De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
Yann Samsa
geplaatst: 10 oktober 2009, 20:58 uur
@ Editoor en herman:
Danku Vriendelijk!!!
Zal het morgen eens proberen, want heb bergen cd's die nog niet op de site staan...
Met deze tips zal het zeker lukken
Groeten
Danku Vriendelijk!!!
Zal het morgen eens proberen, want heb bergen cd's die nog niet op de site staan...
Met deze tips zal het zeker lukken

Groeten
0
geplaatst: 10 oktober 2009, 22:36 uur
Hoeveel albums voegen jullie gemiddeld toe per dag? Je hebt wel dat schemaatje vanaf het begin, maar daar zie je niet nauwkeurig op hoeveel jullie per dag hebben.
Ik zit het nu een beetje bij te houden maar jullie gaan doordeweeks richting de 100 tot 150.
Kunnen jullie niet daar een grafiekje voor maken? Lijkt me wel grappig.
Ik zit het nu een beetje bij te houden maar jullie gaan doordeweeks richting de 100 tot 150.
Kunnen jullie niet daar een grafiekje voor maken? Lijkt me wel grappig.
0
geplaatst: 10 oktober 2009, 23:12 uur
Bedoel je per persoon of van alle users samen?
Bij mij wisselt het. Soms 50 in een week en dan weer 2 maanden niets. Krijg je een vreemde grafiek van, denk ik.
Bij mij wisselt het. Soms 50 in een week en dan weer 2 maanden niets. Krijg je een vreemde grafiek van, denk ik.
0
geplaatst: 10 oktober 2009, 23:35 uur
Gewoon, hoeveel albums jullie toevoegen gemiddeld per dag. En dat in een grafiekje.
Ik hou van statistieken.
Ik hou van statistieken.
0
geplaatst: 10 oktober 2009, 23:43 uur
Ah, je hebt het over "jullie", maar je mag wel over "wij" praten hoor. Je voegt zelf ook aardig wat toe. 
Ik denk dat het gemiddelde inderdaad zo rond de 100 ligt? In het weekend iets meer.

Ik denk dat het gemiddelde inderdaad zo rond de 100 ligt? In het weekend iets meer.
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 08:23 uur
Graag nog even 'n reactie, thx.
Svendra schreef:
Ik wil albums toevoegen van een groep waarvan de naam al wordt gebruikt door een andere groep. Moet ik:
1) een Romeinse 'I' plaatsen bij 'mijn' groep, of:
2) een Romeinse 'II' plaatsen bij 'mijn' groep, en de andere groep corrigeren naar 'I' ?
3) En moet een groep die recent albums uitbrengt altijd een hoger nummer krijgen dan een oudere groep?
Ik wil albums toevoegen van een groep waarvan de naam al wordt gebruikt door een andere groep. Moet ik:
1) een Romeinse 'I' plaatsen bij 'mijn' groep, of:
2) een Romeinse 'II' plaatsen bij 'mijn' groep, en de andere groep corrigeren naar 'I' ?
3) En moet een groep die recent albums uitbrengt altijd een hoger nummer krijgen dan een oudere groep?
0
Yann Samsa
geplaatst: 11 oktober 2009, 10:23 uur
Ik denk dat je gewoon een romeinse II moet typen bij de groep die nog niet is toegevoegd...
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 10:27 uur
Ik voeg altijd een 'I' toe aan degene die dus als 2de op de site belandt. De ander heeft toch al de naam zonder iets erachter dus daar lijkt me een 'I' erachter niet nodig. Dat is hoe ik het doe en het meerdere keren al goedgekeurd is bij dubbele artiestennamen. Belangrijkst lijkt me dat ze van elkaar onderscheiden worden.
0
geplaatst: 11 oktober 2009, 13:35 uur
Wat reptile zegt klopt.
De eerste groep op de site krijgt geen cijfer.
De tweede groep met dezelfde naam een Romeinse I.
De eerste groep op de site krijgt geen cijfer.
De tweede groep met dezelfde naam een Romeinse I.
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 10:21 uur
Mogen de platen die in Nederland zijn uitgegeven als serie: 'Star Collection' ook op de site?
Het zijn volgens mij namelijk gewoon verzamel-albums, maar ik zie ze nergens staan. Heeft dat een reden (behalve dan dat ze nog niet toegevoegd zijn)?
Het zijn volgens mij namelijk gewoon verzamel-albums, maar ik zie ze nergens staan. Heeft dat een reden (behalve dan dat ze nog niet toegevoegd zijn)?
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 22:35 uur
Ach, wie wil er zo vriendelijk zijn Ticket to the moon, the Very best of Electric light orchestra volume 2 (2007) toe te voegen aan musicmeter?
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 23:34 uur
Shirley Caesar - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Misschien heeft iemand zin om de hele collectie van Shirley Caesar toe te voegen. Niet omdat ik het een goede zangeres vindt, maar omdat het anders zo leeg is.
Misschien leuk om een lijst met zangers/zangeressen te maken die nog helemaal niet op musicmeter staan.
Voor tegen de verveling.
Misschien heeft iemand zin om de hele collectie van Shirley Caesar toe te voegen. Niet omdat ik het een goede zangeres vindt, maar omdat het anders zo leeg is.
Misschien leuk om een lijst met zangers/zangeressen te maken die nog helemaal niet op musicmeter staan.
Voor tegen de verveling.
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 09:38 uur
freddze schreef:
Electric Light Orchestra - Ticket to the Moon: The Very Best of Electric Light Orchestra, Volume 2 (2007)
Electric Light Orchestra - Ticket to the Moon: The Very Best of Electric Light Orchestra, Volume 2 (2007)
Bedankt Freddze! Recensie is ook toegevoegd

