geplaatst: 24 februari 2008, 17:10 uur
Toch vreemd van EVANSHEWSON , ik kan ook geen albums toevoegen maar om je daarvoor uit te schrijven...
Spijtig
Spijtig
0
geplaatst: 24 februari 2008, 19:22 uur
Tsja, hij had ook andere users kunnen vragen om de albums toe te voegen die hij hier zo graag had willen zien. Nogal rigoreus besluit, maar durf te wedden dat hij binnen paar dagen weer hier zit 

0
geplaatst: 25 februari 2008, 08:46 uur
Laten we t hopen. Hij heeft nota bene 2 gezellige meetings meegedaan als wel een van de gangmakers en was dus voor de laatste helemaal naar mijn eigen Bunnik gereden. Het zal toch niet waar zijn dat we hem nooit meer terugzien?
0
geplaatst: 26 februari 2008, 13:53 uur
Wablief, Patrick uitgeschreven?
Goh. echt doodzonde....
Maar. Misschien kan ik hem wel overtuigen om terug te komen?
Ik ga het alleszins proberen!!!
Goh. echt doodzonde....
Maar. Misschien kan ik hem wel overtuigen om terug te komen?
Ik ga het alleszins proberen!!!
0
geplaatst: 26 februari 2008, 13:54 uur
Vertel er maar bij dat de albums van Roland van Campenhout inmiddels zijn toegevoegd, danwel bij de keuring zijn terecht gekomen 

0
geplaatst: 26 februari 2008, 17:30 uur
Juist, die van Roland ging ik binnenkort ook nog toevoegen. In ieder geval bedankt dat jij dat nu gedaan hebt, Klumpie! 

0
geplaatst: 26 februari 2008, 23:33 uur
wcs schreef:
Toch vreemd van EVANSHEWSON , ik kan ook geen albums toevoegen maar om je daarvoor uit te schrijven...
Spijtig
Spijtig
Ik ben ook een beginner op dat gebied en heb ook wat problemen met het plaatje van de eerste toevoeging maar als het eenmaal helder is dan gaat het daarna vrij simpel denk ik.
0
wcs
geplaatst: 1 maart 2008, 14:02 uur
Niet echt moeilijk is het maar ik heb geen idee hoe ik een hoesje naar 200 pixels krijg
0
geplaatst: 1 maart 2008, 14:10 uur
wcs schreef:
Niet echt moeilijk is het maar ik heb geen idee hoe ik een hoesje naar 200 pixels krijg
herman schreef:
Handig programma inderdaad.
Als je de grootte van een hoes wilt aanpassen gaat dat als volgt:
1. Je opent de afbeelding die je wilt aanpassen (via Bestand - Openen)
2. Je klikt in het menu op 'Afbeelding'
3. In het menuutje dat nu verschijnt klik je op 'Afmetingen afbeelding'
4. Je vult bij breedte 200 pixels in.
5. Vink hoogte-/breedte-verbinding behouden aan
6. Vink optimaliseren aan
7. Klik op OK
8. Klaar is kees (of Patrick)
En dan opslaan als jpg en je hebt een afbeelding van 200 pixels breed.
De zwarte kaders kun je weghalen door het deel van de afbeelding dat je wel wilt meenemen te selecteren met de muis. Dit kun je heel nauwkeurig doen als je flink inzoomt. Als je alles behalve de zwarte randen hebt geselecteerd, klik je op je rechtermuisknop en vervolgens bijsnijden.
Klinkt misschien als een flink gedoe, maar op een gegeven moment is het een routineklusje en ben je binnen een minuut klaar.
Handig programma inderdaad.
Als je de grootte van een hoes wilt aanpassen gaat dat als volgt:
1. Je opent de afbeelding die je wilt aanpassen (via Bestand - Openen)
2. Je klikt in het menu op 'Afbeelding'
3. In het menuutje dat nu verschijnt klik je op 'Afmetingen afbeelding'
4. Je vult bij breedte 200 pixels in.
5. Vink hoogte-/breedte-verbinding behouden aan
6. Vink optimaliseren aan
7. Klik op OK
8. Klaar is kees (of Patrick)

En dan opslaan als jpg en je hebt een afbeelding van 200 pixels breed.
De zwarte kaders kun je weghalen door het deel van de afbeelding dat je wel wilt meenemen te selecteren met de muis. Dit kun je heel nauwkeurig doen als je flink inzoomt. Als je alles behalve de zwarte randen hebt geselecteerd, klik je op je rechtermuisknop en vervolgens bijsnijden.

Klinkt misschien als een flink gedoe, maar op een gegeven moment is het een routineklusje en ben je binnen een minuut klaar.
0
wcs
geplaatst: 1 maart 2008, 14:22 uur
Bedankt, ga het binnenkort eens proberen en lukt het niet dan blijf ik nog altijd doodgewoon op de site 

0
CHIEP (crew)
geplaatst: 10 maart 2008, 21:55 uur
Voor een soundtrack wordt toch het jaar van release gehanteerd, hé? (voor gevallen dus wanneer een soundtrack vroeger of later wordt uitgebracht dan de film zelf)
0
geplaatst: 10 maart 2008, 23:37 uur
Yep. Altijd het jaar van release, bij welk type album/genre dan ook.
0
geplaatst: 11 maart 2008, 20:12 uur
Gistern 'corrigeerde' ik voor het eerst een tracklist, maar ik heb geen idee hoe ik albums kan toevoegen. Niet eens waar ik moet beginnen voor ik bij alle informatie over het album kom.
Ik heb een hele wastlijst van singles van de band Hammerfall waar ik tegenwoordig naar luister. Volgens mij werden singles ook toegevoegd?
Ik heb een hele wastlijst van singles van de band Hammerfall waar ik tegenwoordig naar luister. Volgens mij werden singles ook toegevoegd?
0
geplaatst: 11 maart 2008, 20:14 uur
Singles worden toegevoegd als er minimaal 3 non-album tracks op staan.
0
geplaatst: 20 maart 2008, 07:48 uur
Kan iemand 'Build And Burn' van The Loved Ones op de site plaatsen?
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:09fqxzljldae
Dankjewel!
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:09fqxzljldae
Dankjewel!
0
geplaatst: 20 maart 2008, 13:37 uur
Wat een gedoe, een album plaatsen, alles netjes ingevoerd, alleen een afbeelding lukt maar niet, laat dan maar, moet toch gewoon makkelijk zijn zoiets, kost me teveel tijd, maar als iemand zin heefft, de nieuwe Kraak & Smaak mis ik op de site, komt toch al snel uit, 7 april en is een echte kraker. En oh ja, als je dan toch bezig bent, de nieuwe Raconteurs komt ineens uit de lucht vallen, is vanaf as zaterdag (22 maart) bij ons te koop, oh nee, sorry, hij staat er al op zie ik
0
geplaatst: 21 maart 2008, 21:08 uur
Het is ook makkelijk, kwestie van oefening. 
De nieuwe Kraak & Smaak staat inmiddels ook op de site, zie ik.

De nieuwe Kraak & Smaak staat inmiddels ook op de site, zie ik.
0
geplaatst: 21 maart 2008, 21:42 uur
Waar de Bökröt Rödebröt Trio albums ook heen zijn, namelijk de prullenbak.
* denotes required fields.