De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
geplaatst: 6 november 2008, 11:32 uur
Toevoegen is fun.
Een filmdatabase is al extreem veel, maar een musicdatabase houdt maar niet op.
Een filmdatabase is al extreem veel, maar een musicdatabase houdt maar niet op.
0
geplaatst: 6 november 2008, 11:33 uur
khonnor schreef:
opbouwende kritiek, mijn beste, moet je waarderen en koesteren....
echt waar, cd's toevoegen hier is een pain in the ass... afbeeldingen moeten exacte grootte hebben, voldoende duidelijk zijn, geen zwarte rand bevatten.... kortom, vind zo maar eens een beeleke op t wereldwijde web... ni simpel hoor. zelfs rateyourmusic heeft zo geen debiele regels
en ja, mede posters pesten en petsen brengt af en toe wel eens wat lekkere spanning...
en nu, op gevaar van verwijderd te worden omwille van off-topic, marnie stern kick lekker veel ass... een wijf met testikels, waar vindt ge dat nog!
opbouwende kritiek, mijn beste, moet je waarderen en koesteren....
echt waar, cd's toevoegen hier is een pain in the ass... afbeeldingen moeten exacte grootte hebben, voldoende duidelijk zijn, geen zwarte rand bevatten.... kortom, vind zo maar eens een beeleke op t wereldwijde web... ni simpel hoor. zelfs rateyourmusic heeft zo geen debiele regels
en ja, mede posters pesten en petsen brengt af en toe wel eens wat lekkere spanning...
en nu, op gevaar van verwijderd te worden omwille van off-topic, marnie stern kick lekker veel ass... een wijf met testikels, waar vindt ge dat nog!

0
geplaatst: 8 november 2008, 19:05 uur
Al vele pogingen gedaan, maar het lukt mij maar nooit CD-hoezen op Music Meter te krijgen.
Kan iemand voor mij de 3 CD's van Bitter Sweet op Music Meter zetten. Deze zijn te vinden op:
http://www.bittersweetmusic.com/
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
Kan iemand voor mij de 3 CD's van Bitter Sweet op Music Meter zetten. Deze zijn te vinden op:
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
0
geplaatst: 8 november 2008, 19:16 uur
Kan iemand mij vertellen hoe ik in Paint Shop de hoesjes op de juiste grootte kan krijgen. Ik zie wel staan dat deze op 200 pixels breed moeten staan, maar hoe doe ik dat.
Hoe moet ik onder "resize" alles instellen.
Wie helpt mij. Graag even een persoonlijk berichtje.
Als iemand de CD's voor mij geplaatst heeft, zie hierboven, dan mij svp ook even berichten.
Alvast bedankt!
Als iemand de CD's voor mij geplaatst heeft, zie hierboven, dan mij svp ook even berichten.
Alvast bedankt!
0
geplaatst: 12 november 2008, 13:22 uur
Kan iemand mij misschien helpen met het toevoegen van:
Eddie Gale - Gheto Music. Er zijn duidelijke foto's op het web alleen ik krijg het niet goed voor elkaar om randjes weg te werken. Irfanview maakt dan een zwarte rand en als ik niks bewerk zit er nu een grijze rand op.
Eddie Gale - Gheto Music. Er zijn duidelijke foto's op het web alleen ik krijg het niet goed voor elkaar om randjes weg te werken. Irfanview maakt dan een zwarte rand en als ik niks bewerk zit er nu een grijze rand op.
0
geplaatst: 12 november 2008, 13:25 uur
korenbloem schreef:
Kan iemand mij misschien helpen met het toevoegen van: Eddie Gale - Gheto Music.
Kan iemand mij misschien helpen met het toevoegen van: Eddie Gale - Gheto Music.
is gebeurd!

