MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
CHIEP schreef:
2) Hoe je het ook draait of keert: los van het mensenwerk krijg je ook altijd te maken met de technische kant van de zaak. Helaas - - voorziet Jordy de crewleden niet van een gratis PC of laptop - waarover hij dankzij een lucratieve sponsordeal met een niet ander genoemd merk over beschikt, waardoor de kans allicht niet onbestaande is dat niet elk van deze apparaten identiek is, hetgeen op zijn beurt weer gevolgen kan hebben voor het goed- en afkeuren van toevoegingen.

Even los van die absoluut foute, geblokletterde hoezen van mij.

Geldt de quote van CHIEP ook niet omgekeerd? De apparaten van de users
die hoezen bewerken en toevoegen zijn niet identiek aan die van de crewleden.

Ik verklaar mij nader. Freddze (crewlid) en ik hebben samen 100den albums toegevoegd
(vaak belpop en Vlaamse kleinkunst). En wat hoezen betreft is Freddze zeer streng, wees gerust.
Toch zag hij geregeld onnauwkeurigheden bij hoezen die ik niet zag, maar ook omgekeerd.

Dus ook door het oog van de toevoeger kan er soms niets aan de hand lijken.
Ook daar schuilt de verontwaardiging, ontgoocheling of frustratie bij het afkeuren.

aERodynamIC schreef:
Nogmaals: we hebben liever perfecte toevoegingen. Scheelt ons een hoop werk en gedoe en teleurstelling bij de toevoegers. We zijn er niet om jullie te pesten.

Ik kan perfecte toevoegingen garanderen wat de nodige data en info betreft.
Maar niet wat de kwaliteit van de hoes betreft. Ik kan leren werken met een fotoshop
programma, maar dan nog is die perfecte hoes niet garandeerbaar. Net zoals jullie zich
op het recht beroepen om met een ietwat subjectief oog (door toedoen van de apparatuur)
hoezen te beoordelen en dus van crewlid tot crewlid mogelijks verschillend te oordelen.

Daarom ook dat ik zo nijdig wordt van die hoezenkwestie: je kan het noch de crew
noch de toevoeger van dienst kwalijk nemen dat zij de hoeskwaliteit verschillend inschatten.
Maar je mag wel streng zijn voor de andere in te geven info: die is opzoekbaar en verifieerbaar.
En daar besteed ik altijd graag de nodige tijd en aandacht aan.

En dan mag het zo zijn dat veel van die foutjes op de site dateren
uit de beginfase van MusicMeter. Toen ik een half jaar geleden solliciteerde
voor een baan bij de crew was het in hoofdzaak om al die kleine schoonheidsfoutjes
weg te gummen. Meer dan duizend (ik overdrijf niet) hebben freddze en ik er weggepoetst.
Maar het blijft toch een hele klus via pm of via de correctie knop.

Zoals gezegd ga ik me in de toekomst beperken tot het corrigeren (daar is nog werk genoeg).
Want als ik dan zelf al eens albums toevoeg, loopt het te vaak mis met de hoezen ...
En daar willen we in de toekomst echt geen ruzie meer over maken.

Zou het kunnen dat de hoezen bij Mike Oldfield onlangs weer gewijzigd zijn?

Ik heb een link naar de originele hoezen geplaatst bij Hergest Ridge, Ommadawn en Incantations.

Neen, ik ga ze voor alle veiligheid niet zelf corrigeren, dit keer.
Volgens mij stonden hier eerder wel de juiste hoezen (vooral bij HR en O).

Of ze onlangs gewijzigd zijn, weet ik niet maar bij Hergest Ridge en Ommadawn heb je zonder meer gelijk: dit zijn de latere cd-hoesjes en niet de oorspronkelijke vinyl hoezen. (Bij Incantations weet ik dat niet uit mijn hoofd). Vanavond laat kan ik ze aanpassen. Als iemand me vóór is: ook goed .

