MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Kan iemand de nieuwe Coheed & Cambria - Neverender aub toevoegen.
Het is een liveset en bestaat volgens mij uit een 4cd en dvd box

Mijn dank is enorm.

In Muziek > Algemeen > B-sides album toevoegen:

Hallo,

Ik ben net begonnen op MusicMeter, en ik zou graag een album willen toevoegen. Het betreft een B-Sides album van Coldplay (heel grappig: RightLeftRightLeftRight), zelf samengesteld en ook alle nummers zelf opgezocht. Mag dit op de site? Zo nee, geen probleem.

Gr. rc

Zolang het geen officiële release is mag het niet op de site.

Vraag; als je rejections verbetert, worden die dan opgenomen in je wachtlijst van 10 albums? Ik krijg namelijk die indruk.

Nee, die tellen niet mee. Je hebt nu 13 albums in de wachtrij staan, zie ik.

Dan tellen ze blijkbaar wel mee, gezien de limiet van 10.

Als je eerst 10 albums zelf toevoegt en je gaat daarna bezig met rejections, dan loopt de teller gewoon door. Maar als je eerst 10 albums uit rejections haalt en dan wil toevoegen, dat gaat dus niet.

Thanx friek, dat is duidelijk. Jammer, vond rejections redigeren een aangenaam tijdverdrijf tijdens het wachten op je reguliere toevoegingen. Maar ik maak de zaken er alleen maar erger op dus

Ja, de wachtrij is nu wel vrij lang (alleen al 100 toevoegingen in de 3 genres die ik bijhoud). Heb er vanochtend nog een stuk of 10 weggewerkt, maar er gelijk 15 voor teruggekregen.

In het weekend maar even de schouders onderzetten met de crew.

chrismusic
herman schreef:
Ja, de wachtrij is nu wel vrij lang (alleen al 100 toevoegingen in de 3 genres die ik bijhoud). Heb er vanochtend nog een stuk of 10 weggewerkt, maar er gelijk 15 voor teruggekregen.

tijd voor een nieuwe crew member

Er zijn er nog wat op vakantie. De wachtrij is niet structureel zo lang gelukkig.

ElsenaarMetal
In De Site > Algemeen > Kan iemand::

Het lukt me totaal niet om het album Dear Agony van Breaking Benjamin op Musicmeter te krijgen? kan iemand me daar misschien bij helpen? alvast bedankt!

Vragen van die aard kan je posten in het topic Toevoeghulp

Anyway, hier staat het gevraagde album.

Stijn_Slayer
Zou iemand de nieuwe CD 'Pieces' van Manassas kunnen toevoegen?

allmusic ((( Manassas Pieces > Overview )))

pretfrit
Stijn_Slayer schreef:
Zou iemand de nieuwe CD 'Pieces' van Manassas kunnen toevoegen?

allmusic ((( Manassas Pieces > Overview )))

Nee.

is gewoon een shit cd, en voor shit cd's is geen plaats op deze site

(oooohhh heerlijk zo'n antwoord )

Stijn_Slayer

pretfrit
jaja ...daar schrik je van he

daar was het mij om te doen.

bedankt

Overigens: volgens mij is er op dit moment iemand bezig om hem toe te voegen. komt het toch nog allemaal goed.

Stijn_Slayer
Cool.

Een vraag over toevoegen...
Wat met albums waarvan de tracklist in de verkeerde volgorde op de hoes staat. Dus de nummers op de cd hoor je in een andere volgorde.

Moet de tracklist dan zoals op de hoes worden ingegeven of de juiste versie zoals je hem hoort op de cd ? En indien dit laatste wat met bewijsmateriaal ?

En nog een vraag over toevoegen...

Heb nu twee herhaaldelijk afgekeurde albums (Prima Norsk 1 en 2) in de rejections staan waarvan ik van mening ben dat de plaatjes prima zijn. En krijg zojuist van iemand uit de crew te horen dat het plaatje dat ik bij een andere toevoeging heb gebruikt om de ene laptop WEL, op een andere NIET goed was.

Ook het toevoegen van Oost-Europees materiaal geeft problemen, met de leestekens. Ik stuur ze goed weg, maar bij het uitlezen door MuMe komen alle %$ en * weer tevoorschijn, die dan oh wonder weer verdwijnen bij het doorlaten van de toevoeging.

Ben ik nog te volgen?

Wij - trouwe en noeste toevoegers - doen uiteraard ons best om de kwaliteit te waarborgen, maar heeft MuMe zijn zaakjes wel voor elkaar?