0
geplaatst: 26 oktober 2009, 19:24 uur
Mag het onderstaande op de site?
Dilla Ghost Doom | Sniperlite | Stones Throw Records - stonesthrow.com
Dilla Ghost Doom | Sniperlite | Stones Throw Records - stonesthrow.com
0
geplaatst: 26 oktober 2009, 20:15 uur
Die staat/stond hier op de site in ieder geval, weet alleen niet waar hij is gebleven?
0
geplaatst: 26 oktober 2009, 21:17 uur
Kun je er beter van maken Dilla Ghost Doom (als artiest) - Sniperlite (mits je dat nog niet hebt gedaan).
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 26 oktober 2009, 22:31 uur
Heb ik zojuist gedaan. Moet daarna nog wel even een correctie sturen dat het losse artiesten zijn. Maar komt goed. 

0
geplaatst: 29 oktober 2009, 12:03 uur
bepaald crewlid schreef:
De regels die wij gekregen hebben voor het goedkeuren van toevoegingen zeggen dat de artiest + titel moeten overeenkomen met wat er op de hoes staat.
De regels die wij gekregen hebben voor het goedkeuren van toevoegingen zeggen dat de artiest + titel moeten overeenkomen met wat er op de hoes staat.

Wat is dát nou weer? Ben albums van The Nihilist Spasm Band aan het toevoegen, maar soms is 'The' in het artwork uit de naam weggelaten uit grafische overwegingen. Dan laat de crew dit ook maar weg.
Ook het album 'Live in Japan' is door de crew omgezet naar 'Japan' omdat 'Live in' niet op de hoes staat. Op alle andere sites ter wereld - inclusief hun eigen - heet dit album gewoon 'Live in Japan'.