Van Incantations is ie ook niet okee. Ik heb ze allemaal op vinyl trouwens.
En heel mijn vinylcollectie heb ik twee jaar geleden naast MuMe gelegd en gescand.
Samen met freddze toen alle fouten eruit gehaald. Dus ik dacht ook die hoezen.
Maar vanbuiten weet ik dat niet meer.

Ze zijn in de afgelopen drie maanden in ieder geval niet gecorrigeerd. Ik kan niet verder terugkijken.

Het is niet zo belangerijk of en wanneer ze veranderd zijn.
Bij sommige hoezen in het verleden wist ik zeker dat ze weer veranderd waren.

Nu twijfel ik, al heb ik vorig jaar wel de bonustracks laten toevoegen
op basis van de remasters uit 2010 en toen heb ik niets gemerkt ivm de hoezen.

Waarschijnlijk een erg idiote opmerking, maar zou het kunnen dat als een correctie
(en dan bedoel ik elke mogelijk correctie, behalve de hoes, die wordt niet gecorrigeerd)
wordt goedgekeurd door één of andere bug de oude (verkeerde) hoes weer verschijnt?

Nee, zoiets heb ik nog nooit gezien. Het kan wel mis gaan als er meerdere correcties tegelijk worden ingediend bij een album, maar dat gebeurt eigenlijk ook niet zo vaak (zelf 1 of 2 keer gezien). Ik hoop in ieder geval dat de goede hoezen weer op hun plek verschijnen.

Mike Oldfield heeft de goede hoesjes weer terug bij Ommadawn, Hergest Ridge en Incantations

Goed werk.

Bedankt, Svendra.

Misschien al ergens eerder gevraagd, maar wat doen we met exotische letters uit vreemde talen? Ik zit daar een beetje mee in mijn maag nu ik wat Tsjechische en Letse platen aan het toevoegen ben. Dat we bij Zweedse artiesten pöntjes öp de ö zetten, lijkt me wel duidelijk. Maar wat te doen bij alle Tsjechische rondjes op de u, v-tjes op de medeklinkers? Of alle Letse kringeltjes en streepjes? Gewoon de hoofdletter schrijven en het accentje weglaten of toch alle tekens meenemen? Het lastige is bovendien dat dat bij exotische letters nog wel eens fout gaat...

Liever niet de titels veranderen. Probeer in eerste instantie die tekens zelf in te voeren. Schrik niet wanneer daardoor een janboel ontstaat; je kunt meestal de vreemde tekens terugtoveren m.b.v. het pijltje achter het invoerveld. Dat is het pijltje waarmee de automatische correctie ongedaan maakt. Of dit lukt, hangt af van je browser(instellingen).

Mocht je er niet zelf uitkomen: stuur dan het album in met een link naar de tracklist, dan helpt de crew een handje.

Svendra schreef:
Liever niet de titels veranderen. Probeer in eerste instantie die tekens zelf in te voeren. Schrik niet wanneer daardoor een janboel ontstaat; je kunt meestal de vreemde tekens terugtoveren m.b.v. het pijltje achter het invoerveld. Dat is het pijltje waarmee de automatische correctie ongedaan maakt. Of dit lukt, hangt af van je browser(instellingen).

Daar was ik al wel achter inderdaad, maar sommige komen toch niet helemaal goed door. Lastig is bovendien dat het wisselt op die accentjes als zodanig allemaal op beschikbare tracklists staan. Ik heb er net bijvoorbeeld een gehad die automatisch zonder accentjes werd ingevoerd. Nou ja, ik zal voortaan in ieder geval zo veel moglijk mét rare tekens tovoegen dan

Lukas schreef:
Misschien al ergens eerder gevraagd, maar wat doen we met exotische letters uit vreemde talen? Ik zit daar een beetje mee in mijn maag nu ik wat Tsjechische en Letse platen aan het toevoegen ben. Dat we bij Zweedse artiesten pöntjes öp de ö zetten, lijkt me wel duidelijk. Maar wat te doen bij alle Tsjechische rondjes op de u, v-tjes op de medeklinkers? Of alle Letse kringeltjes en streepjes? Gewoon de hoofdletter schrijven en het accentje weglaten of toch alle tekens meenemen? Het lastige is bovendien dat dat bij exotische letters nog wel eens fout gaat...