Seamus schreef:
Wat met albums waarvan de tracklist in de verkeerde volgorde op de hoes staat. Dus de nummers op de cd hoor je in een andere volgorde.

Als ik het goed begrijp staan de nummers op de cd in een andere volgorde dan op het hoesje vermeld staat?

Weet je zeker dat je een legale "kopie" hebt?

Op een van de oude albums van R.E.M. staat op het (officiele ) artwork ook een andere tracklisting dan op het schijfje zelf staat. Volgens mij wordt op MuMe de volgorde van de cd gehanteerd.

lebowski schreef:
Heb nu twee herhaaldelijk afgekeurde albums (Prima Norsk 1 en 2) in de rejections staan waarvan ik van mening ben dat de plaatjes prima zijn. En krijg zojuist van iemand uit de crew te horen dat het plaatje dat ik bij een andere toevoeging heb gebruikt om de ene laptop WEL, op een andere NIET goed was.

Er zit ook wel verschil tussen beeldschermen natuurlijk. Mijn eigen beeldscherm is ook veel scherper dan dat op mijn werk, bv. Het komt dan wel 'ns voor dat je op de ene wel duidelijk pixelvorming ziet, en op de andere niet of nauwelijks.

Heb de Prima Norsk plaatjes niet gezien overigens.

Dat van de vreemde tekens is vreemd inderdaad, ik durf daar al bijna niet meer aan.

herman schreef:
Het komt dan wel 'ns voor dat je op de ene wel duidelijk pixelvorming ziet, en op de andere niet of nauwelijks.

Het betreffende crewmember heeft dan klaarblijkelijk een formidabel beeldscherm...

herman schreef:
Op een van de oude albums van R.E.M. staat op het (officiele ) artwork ook een andere tracklisting dan op het schijfje zelf staat. Volgens mij wordt op MuMe de volgorde van de cd gehanteerd.

Kan dit worden bevestigd dat de volgorde van de audio zelf moet worden genomen en niet van de hoes?

Moet daar dan ook een vermelding van worden gemaakt bij het toevoegen?

Ik heb idd een paar (originele) cd's waar dit het geval is.

Heeft iemand om een 'album' van de onderstaande groep toe te voegen? Bij voorbaat dank.

http://www.boefendegelogeerdeaap.nl/

Yann Samsa
Ik heb altijd problemen bij het toevoegen van de cover.
Versta niet goed hoe je dat goed moet vervormen naar '200 pixels' ofzoiets...

Ik wil albums toevoegen van een groep waarvan de naam al wordt gebruikt door een andere groep.

De uitleg begrijp ik niet helemaal, moet ik:
1) een Romeinse 'I' plaatsen bij 'mijn' groep, of:
2) een Romeinse 'II' plaatsen bij 'mijn' groep, en de andere groep corrigeren naar 'I' ?

3) En moet een groep die recent albums uitbrengt altijd een hoger nummer krijgen dan een oudere groep?

Ferre Clabau schreef:

(afbeelding)

Je kan het beste irfanview gebruiken voor het verkleinen van plaatjes. Zoals je ziet op het plaatje moet je eerst het document opzoeken die je wilt gaan verkleinen. Als je het plaatje hebt ingeladen ga je naar resize/resample en zorg je dat de "width" 200 pixel groot is. De lengte "height" neemt ie automatisch mee.
Als je dat allemaal gedaan hebt ga je naar "save as" en dan moet je bestand opslaan als "jpg". Hopelijk is het op deze manier duidelijk hoe het werkt. Hier de site van de gratis fotobewerkingsprogramma:

IrfanView - Official Homepage - one of the most popular viewers worldwide

Ferre Clabau schreef:

Kijk eens op de Wiki-pagina's, daar staan dit soort dingen uitgelegd.

Heb je een bruikbare afbeelding gevonden, zorg dan dat het plaatje een JPG-bestand is van precies 200 pixels breed. Dit doe je het beste met Irfanview, een goed en makkelijk hanteerbaar grafisch programma.

Dit doe je door deze stappen te volgen:

1) het programma Irfanview downloaden

2) de te bewerken afbeelding openen met dit programma

3) menu "image" selecteren

4) resize/resample

5) "preserve aspect ratio" aanvinken

6) bij "size method" "resample" aanvinken en "lanczos filter" selecteren

6) "width" op 200 zetten, "height" volgt automatisch

7) nieuwe afbeelding opslaan

Let op: Verwijder vantevoren wel even onnodige (vaak zwarte, witte of grijze) randjes die niet bij de hoes horen.

Richtlijnen voor de hoes - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 23:22 uur

geplaatst: vandaag om 23:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.