Dan zou dit ook Beatles moeten worden bijvoorbeeld.
'Bureaucratie is het mogelijke onmogelijk maken' las ik laatst ergens.
Wie de schoen past...
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 12:07 uur
Dat was vroegâh anders nog niet. Ik zag laatst ook ergens een bandnaam + titel met allemaal kleine letters staan, ook omdat het zo op de hoes staat dus? Lijkt me een beetje onzinnige regel.
0
sxesven
geplaatst: 29 oktober 2009, 12:09 uur
Ja, awkward i geloof ik. Op zich, als dat consistent gedaan wordt op release, pagina, etcetera, dan moet/kun je dat wel aanhouden, maar als 't puur een esthetisch iets is wat slechts op de één of andere release wordt gedaan zou je dat niet moeten overnemen, me dunkt. Weet niet hoe dat verder met awkward i zit.
@lebowski: ja, eens. Overigens wordt op Discogs óók gedifferentieerd tussen bandnaam met of zonder artikel, waarbij één dan de main entry is en de andere een variatie. Op zich niet heel erg verkeerd, mits het consequent gebeurd. Het is echter wel érg nitpicky, want, inderdaad, het zal 99 van de 100 keer puur een grafische overweging zijn (of er wordt niet eens bij stilgestaan).
W.b. albums toevoegen nog, overigens, de gevraagde 'bewijslast' bij nieuwe releases is wel redelijk vermoeiend zeg... Nee, tracklist én releasedatum én artwork moet allemaal hier en daar bevestigd kunnen worden. Allemaal leuk en aardig, maar niet achter elke release hangt een promotiemachine van jewelste, niet elke release wordt direct inclusief alle info overal over het net geflikkerd... Ik zou bijna zeggen, ik wacht wel tot 2010 met het toevoegen van 2009 releases.
@lebowski: ja, eens. Overigens wordt op Discogs óók gedifferentieerd tussen bandnaam met of zonder artikel, waarbij één dan de main entry is en de andere een variatie. Op zich niet heel erg verkeerd, mits het consequent gebeurd. Het is echter wel érg nitpicky, want, inderdaad, het zal 99 van de 100 keer puur een grafische overweging zijn (of er wordt niet eens bij stilgestaan).
W.b. albums toevoegen nog, overigens, de gevraagde 'bewijslast' bij nieuwe releases is wel redelijk vermoeiend zeg... Nee, tracklist én releasedatum én artwork moet allemaal hier en daar bevestigd kunnen worden. Allemaal leuk en aardig, maar niet achter elke release hangt een promotiemachine van jewelste, niet elke release wordt direct inclusief alle info overal over het net geflikkerd... Ik zou bijna zeggen, ik wacht wel tot 2010 met het toevoegen van 2009 releases.
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 12:21 uur
Als ik de crew was zou ik dat ook anders doen. De toevoegingen van bekende (goede) toevoegers gewoon doorlaten en alleen om bewijs vragen als er echt iets niet lijkt te kloppen. Alleen bij risicotoevoegingen (bekendere platen ver voor release) zou ik altijd om bewijs vragen.
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 12:47 uur
Zo ver ik me kan herinneren geldt die regel (artiestennaam op hoes = artiestennaam bij toevoeging) al een tijdje.
Een PM van 27 mei 2006.
Die regel wordt aangehouden om toch op een bepaalde manier een duidelijke (en te handhaven) lijn aan te houden.
Kijk bijvoorbeeld ook eens bij de discografie van Belle and/& Sebastian.
Een PM van 27 mei 2006.
BoordAppel schreef:
Je correctie van John Mellencamp - American Fool (1982) is niet geaccepteerd.
Toelichting: Deze plaat kwam blijkbaar uit onder de naam John Cougar gezien de hoes dus laten we die naam ook maar staan. John Cougar kan je echter nu als alternative artiestennaam van John Mellencamp opgeven zodat ook dit album bij zijn discografie komt te staan.
Je correctie van John Mellencamp - American Fool (1982) is niet geaccepteerd.
Toelichting: Deze plaat kwam blijkbaar uit onder de naam John Cougar gezien de hoes dus laten we die naam ook maar staan. John Cougar kan je echter nu als alternative artiestennaam van John Mellencamp opgeven zodat ook dit album bij zijn discografie komt te staan.
Die regel wordt aangehouden om toch op een bepaalde manier een duidelijke (en te handhaven) lijn aan te houden.
Kijk bijvoorbeeld ook eens bij de discografie van Belle and/& Sebastian.
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 12:58 uur
L_T_B schreef:
Zo ver ik me kan herinneren geldt die regel (artiestennaam op hoes = artiestennaam bij toevoeging) al een tijdje.
Dat kan zijn, maakt het er niet minder raar op ---> zie mijn Beatles-voorbeeld. Bovendien heb ik de door mij aangehaalde voorbeelden van The Nihilist Spasm Band direct na toevoegen gecorrigeerd en die zijn ook per omgaande goedgekeurd. Interessante omweg