0
geplaatst: 12 november 2008, 18:40 uur
ReneoetNee schreef:
Kan iemand mij vertellen hoe ik in Paint Shop de hoesjes op de juiste grootte kan krijgen. Ik zie wel staan dat deze op 200 pixels breed moeten staan, maar hoe doe ik dat.
In mijn versie 8 kies je in het menu Image de optie Resize. Daar vul je onder Pixel Dimensions bij Width 200 in. Als je onderaan het vinkje Lock Aspect Ratio aan hebt staan, wordt de Height automatisch aangepast.
ReneoetNee schreef:
Waarom ? Als het antwoord hier wordt neergezet hebben anderen er ook wat aan.
0
geplaatst: 14 november 2008, 16:25 uur
kan iemand deze toevoegen:
jackie greene - giving up the ghost
d.a.d. - monster philosophy
jackie greene - giving up the ghost
d.a.d. - monster philosophy
0
geplaatst: 14 november 2008, 19:17 uur
Njal schreef:
In mijn versie 8 kies je in het menu Image de optie Resize. Daar vul je onder Pixel Dimensions bij Width 200 in. Als je onderaan het vinkje Lock Aspect Ratio aan hebt staan, wordt de Height automatisch aangepast.
(quote)
(quote)
Bedankt voor de tip. Dit heb ik ook uitgevoerd, maar als ik het hoesje wil uploaden krijg ik volgende melding:
Je toevoeging is nog niet opgeslagen. Incorrect bestandstype. Alleen albumhoezen in .JPG-formaat worden geaccepteerd.En toch heb ik het opgeslagen als JPEG. Ik snap niet wat ik verkeerd doe.
0
geplaatst: 15 november 2008, 05:09 uur
ReneoetNee schreef:
Bedankt voor de tip. Dit heb ik ook uitgevoerd, maar als ik het hoesje wil uploaden krijg ik volgende melding:
Je toevoeging is nog niet opgeslagen. Incorrect bestandstype. Alleen albumhoezen in .JPG-formaat worden geaccepteerd.En toch heb ik het opgeslagen als JPEG. Ik snap niet wat ik verkeerd doe.
Als je het plaatje in PSP opvraagt, en je vraagt de eigenschappen op (via Image -> Image Information danwel shift+i) wat staat dan bij Image Information. Bij de mijne staat "JPEG - JFIF Compliant" .
0
geplaatst: 15 november 2008, 06:54 uur
Om de hoezen bij te snijden gebruik ik eigenlijk alleen maar windows fotogalerie. Als de hoes geladen is in het programma, klik je bovenaan op bewerken, rechts verschijnt dan een menu met daarin afbeelding bijsnijden. Zet de verhouding op aangepast (als het daar al niet op staat) en je kan naar harte lust bijsnijden, Is dat gebeurt klik je op toepassen (ook aan de rechterkant). Sluit het programma en de hoes wordt automatisch opgeslagen.
Ik heb aardig wat programma's geprobeerd om bij te snijden maar dit programma is voor mij ver uit het makkelijkst. Ik heb inmiddels 625 toevoegingen gedaan en moeiteloos snijdt het alle oneffenheden aan de randen weg.
Het programma is te vinden onder de startknop --> programma's.
Ik heb aardig wat programma's geprobeerd om bij te snijden maar dit programma is voor mij ver uit het makkelijkst. Ik heb inmiddels 625 toevoegingen gedaan en moeiteloos snijdt het alle oneffenheden aan de randen weg.
Het programma is te vinden onder de startknop --> programma's.
0
geplaatst: 15 november 2008, 15:54 uur
Njal schreef:
Als je het plaatje in PSP opvraagt, en je vraagt de eigenschappen op (via Image -> Image Information danwel shift+i) wat staat dan bij Image Information. Bij de mijne staat "JPEG - JFIF Compliant" .
(quote)
Bij mij staat ook "JPEG - JFIF Compliant". Ik heb al weer verschillende pogingen ondernomen om een CD op Music Meter te plaatsen, maar krijg altijd dezelfde melding "Je toevoeging is nog niet opgeslagen. Incorrect bestandstype. Alleen albumhoezen in .JPG-formaat worden geaccepteerd".
Ik vind het wel heel vreemd!
0
geplaatst: 26 november 2008, 21:02 uur
ReneoetNee schreef:
Ik heb al weer verschillende pogingen ondernomen om een CD op Music Meter te plaatsen, maar krijg altijd dezelfde melding "Je toevoeging is nog niet opgeslagen. Incorrect bestandstype. Alleen albumhoezen in .JPG-formaat worden geaccepteerd".
Ik heb al weer verschillende pogingen ondernomen om een CD op Music Meter te plaatsen, maar krijg altijd dezelfde melding "Je toevoeging is nog niet opgeslagen. Incorrect bestandstype. Alleen albumhoezen in .JPG-formaat worden geaccepteerd".
Lukt het ondertussen al ? Probeer het anders eens met deze :

