MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp

zoeken in:
Wow, thanks Svendra!
Da's weer supersnel, vergeleken met MovieMeter. Bedankt!

DjFrankie (moderator)
Wie kan deze op de site plaatsen, dit is de hoes link
Willie Nelson

En deze link
Nana Mouskari
De tracklist staat hier link

Alvast bedankt, ik krijg het niet voor elkaar. Heb ze wel in mijn verzameling.

Wiilie Nelson is gelukt.

Bij Nana Mouskouri voldoet de hoes helaas niet omdat rechts een stuk (met de letter i) ontbreekt.

DjFrankie (moderator)
Svendra schreef:
Wiilie Nelson is gelukt.

Bij Nana Mouskouri voldoet de hoes helaas niet omdat rechts een stuk (met de letter i) ontbreekt.

Geweldig hoe mooi je die hoes krijgt Sander .
Ik zal morgen eens een foto van de hoes maken, kun je daar iets mee?

Bedankt

Njal schreef:
(quote)

Wat mij er weer aan doet denken, dat ik deze twee nog had liggen:
(afbeelding)
(afbeelding)

Aangezien dit topic en het topic toevoeghulp veelal voor hetzelfde doel gebruikt werden (ze hadden wel een andere insteek, maar veel users hadden het subtiele verschil niet door), hebben we besloten beide topics hier samen te voegen.

Dank!

Ik heb er gelijk één:

(afbeelding)

Dit is het album If you remember me van Chris Thompson (een Greatest hits) uit 2006.
Wie wil deze toevoegen?

Geweldig weer

Heeft er iemand voor mij een goede afbeelding van The Undisputed Truth - Milestones The Best Of

Bvd

Helemaal duidelijk is mij dit nou nooit geworden (misschien lees ik gewoon niet goed ):

Wat is de bedoeling als bij een gelijktijdige CD- en LP-release de LP-release minder tracks heeft. Moeten de CD-only tracks dan aangevinkt worden of niet? En welke van de twee geniet de voorkeur als de trackvolgorde verschilt (meestal i.v.m. de restricties van de lengte van een LP-kant)? Dit komt allebei nogal eens voor namelijk.

Voorbeeld: Steve Lacy - Momentum

LP-versie:

1 The Bath 13:03
2 Momentum 7:58
3 Art 8:56
4 The Song 15:02

CD-versie:

1 The Bath 13:03
2 The Gaze 11:10
3 Utah 6:58
4 Art 8:56
5 Momentum 7:58
6 The Song 15:02

"The Gaze" en "Utah" zijn dus CD-only en "Art" en "Momentum" zijn in de volgorde omgedraaid.

Om voor de hand liggende reacties te voorkomen: bij het vinkje staat dan wel "niet op elke versie aanwezig", maar die zin is achterhaald met het oog op een recente wijziging van de wiki:

titan schreef:
We gaan de wiki op dit punt aanpassen. Momenteel staat er:

In dit geval moet elk nummer, dat niet op alle versies van het album staat, worden aangevinkt.

Dat gaat het volgende worden:

In dit geval moet elk nummer, dat niet op de oorspronkelijke versie van het album staat, worden aangevinkt.

Zou iemand a.u.b Het (3delige) album Enchanted van Stevie Nicks willen toevoegen. Eeuwige dank zal je toekomen, mijnerzijds. Als wat oudere user ben ik een "nitwit" wat dit betreft. Ik heb zelfs al een leesbril nodig om mijn toetsenbord te kunnen ontcijferen (al hangt mijn lange haar nog wel eens voor mijn ogen) BVHD!!!

Ad Brouwers schreef:
Zou iemand a.u.b Het (3delige) album Enchanted van Stevie Nicks willen toevoegen.

Staat die niet al op de site? Stevie Nicks - Enchanted (1998)

Je hebt helemaal gelijk, Svendra. Niet gezien! Of ik moet mijn haar laten knippen of een sterkere leesbril aanschaffen (+20,ofzo, mijn oren werken gelukkig nog wel) THNX, Anyway!!!!

Is er niet een ander album waarmee ik eeuwige dank kan verdienen? dat leek me zo aardig

Svendra schreef:
Is er niet een ander album waarmee ik eeuwige dank kan verdienen? dat leek me zo aardig

Je kunt als crewlid natuurlijk antwoord geven op mijn vraag, en dan zal ik eens over die eeuwige dank na gaan denken.

titan (crew)
Paalhaas schreef:
Wat is de bedoeling als bij een gelijktijdige CD- en LP-release de LP-release minder tracks heeft. Moeten de CD-only tracks dan aangevinkt worden of niet? En welke van de twee geniet de voorkeur als de trackvolgorde verschilt (meestal i.v.m. de restricties van de lengte van een LP-kant)? Dit komt allebei nogal eens voor namelijk.

