De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 5 april 2011, 15:49 uur
Je kan het verkleinen heel simpel doen met Paint
(dat doe ik altijd namelijk).
(dat doe ik altijd namelijk).
0
geplaatst: 5 april 2011, 15:55 uur
Paint is imho wel een beetje primitief. Als je werk wil maken van toevoegen, zie
Richtlijnen voor de hoes - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Richtlijnen voor de hoes - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
0
geplaatst: 5 april 2011, 16:21 uur
ik gebruik photofiltre voor het bewerken van afbeeldingen en dat werkt perfect.
0
geplaatst: 6 april 2011, 14:16 uur
Even een crew-mededeling:
Vanaf nu mogen 'vertalingen' van een album als afzonderlijke albums worden toegevoegd.
Bij albums die in verschillende talen zijn uitgebracht (bijv. bij Kraftwerk) was tot nu toe slechts één versie van het album op MuMe toegestaan. Zonodig werd de alternatieve titel gebruikt om de 'vertaling' aan te geven.
Het blijkt dat de regel niet consequent is toegepast*. Bovendien heeft het iets onbevredigends: albums in een andere taal zijn eigenlijk 'andere' albums, vaak ook muzikaal. Daarom heeft de crew besloten tot deze versoepeling. (* zie bijvoorbeeld Kent vs. Kent en Het Goede Doel vs. Het Goede Doel)
Vanaf nu mogen 'vertalingen' van een album als afzonderlijke albums worden toegevoegd.
Bij albums die in verschillende talen zijn uitgebracht (bijv. bij Kraftwerk) was tot nu toe slechts één versie van het album op MuMe toegestaan. Zonodig werd de alternatieve titel gebruikt om de 'vertaling' aan te geven.
Het blijkt dat de regel niet consequent is toegepast*. Bovendien heeft het iets onbevredigends: albums in een andere taal zijn eigenlijk 'andere' albums, vaak ook muzikaal. Daarom heeft de crew besloten tot deze versoepeling. (* zie bijvoorbeeld Kent vs. Kent en Het Goede Doel vs. Het Goede Doel)
0
geplaatst: 6 april 2011, 20:53 uur
Hmm... Interessant, ik heb de Demo 2011. De tracklist die ze mij doorstuurde in een e-mail zou moeten volstaan, of niet? En hoe zit dat dan met de verplichte links om tracklist en releasedatum te bevestigen?
0
geplaatst: 8 april 2011, 21:42 uur
Volgens mij ontbreekt dit album nog aan musicmeter:

Wie wil hem toevoegen?

Wie wil hem toevoegen?

0
geplaatst: 8 april 2011, 22:19 uur
Slowgaze schreef:
De tracklist die ze mij doorstuurde in een e-mail zou moeten volstaan, of niet? En hoe zit dat dan met de verplichte links om tracklist en releasedatum te bevestigen?
De tracklist die ze mij doorstuurde in een e-mail zou moeten volstaan, of niet? En hoe zit dat dan met de verplichte links om tracklist en releasedatum te bevestigen?
Een printscreentje van die email als "verplichte link" zal waarschijnlijk voldoende zijn.
0
geplaatst: 8 april 2011, 22:53 uur
musician schreef:
(afbeelding)
Wie wil hem toevoegen?
(afbeelding)
Wie wil hem toevoegen?
klik

0
geplaatst: 9 april 2011, 19:25 uur
Dit bandje heb ik ontdekt in de film Chloe met Amanda Seyfried. Ik kan er echter niets over terug vinden op deze site. Is het misschien mogelijk om iets van deze band toe te voegen?
0
geplaatst: 10 april 2011, 09:11 uur

Ik moet het album nog binnen krijgen, daarom blijft het nog even blanco van mijn kant...
0
Poa
geplaatst: 10 april 2011, 10:39 uur
Killeraapje schreef:
Dit bandje heb ik ontdekt in de film Chloe met Amanda Seyfried. Ik kan er echter niets over terug vinden op deze site. Is het misschien mogelijk om iets van deze band toe te voegen?
Als je bij het toevoegen de gegevens overneemt van deze bron moet het goedkomen.
0
geplaatst: 10 april 2011, 11:17 uur
Jelmer19 heeft gisteren al twee albums van Raised by Swans toegevoegd.
0
Harco
geplaatst: 11 april 2011, 00:46 uur
Iemand die een afbeelding kan vinden voor Lil' Slim - The Game Is Cold (1993)?