Of zet anders een plaatje dat je wilt gebruiken op Tinypic zodat anderen er naar kunnen kijken.
0
geplaatst: 29 november 2008, 14:40 uur
Njal schreef:
(afbeelding)
Of zet anders een plaatje dat je wilt gebruiken op Tinypic zodat anderen er naar kunnen kijken.
(quote)
(afbeelding)
Njal, bedankt voor jouw hulp. Ik heb het nu geprobeerd met jouw plaatje, maar ook nu lukt het niet. Ik krijg opnieuw de melding:
Je toevoeging is nog niet opgeslagen. Incorrect bestandstype. Alleen albumhoezen in .JPG-formaat worden geaccepteerd.
IK SNAP ER NIETS VAN, IK GEEF HET OP !!!
En wat is Tinypic?
Wil iemand voor mij de CD's van Bitter Sweet op de site zetten??? Informatie is te vinden op de officiële website:
0
geplaatst: 3 december 2008, 02:24 uur
Bij Genesis - 1976 - 1982 (2007):
Zou graag box 3 (1970-1975) willen bespreken. Ben wel benieuwd wat men ervan vindt, maar de crew wil hem niet toevoegen. Men vindt dat ook box 1 en 2 van de site af moet.
Beetje vreemd is dat wel, want door het extra materiaal bij deze boxen is er, volgens mij, toch wel sprake van een nieuw product. Maar ja....
Zou graag box 3 (1970-1975) willen bespreken. Ben wel benieuwd wat men ervan vindt, maar de crew wil hem niet toevoegen. Men vindt dat ook box 1 en 2 van de site af moet.
Beetje vreemd is dat wel, want door het extra materiaal bij deze boxen is er, volgens mij, toch wel sprake van een nieuw product. Maar ja....
0
geplaatst: 3 december 2008, 08:06 uur
ach zo gaat dat klaarblijkelijk. Dan kunnen ze elke verzamel cd er af gooien. Beetje vreemd maar wat doe je er aan...
0
geplaatst: 3 december 2008, 10:54 uur
divart schreef:
Beetje vreemd is dat wel, want door het extra materiaal bij deze boxen is er, volgens mij, toch wel sprake van een nieuw product. Maar ja....Prachtige site dit waar veel werk in wordt gestoken maar men is nogal star als het om nieuwe ideeen gaat. Muziek DVD's mis ik ook al heel lang op deze site en daar begint men ook niet aan.
Deze boxen zijn essentiele releases met prachtige extra's. Waar moet je die dan bespreken? Maak dan een aparte afdeling boxsets of een aparte afdeling re-issues zoals de meeste bladen inmiddels doen.
0
geplaatst: 3 december 2008, 22:29 uur
Snap ook niet waarom die laatste en de beste uit de serie er niet op staat of mag staan.
Met die gave bonuscd met nooit eerder uitgebrachte nummers.
Als dit nu verzamelaar 35 van de groep was.
0
geplaatst: 4 december 2008, 14:17 uur
Gert P schreef:
Snap ook niet waarom die laatste en de beste uit de serie er niet op staat of mag staan.
Beetje zeikerig wel weer. Als er zo'n box van Coldplay of Radiohead uitkomt moet je eens zien hoe snel die er op staat.
Flauw om DE uitgave van 2008 zo te boycotten. Dan vraag ik me echt af of je wel muziekliefhebber bent en niet beter de gemeente politiek in kunt gaan om regeltjes te handhaven.
Zorg dan voor een aparte sectie voor de bespreking van dergelijke boxen (Heb ik al eens bij de ideeën geopperd maar geen enkele reactie).
Jammer van dat gedoe op een prachtige website.
0
geplaatst: 4 december 2008, 16:21 uur
Ik weet het fijne niet van de Genesis-boxen, maar releases die er niet op kunnen, kunnen gewoon besproken worden op de artiestenpagina's.
Volgens mij zijn vergelijkbare Coldplay-releases trouwens pas geleden nog van de site geweerd, dus hoe je erbij komt dat die er wel op zouden komen is me een raadsel verder.
Volgens mij zijn vergelijkbare Coldplay-releases trouwens pas geleden nog van de site geweerd, dus hoe je erbij komt dat die er wel op zouden komen is me een raadsel verder.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 4 december 2008, 16:27 uur
Bij een EP / single hebben we het criterium dat er minimaal drie 'nieuwe' tracks op moeten staan. Dat criterium zou toch ook op boxen toegepast kunnen worden?
0
geplaatst: 4 december 2008, 16:49 uur
Casartelli schreef:
Bij een EP / single hebben we het criterium dat er minimaal drie 'nieuwe' tracks op moeten staan. Dat criterium zou toch ook op boxen toegepast kunnen worden?
Aan 3 nummers komt deze box ruimschoots want de hele bonus disc is met nieuwe nummers of nooit uitgebrachte nummers.
0
geplaatst: 4 december 2008, 17:08 uur
herman schreef:
........, maar releases die er niet op kunnen, kunnen gewoon besproken worden op de artiestenpagina's.....
........, maar releases die er niet op kunnen, kunnen gewoon besproken worden op de artiestenpagina's.....
Ik vind dit nogal krom en zeer kort door de bocht gesteld. Als een release een release is dan is die dus officieel en moet je die toe kunnen voegen aan de discografie van een groep. Deze boxen zijn essentieel en bevatten bovendien enorm veel niet eerder uitgebracht materiaal.
Als dergelijke releases toevoegen niet mogelijk is krijg je incomplete discografieën en dat doet afbreuk aan deze geweldige website. Zonde.
0
geplaatst: 4 december 2008, 18:56 uur
Als een box een extra cd bevat die nergens anders los te krijgen is mag die er bij mijn weten gewoon op.
Het zou dus kunnen dat de box waar het hier om gaat onterecht is afgekeurd (en ook dat kan wel eens gebeuren).
Zeker als het om een complete bonus-cd gaat (zijn het 2 of 3 nummers dan heb ik daar ook mijn bedenkingen bij).
Het zou dus kunnen dat de box waar het hier om gaat onterecht is afgekeurd (en ook dat kan wel eens gebeuren).
Zeker als het om een complete bonus-cd gaat (zijn het 2 of 3 nummers dan heb ik daar ook mijn bedenkingen bij).
0
geplaatst: 6 december 2008, 23:44 uur
Het toevoegen van zo'n box kost best wel wat tijd, waar ik een beetje over verbaasd was is dat hij niet even tijdelijk werd geparkeerd in de rejections. Dan heeft het zin om het even ergens op de site te bespreken over het wel of niet toelaten. (of in het crew forum ofzo).
Het betekend nu wel dat als hij ten onrechte niet is toegelaten dat al het werk overnieuw moet.
Nog meer verbaasd was ik over het antwoord op 2 argumenten om hem wel toe te laten.
Nu hou ik wel van korte, duidelijke en bondige uitspraken, maar na grondige bestuurdering heb ik geen inhoudelijke gronden kunnen ontdekken. Een echt antwoord ook niet trouwens.
titan schreef:
Je toevoeging van 1970 - 1975 (2008) is niet geaccepteerd, en verwijderd.
Toelichting: Verzamelboxen met albums die elk op zichzelf al op de site staan mogen er niet op.
Je toevoeging van 1970 - 1975 (2008) is niet geaccepteerd, en verwijderd.
Toelichting: Verzamelboxen met albums die elk op zichzelf al op de site staan mogen er niet op.
Het betekend nu wel dat als hij ten onrechte niet is toegelaten dat al het werk overnieuw moet.