Goede vraag waar we volgens mij nog geen concreet beleid voor hebben. Ik zou zeggen: ga uit van de release met de meeste tracks. Het komt weinig voor en zoals je zelf al stelt heeft een LP release dan doorgaans minder tracks omdat er minder nummers op passen. De CD release is in dat geval de "volledige" versie. Daar staan immers alle voor de release bedoelde tracks op.

titan schreef:
(quote)

Goede vraag waar we volgens mij nog geen concreet beleid voor hebben. Ik zou zeggen: ga uit van de release met de meeste tracks. Het komt weinig voor en zoals je zelf al stelt heeft een LP release dan doorgaans minder tracks omdat er minder nummers op passen. De CD release is in dat geval de "volledige" versie. Daar staan immers alle voor de release bedoelde tracks op.

Leek mij ook de beste oplossing. Overigens komt dat vaker voor dan je zou denken!
Bedankt voor de reactie.

Heeft er iemand een goede voorkant van Volt - Modern Times voor me?

Dank je, Njal.

Niet dat de wereld nu vergaat, maar hoe kan dit worden goedgekeurd (kijkende naar invoer artiesten)?

Je kan ook een correctie insturen of dit melden in het feedback-topic. Het toevoegen van albums en het goedkeuren daarvan is mensenwerk. Natuurlijk zullen er af en toe fouten worden gemaakt.

Uiteraard, maar ik hou de crewleden graag scherp (ask Rene1979).

Wie heeft bij de drie eerste OMD albums het label Dindisc vervangen door Virgin?
En vooral waarom? Het gaat toch om de originele vinyl releases op deze site!

Dindisc was het label. Onder Virgin weliswaar, maar Dindisc was Virgins new wave label.

Waarom blijft men juiste informatie hardnekkig wijzigen?

Onlangs nog maar eens de vinyl hoes van The Hurting moeten laten terugzetten.
De CD hoes was weer maar eens in de plaats van de vinyl hoes gekomen.

Ik ben zeer in mijn nopjes met de aanschaf van deze box (hoewel even niet op voorraad, maar goed)

(afbeelding)

The Clarke, Hicks & Nash years van The Hollies uit 2011
Prachtige albums, daar niet van.

Wie wil hem plaatsen?

The Hollies staan erop, met 6,5 uur muziek

Geweldig hé? Ik hoop niet dat het teveel extra werk was.

In ieder geval een prachtig overzicht er bij op musicmeter, uiteraard dank.
Een must voor elke Hollies fan en als je dat niet specifiek bent, dan zeker ook voor liefhebbers van de sixties!

Pieter Paal schreef:
En 'Best of Bee Gees vol. 2', uit 1973:

1. How can you mend a broken heart 2. I.O.I.O. 3. Don't wanna live inside myself 4. Melody Fair 5. My world 6. Let there be love 7. Saved by the bell 8. Lonely days 9. Morning of my life (= In the morning) 10. Don't forget to remember 11. And the sun will shine 12. Run to me 13. Man for all seasons 14. Alive

Waarschijnlijk met Pieter Paal ben ik het eens inzake het ontbreken van dit album aan musicmeter:

(afbeelding)

Wil iemand hem plaatsen?

Bij Bee Gees - Best of Bee Gees, Vol. 2 (1971) schrijft Pieter Paal:

Hierboven zie ik de tracklist van 'Best of Bee Gees, vol. 2' uit 1973 en de hoesfoto van de Duitse versie uit 1970.
De Duitse 'vol. 2' uit 1970 heeft een andere tracklist:Let there be love - I.O.I.O. - Don't forget to remember - Saved by the bell - Lamplight - One million years - August october - Sweetheart - Railroad - I'll kiss your memory - Lonely days - Tomorrow tomorrow.

Als dit klopt, moet de hoes blijven staan en zowel tracklist als jaartal worden aangepast, want de eerste release uit 1970 telt. Dan is er geen reden om een re-release uit 1973 toe te voegen. Maar bestaat die 1970 versie eigenlijk wel? want ik zie hem niet zo snel.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:26 uur

geplaatst: vandaag om 05:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.