0
geplaatst: 12 april 2011, 15:24 uur
^Ik kan ook alleen maar die zelfde afbeelding vinden.
Ik zoek een scherpe afbeelding van Heiruspecs' Antidisestablishmetabolism

Ik zoek een scherpe afbeelding van Heiruspecs' Antidisestablishmetabolism
0
geplaatst: 12 april 2011, 15:35 uur
Die heb ik inderdaad net gebruikt maar in irfanview zie je dat die hoes een beetje scheef is, ik heb de randen geknipt en resized maar ik weet niet of die toevoeging wel geaccepteerd wordt dus ik vraag hier voor de zekerheid maar vast.
0
geplaatst: 12 april 2011, 15:56 uur
Staan je instellingen wel goed in Irfanview rechtsonder bij resize? Hij moet zo staan:

0
geplaatst: 12 april 2011, 16:09 uur
Ja dat klopt allemaal, de afbeelding zelf lijkt scheef te zijn. Beetje schuine borders enzo.
Dus dat heb ik bijgewerkt in Irfanview, lukte wel prima opzich.
Dus dat heb ik bijgewerkt in Irfanview, lukte wel prima opzich.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 april 2011, 22:27 uur
Ik kan het niet terug vinden in dit topic maar wat doe je met hoezen die een andere afmeting hebben dan vierkant, ga je die bijsnijden tot ze vierkant zijn?
Zoals deze

Zoals deze

0
geplaatst: 12 april 2011, 22:31 uur
Als ie 200 pixels breed is is er niks aan de hand (digipacks zijn nooit vierkant en soms zijn dat de enige afbeeldingen van een album).
0
geplaatst: 12 april 2011, 22:32 uur
Nee. Gewoon zorgen dat de breedte gelijk is aan 200 pixels. Er zijn bv. ook casette-only releases op de site die zeker geen vierkante hoes hebben.
0
geplaatst: 12 april 2011, 22:35 uur
DjFrankie schreef:
[...] wat doe je met hoezen die een andere afmeting hebben dan vierkant, ga je die bijsnijden tot ze vierkant zijn?
[...] wat doe je met hoezen die een andere afmeting hebben dan vierkant, ga je die bijsnijden tot ze vierkant zijn?
Nee! Sommige hoezen hebben ietwat afwijkende afmetingen (veel voorkomend zijn digipacks). De hoes moet exact 200 pixels breed zijn. De hoogte is meestal 200 pixels, maar kan ook afwijken. Hieronder een "toevoegbare" hoes van het album van Goatskrieg.

Edit: Wat FlyLo dus zegt.
0
geplaatst: 12 april 2011, 22:51 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 april 2011, 23:01 uur
L_T_B schreef:
Nee! Sommige hoezen hebben ietwat afwijkende afmetingen (veel voorkomend zijn digipacks). De hoes moet exact 200 pixels breed zijn. De hoogte is meestal 200 pixels, maar kan ook afwijken. Hieronder een "toevoegbare" hoes van het album van Goatskrieg.
(afbeelding)
(quote)

(afbeelding)
Bedankt, L_T_B_, Aero en FlyLo ook.
0
geplaatst: 12 april 2011, 23:01 uur
Zo, dat is dus 1 mod minder vanaf vandaag..... of toch een brilletje nodig

(en ik heb niet eens mijn bericht gewijzigd)

0
geplaatst: 17 april 2011, 10:34 uur
Zou iemand kunnen helpen met het resizen van een albumhoes, want bij mij mislukt het nogal. Het lukt me maar niet om het plaatje zo aan te passen dat de tekst nog fatsoenlijk leesbaar is. Zou een vriendelijk wezen mij hiermee kunnen helpen?

(Eddie Callahan - False Ego dus)
Mijn dank zal groots zijn en ik zal voor eeuwig uw slaaf zijn.

(Eddie Callahan - False Ego dus)
Mijn dank zal groots zijn en ik zal voor eeuwig uw slaaf zijn.

* denotes required fields.