Nog meer verbaasd was ik over het antwoord op 2 argumenten om hem wel toe te laten.
divart schreef:
Waarom staan de eerste twee boxen er dan wel op? Maakt me niet zoveel uit, maar is wel een beetje vreemd.
Bovendien bevat de laatste cd enkel nummers die nog niet op cd zijn uitgebracht.
gr,
Waarom staan de eerste twee boxen er dan wel op? Maakt me niet zoveel uit, maar is wel een beetje vreemd.
Bovendien bevat de laatste cd enkel nummers die nog niet op cd zijn uitgebracht.
gr,
titan schreef:
Die eerste twee zouden er dan ook af moeten.
Die eerste twee zouden er dan ook af moeten.
Nu hou ik wel van korte, duidelijke en bondige uitspraken, maar na grondige bestuurdering heb ik geen inhoudelijke gronden kunnen ontdekken. Een echt antwoord ook niet trouwens.

0
geplaatst: 26 december 2008, 14:26 uur
divart schreef:
Het toevoegen van zo'n box kost best wel wat tijd, waar ik een beetje over verbaasd was is dat hij niet even tijdelijk werd geparkeerd in de rejections. Dan heeft het zin om het even ergens op de site te bespreken over het wel of niet toelaten. (of in het crew forum ofzo).
(quote)

(quote)
(quote)

Kaztor schijnt alle moeite en energie weer te hebben genomen de Genesis box 70-75 toe te voegen. Hopelijk dat 'the crew' nu goed oplet en de box accepteert, dan kan ie meteen op 1 in mijn top 10 van 2008.
0
geplaatst: 28 december 2008, 13:57 uur
Running On Empty schreef:
Kaztor schijnt alle moeite en energie weer te hebben genomen de Genesis box 70-75 toe te voegen. Hopelijk dat 'the crew' nu goed oplet en de box accepteert, dan kan ie meteen op 1 in mijn top 10 van 2008.
(quote)
Hehe, eindelijk
0
JolkiPalki
geplaatst: 2 januari 2009, 18:04 uur
In De Site > Algemeen > Toevoegen album:
Ik wilde een album toevoegen en krijg dan de vraag om een albumhoes te uploaden die precies 200 pixels is. Voor uitleg kan je klikken op een link, maar daar staat helemaal niets. Het lukt mij niet om het te uploaden. Wie helpt??
Ik wilde een album toevoegen en krijg dan de vraag om een albumhoes te uploaden die precies 200 pixels is. Voor uitleg kan je klikken op een link, maar daar staat helemaal niets. Het lukt mij niet om het te uploaden. Wie helpt??
* denotes required fields.