MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Kingsnake schreef:
Misschien te vinden op Discogs? of Rate Your Music?

Nope

Ik zal niet weten hoe je die duidelijker kan krijgen!
Dit zijn tot nu toe de duidelijkste plaatjes die ik kon vinden, (en die zijn dus niet goed genoeg).

(afbeelding)
(afbeelding)

P.S. Misschien moeten we de hulp van Njal inroepen. Die is altijd goed in het vinden van onmogelijke hoesjes

Kingsnake: maar die is ook niet duidelijk genoeg toch?

Jelmer: zou best kunnen dat de tracklist van de CD versie uit 2000 iets verschilt, het precieze ervan weet ik niet meer. Als dat zo is zullen de verschillen minimaal zijn denk ik.

Overigens zal hetzelfde euvel gelden voor het tweelingbroertje van deze CDs(/cassettes). Want je hebt van Fairport Convention ook The Other Boot en The Third Leg, zelfde laken een pak, cassettes uit 1986 en 1987 respectievelijk die in 2001 als 3CD box (gewoon The Other Boot/The Third Leg getiteld) werd uitgegeven op het Woodworm label. Net zo zeldzaam tegenwoordig, maar ook net zo thuishorend in de officiële discografie.

Aan de andere kant, waar trek je de lijn? Dit album:
Fairport Convention - Heyday (2002)
-een geliefd, en veel wijder uitgebracht album-
was oorspronkelijk (in 1976) óók een cassette. Die 10 jaar later op LP uitkwam, nog wat later als CD, vervolgens in 2002 (jaar van uitgifte zoals op MuMe vermeld, dit klopt dus niet) als remaster met tig bonustracks, en uiteindelijk is het hele album in opgeslokte vorm te horen op
Fairport Convention - Live at the BBC (2007)
Maar moet je dat alles nu gaan deleten om de hoes van de cassette te gaan vinden? Ik weet dat die als zodanig bestond, maar heb deze nog nooit gezien.

Dat is de cd uitgave. Alleen die mag er dus niet op

(afbeelding)

Dit was snel gevonden, zelf twijfel ik hier ernstig over, dus mijn collega's moeten ook maar even kijken. De twijfel zit hem in het korrelige dat denk ik in het hoesje zelf zit maar dat weet ik dus niet zeker. Die andere afbeelding lijkt dat niet te hebben maar die is ietwat te vaag.

Een andere wat vage als vergelijk:

(afbeelding)

koho schreef:
Dus ik hoop op enig begrip in dit zeldzame geval.

Hier beginnen wij niet aan omdat we dit zo vaak te horen krijgen en dan blijkt later alsnog een perfect plaatje te bestaan. Daar moeten jullie als toevoeger juist weer begrip voor hebben

Kortom: wat speurwerk zal uiteindelijk wel wat opleveren.

Dat is volgens mij dezelfde afbeelding als die ik hierboven gebruikt heb (kijk maar naar de streep rechts onder The Boot.)
Maar ik zal hem nog een keer proberen toe te voegen. Bedankt voor de moeite

jelmer19 schreef:
Maar ik zal hem nog een keer proberen toe te voegen. Bedankt voor de moeite

Dat heeft nu weinig zin want allebei de afbeeldingen die ik hier toon zijn dubieus. Die streep zie je bijna overal terugkomen trouwens.

aERodynamIC schreef:
Dat heeft nu weinig zin want allebei de afbeelding die ik hier toon zijn dubieus. Die streep zie je bijna overal terugkomen trouwens.

Shit te laat stuur maar weer terug

Welnee: je hebt het al weer terug

Crew: als je binnen Fairport Convention consequent bent, zou de 4CD box AT2/The Boot erop mogen (het is ook zoveel gemakkelijker) ALS het album Heyday er ook op staat - daar ook dat een heruitgave was van een cassette met diezelfde titel uit 1976. Zie boven. Anders moet je Heyday eraf gooien. En dat kun je dan weer niet maken want dat album is een integraal deel van de 60s output van deze band.

Alle regeltjes kunnen hiaten hebben, zo ook die van MuMe. Dat zeg ik niet om sikkeneurig te doen -ik heb al eens eerder een aanvaring gehad met de crew over toevoegingen en daar ben ik totaal niet op uit, vandaar dat ik zelf niet meer rechtstreeks toevoeg-, maar het geval Heyday (wel als CD op MuMe terwijl origineel een cassette was) én AT2/The Boot (25 jaar terug eveneens cassette-only, mogen niet als CD op MuMe) bewijst dat maar eens.

kan iemand hier misschien nog wat van maken?