Voor iemand die veel schrijft, mis je één van de basisfunctionaliteiten van Word: het menu Invoegen.

Afhankelijk van je word-versie kan je bij invoegen de opties vergelijking en symbolen kiezen; onder de tweede vind je bijv. de volgende tekens: ∑ √ ø μ

Wanneer je de benodigde tekens dan in een leeg Word doc zet, kopieer je ze vandaaruit naar de tekst in het invoerveld op MuMe.

Om meerdere redenen kan het handig zijn je post sowieso in word te typen en dan met selecteren en plakken in het tekstveld te proppen - wel even de lay-out nalopen. De editor van MuMe is een vrij platte, die weinig met 'bullits' en tabstops kan.

Mjuman schreef:
(quote)

Voor iemand die veel schrijft, mis je één van de basisfunctionaliteiten van Word: het menu Invoegen.

Het was meer een principiële vraag hoe ver we hier met kringeltjes en accentjes gaan. Ik weet verder prima hoe Word werkt. Wel heb ik hier op MuMe af en toe het probleem dat de invoer een 'rare' letter omzet in een code. Ook als ik die met het door Svendra aangehaalde pijltje corrigeer, slippen die er nog wel eens doorheen.

(afbeelding)

Degene die van deze afbeelding de handtekening kan ''wegsoepen'' (fotoshoppen), op maat kan maken (200x200) en vervolgens gebruikt om dit vooralsnog afgekeurde album te corrigeren is een held (althans, wanneer ie wordt goedgekeurd).

En iemand die een goede hoes voor Atmosphere (2) - Sad Clown Bad Dub 1 (Cassette, Album) at Discogs kan vinden is ook een held
Ik kom niet verder dan:

(afbeelding)

Ik heb een vraag over de aliases van artiesten. Ik heb net een album toegevoegd van Krayzie Bone maar op de hoes gebruikt hij zijn andere naam "Leathaface" en ook nog eens "Bone Thugs" terwijl het toch echt gewoon een Krayzie Bone album is met wat features. Op alle andere sites noemen ze dat album ook gewoon Krayzie Bone - Streets Most wanted.

Mij vraag is dus of er zoiets is als bij alternatieve titels maar dan met artiestennamen? Of een manier waarop je duidelijk kan maken om wie het gaat?

Ik zie dat album nu ook niet op de artiestenpagina van Krayzie Bone, terwijl hij daar wel thuishoort.

Het gaat over dit album:
Leathaface & Bone Thugs - Streets Most Wanted (2006)

Hij heeft ook een ander album onder die naam uitgebracht en die is weer anders gespeld maar beide komen wel overeen met hoe het staat op de hoes.
Leatha Face - The Legends Underground (Part 1) (2003)

Een beetje rommelig dus allemaal, kan hier wat aan gebeuren?

EDIT: Zie nu dat dit het verkeerde topic is, kan iemand het verplaatsen?

Ga naar de pagina van de artiest (dus bv. Leathaface & Bone Thugs), ga naar corrigeren. Bij type artiest: Alias / alter-ego van een andere artiest. En dan vind je het wel denk ik

Type artiest? Dat zie ik nergens?

Of moet ik het corrigeren in "Krayzie Bone/Leathaface" ofzo?