Wat titels betreft: een album heet zoals het heet, is dat geen simpele regel? Lijkt me een helder verhaal naar de crew.
Dat zet je argumenten bepaald geen kracht bij, is natuurlijk geen gezicht.
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 13:15 uur
Ik ben dat "bepaald crewlid" waar lebowski het over heeft en 't is dus zeker niet om de bureaucraat uit te hangen dat ik dat in NSB veranderd heb, maar omdat dit (zoals L_T_B aangeeft) altijd al de regel is geweest voor zover ik me kan herinneren (naam op hoes = naam bij toevoeging en dan alias maken). Vaak is het niet altijd zo zwart/wit als dit (Beatles - MMT is een goed voorbeeld). En aldus ben ik het met lebowski eens dat er maar eens een duidelijke conventie zou moeten over komen (die ook neergeschreven wordt in de wiki liefst) die het gezond verstand niet uitsluit, want vaak (en nu ook weer blijkbaar) gebeurt dit:
-> toevoeging van user1 -> 'The Nihilist Spasm Band'
-> goedgekeurd door crewlid1
-> correctie van user2 -> 'TNSB' gecorrigeerd naar 'NSB', kijk maar naar de hoes!
-> goedgekeurd door crewlid2
-> correctie van user1 -> De bandnaam is 'TNSB' en niet 'NSB'
-> goedgekeurd door crewlid3
-> repeat ad infinitum.
De conventie op de site is soms ver te zoeken. Aan de ene kant zijn er users die steevast de namen corrigeren naar hoe het op de hoes staat. Anderzijds zijn er users die albums blijven toevoegen met namen die niet als dusdanig op de hoes staan, maar volgens hen wel moet zijn. En zo blijven we bezig natuurlijk
On the other hand... Het Beatles-voorbeeld van lebowski spreekt idd boekdelen. Strikt genomen (volgens de hoes) zou het dan ook 'Cure - Wish' moeten zijn i.p.v. 'The Cure - Wish' en dat staat ook maar stom natuurlijk, want de band heeft altijd 'The Cure' geheten. Hier gaat het duidelijk om een esthetische gril van Robert Smith, net zoals bij The Beatles - MMT. Maar bij The Nits / Nits lijkt me dat anders. Die gingen zichzelf vanaf een bepaald moment toch gewoon Nits noemen... Bij TNSB leek me dat ook zo'n geval (eerste helft van de albums staat TNSB, tweede helft staat steevast gewoon NSB).
-> toevoeging van user1 -> 'The Nihilist Spasm Band'
-> goedgekeurd door crewlid1
-> correctie van user2 -> 'TNSB' gecorrigeerd naar 'NSB', kijk maar naar de hoes!
-> goedgekeurd door crewlid2
-> correctie van user1 -> De bandnaam is 'TNSB' en niet 'NSB'
-> goedgekeurd door crewlid3
-> repeat ad infinitum.
De conventie op de site is soms ver te zoeken. Aan de ene kant zijn er users die steevast de namen corrigeren naar hoe het op de hoes staat. Anderzijds zijn er users die albums blijven toevoegen met namen die niet als dusdanig op de hoes staan, maar volgens hen wel moet zijn. En zo blijven we bezig natuurlijk

On the other hand... Het Beatles-voorbeeld van lebowski spreekt idd boekdelen. Strikt genomen (volgens de hoes) zou het dan ook 'Cure - Wish' moeten zijn i.p.v. 'The Cure - Wish' en dat staat ook maar stom natuurlijk, want de band heeft altijd 'The Cure' geheten. Hier gaat het duidelijk om een esthetische gril van Robert Smith, net zoals bij The Beatles - MMT. Maar bij The Nits / Nits lijkt me dat anders. Die gingen zichzelf vanaf een bepaald moment toch gewoon Nits noemen... Bij TNSB leek me dat ook zo'n geval (eerste helft van de albums staat TNSB, tweede helft staat steevast gewoon NSB).
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 13:31 uur
Maar kunnen die artiesten niet onder een naam worden gebracht zoals gebeurt is bij: Manitoba. Dus Meest gangbare naam gebruiken en 'pseudoniemen' onder brengen onder die naam
0
geplaatst: 29 oktober 2009, 13:41 uur
@L_T_B
Ik hoop dat je het verschil tussen een heel andere artiestennaam en een esthetisch verschil als '&' en 'and' wel begrijpt?
Een beetje common sense doet wonderen met dit soort regels. Ik wens jullie veel succes met het corrigeren van 100.000+ albums mocht de regel tot op de letter nauwkeurig worden nageleefd.
Ik hoop dat je het verschil tussen een heel andere artiestennaam en een esthetisch verschil als '&' en 'and' wel begrijpt?
Een beetje common sense doet wonderen met dit soort regels. Ik wens jullie veel succes met het corrigeren van 100.000+ albums mocht de regel tot op de letter nauwkeurig worden nageleefd.
* denotes required fields.