De bruine is de originele uit 1984. De witte die ernaast staat is een reissue (ook cassette) uit 1990. En die mag dan weer niet he

koho schreef:
Crew: als je binnen Fairport Convention consequent bent, zou de 4CD box AT2/The Boot erop mogen (het is ook zoveel gemakkelijker)

Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee maar ik beslis dat niet alleen en ik denk dan ook dat mijn collega's hier naar moeten kijken. Niet om interessant te doen maar om inderdaad consequent te blijven (en dat zou gevolgen kunnen gaan hebben voor die andere titel die je noemt).
Terug naar het album waar het mee begon: die opmerking over de vage hoes was terecht en misschien levert verder speurwerk wel wat op. Een beetje moeite doen af en toe kan geen kwaad

Fairport Convention: Heyday - informatik.uni-hamburg.de

Da's het verhaal van Heyday. Niemand kent de cassetteversie van 33 jaar geleden verder, dus het zou raar zijn als dit gevolgen heeft voor de Heyday listing op MuMe - zoals gezegd, van de jaren 60 albums van Fairport is deze essentieel ook al is de release van later datum.
Nou ja, doe wat jullie willen ermee, mijn vakantie begint

lambf

(afbeelding)

Bij dit album staat een zwart randje, maar ik weet niet hoe ik die weg kan krijgen
alls ik bij irfanview het lijntje om het hoesje selecteer en dan "cut outside selection"selecteer wordt het randje alleen maar groter.

IS er iemand die mij verder kan helpen.

(afbeelding)

Kun je hier wat mee? Ik heb het zwarte randje weggehaald en het plaatje gelijk geschaald naar 200x200 pixels.

(afbeelding)

Frank bedankt,

maar ik zou ook graag willen weten hoe ik het zelf kan doen.
Welk programma gebruik je hiervoor en hoe doe je het?

Ik heb het met Gimp (http://www.gimp.org) gedaan. Heb het plaatje geopend, en daarna met de selectietool het gedeelte binnen het zwarte randje geselecteerd. Je kunt dat zelf priegelig met de muis doen, maar je kunt dat ook in het dialoogje doen waar je de positie en grootte van de selectie zelf kunt instellen. Aangezien het plaatje 300x300 pixels groot is en het randje 1px, moet de selectie dus 298x298 zijn en op positie 1x1 beginnen.

Vervolgens Image->Crop to selection, en weg is het randje.

P.S. Uiteraard kun je hier ook een willekeurig ander programma voor gebruiken. Je hoeft alleen maar te kunnen selecteren en croppen (=uitsnijden), en dan ben je er al.

Ik haal de zwarte randjes altijd weg met ''Paint''.
Werkt simpel, snel en staat als het goed is al op je computer

Die kan het ook inderdaad. Alleen jammer dat de jpg's die hij produceert niet zo mooi zijn.

frankmulder schreef:
Ik heb het met Gimp (http://www.gimp.org) gedaan...

Oké, bedankt. Ik zal het programma eens proberen.

ps: ik probeer dat dus met ifranview maar dan maakt hij de zwarte rand alleen maar groter.Maar ik zal dat programmatje van jouw eens proberen

lambf schreef:
(afbeelding)

Heb em net proberen toe te voegen, maar die kwam er ook niet doorheen. Toch bedankt voor de moeite.

korenbloem schreef:
ps: ik probeer dat dus met ifranview maar dan maakt hij de zwarte rand alleen maar groter.Maar ik zal dat programmatje van jouw eens proberen

Je kan het ook wel met Irfanview doen. Je moet alleen even een andere achtergrondkleur dan zwart instellen. Maakt het een stuk makkelijker.

Zelf gebruik ik Photofiltre oid. Kun je inzoomen en op de pixel nauwkeurig het digitale mes er langs halen.

CHIEP (crew)
frankmulder schreef:
Alleen jammer dat de jpg's die hij produceert niet zo mooi zijn.

Dat is inderdaad één grote pixelbrij. Opslaan in het tiff-formaat en het probleem is opgelost .

Fairport Convention, mijn poging:

(afbeelding)

veruit de beste tot nu toe!
Kzal hem nog een keer proberen toe te voegen.
Bedankt

Ok dat is dus 1 van de 4 cassette's.
Er zijn er dus nog 3 over, genaamd:

Fairport Convention - AT2 (voorbeeld hoes)
Fairport Convention - The Other Boot (voorbeeld hoes)
Fairport Convention - The Third Leg (voorbeeld hoes)

Kan iemand die vinden?

Dit is het beste wat ik tot nu toe van ''The Other Boot'' kan maken

(afbeelding)
Denk helaas niet goed genoeg.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:37 uur

geplaatst: vandaag om 02:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.