Harco
Leathaface & Bone Thugs

Op deze pagina ga je naar het tabblad "Corrigeren." Bovenaan zie je de naam en de foto die je kunt toevoegen met daaronder een lap tekst. Onder die lap tekst staat "Type artiest," met drie verschillende opties. Daar voer je "Alias / alter-ego van een andere artiest" in, en zoek je even op de originele naam, in dit geval Krayzie Bone.

Ah ok, bedankt, ik probeerde bij het album te corrigeren ipv de artiestenpagina.

Ok wacht, i ben gek aan het worden. Ik doe dat dus, voer bij "Zoek artiest:" Krayzie Bone in (Heb ook de link naar de artiestenpagina van Krayzie Bone geprobeerd), en dan krijg ik het volgende bericht:

Foutmelding:
De correctie is niet opgeslagen: je hebt geen originele artiest geselecteerd

Terwijl er bij orginele artiest helemaal niets te selecteren of invullen valt...

Ik voel me ineens zwaar digibeet nu.

Je moet de naam ingeven en vervolgens nog eens selecteren in het dropdown-menu er vlak onder (dat invulvak is eigenlijk alleen een zoekvenster).
Zo dus:

(afbeelding)
(vergeet geen motivatie mee te sturen voor de mods)

Dat deed ik maar er viel niks te selecteren in dat dropdown menu.

Probeer het nu net weer en na een paar seconden wachten staat er ineens wel Krayzie Bone in het menu. Zucht.

Bedankt voor de uitleg enzo

MJ_DA_MAN schreef:
(afbeelding) Degene die van deze afbeelding de handtekening kan ''wegsoepen'' (fotoshoppen), op maat kan maken (200x200) en vervolgens gebruikt om dit vooralsnog afgekeurde album te corrigeren is een held (althans, wanneer ie wordt goedgekeurd).
Ik heb het al wat makkelijker gemaakt, alleen is het voor een Paint-gebruiker niet te doen het stukje handtekening weg te shoppen:

(afbeelding)

Dus ik smeek de MuMe-fotoshoppers om deze uitdaging aan te gaan.

MJ_DA_MAN schreef:
Dus ik smeek de MuMe-fotoshoppers om deze uitdaging aan te gaan.

Kan je niet gewoon de alternate cover gebruiken die ze naar alle Amazon retailers hebben verstuurd? Deze dus, want het zou in principe toch niet uit moeten maken of het gaat om de digitale hoesfoto of de fysieke (aangezien diegene die op Amazon staat, bij legale downloadsites gebruikt wordt).

Harco
Die op Amazon staat, zie ik nu pas voor de eerste keer. Hoe lang is die cover er al?

Harco schreef:
Hoe lang is die cover er al?

Al een tijdje (al weet ik niet precies wanneer hij er voor het eerst op stond). Sterker nog, ik geloof dat de hoesfoto van Amazon eerder bestond dan die van de fysieke, omdat die eerst nog geperst moesten worden ofzo. 't Is toch ook zo'n limited edition van 500 of 5000 oplagen? Hij wordt iig gebruikt op alle Amazon varianten die het album per download beschikbaar stellen, en hij staat volgens mij ook nog op een aantal andere online retailers.

Stijn_Slayer
Help.

Ik heb geprobeerd om Flyin' High uit 1978 van de Flying Burrito Brothers toe te voegen, maar de kwaliteit van de hoes is niet goed genoeg.

Deze heb ik ingezonden:
Flying Burrito Bros (Gib Guilbeau) - Flyin' High - 23 November 2010 - Blog - Cousin-Mike - cousin-mike.ucoz.com

Verder heb ik alleen deze (te kleine) afbeelding gevonden:
Google Afbeeldingen resultaat voor http://users.skynet.be/fa388247/flyinghigh.jpg

Hij is afgekeurd omdat het witte randje bovenin weg moet (dat is nog haalbaar), maar de beschadiging mag ook niet. Misschien kan iemand anders een betere vinden, of is er iemand handig met photoshop o.i.d.?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:29 uur

geplaatst: vandaag om 18:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.